Krzysztof Skrzeczek kl. 4TI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Advertisements

Społeczności w Internecie
Blog Wirtualny pamiętnik Dziennikarstwo XXI wieku.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Cyfrowość bibliotek i archiwów
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Informacja do zadań specjalnych, Katowice
jako źródło informacji
WEBLOG jako źródło informacji. Definicja Webloga Blog (Weblog) to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy, wyświetlane kolejno,
LICENCJE OPROGRAMOWANIA
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o blogowaniu
Technologie informacyjne MCE
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
KAROLWÓJCIK Google Gadżety Kurs do wyboru budowa serwisów www.
Kliknij w celu rejestracji
BLOG JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE.
Trendy i technologie internetowe
Systemy zarządzania treścią Wykład 1
Projektowanie Stron WWW
Blog – autoportret domniemany współczesnego bibliotekarza
Styl.fm Prezentacja serwisu © 2012 Goldbach Audience.
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zastosowanie w firmach Portale internetowe i intranetowe.
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
CZAT-używana jest również angielska pisownia chat - rodzaj internetowej pogawędki i jedna z usług internetowych.
Jak pisać komentarze na blogach?
LICENCJE OPROGRAMOWANIA
CO DAJE BLOG DLA TWÓRCÓW I ODBIORCÓW. DLACZEGO BLOGI NIE SĄ POPULARNE WŚRÓD MŁODZIEŻY, MIMO ŻE CORAZ CZĘŚCIEJ JE TWORZYMY.
Biblioteka Politechniki Krakowskiej Informacja dla nauki a świat zasobów cyfrowych września 2008 | Świnoujście Biblioteka Cyfrowa Politechniki Krakowskiej.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Rewolucja w komunikacji III Kontent "blogowy": Jaką wartość ma treść blogów? Czy blogi niosą za sobą wartościowe informacje oraz jak je znaleźć. Dominik.
TARGI
Dr Paweł Laidler, IAiSP UJ
Temat: Projektowanie slajdów
Gdzie ich szukać? Flickr.comFlickr.com – CC Open Clip Art LibraryOpen Clip Art Library – grafika w domenie publicznej.domenie publicznej.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Helpline.org.pl – pomoc w bezpiecznym surfowaniu
Gatunki dziennikarskie
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
W edukacji.
Strona startowa Wybierz … co Cię interesuje Nasza szkoła Strona Pracowni Strony WWW Prezentacja Wykorzystanie Internetu O autorze Redakcja Zadanie Należy.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
Kawa na ławę o prawie autorskim
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Każdy może być dziennikarzem.... Po aktywacji konta (link na maila) może:  pisać teksty, dodawać zdjęcia, materiały audio-wideo  komentować wszystkie.
SCHEMAT INTERPRETACYJNY
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Internet. Internetowa rewolucja  Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych.
Agenda. Wstęp – co to jest Seenergy? Bardzo krótko o systemie Krótko o zapotrzebowaniu Krótko o zainteresowaniu ochroną środowiska – o konferencji w Poznaniu,
INTERNET Wykonawcy: Stanisław Staszczuk, Igor Poprawka i Adam Stankiewicz.
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
Technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzia wspierające i aktywizujące nauczycieli bibliotekarzy Maria Anna Szuba r.
Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Grafika komputerowa (twoje imię).  Chociaż grafika komputerowa koncentruje się głównie na specjalistycznych algorytmach i strukturach danych, to jednak.
Bezpieczni w sieci CYBERPRZEMOC
Wyszukiwanie partnerów do projektów międzynarodowych Możliwość wspólnej pracy nad wnioskiem i współpracy projektowej w ramach tzw. Collaborative.
Blogosfera.
INNOWACYJNE DOTARCIE DO SPECYFICZNEJ GRUPY DOCELOWEJ
Hipertekst HTML WWW.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Divine Develop, Boski Rozwój
Seksting Seksting Seksting Seksting Seksting Seksting.
Zapis prezentacji:

Krzysztof Skrzeczek kl. 4TI Blogi Krzysztof Skrzeczek kl. 4TI

Historia terminu Autorem terminu weblog (słowo powstało z połączenia angielskich wyrazów „web” i „log”) jest najprawdopodobniej John Barger, pracownik instytutu pedagogicznego Northwestern University. Był twórcą jednego z pierwszych interaktywnych dzienników (Robot Wisdom). Słowa „weblog” użył on po raz pierwszy w 1997 roku. Dwa lata później Peter Merholz zastosował wyraz „blog”, rozbijając termin stworzony przez Bargera na „we blog” (my blogujemy).

Co to jest? Weblog to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy, wyświetlane (najczęściej) kolejno, zaczynając od najnowszego. Blogi zazwyczaj posiadają system archiwizacji wpisów, możliwość komentowania wpisów przez czytelników, a także zestaw linków (tradycyjnie umieszczany w bocznej kolumnie): do blogów polecanych przez autora (tzw. blogroll) i innego rodzaju stron WWW.

