Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technik logistyk.
Advertisements

MECHANIZM DOPŁAT DO PRYWATNEGO PRZECHOWYWANIA WIEPRZOWINY
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
BADANIE SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH
TECHNIKI, DOWODY, PRZEBIEG BADANIA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
Ryszard Kościelny Eksploatacja żurawi przenośnych w logistycznej sieci dystrybucji - zagadnienia wybrane Słowo wstępne: jawnym celem prezentacji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
UBEZPIECZENIA MORSKIE
UBEZPIECZENIA W SPEDYCJI
Międzynarodowe Formuły Wykładni Terminów Handlowych
Wykład II Proces spedycyjny
Usługi spedycyjne.
Projekt 2009 Technik spedytor.
Identyfikacja ryzyka w procesie inwestycji drogowych w świetle odpowiedzialności samorządu terytorialnego.
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Pułapki ubezpieczeń transportowych
KTO ZYSKA A KTO STRACI Praktyczna strona zmian w przepisach o dostępie do zawodu przewoźnika drogowego INFOR, Warszawa,
Transport materiałów chemicznych
Zarządzanie kredytami i należnościami
  … to platforma komunikacyjna dostępna przez dowolną przeglądarkę www, pozwalająca na racjonalne zarządzanie procesami logistycznymi, gdzie wszyscy uczestnicy.
Emil Gołuchowski Spedytor.
Ubezpieczenia CARGO autor: mgr Janusz Gniewkowski
LIST PRZEWOZOWY - CMR.
KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Opracowanie: Wioleta Musiał
Konferencja Zmagania z koniunkturą czyli dobre i złe strony kryzysu Villa Drawa 28/29 maja Ogólne warunki sprzedaży – nasza polisa.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
SZKODY Z TYTUŁU UTRATY ZYSKU – BUSINESS INTERRUPTION
Forwarding – spedycja.
ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEWOZU KRAJOWEGO TOWARÓW
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Elastyczne rozwiązania transportowe
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRACOWNICZA
Wykład 3 Dr Agnieszka Tubis.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Transport i spedycja Ćwiczenie 2: Dokumentacja transportowa i spedycyjna mgr inż. Marcin Hajdul Wyższa Szkoła Logistyki
Znaczenie komunikacji w łańcuchach dostaw
UBEZPIECZENIA W LOGISTYCE semestr zimowy 2014/2015 mgr Maciej Szczepankiewicz Katedra Nauk Ekonomicznych.
UBEZPIECZENIA W LOGISTYCE semestr zimowy 2014/2015
Projektowanie systemów transportowych
Zdarzenia komunikacyjne Wydział Zarządzania UW, mgr Aleksandra Luterek.
STRES ZAWODOWY W SĄDACH POWSZECHNYCH I JEGO SKUTKI ZDROWOTNE.
1 RYNEK TSL 2009/ Informacje ogólne. 2. Determinanty rozwoju rynku TSL. 3. Syntetyczna analiza rynkowych zależności na rynku TSL. 4. Syntetyczna.
Przewozy Międzynarodowe – Agencja Celna Wykonały: Ewa Duszek Katarzyna Karpińska.
Jak zabezpieczyć interes Szpitala w umowie o zamówienie publiczne? Aspekty praktyczne zamawiania leków.
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Technik transportu drogowego
1 Rzeczywiste korzyści dla firm stosujących narzędzie KASSETTS – studium przypadku Marcin Hajdul Instytut Logistyki i Magazynowania.
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
DOSTOSOWANIE GOSPODARSTWA ROLNEGO DO MINIMALNYCH WYMOGÓW WZAJEMNEJ
prawo odstąpienia od umowy – zagadnienia praktyczne
DEBATA TRANSPORTOWA CYFRYZACJA LĄDOWYCH TERMINALI KONTENEROWYCH
UMOWA SPEDYCJI Literatura:
ODPOWIEDZIALNOŚĆ UTRZYMUJĄCYCH HOTELE I PODOBNE ZAKŁADY
UMOWA KREDYTU Literatura:
EKONOMETRIA Wykład 2 prof. UG, dr hab. Tadeusz W. Bołt
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Dokumenty przewozowe w transporcie wodnym i lotniczym
PKS CARGO Prezentacja firmy.
TWÓJ PARTNER W LOGISTYCE BADANIA KLINICZNE
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
SPEDYCJA LOGISTYKA.
SPOTKANIE INFORMACYJNE
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
TRANSPORT SPEDYCJA LOGISTYKA
Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”
Zapis prezentacji:

Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie. Szkody i ich konsekwencje dla przewoźnika / spedytora Marek Izraelski TSLA EXPO 2018 Rzeszów, 28.09.2018r.

Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie – szkody i ich konsekwencje dla przewoźnika / spedytora Podstawową konsekwencją wystąpienia ryzyka w transporcie jest szkoda Szkoda najczęściej rozumiana jest jako zmiana stanu składników majątkowych poszkodowanego Z punktu widzenia przedsiębiorstwa transportowego szkoda to ogół negatywnych dla działalności tego przedsiębiorstwa konsekwencji, o charakterze krótko i długofalowym, wynikających z niewykonania lub nienależytego wykonania zawartej umowy przewozu

Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie – szkody i ich konsekwencje dla przewoźnika / spedytora Z punktu widzenia przedsiębiorstwa transportowego szkoda to: ogół negatywnych dla działalności tego przedsiębiorstwa konsekwencji o charakterze krótko i długofalowym, finansowym i niefinansowym wynikających z niewykonania lub nienależytego wykonania zawartej umowy przewozu lub spedycji

Praktyczny wymiar ryzyka w transporcie Szkoda transportowa – perspektywa przewoźnika /spedytora Uszkodzenie ładunku Strata finansowa Przesunięcie w czasie wcześniej zaplanowanych wydatków Utrata klienta / zaufania Utrata rynku Pogorszenie się reputacji firmy Itp.

Przyczyny i rodzaje szkód w transporcie Przyczyny i rodzaje szkód są pochodną wielu różnych czynników: Prowadzonej działalności (spedycja, transport, logistyka) Przyjętego modelu działania (sposobu i organizacji prowadzonej działalności, przyjętych procedur, itp.) Wiedzy i umiejętności kadry zarządzającej oraz pracowników liniowych, w tym z zakresu obowiązujących przepisów prawa transportowego

Rodzaje szkód transportowych Najczęstszym (pod względem częstotliwości występowania) rodzajem szkód transportowych są szkody w substancji przesyłki przyjętej do transportu (uszkodzenie, utrata lub ubytek przesyłki) Szkody inne, niż szkody w substancji przesyłki (np. szkody finansowe z tytułu opóźnienia terminu dostawy, dodatkowe koszty przestojów, opłat celnych, uzyskania zezwoleń i licencji, itp.) mają miejsce relatywnie rzadziej ale zazwyczaj są bardziej dotkliwe finansowo

Przyczyny szkód transportowych Niewłaściwe obładowanie kontenera lub innego urządzenia transportowego (np. palety, skrzyni, itp.) Niewłaściwe obładowanie środka transportu (częsta przyczyna szkód w przypadku przewozów drobnicy i przesyłek konsolidowanych) Opakowanie przesyłki nieadekwatne do zastosowanego rodzaju transportu lub środka transportu (np. charakter i rodzaj sił dynamicznych działających na przesyłkę mogą wykluczać jej transport danym rodzajem transportu) Naturalne właściwości przesyłki

Przyczyny szkód transportowych Wada techniczna opakowania lub urządzenia transportowego np. dziury w plandece, kontenerze, itp. umożliwiające przenikanie wody, zapachów, itp. do przestrzeni ładunkowej środka transportu lub urządzenia transportowego, niewłaściwe umycie środka transportu Piętrowanie przesyłek (dotyczy głównie przesyłek drobnicowych i konsolidowanych) Nieprzestrzeganie instrukcji i wytycznych nadawcy, pomijanie oznaczeń ostrzegawczych zamieszczonych na przesyłce (góra / dół; ostrożnie szkło; nie piętrować)

Przyczyny szkód transportowych Niewłaściwe zabezpieczenie na środku transportu (pasami lub innymi urządzeniami Niedotrzymanie wymaganych parametrów transportu (np. temperatury) Nieadekwatność warunków procesu transportowego do danego rodzaju ładunku (np. zakłócenie procesu chłodniczego, awaria agregatu, ustawienie przez obsługę środka transportu niewłaściwego trybu pracy agregatu chłodniczego, itp.)

Przyczyny szkód transportowych Niewłaściwe przygotowanie przesyłki do przewozu przez nadawcę (np. przy przesyłkach chłodzonych, wymagających utrzymania określonej temperatury na czas przewozu – wyższa niż zakładana temperatura przesyłki w chwili przekazania przewoźnikowi do przewozu; niezabezpieczenie przesyłki w skrzyni, kontenerze, itp.) Wykonywanie czynności ładunkowych (ładowanie, manipulowanie, rozładowanie ze środka transportu), w tym na terminalach i magazynach przeładunkowych

Przyczyny szkód transportowych Niewłaściwy wybór drogi przez przewoźnika (dotyczy najczęściej przewozu przesyłek wielkogabarytowych, np. skrajnia przejazdu poniżej wysokości przesyłki na pojeździe) Niedoładowanie, kradzieże, rabunek Zła organizacja pracy na magazynach i punktach przeładunkowych (np. zaginięcie przesyłki w wyniku utraty fizycznej kontroli nad przesyłką; nadawanie i/lub odbiór przesyłek wyłącznie na podstawie scanów z dokumentów przewozowych)

Przyczyny szkód transportowych Opóźnienia w dostawie (przekroczenie umówionego terminu dostawy) na skutek błędów lub złej organizacji procesu transportowego Błędy ludzkie (nieprzekazanie w terminie informacji, przekazanie niepełnych lub błędnych danych podwykonawcy, niewłaściwe wypełnienie dokumentów transportowych, itp.)

Przykłady szkód transportowych

Przykłady szkód transportowych

Przykłady szkód transportowych

Przykłady szkód transportowych

Przykłady szkód transportowych

Przykłady szkód transportowych

Przykłady szkód transportowych

Przykłady szkód transportowych

Przykłady szkód transportowych

Przykłady szkód transportowych

Przykłady szkód transportowych

Przykłady szkód transportowych

Dziękuję Państwu za uwagę! TSLA EXPO 2018