[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODZIĘKOWANIE FUNDACJA DUVAL DOM ODZYSKANYCH DLA ŻYCIA
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
KOMUNIKACJA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
OFERTA DLA PRZEMYSŁOWEGO ODBIORCY ENERGII ELEKTRYCZNEJ CENTROZAP S.A. Biuro Energetyki Ul. Wańkowicza Katowice Tel. +48(32) Fax. +48(32)
Analiza ryzyka projektu
zarządzanie produkcją
Audity Opracował: Tomasz Greber
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
10 błędów / wg E. Cochran’a /
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
Definicja rachunkowości zarządczej
EWIDENCJA KOSZTÓW W UKŁADZIE MIESZANYM.
Staże Ośrodka RENOWATOR.
Zarządzanie projektem i zasoby
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Praca metodą projektu edukacyjnego
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Microsoft Solution Framework
Metodyki zarządzania projektami
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Ocena projektów inwestycyjnych
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Organizacja zespołu projektowego
Krajowa Jednostka Ewaluacji
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
[Nazwa przedsięwzięcia] [Imię i nazwisko os. prezentującej/os. prezentujących] [Nazwa start-upu/przedsiębiorstwa]
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
jest najbardziej złożoną kompleksową metodą oceny, służąca sprawdzeniu, w jakim zakresie, za pomocą jakich środków i w jakim czasie itd. projekt może.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ] [Imię i nazwisko os. prezentującej] [Nazwa start-upu/przedsiębiorstwa] Warsztat.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Praca metodą projektu edukacyjnego
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
Plan projektu biznesowego
Prezentacja biznesplanu
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Imię i nazwisko prezentera
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
spotkanie informacyjne
Zgłoszenie do konkursu
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Raport postępu lub stanu
Prezentacja biznesplanu
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Nazwa projektu | Nazwa firmy | Nazwa prezentera
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Tytuł spotkania firmowego
Spotkanie w celu zebrania nowych pomysłów
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zapis prezentacji:

[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia [Imię i nazwisko]

Wyniki a założone cele Cel: określenie początkowego celu lub celów projektu Lista głównych kryteriów (miar sukcesu) Rzeczywiste: podsumowanie wydarzeń rzeczywistych w porównaniu z założonymi celami Lista postępów w stosunku do kryteriów

Wyniki a harmonogram Plan: podsumowanie początkowego harmonogramu projektu Lista głównych punktów kontrolnych Rzeczywiste: podsumowanie wydarzeń rzeczywistych w porównaniu z założonym planem Lista różnic w porównaniu z terminami początkowymi (spóźnienie o x tygodni, przyspieszenie realizacji o y miesięcy itp.)

Wyniki a jakość Cel jakości: określenie początkowego celu lub celów projektu Lista głównych kryteriów (miar sukcesu) Rzeczywiste: podsumowanie wydarzeń rzeczywistych w porównaniu z założonymi celami dotyczącymi jakości Lista postępów w stosunku do kryteriów

Wyniki a budżet Budżet: przedstawienie początkowego celu lub celów jakości projektu Lista głównych celów kosztowych, limity wydatków Poniesione koszty/wydatki: zestawienie rzeczywistych kosztów i wydatków z budżetem Lista postępów w stosunku do celów i ograniczeń

Analiza zamknięcia wg działów

Planowanie projektu Jak projekt został zaplanowany? Kto był odpowiedzialny za plan początkowy? Jakie były efekty? Czy zespół został dobrany prawidłowo? Czy projekt był prawidłowo zdefiniowany od samego początku? Czy sporządzono plan na piśmie? W jaki sposób przesłano informacje o planie? Jak to się sprawdziło?

Planowanie projektu Czy plan był odpowiedni? Czy plan był dobry? Co było dobre? Czego brakowało? Czy plan był realistyczny? Jak plan zmieniał się w czasie? Czy zmiany były dobre czy złe? Jak zmiany wpłynęły na projekt? Główne obszary do poprawienia: Wpisz szczegółowe zalecenia.

