PODMIOTOWY SYSTEM FINANSOWANIA USŁUG ROZWOJOWYCH REALIZACJA DZIAŁANIA 10.5 RPO WŚ Przystosowanie pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców do.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Advertisements

Dotacje dla przedsiębiorstw z Funduszy Europejskich na lata
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
PODDZIAŁANIE Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: otwarty Alokacja: ,00 PLN Typ/typy projektów (operacji)
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
1 Spotkanie Informacyjne dotyczące konkursów w ramach Działania 8.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Małgorzata Falkowska Wojewódzki Urząd Pracy w.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Poddziałanie POKL – podstawowe informacje ogólnopolskie projekty otwarte Wojciech Szajnar Zespół Instrumentów Szkoleniowych.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
2010 Poddziałanie POKL – podstawowe informacje studia podyplomowe Rafał Kamiński Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 2 marca 2010 r.
Wsparcie kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach MSP w perspektywie
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VIII PO KL na 2013 rok.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach Paweł Lulek Kierownik Zespołu Komunikacji, Promocji Urzędu i Współpracy z Partnerami Rynku Pracy Wojewódzki Urząd Pracy.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
ARP – biznes, rozwój, innowacje Poznań, 26 Listopada 2015 r. ARP S.A./ARP – biznes, rozwój, innowacje.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Działanie 2.3 Rozwój kompetencji i umiejętności osób dorosłych Poddziałania oraz (1 typ) Olsztyn, 7 grudnia 2015 r. 1.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Wdrażanie Osi I Przedsiębiorczość Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury w latach Poddziałania –
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach.  W okresie programowania 2014 – 2020 wsparcie dla przedsiębiorstw i ich pracowników odbywać się będzie z wykorzystaniem.
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
1 DZIAŁANIE 7.4 NIEPEŁNOSPRAWNI NA RYNKU PRACY Termin ogłoszenia konkursu: III kwartał 2012 r. Planowana alokacja: zł Typ konkursu: OTWARTY Typ.
Kierunek Kariera Kształcenie ustawiczne osób dorosłych.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
POSIEDZENIE ŚWIĘTOKRZYSKO-PODKARPACKIEGO KLASTRA BUDOWLANEGO INNOWATOR
STAN WDRAŻANIA PROGRAMÓW W RAMACH PERSPEKTYWY FINANSOWEJ
Szkolenia i doradztwo dla MŚP w ramach Działania 8
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Inowrocław, 22 listopada 2011 r.
Agencja Rozwoju Regionalnego
„Fundusz Badań i Wdrożeń - Voucher Badawczy” (projekt planowany do realizacji, prezentowane założenia mogą ulec.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Spotkanie informacyjne dotyczące Bazy Usług Rozwojowych
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego - - stan wdrażania wrzesień 2017 roku Kielce, r.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Wsparcie dotacyjne w ramach
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Możliwości wsparcia przedsiębiorców z Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja Fundusze unijne – wsparcie rozwoju firm w 2018 r.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Baza Usług Rozwojowych dla świętokrzyskich firm
Baza Usług Rozwojowych i inne formy wsparcia rozwoju zawodowego pracowników i pracodawców Paweł Lulek Kierownik Zespołu Komunikacji, Promocji Urzędu.
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Zapis prezentacji:

PODMIOTOWY SYSTEM FINANSOWANIA USŁUG ROZWOJOWYCH REALIZACJA DZIAŁANIA 10.5 RPO WŚ Przystosowanie pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców do zmian

PODMIOTOWY SYSTEM FINANSOWANIA USŁUG ROZWOJOWYCH – nowa formuła wsparcia W okresie programowania 2014 – 2020 wsparcie dla przedsiębiorstw i ich pracowników odbywać się będzie z wykorzystaniem Podmiotowego Systemu Finansowania usług rozwojowych (PSF). PSF umożliwi przedsiębiorcom świadomy i swobodny wybór usług rozwojowych, które służyć mają rozwojowi przedsiębiorstwa i odpowiadać na jego potrzeby. PSF będzie zintegrowany z Bazą Usług Rozwojowych prowadzoną przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Wsparcie dla przedsiębiorców i ich pracowników realizowane jest w województwie świętokrzyskim w ramach Działania 10.5 RPO WŚ. Podmioty pełniące rolę operatorów w systemie zostały wyłonione w procedurze konkursowej przeprowadzonej przez WUP. Alokacja EFS na Działanie 10.5 na lata 2014-2020 - 15.000.000,00 EURO

