Sesja egzaminacyjna w 2015 roku Gimnazjum

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014.
Informacja o sposobie dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
Egzamin maturalny w 2013 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.(Dz.U. nr 83, poz.562) z późniejszymi zmianami Procedury.
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Sesja egzaminacyjna w 2014 roku
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Sprawdzian zewnętrzny po klasie VI szkoły podstawowej
Egzamin gimnazjalny 2015 Podstawy prawne i organizacja
dostosowanie WARUNKÓW I FORM sprawdzianU
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Organizacja i przeprowadzanie
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2014/15 Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
21,22,23 KWIETNIA 2015 r. EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Arkusze egzaminacyjne rozdaje się o godzinie rozpoczęcia egzaminu z danego zakresu/poziomu. Po czynnościach organizacyjnych.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Na salę nie wolno wnieść: telefonów komórkowych, MP3, MP4, itp. kalkulatorów korektorów lub wymazywaczy jedzenia.
Organizacja i przeprowadzanie
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego 2014/2015 Gimnazjum nr 121 im. Wojciecha Zawadzkiego ul. Płużnicka 4 Warszawa.
Sprawdzian 2016 PSP2 im. ORŁA BIAŁEGO w WAŁBRZYCHU Wałbrzych, 01 października 2015.
ROK SZKOLNY 2014/ KWIETNIA 2015 ROKU. * osobny stolik dla każdego ucznia (stoliki ustawione w jednym kierunku, w odległości zapewniającej samodzielność.
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY INFORMACJE DLA UCZNIÓW I RODZICÓW.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku, tel. (058) , DataCzęść egzaminu Godzina rozpoczęcia.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin Gimnazjalny ‘2016. WAŻNE TERMINY – EGZ. GIMNAZJALNY – egzaminy g. 9:00 i 11:00 1, 2, 3.06 – termin dodatkowy – informacje o wynikach.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Procedury egzaminu gimnazjalnego 2015/2016 Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 72 im. A. B. Dobrowolskiego w Warszawie.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
SZÓSTOKLASIŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 35 W GDAŃSKU OLIWIE NA START
Egzamin Gimnazjalny 2017.
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
MATURA 2018.
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasach trzecich gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2016/2017.
MATURA 2017.
Informacje dla rodziców
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Procedury maturalne Maj 2018.
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018r..
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
INFORMACJA O EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY DLA RODZICÓW Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
obowiązujące w roku szkolnym 2018/2019
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Procedury przebiegu i organizacji egzaminu gimnazjalnego
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Zapis prezentacji:

Sesja egzaminacyjna w 2015 roku Gimnazjum

Program spotkania Podstawy prawne egzaminu gimnazjalnego Terminarz dyrektora Arkusz egzaminacyjny Nowości w procedurach Dostosowania Zadania wymagające uwagi Zwolnienia

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (DzU nr 83, poz.562 z późn. zmianami) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 kwietnia 2013 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Poz. 520) Punkt 2. to rozporządzenie, które wprowadza istotne zmiany, przede wszystkim w egzaminie maturalnym i w sprawdzianie w szóstej klasie, ale również w egzaminie gimnazjalnym.

Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasie trzeciej gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2014/2015 Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 29 sierpnia 2014 sprawie sposobu dostosowania warunków i form przeprowadzania w roku szkolnym 2014/2015 sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z dnia 3 lipca 2014 r. w sprawie terminów sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w 2015 r. Punkt 2. to rozporządzenie, które wprowadza istotne zmiany, przede wszystkim w egzaminie maturalnym i w sprawdzianie w szóstej klasie, ale również w egzaminie gimnazjalnym.

