SMB Serwisy społecznościowe Facebook API

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Custom Curriculum Zarządzanie kontem – tworzenie własnego programu nauczania.
Advertisements

Nowy model komunikacji z emitentami
Wprowadzenie do języka skryptowego PHP
K orzystanie z ogólnodostępnej wersji internetowej.
Support.ebsco.com Przewodnik Mój folder EBSCOhost (My EBSCOhost) Przewodnik.
SIECI KOMPUTEROWE (SieKom) PIOTR MAJCHER WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I MARKETINGU W SOCHACZEWIE Zarządzanie.
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Promotor: prof. dr hab. Włodzisław Duch
Integracja z Facebookiem (Facebook SDK)
Systemy zarządzania treścią CMS
Technologie informacyjne MCE Pudełko. Zakładanie strony internetowej Technologie informacyjne Marek Pudełko.
PRACA W DOMENIE Różnice użytkowe między pracą w domenie i grupie roboczej. 1. Ekran logowania. - wciśnięcie klawiszy [Ctrl+Alt+Delete], a następnie podanie.
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
Integracja aplikacji z Facebookiem
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
Kliknij w celu rejestracji
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Konfiguracja kont w programie Adobe Dreamweaver
Mateusz Antonow. Tekst Obraz Galeria Media Kształty & linie Przyciski & menu Sklep Internetowy Ustawienia Społecznościowe Aplikacje 3. Dodaj.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
FACEBOOK MENU 1. Co to jest facebook? 2. Rejestracja:
W tej prezentacji pokażemy Wam jak założyć konto na edukreator.pl.
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
TWOJA STRONA WWW NA VGH.PL MINIPORADNIK.
Instrukcja obsługi systemu CMS Przygotowanie
Witaj. Zapraszamy Ciebie do zapoznania się z przewodnikiem, który pokaże jak założyć konto oraz w jaki sposób można korzystać z usług w serwisie iplay.pl.
Serwis poświęcony korepetycjom. Przemysław Mrówczyński Maciej Raszka Technologie internetowe.
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
System rejestracji zawodników Polski Związek Judo 2006.
Sieć oparta o serwer Ubuntu 12.10
Serwery Aplikacji Tworzenie bezpiecznych aplikacji.
Cytowania i H-indeks pod kontrolą
Jak dodać funkcjonalność płatności internetowej PayU do strony WWW
Projektowanie stron WWW
Dziennik.
Food Rush Szukaj i baw się jedzeniem! Wykonanie: Tomasz Najda Michał Hawryszko.
Tworzenie ankiet online
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Opracowanie mgr Karol Adamczyk
Znajdowanie pokoju i wchodzenie do niego Skorzystaj z funkcji wyszukiwania programu Lync w celu znalezienia pokojów, do których masz dostęp. 1.W oknie.
Korzystanie z poczty Uruchamiamy przeglądarkę i wpisujemy adres naszej strony sosw2plock.com.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Rozpowszechnianie aplikacji KRYSTIAN KOWALCZUK TORUŃ,
ResearcherID Cytowania i H-indeks pod kontrolą ReasercherID ResearcherID jest narzędziem umożliwiającym: identyfikację autora poprzez unikatowy numer.
Usługa e-Załączniki Automatyzacja usługi - nowy kanał komunikacyjny Izba Celna w Białej Podlaskiej Prezentuje Leszek Krasa Biała Podlaska, dn r.
Aplikacja mobilna EBSCO eBooks Uwierzytelnianie aplikacji Przewodnik
ASP.NET Dostęp do bazy danych z poziomu kodu Elżbieta Mrówka-Matejewska.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
CELE I ZADANIA SYSTEMU Rejestracja użytkownika. Wejście do systemu. Redagowanie strony. Praca ze stroną. GPS UTWORZENIE I PRACA ZE STRONĄ INTERNETOWĄ DODATKOWE.
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Jak założyć konto na allegro?
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
Sieci komputerowe Usługi sieciowe 27/09/2002.
Przeczytaj wszystko na temat wiadomości programu Microsoft SharePoint
Aplikacje i usługi internetowe
PGO - Projektowanie i implementacja pierwszych klas
PGO Przeciążanie metod i konstruktorów
Instagram – co to takiego
Korzystanie z wirtualnego dysku OneDrive
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Instrukcja wykorzystania oprogramowania „Forms” wchodzącego w skład pakietu usług chmury cyfrowej Office 365.
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

SMB Serwisy społecznościowe Facebook API Michail Mokkas

Serwisy społecznościowe Platforma do budowy sieci społecznościowych Tworzenie relacji pomiędzy ludźmi pod względem: wspólnych zainteresowań i pasji znajomości pochodzenia i nie tylko Użytkownicy posiadają własny profil i dysponują listą przyjaciół, znajomych lub osób zainteresowanych. Większość z nich umożliwia użytkownikom publikowanie wiadomości, zdjęć oraz innych multimediów.

