Spotkanie informacyjne dotyczące konkursu nr: RPSL IZ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Advertisements

1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach ROZWÓJ ZASOBÓW LUDZKICH W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Poddziałanie Nr RPKP IZ /16 Założenia konkursu, kryteria dostępu, kryteria premiujące Aktywne włączenie społeczne.
Spotkanie informacyjne dotyczące naboru nr. : RPSL IZ
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Spotkanie informacyjne dotyczące naboru nr. : RPSL IZ
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Specyfika i cel konkursu w ramach Poddziałania RPO WP
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
w powiatach malborskim i sztumskim”
Spotkanie informacyjne dotyczące naboru nr. : RPSL IZ
Dostępność wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami w projektach finansowanych ze środków EFS Działanie 11.1: Aktywne włączenie.
„Ludzi można spostrzec zamykając oczy” Jan Paweł II
Gdańsk, luty 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Wielkopolski Regionalny
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Spotkanie dla pracodawców ,,Warto wiedzieć, warto skorzystać„
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Gdańsk, marca 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie Instytucja Pośrednicząca w ramach RPO WL REGULAMIN KONKURSU nr RPLU IP /18   W ramach.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Podstawowe założenia konkursu
Zapis prezentacji:

Spotkanie informacyjne dotyczące konkursu nr: RPSL. 09. 01. 02-IZ Spotkanie informacyjne dotyczące konkursu nr: RPSL.09.01.02-IZ.01-24-280/18 dla Działania 9.1 Aktywna integracja Częstochowa, 23 października 2018 r

Finansowanie ogółem, tj. dofinansowanie (95%) + wkład własny (5%) Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów w ramach konkursów Finansowanie ogółem, tj. dofinansowanie (95%) + wkład własny (5%) Subregion Północny (konkurs nr RPSL.09.01.02-IZ.01-24-280/18) 2 820 501,96 PLN w tym wsparcie finansowe EFS (85%) w tym budżet państwa (10%) Poziom dofinansowania wynosi 95% Poziom wkładu własnego 5% 5% wartości kwot przeznaczonych na dofinansowanie IOK zabezpieczyła na procedurę odwoławczą Minimalna wartość projektu: 100 000,00 PLN Maksymalna dopuszczalna kwota dofinansowania nie może być wyższa niż wartość dofinansowania przewidzianego na konkurs

Podstawowe informacje Nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów przeprowadza Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w terminie od: 28 września 2018 do dnia 29 listopada 2018 (w ostatni dzień naboru do godz. 12:00:00) Wniosek aplikacyjny należy wypełnić w Lokalnym Systemie Informatycznym, dostępnym pod adresem lsi.slaskie.pl oraz przesłać w formie elektronicznej (w formacie pdf) z wykorzystaniem platform elektronicznych: SEKAP, lub ePUAP do dnia i godziny zakończenia naboru wniosków o dofinansowanie.

Podstawowe informacje Tryb wyboru projektów - konkursowy Ocena formalno - merytoryczna wniosku wraz z negocjacjami przeprowadzona przez dwóch niezależnych ekspertów Rozstrzygnięcie konkursu – publikacja listy Kwiecień 2019

Podmioty uprawnione do ubiegania się o dofinansowanie Wszystkie podmioty z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych) Jednocześnie o dofinansowanie aplikować mogą wnioskodawcy, których projekty będą realizowane na terenie Subregionu Północnego (konkurs nr RPSL.09.01.02-IZ.01-24-280/18)

Podstawowe informacje Cel realizacji projektów w ramach konkursu Wzmocnienie aktywności społecznej i zawodowej społeczności lokalnych zamieszkujących obszary zdegradowane i peryferyjne

Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu Program na rzecz wzmacniania potencjału społecznego i zawodowego lokalnych społeczności uwzględniające specyfikę terytorium i zamieszkujących je społeczności z uwzględnieniem działań: a) opartych o samopomoc i wolontariat, b) środowiskowych, c) prozatrudnieniowych, d) edukacyjnych. Działania kulturalne mogą być realizowane wyłącznie jako wsparcie uzupełniające

Podstawowe informacje Grupa docelowa Społeczności lokalne, w tym w szczególności osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz otoczenie tych osób w zakresie niezbędnym do wsparcia osób wykluczonych lub zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Podstawowe informacje PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Realizowany na rzecz wsparcia społeczności lokalnych w oparciu o ścieżkę reintegracji, stworzonej dla każdej społeczności, uwzględniając diagnozę sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji, potrzeb w oparciu o usługi aktywnej integracji. Skierowany jest do całej społeczności co oznacza, że działania adresowane są do osób mieszkających na pewnej przestrzeni, obejmującej obszar zdegradowany. Może to być również praca ze środowiskami kategorialnymi, co wiąże się z działaniami skierowanymi do osób o określonych dysfunkcjach, np. zawodowymi lub społecznymi. Celem programu jest wzmocnienie aktywności i partycypacji społecznej osób z obszaru zdegradowanego oraz wzmocnienie ich zdolności podejmowania aktywności zawodowej nieaktywnych członków takich społeczności.