Dokumenty na Stronach internetowych www.cke.edu.pl www.komisja.pl Procedury Komunikat o dostosowaniach Podstawa programowa Informator Przykładowe arkusze

Terminarz dyrektora do 30 września Zebrać deklaracje o językach obcych nowożytnych. Na poziomie podstawowym i rozszerzonym - ten sam język. Zapoznać rodziców z dostosowaniami warunków i form egzaminu. do 15 października Zebrać opinie, orzeczenia, zaświadczenia lekarskie. od 14 do 18 października Wprowadzić dane uczniów za pośrednictwem Panelu dla Szkół (dla sesji zimowej) Terminarz jest na stronie internetowej naszej komisji w wersji bardziej szczegółowej w stosunku do tej przedstawionej na tym i następnych slajdach. Zachęcamy do zapoznania się z tym terminarzem (w zakładce Egzamin gimnazjalny). Ma on pomóc Państwu w organizowaniu wszystkich działań związanych z przeprowadzaniem egzaminu gimnazjalnego. Zbieramy dokumentację (opinie, orzeczenia, zaświadczenia lekarskie) od rodziców, ale rodzice nie składają wniosków o dostosowanie. Ostatni wiersz na tym slajdzie dotyczy tylko tych szkół, w których jest przeprowadzany egzamin w styczniu.

Terminarz dyrektora do 31 października Porozumieć się z OKE w szczególnych przypadkach, w tym nieujętych w Tabeli 1. Komunikatu Dyrektora CKE w sprawie dostosowań (na drodze wymiany pism). do 14 listopada Przekazać informację do OKE o szczególnych przypadkach dostosowań (zamówienie pozasystemowe). od 3 do 30 listopada Wprowadzić dane uczniów za pośrednictwem Panelu dla Szkół (dla sesji letniej). do 24 listopada Poinformować rodziców na piśmie (Załącznik nr 13) o dostosowaniu warunków i form przeprowadzania egzaminu. W przypadkach szczególnych dyrektor szkoły przesyła do OKE pismo, w którym proponuje sposób dostosowania. Dyrektor OKE wyraża, bądź nie wyraża zgody na zaproponowany sposób dostosowania. Prosimy nie przysyłać dokumentacji medycznej np. kart pobytu w szpitalu, wyników badań itp., gdyż tego typu informacje nie powinny być ujawniane. Prosimy też nie przysyłać oryginałów orzeczeń, opinii i zaświadczeń. Do OKE przesyłane są poświadczone kopie. Nie przysyłamy do OKE załącznika 12. Rodzice mogą nie wyrazić zgody na zaproponowany sposób dostosowania (np. oddzielną salę), ale pozostaje ślad w dokumentacji, że dyrektor proponował taki sposób dostosowania. Omówić nową zakładkę Dostosowania (będzie można wybrać rodzaj arkusza dostosowanego i wskazać wielkość czcionki, zamówić płytę z wydłużonymi przerwami, zamówić arkusze dla nauczyciela wspomagającego). 2015 sprzężone niepełnosprawności – zwolnienie z trzeciej części upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim – zwolnienie z j. obcego na poziomie rozszerzonym

Terminarz dyrektora do 28 listopada Zebrać oświadczenia o skorzystaniu lub rezygnacji z przyznanych słuchaczowi/uczniowi dostosowań (Załącznik nr 13). do 30 listopada Stwierdzić uprawnienia uczniów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami i upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. do 31 grudnia Zgłosić zapotrzebowania na arkusze niestandardowe i arkusze dodatkowe dla nauczycieli wspomagających. do 22 stycznia Zebrać deklaracje o zmianie lub rezygnacji z języka obcego na poziomie rozszerzonym, jeżeli przystąpienie do egzaminu na tym poziomie nie było obowiązkowe. (Załącznik nr 1c) Do 24 stycznia przekazać informację do OKE.