PODMIOTOWY SYSTEM FINANSOWANIA USŁUG ROZWOJOWYCH – nowa formuła wsparcia W ramach Podmiotowego Systemu Finansowania przy wykorzystaniu Bazy Usług Rozwojowych realizowane będzie również wsparcie dla osób dorosłych chcących podnieść swoje kwalifikacje lub umiejętności(z przyczyn osobistych, społecznych lub zawodowych) w obszarze ICT i języków obcych (język angielski, niemiecki, francuski), zakończonych formalną oceną i/lub certyfikacją – Poddziałanie 8.4.1 wdrażane przez DW EFS UM (wg harmonogramu nabór zaplanowany został na IV kwartał 2017 roku), planowana wartość projektów: 4,5 mln zł.

PODMIOTOWY SYSTEM FINANSOWANIA USŁUG ROZWOJOWYCH Warunkiem rozpoczęcia działań w ramach PSF było: wdrożenie przez PARP systemu zapewnienia odpowiedniej jakości usług rozwojowych w ramach prowadzonej Bazy Usług Rozwojowych – 25 sierpnia 2016 r. niezbędne uregulowania prawne : - Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 15 lipca 2016 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie Krajowego Systemu usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw - Wytyczne w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze przystosowania przedsiębiorców i pracowników do zmian na lata 2014-2020 z 28 czerwca 2016 r.

PODMIOTOWY SYSTEM FINANSOWANIA USŁUG ROZWOJOWYCH Dofinansowanie kosztów realizacji usług rozwojowych ze środków EFS w ramach projektu PSF jest możliwe wyłącznie na usługi rozwojowe wpisane do BUR za pomocą Karty Usługi przez podmioty świadczące usługi rozwojowe spełniające wymogi, o których mowa w rozdziale 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 24 maja 2011 r. w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw. W ramach tego typu przedsięwzięć przedsiębiorstwa oraz ich pracownicy będą mogli realizować usługi dostępne w Bazie Usług Rozwojowych w tym: usługi rozwojowe dla przedsiębiorstw obejmujące np. doradztwo biznesowe, mentoring, asystę w prowadzeniu działalności gospodarczej, usługi rozwojowe dla pracowników wspierające rozwój i dostosowywanie kwalifikacji i kompetencji, zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami przedsiębiorstwa (np. ogólne i specjalistyczne szkolenia).

PODMIOTOWY SYSTEM FINANSOWANIA USŁUG ROZWOJOWYCH Dofinansowanie kosztów usług rozwojowych odbywa się na zasadzie refundacji części poniesionych kosztów połączonej z promesą. Oznacza to, że przedsiębiorca będzie musiał zapłacić za wykonanie usługi rozwojowej wybranej w BUR, a następnie otrzyma dofinansowanie części poniesionych kosztów. Operator wyda, zgodnie z podpisaną z przedsiębiorcą umową wsparcia, promesę opiewającą na kwotę środków przysługującą danemu przedsiębiorcy. Operator zobowiązuje się zarezerwować odpowiednią pulę środków do czasu wskazanego w umowie o przyznaniu wsparcia. Dofinansowanie będzie mogło wynosić od 50% do 80% wartości brutto usługi zgodnie z określonymi poziomami refundacji.

Zasady funkcjonowania PSF Schemat funkcjonowania PSF DYSPONENT ŚRODKÓW FINANSOWYCH – Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach Operator PSF - Beneficjent MMŚP BUR Umowa o dofinansowanie Umowa wsparcia Wybór usług rozwojowych

Refundacja usług rozwojowych MMŚP rejestracja w BUR złożenie wniosku o dofinansowanie usługi rozwojowej OPERATOR Diagnoza potrzeb Weryfikacja wniosku o dofinansowanie usługi rozwojowej – kwalifikacja do projektu OPERATOR Akceptacja i zawarcie umowy wsparcia MMŚP Wybór i realizacja usługi rozwojowej i jej ocena MMŚP Faktura - opłacenie usług Ocena usługi MMŚP Złożenie do Operatora wniosku o refundację usługi rozwojowej OPERATOR Weryfikacja poprawności wniosku OPERATOR Refundacja kosztów realizacji usługi rozwojowej zgodnie z umową wsparcia