Wsparcie społeczności lokalnej Diagnoza problemów, zasobów, potencjału, predyspozycji, potrzeb środowiska. Ustalenie ścieżki reintegracji dla środowiska Usługi aktywnej integracji o charakterze społecznym, np.: animator lokalny, asystent osoby niepełnosprawnej, wolontariat, poradnictwo psychologiczne, trening umiejętności społecznych Działania środowiskowe, np.: spotkania o charakterze integracyjnym, edukacyjnym, kulturalnym, sportowym, ekologicznym czy turystycznym Program Aktywności Lokalnej Usługi aktywnej integracji o charakterze zawodowym, np.: poradnictwo zawodowe, trener pracy Usługi aktywnej integracji o charakterze edukacyjnym, np.: broker edukacyjny UWAGA! Usługi aktywnej integracji o charakterze zawodowym dla osób/środowisk zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym nie mogą stanowić pierwszego elementu wsparcia w ramach ścieżki reintegracji.

Dodatkowe wymagania dla konkursu 9.1.2 Szczegółowe kryteria dostępu Czy maksymalny okres realizacji projektu wynosi 36 miesięcy? Czy projekt wynika z aktualnego i pozytywnie zaopiniowanego przez IZ RPO programu rewitalizacji? Czy projekt realizuje następujące minimalne poziomy efektywności społecznej i zatrudnieniowej: - w odniesieniu do osób z niepełnosprawnościami minimalny poziom efektywności społecznej wynosi 34%, a minimalny poziom efektywności zatrudnieniowej – 12%; - w odniesieniu do pozostałych osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym minimalny poziom efektywności społecznej wynosi 34%, a minimalny poziom efektywności zatrudnieniowej – 25%?

Wskaźniki pomiaru stopnia osiągnięcia założeń konkursu Horyzontalne Produktu Rezultatu Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poszukujących pracy, uczestniczących w kształceniu lub szkoleniu, zdobywających kwalifikacje, pracujących (łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek) po opuszczeniu programu Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym objętych wsparciem w programie; Liczba środowisk objętych programami aktywności lokalnej

Wskaźniki pomiaru stopnia osiągnięcia założeń konkursu Wnioskodawca powinien zamieścić we wniosku o dofinansowanie wskaźniki horyzontalne takie jak: Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami; Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami; Liczba osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych; Liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne. Nie jest obligatoryjne wskazywanie wartości docelowych dla tych wskaźników na etapie przygotowywania wniosku o dofinansowanie, mogą przybrać one wartość 0. Natomiast na etapie realizacji projektu powinien zostać odnotowany faktyczny przyrost wybranego wskaźnika. WNIOSKODAWCY SĄ ZOBLIGOWANI DO WYKAZYWANIA WSZYSTKICH WSKAŹNIKÓW DOTYCZĄCYCH LICZBY OSÓB W PODZIALE NA PŁEĆ

Efektywność zatrudnieniowa Pomiar efektywności zatrudnieniowej dotyczy: * osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym * osób bezrobotnych lub biernych zawodowo * osób pełnoletnich * usług aktywizacji zawodowej Efektywności zatrudnieniowej nie mierzymy wśród osób: * osób do 18. roku życia lub do zakończenia realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki * osób biernych zawodowo lub bezrobotnych, które podjęły dalszą aktywizację w ramach PI 9v lub w ramach CT 8 * nieletnich, wobec których zastosowano środki zapobiegania i zwalczania demoralizacji i przestępczości zgodnie z ustawą z dnia 26.10.1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich

Efektywność zatrudnieniowa Sytuacje zaliczane do wykonania efektywności zatrudnieniowej Osoby bierne zawodowo lub bezrobotne, które podjęły dalszą aktywizację zawodową, w tym projekcie PI9v, CT 8 Osoby bierne zawodowo lub bezrobotne, które podjęły zatrudnienie Wszystkie wymienione sytuacje uznawane są za spełnienie efektywności zatrudnieniowej i nie są uwzględniane na potrzeby pomiaru efektywności społecznej Uczestnicy CIS/KIS, którzy podjęli zatrudnienie wspierane Osoby zatrudnione w ZAZ lub uczestnicy WTZ, którzy podjęli zatrudnienie na otwartym rynku pracy, w tym w PS Osoby bierne zawodowo poszukujące pracy

Efektywność społeczna Pomiar efektywności społecznej dotyczy: * osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym * osób pracujących, bezrobotnych lub biernych zawodowo * osób dorosłych i dzieci * usług aktywizacji społecznej, edukacyjnej, zdrowotnej Jeśli uczestnik projektu wziął udział w aktywizacji społecznej i zawodowej oraz nie stosują się do niego wyłączenia, powinien być brany pod uwagę przy pomiarze zarówno efektywności społecznej, jak i zatrudnieniowej.

