Wybrane kwestie z ustawy prawo o szkolnictwie wyższym cz. II

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uniwersytet Warszawski
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
1. Podstawy prawne: - ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r.  Prawo o stowarzyszeniach, (Dz.U j. t. z późn. zm.) - ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r.
Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
„Chodzi o to, by człowiek robił ochoczo to, co robić musi;
Prawo administracyjne
SAMORZĄD TERYTORIALNY.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
w ustawie o stopniach i tytule naukowym RW
Szkolenie aktywu związkowego
Rząd i prezydent.
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Funkcjonowanie LGD w PPL+ oraz nowym okresie Halina Siemaszko.
Informacja o działaniach Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego Edward Jezierski Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Wrocław, listopada.
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Zasady stosowania 50 % kosztów uzyskania przychodu
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Regionalny Program Operacyjny
Koncepcja statutu Aeroklubu Polskiego jako polskiego zwi ą zku sportów lotniczych Warszawa 26 maja 2007.
Zmiany w statucie AktualniePo zmianie § Instytut można utworzyć, jeżeli w proponowanym składzie osobowym, liczącym przynajmniej piętnastu.
Wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata
Funkcje, skład, odpowiedzialność Mgr Przemysław Mazurek
Ustrój samorządu terytorialnego
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
ŹRÓDŁA PRAWA ADMINISTRACYJNEGO
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
 Istota instytucji  organizacyjna odrębność i niezależność od struktur rządowych  wyspecjalizowanie fachowe  zorientowanie na działalność kontrolną.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz.  BRAK USTAWOWEJ DEFINICJI ZPP  SPORY WOKÓŁ POJĘCIA ZPP  IPP – PIERWOTNE HISTORYCZNIE I GENETYCZNIE  ZPP –
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
ZADANIA WŁASNE I ZADANIA ZLECONE J.S.T.
Organy kontrolne ZNP wyciąg ze Statutu. Wyciąg ze Statutu Art Organami kontrolnymi ZNP są: - Główna Komisja Rewizyjna, - Komisja Rewizyjna Szkolnictwa.
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Wybrane kwestie z ustawy prawo o szkolnictwie wyższym cz. II opr. Jakub Mrożek.
Organizacja Funduszy Europejskich. Komitet Koordynacyjny NSS Komitet Koordynacyjny Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia i Strategię Rozwoju Kraju.
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
Wybrane kwestie z ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Wybrane kwestie z ustawy prawo o szkolnictwie wyższym cz. II
PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
Władza sądownicza w RP Sądy i Trybunały.
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Uczelnie wyższe.
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
Rządowa administracja zespolona w administracji
Naczelne a centralne organy administracji rządowej
Kształcenie września 2018.
Marta Ryńska, Administracja I rok,grupa 6
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Sądy Administracyjne w Polsce
- na podstawie materiałów przygotowanych przez Ministerstwo
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Wybrane kwestie z ustawy prawo o szkolnictwie wyższym cz. II opr. Jakub Mrożek

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. Ia ORGANY UCZELNI NIEPUBLICZNYCH ORGANY OBLIGATORYJNE ORGANY FAKULTATYWNE ORGANY OBLIGATORYJNE ORGANY FAKULTATYWNE

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. Ib KADENCJA ORGANÓW KOLEGIALNYCH I JEDNOOSOBOWYCH NA UCZELNIACH PUBLICZNYCH TRWA CZTERY LATA USTAWA REGULUJE MAKSYMALNIE DWIE KADENCJE NA SPRAWOWANIE PRZEZ DANĄ OSOBĘ FUNKCJI ORGANU JEDNOOSOBOWEGO KADENCJA ORGANÓW KOLEGIALNYCH I JEDNOOSOBOWYCH NA UCZELNIACH PUBLICZNYCH ROZPOCZYNA SIĘ Z DNIEM 1 WRZEŚNIA W ROKU WYBORÓW, ZAŚ KOŃCZY Z DNIEM 31 SIERPNIA W ROKU W KTÓRYM UPŁYWA USTAWA ZAKAZUJE ŁĄCZENIA FUNKCJI ORGANÓW JEDNOOSOBOWYCH (LUB ICH ZASTĘPCÓW) NA RÓŻNYCH UCZELNIACH