Serwisy społecznościowe kont. 1 image source: http://mindsetdigital.com/wp-content/uploads/2012/05/social-sites.jpg

Facebook Wystartował 4 lutego 2004 (główny założyciel Marc Zuckerberg) Na samym początku obejmował ludzi jedynie z Harvardu, stopniowo umożliwiano dostęp studentom innych uczelni . Dziś każdy może założyć swoje konto na serwisie Obecnie Facebook to najpopularniejszy ze wszystkich portali społecznościowych; dysponuje ponad dwoma miliardami aktywnych użytkowników Posiada szeroką gamę funkcji społecznościowych

Wymagane narzędzia Do budowy aplikacji korzystających z funkcji społecznościowych Facebook-a potrzebne są: Konto podstawowe: https://www.facebook.com/ Uzyskanie dostępu do funkcji developerskich: https://developers.facebook.com/ Facebook SDK for android Aplikacja Facebook na urządzeniu (opcjonalne)

Developers Facebook Po stworzeniu zwykłej aplikacji androidowej w Android studio, na stronie Developers Facebook należy stworzyć nową aplikację, i wybrać/wpisać: platformę (android) nazwę Google Play Package Name (np. “com.example.facebookproject”) Class Name (np. “com.example.facebookproject .MainActivity”) Development Key Hash Otrzymamy m.in.: App ID

Importowanie Facebook SDK Aby zaimportować Facebook SDK do naszego środowiska programistycznego należy dopisać w build.gradle: Następnie w pliku strings.xml dodać pole: <string name="facebook_app_id">App id</string> App id możemy uzyskać na stronie developers Facebook W AndroidManifest.xml dodać: <uses-permission android:name="android.permission.INTERNET"/> w <aplication>...</>: <meta-data android:name="com.facebook.sdk.ApplicationId" android:value="@string/facebook_app_id"/>

Importowanie Facebook SDK kont. 1 Zanim zaczniemy dodawać facebookowe elementy GUI musimy zinicjalizować sdk:

Dodatkowe kroki Instalacja aplikacji Facebook na emulatorze: dostępna pod adresem: https://developers.facebook.com/resources/Facebook-XX.zip W wierszu poleceń: ścieżka_do_android\sdk\platform-tools\adb install ścieżka_do\Facebook-XX.apk Na stronie developers Facebook wpisać „Development Key Hash” naszego środowiska programistycznego Jeżeli nie posiadamy tego klucza, to można wygenerować go za pomocą polecenia: ścieżka_do_JDK\bin\keytool -exportcert -alias androiddebugkey -keystore %HOMEPATH%\.android\debug.keystore | openssl sha1 -binary | openssl base64 należy posiadać bibliotekę kryptograficzną openssl

Logowanie Facebook SDK udostępnia logowanie do naszej aplikacji kontem na serwisie Facebook Wykorzystuje odmianę protokołu Oauth2.0 Kontroluje uwierzytelnianie jak i autoryzację Korzysta także z zezwoleń do wglądu do danych takich jak: lista przyjaciół adres e-mail wydarzenia w kalendarzu miejsce pobytu Jedynie dane zawarte w profilu publicznym, email oraz lista przyjaciół są dostępne bez potrzeby rewizji naszej aplikacji przez Facebook Generuje access tokens

Logowanie kont. 1 Aby skorzystać z logowania (a także udostępniania) należy uzupełnić AndroidManifest.xml:

Logowanie kont. 2 Dodajemy do widoku przycisk do zalogowania:

Logowanie w kodzie onActivityResult() – metoda, która wyłapuje rezultat innej aktywności (po jej wyjściu/zakończeniu). CallbackManager – odpowiedzialny za zarządzanie wywołaniami zwrotnymi (ang. callback) wyłapanymi poprzez metodę onActivityResult(). LoginButton – niestandardowy guzik umożliwiający logowanie oraz wylogowanie, który utrzymuje stan logowania. AccessToken – element/informacja identyfikująca użytkownika. Najczęściej stosowane są User Access Tokeny, na które użytkownik musi wyrazić zgodę, aby aplikacja mogła otrzymać i modyfikować jego dane w jego imieniu. AccessToken można otrzymać po uwierzytelnieniu na okres od godziny do około 60 dni. set[Read/Publish]Permission() – metody odpowiedzialne za dodawanie zezwoleń (np. user_about_me, user_likes).

Logowanie w kodzie kont. 1 Profile – reprezentuje profil użytkownika na Facebook-u. Tylko jeden użytkownik może być zalogowany w danym czasie (profil przechowywany jest w SharedPreferences). ProfileTracker – monitoruje i sprawdza czy są jakieś zmiany w profilu (np. przeciwko null). Metoda startTracking() uaktywnia monitorowanie a stopTracking() dezaktywuje. FacebookCallback – wywołania zwrotne Facebook SDK. Możliwe odpowiedzi: onSuccess() – metoda wyłapująca callback oznaczający, że akcja się powiodła. onCancel() - metoda wyłapująca callback oznaczający, że akcja została anulowana. onError() - metoda wyłapująca callback oznaczający, że akcja niepowiodła się.

