Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Przemyslu
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Analiza ankiety ewaluacyjnej I edycji Konkursu Angielsko – Niemieckiego GIMNAZJALNY POLIGLOTA rok szkolny 2012/2013.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
z języka angielskiego – czas Present Simple
We wszystkich przedsięwzięciach technologia informacyjna i komunikacyjna stanowiły ważne źródło informacji oraz narzędzie pracy. Komputer wykorzystywany.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Język mniejszości - język niemiecki
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Wstępne informacje o wynikach sprawdzianu przeprowadzonego 1 kwietnia 2015 r. Warszawa, 29 maja 2015 r.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Mobilność szkolnej kadry nauczycieli w Książnicach Wielkich MALTA 18
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
„Wiedza teoretyczna nie jest wszystkim – ucz się i pracuj na poziomie europejskim!” „Wiedza teoretyczna nie jest wszystkim – ucz się i pracuj na poziomie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
KLASA O PROFILU JĘZYKOWYM
Staż w Niemczech  Technik hotelarstwa.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Ewaluacja szkoleń w Alytus
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU RAPORT EWALUACYJNY Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU

KURS JĘZYKOWY Uczniowie mieli zapewniony 40-godzinny kurs języka niemieckiego Cel kursu: podniesienie znajomości języka niemieckiego, pokonanie bariery językowej, podniesienie poziomu wiedzy i utrwalenie zdobytej wiedzy (prowadząca pani mgr Marzanna Mastalerz) Wszyscy skorzystali ze wsparcia Osiągnęli 80% obecności Ewaluacja językowa była 3 stopniowa: - przed kursem językowym - po kursie językowym - po odbytym stażu w Lipsku

TEST PRZED KURSEM Test obejmował pytania otwarte i zamknięte sprawdzające przydatne zwroty oraz zdania w życiu codziennym, jak również zawodowym WYNIKI TESTU: POZIOM ZADOWALAJĄCY – uczniowie, którzy do niego przystąpili byli grupą mieszaną: wcześniej uczącą się języka niemieckiego, jak również języka rosyjskiego

KURS JĘZYKOWY Kurs składał się z następujących elementów: język codzienny praktyczny język niezbędny w pracy ćwiczenie wszystkich sprawności: mówienie, czytanie, rozumienie ze słuchu, reakcje językowe, szybkość wypowiedzi, pisanie

TEST JĘZYKOWY PO KURSIE Test obejmował pytania otwarte i zamknięte sprawdzające przydatne zwroty oraz zdania w życiu codziennym, jak również zawodowym Wyniki: przyrost umiejętności gramatyczno-leksykalnych o 15%-20% Rezultat: utrwalenie i poszerzenie wiedzy językowej u uczniów i nauczycieli wytypowanych na praktyki w Lipsku Poprawa umiejętności językowych w zakresie mówienia, czytania, pisania, krótkich reakcji językowych

EWALUACJA ZNAJOMOŚCI JĘZYKA PO ODBYTYCH PRAKTYKACH W NIEMCZECH Test językowy sprawdzający wiedzę z podstawowych zdań i zwrotów potrzebnych do komunikowania się w języku niemieckim w środowisku pracy napisany na koniec wyjazdu Na wyjeździe uczniowie uczestniczyli również w kursie językowym

GRUPA 1 – LIPIEC 2017 26 uczniów, średni wynik 63,42%

GRUPA 2 – KWIECIEŃ 2018 23 uczniów, średni wynik 76,35%

GRUPA 3 – MAJ 2018 21 uczniów, średni wynik 79,25%

ZESTAWIENIE WYNIKÓW 70 uczniów, średni wynik 73%

WNIOSKI: Uczniowie przełamali barierę językową Swobodniej posługują się językiem, co potwierdzają wyniki ankiet: „Jeśli chodzi o pracę, to umiem i rozumiem więcej niż myślałem. Niemiecki nie jest taki trudny” „Nauczyłem się więcej słów po niemiecku i nauczyłem się lepiej komunikować w języku niemieckim” „Niemiecki nie jest trudny” Uczniowie są zmotywowani do dalszej nauki języków obcych

DOWÓD – sami zobaczcie :)