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. II KOLEGIALNE ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH KOLEGIALNE ORGANY OBLIGATORYJNE KOLEGIALNE ORGANY FAKULTATYWNE SENAT KONWENT RADA PODSTAWOWEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ INNY NIŻ SENAT ORGAN KOLEGIALNY W UCZELNIACH ZAWODOWYCH JEST ON OBLIGATORYJNYM ORGANEM KONWENT JEST TO DORAŹNIE POWOŁYWANY ORGAN WYBORCZY KOLEGIUM ELEKTORÓW

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. IIIa PODSTAWOWA JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA UCZELNI Z UWAGI NA AUTONOMIĘ SZKOLNICTWA WYŻSZEGO OBECNIE OBOWIĄZUJĄCA USTAWA PRAWO O SZKOLNICTWIE WYŻSZYM NIE NARZUCA ODGÓRNIE UCZELNIOM WEWNĘTRZNEJ STRUKTURY Z TEGO RÓWNIEŻ POWODU KAŻDA UCZELNIA MA MNIEJ BĄDŹ BARDZIEJ ZRÓŻNICOWANĄ STRUKTURĘ WEWNĘTRZNĄ TEORETYCZNIE WIĘC PODSTAWOWA JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA UCZELNI MOŻE MIEĆ DOWOLNĄ NAZWĘ, JAK RÓWNIEŻ W OGÓLE ICH NIE MIEĆ

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. IIIb PODSTAWOWA JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA UCZELNI TRADYCYJNIE PODSTAWOWĄ JEDNOSTKĄ ORGANIZACYJNĄ UCZELNI JEST WYDZIAŁ JEDNAK NIE ZAWSZE NP. NA UNIWERSYTECIE WROCŁAWSKIM OPRÓCZ WYDZIAŁÓW DZIAŁAJĄ TAKŻE INNE STRUKTURY ORGANIZACYJNE JAK STUDIUM PRAKTYCZNEJ NAUKI JĘZYKÓW OBCYCH DEFINICJA USTAWOWA „PODSTAWOWEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ UCZELNI”: wydział lub inną jednostkę organizacyjną uczelni określoną w statucie, prowadzącą co najmniej jeden kierunek studiów, studia doktoranckie lub badania co najmniej w jednej dyscyplinie naukowej ISTNIEJĄ JEDNAK W POLSCE UCZELNIE, KTÓRE W OGÓLE NIE POSIADAJĄ WYDZIAŁÓW TAK NP. SGH, GDZIE PODSTAWOWĄ JEDNOSTKĄ ORGANIZACYJNĄ SĄ KOLEGIA

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. IIIc RADA PODSTAWOWEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ UCZELNI JEJ SKŁAD SZCZEGÓŁOWO REGULUJE STATUT UCZELNI W JEJ POSIEDZENIACH UCZESTNICZĄ Z GŁOSEM DORADCZYM PRZEDSTAWICIELE ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH UCHWAŁY RADY PODSTAWOWEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ UCZELNI DLA KIEROWNIKA, PRACOWNIKÓW DOKTORANTÓW I STUDENTÓW TEJŻE JEDNOSTKI OD JEJ UCHWAŁ PRZYSŁUGUJE ODWOŁANIE DO SENATU UCZELNI