Terminarz dyrektora 30 stycznia Odebrać zaświadczenia z wynikami uczniów zdających w styczniu. do 21 lutego Powołać zastępcę przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego. luty – marzec Wziąć udział w szkoleniu organizowanym przez OKE i pobrać dokumentację. do 21 marca Powołać i przeszkolić członków szkolnego zespołu egzaminacyjnego. W styczniu należy przypomnieć rodzicom uczniów o możliwości zmiany języka (na drugi język, którego uczeń uczy się obowiązkowo) i/lub rezygnacji z poziomu rozszerzonego (tylko wtedy, gdy poziom rozszerzony był dobrowolny).

Terminarz dyrektora do 8 kwietnia Odbiór zaświadczeń od laureatów/finalistów olimpiad i konkursów uprawniających do zwolnienia. Zebrać wnioski od laureatów/finalistów olimpiad i konkursów o zmianie języka obcego na inny, jeżeli uczeń uczył się go jako obowiązkowego w szkole. (Załącznik 1d) do 10 kwietnia przekazać informację do OKE 21, 22 i 23 kwietnia Egzamin w terminie głównym. 1, 2 i 3 czerwca Egzamin w terminie dodatkowym. 19 czerwca Odbiór zaświadczeń z wynikami uczniów zdających w kwietniu i czerwcu. 26 czerwca Wręczenie zaświadczeń za pisemnym potwierdzeniem odbioru. W styczniu należy przypomnieć rodzicom uczniów o możliwości zmiany języka (na drugi język, którego uczeń uczy się obowiązkowo) i/lub rezygnacji z poziomu rozszerzonego (tylko wtedy, gdy poziom rozszerzony był dobrowolny).

Dyrektor szkoły Informuje nauczycieli, uczniów i rodziców o: terminach egzaminu o strukturze i formie egzaminu zasadach jego organizacji i przebiegu uprawnieniach laureatów i finalistów olimpiad i konkursów przedmiotowych zasadach unieważniania egzaminu możliwych dostosowaniach warunków i formy przeprowadzania egzaminu

Arkusz egzaminacyjny Egzamin gimnazjalny 2015

standardowE ArkuszE egzaminacyjnE G1 Język polski Matematyka Język obcy PR zeszyt zadań karta rozwiązań zadań otwartych karta odpowiedzi Historia i WOS Przedmioty przyrodnicze Język obcy PP

arkusz egzaminacyjny z zakresu: języka polskiego matematyki języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym

Procedura kodowania arkusza egzaminacyjnego z zakresu: języka polskiego matematyki języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym uważne zapoznanie się z instrukcją wyrwanie kart rozwiązań zadań otwartych wraz z kartą odpowiedzi ze środka arkusza egzaminacyjnego nie należy odrywać karty odpowiedzi od karty rozwiązań zadań otwartych sprawdzenie kompletności arkusza sprawdzenie poprawności numeru PESEL na naklejkach

na karcie rozwiązań zadań otwartych Procedura kodowania arkusza egzaminacyjnego z zakresu: języka polskiego matematyki języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym zapisanie trzyznakowych kodów i numerów PESEL oraz umieszczenie naklejek przygotowanych przez OKE na zeszycie zadań na karcie rozwiązań zadań otwartych na karcie odpowiedzi

w przypadku arkusza z matematyki Procedura kodowania arkusza egzaminacyjnego z zakresu: języka polskiego matematyki języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym w przypadku arkusza z matematyki kodowaniu będą podlegać obie kartki przeznaczone na zapisanie rozwiązań zadań otwartych szczegółowe instrukcje zostaną przekazane przez okręgowe komisje egzaminacyjne

arkusz egzaminacyjny z zakresu: historii i wiedzy o społeczeństwie Przedmiotów przyrodniczych języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym

na zeszycie zadań karcie odpowiedzi Procedura kodowania arkusza egzaminacyjnego z zakresu: historii i wiedzy o społeczeństwie Przedmiotów przyrodniczych języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym zapisanie trzyznakowych kodów i numerów PESEL oraz umieszczenie naklejek przygotowanych przez OKE na zeszycie zadań karcie odpowiedzi