PSF – ZADANIA OPERATORA Operator – podmiot wyłoniony w procedurze konkursowej do realizacji PSF w województwie świętokrzyskim, odpowiedzialny w szczególności za: opracowanie regulaminu oraz wzorów dokumentów niezbędnych do udzielania wsparcia, prowadzenie punktów obsługi dla odbiorców wsparcia, pomoc w wyborze odpowiedniej usługi (diagnoza), weryfikację możliwości dofinansowania usług rozwojowych dla przedsiębiorstwa, podpisywanie umów określających warunki refundacji z przedsiębiorcami i wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis/pomocy publicznej, monitoring i kontrolę uczestników projektów, rozliczanie umów i wypłatę refundacji. wniesienie wkładu własnego w wysokości co najmniej 15 % wydatków kwalifikowanych projektu. Wkład własny w projekcie może stanowić koszt pojedynczej usługi rozwojowej w zakresie niedofinansowanym w projekcie. Operator nie może świadczyć usług rozwojowych w ramach projektu, którego jest beneficjentem.

PSF – DO KOGO KIERUJEMY WSPARCIE: Wsparcie w ramach projektu PSF (Działanie 10.5RPO WŚ) jest skierowane wyłącznie do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, w rozumieniu art. 2 załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 oraz ich pracowników, posiadających siedzibę lub jednostkę organizacyjną na terenie województwa świętokrzyskiego. Wsparcie skoncentrowane zostanie na : pracownikach powyżej 50 roku życia pracownikach o niskich kwalifikacjach przedsiębiorstwach prowadzących działalność: - w obszarach stanowiących inteligentne specjalizacje regionu t.j: metalowo-odlewniczej, zasobooszczędnym budownictwie, turystyce zdrowotnej i prozdrowotnej, - w branżach o najwyższym potencjale do tworzenia nowych miejsc pracy t.j: metalurgicznej, maszynowej, odlewniczej, motoryzacyjnej, wydobywczej i przeróbki surowców skalnych, budowlanej oraz turystycznej, określona jako srebrny, biały lub zielony sektor, przedsiębiorstwach wysokiego wzrostu przedsiębiorcach, którzy uzyskali wsparcie w postaci analizy potrzeb rozwojowych lub planów rozwoju w ramach działania 2.2. PO WER.

PSF – POZIOM REFUNDACJI: Poziom refundacji (dofinansowania) dla pojedynczej usługi rozwojowej (doradczej lub szkoleniowej) uzależniony jest od wielkości przedsiębiorstwa oraz przynależności do preferowanych grup docelowych oraz usług i może wynieść maksymalnie: samozatrudnieni, mikro i małe przedsiębiorstwa - 80%, średnie przedsiębiorstwa - 50%, dla pracowników powyżej 50 roku życia – 80%, dla pracowników o niskich kwalifikacjach – 80%, przedsiębiorstwa wysokiego wzrostu – 80% przedsiębiorcy, którzy uzyskali wsparcie w postaci analizy potrzeb rozwojowych lub planów rozwoju w ramach działania 2.2. PO WER – 80% dla przedsiębiorstw prowadzących działalność w obszarach stanowiących inteligentne specjalizacje regionu t.j: metalowo-odlewniczym, zasobooszczędnym budownictwie, turystyce zdrowotnej i prozdrowotnej – 80%, dla przedsiębiorstw prowadzących działalność w branżach o najwyższym potencjale do tworzenia nowych miejsc pracy t.j: metalurgicznej, maszynowej, odlewniczej, motoryzacyjnej, wydobywczej i przeróbki surowców skalnych, budowlanej oraz turystycznej – 80%,