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. IVa W PRZYPADKU WSZYSTKICH KOLEGIALNYCH ORGANÓW UCZELNI PUBLICZNYCH (W TYM ORGANÓW WYBORCZYCH) USTAWA PRAWO O SZKOLNICTWIE WYŻSZYM GWARANTUJE W NICH SZEROKĄ REPREZENTACJE ŚRODOWISKA AKADEMICKIEGO STĄD RÓWNIEŻ OPRÓCZ NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W ICH GRONIE ZASIADAJĄ RÓWNIEŻ PRZEDSTAWICIELE STUDENTÓW, DOKTORANTÓW ORAZ PRACOWNIKÓW UCZELNI, KTÓRZY NIE SĄ NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI W WYPADKU STUDENTÓW ORAZ DOKTORANTÓW ICH UDZIAŁ NIE MOŻE BYĆ MNIEJSZY NIŻ 20%. LICZBĘ TĄ USTALA SIĘ PROPORCJONALNIE DO LICZEBNOŚĆ OBU TYCH GRUP, Z ZASTRZEŻENIEM, ŻE SĄ ONI REPREZENTOWANI PRZEZ CO NAJMNIEJ JEDNEGO PRZEDSTAWICIELA DLA KAŻDEJ Z TYCH GRUP

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. IVb USTAWA REGULUJE RÓWNIEŻ, ŻE PROFESOROWIE ORAZ DOKTORZY HABILITOWANI MAJĄ STANOWIĆ WIĘCEJ NIŻ POŁOWĘ SKŁADU SENATU JEDNAK NIE WIĘCEJ NIŻ TRZY PIĄTE TEGOŻ SKŁADU W PRZYPADKU PUBLICZNEJ UCZELNI ZAWODOWEJ NAUCZYCIELE AKADEMICCY POSIADAJĄCY CO NAJMNIEJ STOPIEŃ NAUKOWY DOKTORA MAJĄ STANOWIĆ WIĘCEJ NIŻ POŁOWĘ SKŁADU SENATU JEŻELI JEDNAK NA UCZELNI PROWADZONE SĄ JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE LUB STUDIA II-GO STOPNIA MOŻE ZOSTAĆ USTALONY INNY SKŁAD SENATU

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. V SENAT CO DO ZASADY JEGO KOMPETENCJE SĄ USTALONE W STATUCIE UCZELNI, USTAWA W BARDZO OGRANICZONYM ZAKRESIE REGULUJE KOMPETENCJE TEGOŻ ORGANU UCHWAŁY SENATU UCZELNI SĄ WIĄŻĄCE DLA INNYCH ORGANÓW UCZELNI, PRACOWNIKÓW, STUDENTÓW ORAZ DOKTORANTÓW (JEST TO TYPOWY PRZYKŁAD WŁADZTWA ZAKŁADOWEGO) JEDNA Z USTAWOWO PRZYZNANYCH KOMPETENCJI DOTYCZY OKREŚLENIA SZCZEGÓŁOWEGO SKŁADU, SPOSOBU POWOŁYWANIA CZŁONKÓW ORAZ KOMPETENCJI KONWENTU UCZELNI (Z ZASTRZEŻENIEM UCZELNI NADZOROWANYCH PRZEZ MSW ORAZ MON) W PRZYPADKU ZAWODOWYCH UCZELNI PUBLICZNYCH W JEGO SKŁAD WCHODZI RÓWNIEŻ PRZEDSTAWICIEL UCZELNI WSPÓŁPRACUJĄCEJ

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. VIa KONWENT JEGO SKŁAD JEST ZALEŻNY OD TEGO CZY DZIAŁA ON NA UCZELNI PUBLICZNEJ CZY TEŻ NA ZAWODOWEJ UCZELNI PUBLICZNEJ W PRZYPADKU SKŁADU KONWENTU UCZELNI PUBLICZNEJ USTAWA REGULUJE WYŁĄCZNE PRZYKŁADOWE PODMIOTY WCHODZĄCE W JEGO SKŁAD, SĄ TO: a) PRZEDSTAWICIELE ORGANÓW JST ORAZ SAMORZĄDÓW ZAWODOWYCH; b) INSTYTUCJI I STOWARZYSZEŃ NAUKOWYCH, ZAWODOWYCH ORAZ TWÓRCZYCH; c) ORGANIZACJI PRACODAWCÓW BĄDŹ ORGANIZACJI SAMORZĄDU GOSPODARCZEGO; d) PRZEDSIĘBIORCÓW ORAZ INSTYTUCJI FINANSOWYCH; e) UCZELNI