E-ocenianie Zadania otwarte z matematyki będą oceniane w systemie

Nowości w procedurach Egzamin gimnazjalny 2015

Nowości w procedurach Sala egzaminacyjna Zespoły nadzorujące Kodowanie Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi Unieważnienia

Miejsce i warunki przeprowadzania egzaminu Plan Sali egzaminacyjnej

Plan Sali egzaminacyjnej Powinien przedstawiać: ustawienie ponumerowanych stolików rozmieszczenie członków zespołu nadzorującego oraz obserwatorów podział sali na sektory ustawienie odtwarzacza płyt CD i/lub rozmieszczenie głośników

Miejsce i warunki przeprowadzania egzaminu Plan Sali egzaminacyjnej

Procedura losowania miejsc przez zdających zdający wchodzą do sali pojedynczo według kolejności na liście losują numery stolików, przy których będą pracowali numery wylosowanych stolików należy zapisać na liście zdających w danej sali przygotowanej przez okręgową komisję egzaminacyjną

zespół nadzorujący co najmniej 3 osoby co najmniej jeden członek zespołu z innej szkoły członkami ZN nie mogą być wychowawcy zdających członkami ZN nie mogą być nauczyciele przedmiotu lub przedmiotów, z których jest przeprowadzany dany zakres odpowiedniej części egzaminu

mogą poruszać się po sali ZESPÓŁ NADZORUJĄCY w celu monitorowania prawidłowego przebiegu egzaminu członkowie zespołu nadzorującego oraz obserwatorzy mogą poruszać się po sali w sposób niezakłócający pracy zdających cicho bez zaglądania do prac zdających

Procedura kodowania arkuszy egzaminacyjnych uczniów korzystających z dostosowań G2, G4, G5, G6, G7, G8 uczniowie niepełnosprawni ruchowo uczniowie z czasową niesprawnością rąk uczniowie z afazją uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się uczniowie nie wyrywają kart rozwiązań zadań otwartych wraz z kartą odpowiedzi ze środka arkusza egzaminacyjnego uczniowie nie zaznaczają odpowiedzi na karcie odpowiedzi – nie otrzymują dodatkowych 5 minut czynności związane z kodowaniem wykonują członkowie zespołu nadzorującego

Procedura kodowania arkuszy egzaminacyjnych (G1) uczniów korzystających z dostosowań uczniowie niepełnosprawni ruchowo uczniowie z czasową niesprawnością rąk uczniowie z afazją uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się ZN zaznacza przyznane tym uczniom uprawnienia, zamalowując odpowiednie pole arkusz z zakresu języka polskiego matematyki języka obcego nowożytnego PR na zeszycie zadań karcie rozwiązań zadań otwartych na karcie odpowiedzi arkusz z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie, przedmiotów przyrodniczych języka obcego nowożytnego PP na zeszycie zadań na karcie odpowiedzi

Zadania zespołów nadzorujących PZN i Członkowie ZN odpowiadają za prawidłowy przebieg pracy uczniów w wyznaczonym sektorze, zgodnie z Planem sali egzaminacyjnej odpowiadają za prawidłowe wyrwanie karty rozwiązań zadań otwartych wraz z kartą odpowiedzi z arkusza egzaminacyjnego dopilnowują, aby przed rozpoczęciem rozwiązywania zadań uczniowie sprawdzili kompletność arkuszy egzaminacyjnych

Zadania zespołów nadzorujących PZN i Członkowie ZN odpowiadają za prawidłowe umieszczenie trzyznakowych kodów, numerów PESEL i naklejek przygotowanych przez OKE w wyznaczonych miejscach arkusza odpowiadają za to, by zdający pracowali samodzielnie i nie zakłócali pracy innym uczniom oraz nie używali korektorów, kalkulatorów, słowników oraz innych przyborów niedozwolonych na egzaminie