Badania i rozwój Jak zarządzano badaniami i rozwojem? Jak projekt był zarządzany z perspektywy badań i rozwoju? Podaj liczbę zespołów, pracowników, strukturę raportowania itp. Jak to się sprawdziło? Poprawki? Jak komunikowały się ze sobą zespoły do spraw badań i rozwoju? Jakie metody, ramy czasowe i inne elementy przyjęto? Jak to się sprawdziło?

Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów technicznych Badania i rozwój Na ile skutecznie i wydajnie wykonano zadania związane z badaniami i rozwojem? Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów technicznych Czy problemy były rozpoznawane odpowiednio wcześnie? Czy problemy zostały prawidłowo rozwiązane? Co się sprawdziło, a co się nie sprawdziło? Czy mogło być lepiej? Szacowanie i realizacja Czy szacunki odpowiadały rzeczywistości? Co pomagało w prawidłowym szacowaniu?  Co powodowało, że szacunki były niedokładne?

Zarządzanie projektem Jak projekt był zarządzany? Zebrania: kto/kiedy/jak często? Jak to się sprawdziło? Komunikacja: kto/kiedy/jak często? Zmiany: Jak były rejestrowane? Jak informowano o zmianach? Inne metody: e-mail, terminarze, bazy danych, raporty itd.

Produkcja Czy zespół był odpowiednio przygotowany do uzyskania produktu? Czy specyfikacja materiałów i dokumentacja były pełne i dokładne? Materiały zamawiane i gotowe? Czy przy produkcji spełniono cele produkcyjne? Czy wystąpiły niespodziewane opóźnienia i inne problemy?

Kontrola jakości i pomoc techniczna Czy jakość produktu była kontrolowana? Czy zapewnienie jakości było skuteczne? Czy było wydajne? Jak produkt końcowy spełniał założone cele w zakresie jakości? Ile problemów związanych z jakością rozwiązano? Czy zespoły do spraw pomocy technicznej były odpowiednio przygotowane? Czy jakość produktu jest zgodna z zasobami pomocy technicznej?

Marketing Czy produkt końcowy odpowiada założeniom plasowania na rynku? Czy plasowanie było udane? Czy było odpowiednie? Czy było skuteczne? Czy produkt wprowadzono na rynek skutecznie? Czy programy marketingowe zostały prawidłowo wdrożone? Czy wprowadzenie produktu na rynek spełniło cele marketingowe?

Sprzedaż Czy pracownicy działu sprzedaży byli prawidłowo poinformowani o produkcie? Czy produkt i komunikat spełniły oczekiwania klienta? Czy ramy czasowe były prawidłowe? Czy koszty były odpowiednie? Jak zostały osiągnięte cele dotyczące sprzedaży początkowej? Jak produkt został przyjęty?

Główne wnioski

Co udało się osiągnąć Podsumuj zwięźle i konkretnie, w punktach, co udało się osiągnąć. Pisz o konkretnych sprawach, na przykład „codzienne 15-minutowe spotkania robocze świetnie się sprawdziły” zamiast „zespół komunikował się dobrze”. Roześlij informacje o miejscach w sieci, gdzie są przechowywane formularze, procedury, raporty i inne dokumenty, które okazały się szczególnie przydatne, lub utwórz listę takich miejsc.

Co się nie udało Podsumuj zwięźle i konkretnie, w punktach, przyczyny problemów. Postaraj się osobno opisać konkretne zachowania, procedury, metody, problemy za ramami czasowymi i inne przyczyny błędów. Jak zespół reagował na problemy?

Zalecenia Na poziomie działów lub zarządzania zapisz najistotniejsze zalecenia dla przyszłych projektów tego typu. Roześlij dokument lub łącze sieciowe prowadzące do dokładnego podsumowania tej prezentacji.

Pytania i opinie