czyli wstęp do programowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Wstęp do programowania
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
w nowej podstawie programowej
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
ELEKTRONIKA PRZYSZŁOŚCI ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH ELEKTRONIKÓW POLSKICH I SŁOWACKICH Słowacja
Jeden z języków programowania, który powinieneś znać
Made by Mateusz Szirch Kilka słów o JavaScript.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH W PLESZEWIE
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Programowanie strukturalne i obiektowe
„Jak pomóc dziecku w nauce”
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
„Otwarta droga ku przyszłości
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Portal edukacyjny J A V A S C R I P T JĘZYK PROGRAMOWANIA STRON HTML Opracowała: Anna Śmigielska.
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
Pierwsze kroki w Scratch’u.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Programowanie dla każdego
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Innowacja pedagogiczna „Pasja programowania”
Sprawozdanie z Pilotażu Programowania
Programowanie Obiektowe – Epilog
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Różnice między programowanie strukturalnym a obiektowym
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wojewódzka konferencja „Programowanie w szkole”
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
WARSZTATY PROGRAMOWANIA dla DZIECI I MŁODZIEŻY
Schemat przykładowej lekcji, podczas której uczniowie samodzielnie wykonali program – „horoskop”. Nauczyciel: Anna Noworzyn.
Podstawy tworzenia skryptów
Obserwacja wybranych uczniów
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać
Programowanie I Bronisława Niespor.
Innowacja pedagogiczna „Mistrzowie Kodowania” w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej Szkoła Podstawowa nr 8 w Skoczowie.
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Matematyka małego informatyka
„MŁODZI KONSTRUKTORZY” „MAŁY INŻYNIER”
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

czyli wstęp do programowania Scratch czyli wstęp do programowania

SCRATCH - to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży (od 8 lat wzwyż) podstaw programowania.

SCRATCH JUNIOR dla młodszych użytkowników (od 5 roku życia).

www.scratch.mit.edu Rejestracja Przykładowe programy Bez rejestracji - online

SCRATCH jest w języku polskim.

skrypty (bloki) scena kod (program) wybór postaci (duszka) wybór tła

http://scratch.psp26.opole.pl/pdf/podrecznik.pdf Może się przydać ;)

Korzyści z uczenia dzieci programowania: 1) Programowanie uczy logicznego myślenia 2) Programowanie wspiera kreatywność 3) Programowanie uczy rozwiązywania problemów 4) Programowanie pomaga odnaleźć się w świecie technologii 5) Programowanie to inwestowanie w zawodową przyszłość dziecka Korzyści z uczenia dzieci programowania:

Sprawdzanie postępów programisty za pomocą liczby linii kodu, które napisał, jest jak sprawdzanie postępów w budowaniu samolotu poprzez przyrost jego wagi. Bill Gates