Zadania zespołów nadzorujących PZN i Członkowie ZN dopilnowują, aby w czasie dodatkowych 5 minut uczniowie sprawdzili poprawność przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi odbierają od uczniów arkusze egzaminacyjne, sprawdzają ich kompletność

Przebieg egzaminu gimnazjalnego w przypadku zdających, którzy mają obowiązek zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi PZN po upływie czasu na pracę z arkuszem informuje zdających o zakończeniu pracy poleca sprawdzenie poprawności przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi przeznacza na tę czynność 5 minut, ten czas nie może być wykorzystany na rozwiązywanie zadań poleca zamknięcie arkuszy oraz odłożenie ich na brzeg stolika

Przebieg egzaminu gimnazjalnego w przypadku zdających, którzy nie mają obowiązku zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi PZN po upływie czasu na pracę z arkuszem informuje zdających o zakończeniu pracy poleca zamknięcie arkuszy oraz odłożenie ich na brzeg stolika

Po zakończeniu egzaminu w terminie głównym (w kwietniu) w przypadku arkuszy zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi Członkowie ZN oddzielają elementy arkuszy przekazywane do OKE od zeszytów zadań w części pierwszej z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie (A) zeszyty zadań (B) karty odpowiedzi języka polskiego (A) zeszyty zadań (B) karty rozwiązań zadań otwartych wraz z kartami odpowiedzi

Po zakończeniu egzaminu w terminie głównym (w kwietniu) w przypadku arkuszy zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi Członkowie ZN oddzielają elementy arkuszy przekazywane do OKE od zeszytów zadań w części drugiej z zakresu przedmiotów przyrodniczych (A) zeszyty zadań (B) karty odpowiedzi matematyki (A) zeszyty zadań (B) karty rozwiązań zadań otwartych wraz z kartami odpowiedzi

Po zakończeniu egzaminu w terminie głównym (w kwietniu) w przypadku arkuszy zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi Członkowie ZN oddzielają elementy arkuszy przekazywane do OKE od zeszytów zadań w części trzeciej na poziomie podstawowym (A) zeszyty zadań (B) karty odpowiedzi rozszerzonym (A) zeszyty zadań (B) karty rozwiązań zadań otwartych wraz z kartami odpowiedzi

Po zakończeniu egzaminu w terminie głównym (w kwietniu) w przypadku arkuszy zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi zespół nadzorujący w przypadku ucznia, który zgłasza, że nie zdążył przenieść odpowiedzi na kartę odpowiedzi pakuje do bezpiecznej koperty jego zeszyt zadań wraz z kartą odpowiedzi lub zeszyt zadań wraz z kartą rozwiązań i kartą odpowiedzi zaistniały fakt odnotowuje się w protokołach przebiegu egzaminu (w danej sali oraz zbiorczym)

Po zakończeniu egzaminu w terminie głównym (w kwietniu) w przypadku arkuszy zdających, którzy nie mają obowiązku zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi do OKE przekazywane są całe arkusze zeszyty zadań karty rozwiązań zadań otwartych karty odpowiedzi uczniowie nie wyrywają karty rozwiązań zadań otwartych wraz z kartą odpowiedzi

Po zakończeniu egzaminu w terminie głównym (w kwietniu) Dyrektor Szkoły Przewodniczący Szkolnego Zespołu Egzaminacyjnego zabezpiecza pozostające w szkole zeszyty zadań przed nieuprawnionym ujawnieniem danych osobowych uczniów

unieważnienia Przyczyny unieważnienia zakresu lub poziomu egzaminu wniesienie/korzystanie z urządzenia telekomunikacyjnego stwierdzenie niesamodzielnego rozwiązywania zadań stwierdzenie występowania jednakowych sformułowań wskazujących na udostępnienie rozwiązań innemu uczniowi lub korzystanie z rozwiązań innego ucznia zakłócanie przez ucznia prawidłowego przebiegu zakresu lub poziomu egzaminu Skutki uczeń przystępuje do danego zakresu/poziomu egzaminu gimnazjalnego w sesji czerwcowej w przypadku unieważnienia danego zakresu/poziomu egzaminu gimnazjalnego na zaświadczeniu o wynikach wpisuje się 0%