PSF – POZIOM REFUNDACJI: dla przedsiębiorstw prowadzących działalność w sektorze określonym jako srebrny, biały lub zielony sektor – 80 %, „Białe miejsca pracy” to stanowiska i/lub czynności podejmowane w lecznictwie, ochronie zdrowia (np. leczenie, opieka szpitalna, ambulatoryjna oraz rehabilitacja), farmaceutyce, w jednostkach medyczno–opiekuńczych (np. żłobek, hospicjum, dzienne domy opieki medycznej/ dzienne domy opiekuńczo-rehabilitacyjne oraz organizacje pozarządowe) i w usługach paramedycznych (ratownictwo drogowe, górskie, wodne) oraz w przemyśle produktów (wyrobów i usług) medycznych. Definicja wskazana w opracowaniu:ANALIZA ZAPOTRZEBOWANIA NA KSZTAŁCENIE W KIERUNKACH I ROZWIJANIE MIEJSC PRACY W OBSZARZE „BIAŁEGO SEKTORA” W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM Srebrna gospodarka (silver economy) to system ekonomiczny ukierunkowany na wykorzystanie potencjału osób starszych i uwzględniający ich potrzeby (Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Długofalowa polityka senioralna w Polsce na lata 2014-2020 w zarysie.) Zielone miejsca pracy - Komisja Europejska definiuje jako wszelkie miejsca pracy, które są zależne od środowiska naturalnego, bądź zostały stworzone, zamienione lub przekształcone (pod względem ekologizacji kwalifikacji, metod pracy, profilu stanowisk itd.) w procesie przechodzenia w kierunku bardziej ekologicznej gospodarki. Zwykle są one postrzegane jako miejsca pracy bezpośrednio związane z obszarem ochrony środowiska, sektorami obejmującymi takie działalności jak: ochrona powietrza, gleby, wód, krajobrazu, zarządzanie odpadami, oczyszczanie ścieków.

PSF – POZIOM REFUNDACJI: usługi rozwojowe prowadzące do zdobycia kwalifikacji, o których mowa w art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 roku o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji lub polegających na walidacji o której mowa w art. 2 pkt 22 tej ustawy – 80%. (art.2 pkt.8 kwalifikacja – zestaw efektów uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych, nabytych w edukacji formalnej, edukacji pozaformalnej lub poprzez uczenie się nieformalne, zgodnych z ustalonymi dla danej kwalifikacji wymaganiami, których osiągnięcie zostało sprawdzone w walidacji oraz formalnie potwierdzone przez uprawniony podmiot certyfikujący; art.2 pkt.22 walidacja – sprawdzenie, czy osoba ubiegająca się o nadanie określonej kwalifikacji, niezależnie od sposobu uczenia się tej osoby, osiągnęła wyodrębnioną część lub całość efektów uczenia się wymaganych dla tej kwalifikacji;

PSF – Zasady refundacji Poziomy refundacji poniesionych kosztów nie sumują się. Przewiduje sie zastosowanie najkorzystniejszego poziomu refundacji dla przedsiębiorstwa. Wartość dofinansowania pojedynczej usługi rozwojowej dla jednego uczestnika indywidualnego projektu PSF nie może przekroczyć kwoty 6000 zł bez względu na poziom dofinansowania kosztów usługi rozwojowej. Maksymalna wartość dofinansowania dla jednego uczestnika instytucjonalnego wynosi 60 000 PLN na cały okres projektu realizowanego w ramach PSF.

PSF – Zasady refundacji Dofinansowanie usługi rozwojowej jest możliwe w przypadku, gdy zostały spełnione łącznie co najmniej poniższe warunki: umowa wsparcia została podpisana przed rozpoczęciem realizacji usług/i; usługa rozwojowa została wybrana za pośrednictwem BUR; zgłoszenie na usługę rozwojową zostało zrealizowane za pośrednictwem BUR wydatek został rzeczywiście poniesiony na zakup usługi rozwojowej; wydatek został prawidłowo udokumentowany; usługa rozwojowa została zrealizowana zgodnie z Założeniami PSF, umową wsparcia, Kartą Usługi oraz zgodnie z Ustawą o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, jeśli dotyczy usług rozwojowych prowadzących do zdobycia kwalifikacji lub polegających na walidacji, o których mowa w art. 2 pkt. 8 lub w art.2 pkt.22 tej ustawy. usługa zakończyła się wypełnieniem ankiety oceniającej usługi rozwojowej, zgodnie z Systemem Oceny Usług Rozwojowych.