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. VIb KONWENT W PRZYPADKU SKŁADU KONWENTU ZAWODOWYCH UCZELNI PUBLICZNEJ USTAWA REGULUJE ŚCIŚLE PODMIOTY WCHODZĄCE W JEGO SKŁAD, SĄ TO PRZEDSTAWICIELE: ORGANÓW JST – NIE WIĘCEJ NIŻ DWÓCH; PRACODAWCÓW – CO NAJMNIEJ PIĘCIU; UCZELNI USTAWA REGULUJE, ŻE W SKŁAD KONWENTU ZAWODOWYCH UCZELNI PUBLICZNEJ MOGĄ (ALE NIE MUSZĄ) WCHODZIĆ RÓWNIEŻ PRZEDSTAWICIELE: ORGANÓW SAMORZĄDU ZAWODOWEGO; INSTYTUCJI I STOWARZYSZEŃ NAUKOWYCH, ZAWODOWYCH ORAZ TWÓRCZYCH; ORGANIZACJI PRACODAWCÓW LUB ORGANIZACJI SAMORZĄDU GOSPODARCZEGO; INSTYTUCJI FINANSOWYCH UCZELNI WSPÓŁPRACUJĄCEJ Z DANĄ UCZELNIĄ ZAWODOWĄ

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. VIIa JEDNOOSOBOWE ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH JEDNOOSOBOWE ORGANY OBLIGATORYJNE JEDNOOSOBOWE ORGANY FAKULTATYWNE REKTOR USTAWA NIE PRZEWIDUJE MOŻLIWOŚCI POWOŁANIA INNYCH JEDNOOSOBOWYCH ORGANÓW NA UCZELNIACH PUBLICZNYCH KIEROWNIK PODSTAWOWEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. VIIb KANCLERZ KWESTOR DYREKTOR BIBLIOTEKI POWYŻSZE PODMIOTY, POMIMO WYODRĘBNIENIA ORGANIZACYJNEGO, NIE SĄ ZALICZANE PRZEZ USTAWĘ W SKŁAD JEDNOOSOBOWYCH ORGANÓW UCZELNI PUBLICZNYCH

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. VIIIa KIEROWNIK PODSTAWOWEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ CO DO ZASADY PANUJE PEŁNA DOWOLNOŚĆ W NAZEWNICTWIE TEGO ORGANU WYJĄTEK STANOWI SYTUACJA, GDY PODSTAWOWĄ JEDNOSTKĄ ORGANIZACYJNĄ JEST WYDZIAŁ, W TAKIEJ TO SYTUACJI USTAWA ODGÓRNIE NARZUCA JEGO NAZWĘ JAKĄ JEST DZIEKAN W SYTUACJI, GDY UCZELNIA NIE POSIADA PODSTAWOWEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ, A PROWADZI STUDIA ZADANIA RADY PROWADZI SENAT UCZELNI, ZAŚ ZADANIA KIEROWNIKA PROWADZI REKTOR UCZELNI

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. VIIIb KIEROWNIK PODSTAWOWEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ Z MOCY PRAWA PRZEWODNICZY OBRADOM RADY PODSTAWOWEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ UCZELNI JEGO SZCZEGÓŁOWE KOMPETENCJE OKREŚLA STATUT UCZELNI, USTAWA PEŁNI TUTAJ JEDYNIE FUNKCJE POSIŁKOWE, JEDNĄ Z NICH JEST PRZYZNANIE MU KOMPETENCJI W ZAKRESIE OPRACOWANIA STRATEGII ROZWOJU DANEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ OD JEGO DECYZJI SŁUŻY ODWOŁANIE DO REKTORA