Efektywność społeczna Postęp w procesie aktywizacji społeczno – zatrudnieniowej i zmniejszenia dystansu do zatrudnienia wzmocnienie motywacji do pracy po projekcie zwiększenie pewności siebie i własnych umiejętności ograniczenie nałogów podjęcie wolontariatu poprawa umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów doświadczenie widocznej poprawy w funkcjonowaniu (w przypadku osób z niepełnosprawnościami) poprawa stanu zdrowia rozpoczęcie nauki

Kwestie problemowe dotyczące wniosku o dofinansowanie

Lider/partner wiodący – pole A1 Partner – pole A3 Realizator – pole A4 CZĘŚĆ A. PODMIOTY ZAANGAŻOWANE W REALIZACJĘ PROJEKTU Lider/partner wiodący – pole A1 Partner – pole A3 Realizator – pole A4 Realizator - jednostka organizacyjna, której Projektodawca powierzył w drodze pełnomocnictwa, upoważnienia lub innego równoważnego dokumentu realizację projektu. Jednostka organizacyjna może posiadać osobowość prawną. Nie wskazujemy jednostki organizacyjnej Partnera. Wnioskodawca/Partner – jednostka posiadająca osobowość prawną. W przypadku, gdy partnerem jest JST musi to być gmina, powiat bądź województwo, a nie urząd bądź starostwo.

A.2 – A3 PARTNERSTWO W RAMACH PROJEKTU Jeżeli projekt jest realizowany w partnerstwie należy zaznaczyć opcję Tak A.3.3. UZASADNIENIE I SPOSÓB WYBORU PARTNERA ORAZ JEGO ROLA W PROJEKCIE Partnerstwo oznacza wspólną realizację projektu przez beneficjenta i podmioty wnoszące do projektu zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne lub finansowe, na warunkach określonych w porozumieniu albo umowie partnerskiej. Wnioskodawca powinien opisać rolę partnera w projekcie tj. za jakie zadania i wskaźniki będzie odpowiadał.

A.3.4. POTENCJAŁ I DOŚWIADCZENIE PARTNERA Dane weryfikowane są w: w obszarze, w którym udzielane będzie wsparcie przewidziane w ramach projektu; na rzecz grupy docelowej, do której kierowane będzie wsparcie przewidziane w ramach projektu; na określonym terytorium, którego dotyczyć będzie realizacja projektu.

B.4 – KLASYFIKACJA PROJEKTU I ZAKRES INTERWENCJI „Czy projekt wynika z programu rewitalizacji?” należy w punkcie B.4. odpowiedzieć twierdząco na pytanie i dokonać uzasadnienia odpowiedzi. Uwaga Uzasadnienie to może być tożsame z uzasadnieniem spełnienia kryterium formalnego (dostępu) w dalszej części wniosku.

B.4 – KLASYFIKACJA PROJEKTU I ZAKRES INTERWENCJI Pole PKD projektu nie powinno pozostawać puste we wniosku o dofinansowanie. Dane te są niezbędne do sprawozdawczości IZ RPO.

Standard minimum B.10 STANDARD MINIMUM - co jest przedmiotem oceny: Istnienie (albo brak) barier równościowych (1 pkt) Działania, odpowiadające na zidentyfikowane bariery równościowe (2 pkt) Przy braku barier - działania, które zapobiegną ich powstaniu (2 pkt) Wskaźniki realizacji projektu (K i M) i sposób w który przyczynią się do zmniejszenia barier równościowych (2 pkt) Równościowe zarządzanie projektem (1 pkt) Projekt spełnia standard minimum przy uzyskaniu co najmniej 3 punktów

C.1 ZADANIA W PROJEKCE (ZAKRES RZECZOWY) Zadania powinny być logicznie powiązane między sobą oraz z innymi elementami wniosku oraz wykonalne (możliwe do zrealizowania) w ramach zasobów, które będą dostępne w trakcie realizacji projektu. Realizacja zadań musi odpowiadać na opisane problemy grup docelowych i prowadzić do osiągnięcia założonych rezultatów. Przy każdym zadaniu należy także wskazać termin jego realizacji, który musi być adekwatny do podejmowanych działań, nie może być „sztucznie” wydłużany. Uwaga! Beneficjent wskazuje w zakresie rzeczowym w polu C.1 jakie rodzaje dostaw i usług zamierza zlecić innym podmiotom przy zastosowaniu aspektów społecznych. Są to usługi: dostawy i usługi cateringowe, publikowanie i drukowanie.

Budżet – wartość projektu C.2. ZAKRES FINANSOWY Budżet – wartość projektu Koszty pośrednie Koszty bezpośrednie Stawka ryczałtowa (427 730,00 PLN) Wkład własny

Tabela D.2 wypełniana jest osobno dla Lidera oraz Partnerów D. POZIOM DOFINANSOWANIA, MONTAŻ FINANSOWY Tabela D.2 wypełniana jest osobno dla Lidera oraz Partnerów Zakładka PODSUMOWANIE powinna pokazywać: 85% 10% 5% lub

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Marta Basińska – Ziob 32 7740 478 marta.basinska@slaskie.pl Anna Flaszewska – Nowak 32 7740 480 anna.flaszewska@slaskie.pl