Po co pisze się bloga? Motywacja może być różnoraka. Od opisów własnych przeżyć i przemyśleń w blogach osobistych, po blogi firmowe zbliżające korporacje czy firmy do ludzi – przemycając treści, których nie podają na stronach oficjalnych czy komunikatach prasowych.

Rodzaje Wyróżnić można trzy główne rodzaje blogów: Blog osobisty Blog ekspercki Blog produktowy

Blog osobisty W tym blogu tak naprawdę możemy pisać o wszystkim. Nie ma tu zasad które rządzą się następnymi kategoriami. Piszemy dla siebie, dla znajomych, dla ludzi którzy mają ten sam problem, pasję czy styl życia. Forma przypominająca pamiętnik.

Przykłady http://jutta.blog.nowosci.com.pl/

http://hanys.com.pl

Blog ekspercki Blog dotyczący jakiejś dziedziny, często bardzo wąskiej. Blogi pisane o pasjach – np. wędkarstwie, rozwoju osobistym, zarabianiu i dowolnej kwestii na której autor się zna i przekazuje wiedzę na ten temat. Co istotne. Aby być postrzeganym jako ekspert – potrzeba ok roku pracy i trzymaniu się poniższych zasad.

Zasady minimum jeden wpis w tygodniu (dobrze jak są dwa), codzienne zgłębianie wiedzy na temat dziedziny, w której jest umocowany blog, dobieranie materiałów video, zdjęć i stron (nawet konkurencyjnych) dotyczących tego o czym piszemy, co zwiększa wiarygodność autora jako eksperta, czytanie literatury związanej z tematem. Ważne! Blog ekspercki dotyczący np. wędkarstwa nie powinien promować niczego poza wędkarstwem! Jedyną wartością dodaną  może być pomoc w rozwijaniu pasji i dzieleniu się tym też na blogu. A nie reklamowanie np. tapet.

Przykłady http://blog.ifirma.pl/

http://blog.kurasinski.com/2013/10/doswiadczenie-glupcze/

Blog produktowy Blog pisany jako promocja jakiegoś produktu, który ma go promować – ale nie na zasadzie reklamy – do tego bardziej nadają się mini blogi – product laungh (zmasowany atak) którego autorem jest Jeff Walker autor Product Laungh Formula. Blog produktowy, to bardziej złożone dzieło, które opisuje tworzenie, działania marketingowe tak jakby była to relacja z projektowania, tworzenia czyjegoś produktu, opis cech – taki opis dzień po dniu – blog nastawiony docelowo na promocję i sprzedaż. Blog ten jest podobny do portali wertykalnych, wyspecjalizowanych w danym produkcie

Przykłady http://ipod.blox.pl/

http://biznes.blog.pl/

Dalszy podział Oczywiście, każdy z tych blogów da się jeszcze podzielić na pisane jednoosobowo i wieloosobowo (np. serwisy: Slashdot, Ohmynews, iThnik.pl) – te często pełnią rolę mediów, na łamach których swoje prace publikują dziennikarze obywatelscy), blogi tradycyjne i videoblogi coraz bardziej popularne, photoblogi, audioblogi oraz coraz z racji rozwoju technik mobilnych blogi pisane za pomocą urządzeń przenośnych moblog.

Przykładowy schemat

Obecne trendy Videoblog - rodzaj bloga internetowego, którego zasadniczą treść stanowią pliki filmowe (VODcast) publikowane przez autora w kolejności chronologicznej. Pliki udostępniane są do odtwarzania w technologii video - streamingu lub do pobrania na komputer użytkownika – gościa i widza wideobloga. Vlogerzy publikują swoje filmy głównie w serwisie YouTube oraz Dailymotion.

Przykład http://kreciola.tv/channel/blog

Fotoblogi można podzielić na różne kategorie: Photoblog - jest rodzajem bloga, internetowego pamiętnika, którego podstawową treść stanowią zdjęcia. Pełni także funkcję komunikatora internetowego, tak więc za pomocą fotobloga można nabyć znajomości. Fotoblogi można podzielić na różne kategorie: Coraz większe grono stanowią blogi, w których autorzy przedstawiają stworzone przez siebie prace, np. grafiki komputerowe tudzież rzeczy materialne, np. biżuteria. Drugą, największą częścią są blogi, w których wraz ze zdjęciem dodany jest jego opis, często także pozdrowienia dla innych blogowiczów. Najmniejszą część stanowią blogi najbardziej zbliżone formą i budową do klasycznego bloga. Autor dodaje zdjęcie, które niekoniecznie opisuje. Wyraża On tam swoją opinię na temat własnych uczuć, poglądów itp. Trzyma się podstawowej formy bloga.

Przykład http://www.photoblog.pl/

Bibliografia http://eredaktor.pl/ http://pl.wikipedia.org/‎ http://jakzarobictysiace.pl/ Google grafika