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. IXa REKTOR KIERUJE DZIAŁALNOŚCIĄ UCZELNI I REPREZENTUJE JĄ NA ZEWNĄTRZ JEST PRZEŁOŻONYM PRACOWNIKÓW, STUDENTÓW ORAZ DOKTORANTÓW POSIADA USTAWOWE DOMNIEMANIE KOMPETENCJI MOŻE NIM ZOSTAĆ OSOBA MAJĄCA CO NAJMNIEJ STOPIEŃ NAUKOWY DOKTORA (ALE STATUT UCZELNI MOŻE WPROWADZIĆ WYŻSZE WYMOGI) W UCZELNIACH WOJSKOWYCH I SŁUŻB PAŃSTWOWYCH REKTOR JEST RÓWNIEŻ KOMENDANTEM W ROZUMIENIU PRZEPISÓW ODRĘBNYCH JEST POWOŁYWANY W DRODZE WYBORÓW LUB W DRODZE KONKURSU

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. IXb REKTOR Z MOCY PRAWA JEST PRZEWODNICZĄCYM SENATU MA PRAWO ZAWIESIĆ WYKONANIE UCHWAŁ SENATU, JEŻELI W JEGO OCENIE NARUSZAĆ BĘDZIE ONA PRZEPISY USTAWY, STATUTU UCZELNI BĄDŹ WAŻNY INTERES UCZELNI. W TYM CELU W CIĄGU 14 DNI ZWOŁUJE POSIEDZENIE SENATU NA KTÓRYM ZWRACA SIĘ Z WNIOSKIEM O PONOWNE JEJ ROZPATRZENIE JEŻELI SENAT NIE ZMIENI BĄDŹ NIE UCHYLI UCHWAŁY (KTÓRA W OCENIE REKTORA MIAŁA NARUSZAĆ USTAWĘ LUB STATUS UCZELNI), WÓWCZAS TO REKTOR OBOWIĄZANY PRZEKAZAĆ JĄ W TRYBIE NADZORU MINISTROWI DO SPRAW SZKOLNICTWA WYŻSZEGO

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. IXc PROREKTOR NIE JEST TO ODRĘBNY ORGAN JEDNOOSOBOWY UCZELNI! SPOSÓB JEGO POWOŁYWANIA ORAZ WYMOGI KWALIFIKACYJNE OKREŚLA STATUT UCZELNI W PRZYPADKU PROREKTORA DO SPRAW STUDENCKICH JEGO POWOŁANIE ODBYWA SIĘ ZA UPRZEDNIĄ ZGODĄ PRZEDSTAWICIELI STUDENTÓW ORAZ DOKTORANTÓW, PRZY CZYM BRAK ZAJĘCIA STANOWISKA PRZEZ TYCHŻE PRZEDSTAWICIELI JEST TRAKTOWANY JAKO WYRAŻENIE ZGODY NA DANĄ KANDYDATURĘ

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. Xa KANCLERZ TO PRACOWNIK UCZELNI KIERUJĄCY ADMINISTRACJĄ I GOSPODARKĄ UCZELNI W ZAKRESIE USTALONYM PRZEZ STATUT KWESTOR JEST POWOŁYWANY PRZEZ REKTORA, NA WNIOSEK KANCLERZA PEŁNI ON FUNKCJĘ GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO I ZASTĘPCY KANCLERZA, JEGO UPRAWNIENIA I OBOWIĄZKI NIE SĄ UREGULOWANE W USTAWIE PRAWO O SZKOLNICTWIE WYZSZYM

ORGANY UCZELNI PUBLICZNYCH cz. Xb DYREKTOR BIBLIOTEKI DYREKTORA BIBLIOTEKI ZATRUDNIA REKTOR PO ZASIĘGNIĘCIU OPINII SENATU UCZELNI MOŻE NIM ZOSTAĆ OSOBA BĘDĄCA DYPLOMOWANYM BIBLIOTEKARZEM LUB DYPLOMOWANYM PRACOWNIKIEM DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ (ARCHIWISTA) LUB OSOBA KTÓRA POSIADA STOPIEŃ NAUKOWY

Ceterum censeo Carthaginem delendam esse