Pomoc publiczna/pomoc de minimis Pomoc publiczna oraz pomoc de minimis w projekcie PSF są udzielane zgodnie z zasadami określonymi w odrębnych przepisach krajowych i unijnych, W przypadku, gdy przedsiębiorca przekroczył dozwolony limit pomocy de minimis jest mu udzielana pomoc publiczna na szkolenia lub pomoc publiczna na usługi doradcze

PSF WYKLUCZA… W ramach projektu PSF nie jest możliwa refundacja kosztów usługi rozwojowej, która m.in: dotyczy zasad realizacji przedsięwzięć w formule Partnerstwa publiczno - prywatnego oraz przygotowania oferty do przedsięwzięcia realizowanego w formule PPP oraz procesu negocjacji; jest świadczona przez podmiot, z którym przedsiębiorstwo jest powiązane kapitałowo lub osobowo, przy czym przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się w szczególności: udział w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadanie co najmniej 10% udziałów lub akcji spółki, pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta lub pełnomocnika, pozostawanie w stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności w wyborze podmiotu świadczącego usługę rozwojową, w szczególności pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli;

PSF WYKLUCZA… W ramach projektu PSF nie jest możliwa refundacja kosztów usługi rozwojowej, która m.in. (c.d.): dotyczy funkcjonowania na rynku zamówień publicznych oraz wdrażania strategii wejścia na zagraniczne rynki zamówień publicznych; obejmuje koszty niezwiązane bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom,, koszty dojazdu i zakwaterowania związane z realizowaną usługą rozwojową, z wyłączeniem kosztów niezbędnych do zakwaterowania pracowników z niepełnosprawnościami wydelegowanych przez przedsiębiorstwo do udziału w usłudze rozwojowej, adekwatnych do faktycznych potrzeb osób z niepełnosprawnościami dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa; dotyczy kosztów realizacji seminariów i konferencji.

PODMIOTOWY SYSTEM FINANSOWANIA USŁUG ROZWOJOWYCH –Działanie 10.5 Alokacja na konkursy na wyłonienie Operatorów PFS w 2016 roku wynosiła – 25.000.000,00 zł W dwóch konkursach wybrano dwóch operatorów usług rozwojowych : 1. Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii Sp. z o.o. w partnerstwie z Ośrodkiem Promowania i Wspierania Przedsiębiorczości Rolnej – wartość umowy – 15.424.244 zł ( w tym dofinansowanie EFS 12.784.800 zł), cały obszar województwa z wyjątkiem obszarów funkcjonalnych miast Ostrowiec, Skarżysko i Starachowice. 2. Staropolska Izba Przemysłowo-Handlowa – wartość umowy – 14.672.047,50 zł ( w tym dofinansowanie EFS – 11.801.422,50 zł), obszar funkcjonalny miast Ostrowiec, Skarżysko i Starachowice

DZIAŁANIE 10.5 Wskaźniki produktu 2014-2020 Liczba mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw objętych usługami rozwojowymi w programie – 1 408 Liczba osób pracujących objętych wsparciem w programie (łącznie z pracującymi na własny rachunek) - 11 261 osób Liczba osób pracujących (łącznie z pracującymi na własny rachunek) w wieku 50 lat i więcej objętych wsparciem w programie - 1 415 osób Liczba osób pracujących o niskich kwalifikacjach objętych wsparciem w programie - 2 002 osób

DZIAŁANIE 10.5 Wskaźniki produktu Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii Staropolska Izba Przemysłowo-Handlowa Liczba mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw objętych usługami rozwojowymi 270 250 Liczba osób pracujących objętych wsparciem (łącznie z pracującymi na własny rachunek) 2160 2000 Liczba osób pracujących (łącznie z pracującymi na własny rachunek) w wieku 50 lat i więcej objętych wsparciem 273 252 Liczba osób pracujących o niskich kwalifikacjach objętych wsparciem 385 355

DZIAŁANIE 10.5 Wskaźniki rezultatu Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii Staropolska Izba Przemysłowo-Handlowa Liczba mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw, które zrealizowały swój cel rozwojowy dzięki udziałowi w programie 110 100 Liczba osób , które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu programu 1730 1600

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ a.lizis@wup.kielce.pl