Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Szkolenie z zakresu SZJK – podstawy i dokumentowanie dydaktyki Dr inż. Magdalena Jabłońska Dr inż. Lesław Gajda
SZJK obowiązuje od 2008 roku Dr inż. Magdalena Jabłońska
Wydziałowa Księga Jakości Kształcenia SYSTEM ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA KSIĘGA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Egzemplarz nadzorowany Egzemplarz informacyjny Wydanie II Egzemplarz nr: 1 Niniejszą Księgę Jakości Kształcenia zatwierdzam: ............................ Dziekan Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Katowice – 1 listopada 2013r. Dr inż. Magdalena Jabłońska
Księga Jakości Kształcenia Wydziałowa Dr inż. Magdalena Jabłońska
Uczelniane to miedzy innymi Dokumenty SZJK na Wydziale / Uczelni https://www.polsl.pl/Wydzialy/RM/Strony/SZJK.aspx#Dokumenty_do_pobrania https://www.polsl.pl/Inne/SZJK/Strony/System%20Zapewnienia%20Jako%C5%9Bci%20Kszta%C5%82cenia1.aspx Wydziałowe I1-PU7 Instrukcja – Obowiązki prowadzących zajęcia I2-PU7 Instrukcja – Obowiązki prowadzących zajęcia w ramach modułów P-RM-1 Proces dyplomowania – projekt inżynierski P-RM-2 Proces dyplomowania – Praca magisterska Uczelniane to miedzy innymi PU3 Audyty wewnętrzne PU6 Etyka studentów, doktorantów i prowadzących zajęcia dydaktyczne PU7 Obowiązki prowadzących zajęcia dydaktyczne PU8 Hospitacje Dr inż. Magdalena Jabłońska
Wizytacja PKA 22 - 24 kwietnia 2015 2019-01-162019-01-16
Wybrane działania i dokumenty jakie funkcjonują w ramach nowej instrukcji wydziałowej I2 do procedury PU7 Obowiązki prowadzących zajęcia dydaktyczne
2019-01-16
2019-01-16
2019-01-16
2019-01-162019-01-16
Przykład 2019-01-162019-01-16
2019-01-16
2019-01-162019-01-16
2019-01-16
2019-01-162019-01-16
2019-01-16
2019-01-162019-01-16
2019-01-162019-01-16
2019-01-162019-01-16
2019-01-162019-01-16
2019-01-162019-01-16
2019-01-162019-01-16
2019-01-162019-01-16
2019-01-162019-01-16
2019-01-162019-01-16
PODSUMOWANIE Dokumenty wymagane Karta modułu KM Z3-PU7 Zbiorcze oświadczenie studentów o zapoznaniu się z kartą modułu, treściami i efektami kształcenia Z1-I2-PU7 Katalog zajęć z efektami kształcenia Z2-I2-PU7 (opracowuje i przechowuje osoba odpowiedzialna za daną formę zajęć (poza wykładem) w danym semestrze ) Karta zaliczenia formy zajęć z modułu Z3-I2-PU7 Protokół z egzaminu ustnego Z4-I2-PU7 (jest dokumentem obowiązkowym jeśli wykład jest zaliczany w formie ustnej – egzamin lub zaliczenie) Dokumenty pomocnicze Macierz modułu Wykaz prowadzących zajęcia w ramach modułu Lista pytań/zagadnień na egzamin/zaliczenie Lista zaliczonych efektów kształcenia w ramach modułu 2019-01-16
PU8 HOSPITACJE Hospitacja – wizytowanie zajęć dydaktycznych przez osoby upoważnione przez kierownika jednostki organizacyjnej, w celu zapoznania się z metodami pracy dydaktycznej stosowanymi przez hospitowanego nauczyciela akademickiego. Hospitacja planowa – zapowiedziane i ujęte w planie wizytowanie zajęć dydaktycznych. W procesie dydaktycznym hospitacja planowa pełni funkcję doradczą i kontrolną. Hospitacja pozaplanowa (w trybie interwencyjnym) – nieujęta w planie, niezapowiedziana kontrola sposobu prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jej przeprowadzenie wynika z chwilowej sytuacji i jest próbą doraźnego rozwiązania problemu wynikającego ze sposobu prowadzenia zajęć dydaktycznych. W procesie dydaktycznym hospitacja pozaplanowa pełni funkcję rozpoznawczo – diagnostyczną i profilaktyczną. 2019-01-162019-01-16
HOSPITACJE Nauczyciel akademicki powinien być planowo hospitowany raz w okresie objętym oceną okresową. Doktorant powinien być hospitowany co najmniej raz w roku akademickim. 2019-01-162019-01-16
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