Logowanie w kodzie kont. 2

Logowanie w kodzie kont. 3

Rezultat

Udostępnianie (share) Udostępnianie stanowi jedną z podstawowych funkcji dostępnych w serwisie Facebook Udostępniać możemy: wpisy oraz linki opowieści/artykuły (Open Graph Story) Umożliwiają to dwie metody: wbudowany Share Dialog API calls (większa kontrola nad doświadczeniami użytkownika)

Udostępnianie w kodzie Dodajemy content provider do AndroidManifest.xml: W miejsce {APP_ID} wpisujemy nasz App id. Uwaga zgodnie z polityką Facebook-a nasza aplikacja nie powinna samodzielnie wpisywać żadnej treści do udostępniania.

Udostepnianie w kodzie kont. 1 W widoku naszej aktywności:

Udostępnianie w kodzie kont. 2 ShareLinkContent – udostępnia link wraz z wpisem użytkownika. Dysponuje atrybutami: contetntUrl – link contentTitle – tytuł treści imageURL – url do miniaturki obrazka contentDescription – opis treści SharePhotoContent – udostępnia zdjęcie. Musi być < 12 MB . ShareVideoContent – udostępnia film. Musi być < 12 MB .

Rezultat

Polub w kodzie  W widoku naszej aktywności:

Polub w kodzie kont. 1 Rodzaje ObjectType: UNKNOWN – domyślna wartość (nieznany typ). OPEN_GRAPH – reprezentuje objekt Open Graph. PAGE – reprezentuje zwykłą stronę internetową.

Rezultat

Open Graph Story Mamy możliwość tworzenia opowieści/artykułów, które posiadają następujące elementy: aktora: osoba publikująca opowieść oraz użytkownik akcję: wykonywaną przez aktora polub, śledź, oceń, przesłuchaj, obejrzyj obiekt: na którym akcje są wykonywane aplikacja: z której opowieść została opublikowana Tworzymy z poziomu strony developers Facebook: https://developers.facebook.com/apps/<nasze_app_id>/open-graph/stories/

Custom Story - tworzenie

Open Graph Story w kodzie ShareDialog.show() wywołuje okienko do udostępniania.

Rezultat

Odnośniki aplikacji (App links) Umożliwia otwieranie treści (np. story na stronie) przez naszą aplikację (deep linking). Strona internetowa AndroidManifest.xml

Zdarzenia aplikacji (App events) Monitoruje zachowania użytkowników twojej aplikacji: liczba instalacji liczba uruchomień aplikacji liczba zakończonych rejestracji liczba zakupionych elementów Na podstawie danych i statystyk, jakie otrzymujemy, możemy zaplanować reklamowanie

Zdarzenia aplikacji w kodzie Musimy użyć AppEventsLogger Rezultaty są widoczne w “Insights” (na stronie administracyjnej)

Reklamy (Audience Network) Umożliwia tworzenie bannerów (reklam) w celu promocji usług lub produktów Otrzymujemy w ten sposób możliwość zarobku poprzez wyświetlanie reklam w aplikacji Wiąże się z utworzeniem adView (podklasa View) adView = new AdView(this, PLACEMENT_ID, AdSize.BANNER_HEIGHT_50); LinearLayout layout = (LinearLayout)findViewById(R.id.main_layout); layout.addView(adView); adView.loadAd(); PLACEMENT_ID znajduje się na stronie dev: Audience Network -> Placements -> Create Ad Placement

Graph API image source: http://4.bp.blogspot.com/-BTA1UNKV0v8/U6cNFnVDQzI/AAAAAAAAB44/Pm7k0RDip34/s1600/Facebook-Open-Graph-how+to+use+graph+api+in+facebook,+how+to+call+graph+api+for+search+in+facebook,+how+to+search+by+email+id+in+facebook,+how+to+use+graph+api+explorer+facebook,.png

Graph API kont. 1 Odpowiada za odczytywanie i modyfikację (zapis) elementów na grafie społecznościowym Facebook-a Na grafie znajdują się: węzły: użytkownik, zdjęcia, filmy, komentarze krawędzie: relacje pomiędzy powyżej wymienionymi (komentarz na stronie, zdjęcie w komentarzu) pola: dodatkowe informacje o użytkowniku itp. (imię, data urodzenia, nazwa) Komunikacja z Graph API odbywa się RESTowo (HTTP)

Graph API w kodzie GET graph.facebook.com /{request-path} Oczywiście musimy posiadać AccessToken. Przykład wpisu na naszej ścianie: POST graph.facebook.com /me/feed? message="Hello, World."& access_token={your-access-token}