dostosowanie WARUNKÓW I FORM EGZAMINU Egzamin gimnazjalny 2015

Dostosowanie warunków i form egzaminu do indywidualnych potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zasady i możliwe sposoby dostosowania warunków i form egzaminu do indywidualnych potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi są wymienione w: Komunikacie dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 29 sierpnia 2014 r. uprawnieni do dostosowania i sposoby dostosowania znajdują się w Tabeli 1. Komunikatu Dyrektora CKE Wszystkie przypadki dostosowań ujęte w Tabeli 1. nie wymagają uzgodnień z OKE.

Procedura przyznawania dostosowania warunków i form sprawdzianu zebrać opinie, orzeczenia, zaświadczenia lekarskie do 15 października przeanalizować wraz z Radą Pedagogiczną sytuację uczniów posiadających dokumenty uprawniające do dostosowań oraz uczniów wskazanych przez wychowawców lub nauczycieli ustalić, którzy uczniowie wpisują się w Tabelę 1. Komunikatu Dyrektora CKE – zaproponować wraz z Radą Pedagogiczną dostosowania porozumieć się z OKE w szczególnych przypadkach nieujętych w Tabeli 1. Komunikatu Dyrektora CKE do 31 października

Procedura przyznawania dostosowania warunków i form sprawdzianu zapoznać rodziców z zaproponowanymi dostosowaniami na załączniku 13 do 24 listopada zebrać oświadczenia o skorzystaniu lub rezygnacji z dostosowania na załączniku 13 do 28 listopada w przypadkach losowych zaistniałych po 14 listopada decyzję o dostosowaniach podejmuje po uzgodnieniu z Radą Pedagogiczną – dyrektor szkoły w porozumieniu z dyrektorem OKE

Procedura przyznania Dostosowania warunków i form sprawdzianu uczniowi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją) otrzymujemy opinię PPP sprawdzamy komunikat Dyrektora CKE wybieramy z 6 sposobów dostosowań wypełniamy załącznik 13 odbieramy zgodę lub rezygnację od rodziców na załączniku 13

Przykłady uczeń z głęboką dysleksją rozwojową uczeń z dysortografią nieprzenoszenie zaznaczeń na kartę odpowiedzi przedłużenie czasu zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań otwartych uczeń z głęboką dysleksją rozwojową nieprzenoszenie zaznaczeń na kartę odpowiedzi przedłużenie czasu zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań otwartych odczytanie tekstów liczących powyżej 250 słów (osobna sala)

uczeń z afazją Przykłady nieprzenoszenie zaznaczeń na kartę odpowiedzi przedłużenie czasu korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego w pisaniu i czytaniu płyta CD do zestawów zadań z języka obcego nowożytnego z wydłużonymi przerwami zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania rozwiązań zadań otwartych Przykłady uczeń mający trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą przedłużenie czasu oddzielna sala zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania rozwiązań zadań otwartych z języka polskiego jeżeli zachodzi taka uzasadniona potrzeba, w porozumieniu z dyrektorem OKE

Przedłużenie czasu na egzaminie w przypadku arkuszy standardowych wydłużenie czasu pracy z arkuszem standardowym historia i WOS przedm. przyrodnicze język obcy PP nie więcej niż o 20 minut język polski matematyka nie więcej niż o 45 minut język obcy PR nie więcej niż o 30 minut Wszystkie arkusze dostosowane mają zapisany czas pracy na pierwszej stronie. W dostosowaniach nie potrzeba wpisywać wydłużenia czasu pracy.

Przedłużenie czasu na egzaminie w przypadku arkuszy dostosowanych Arkusze dostosowane do dysfunkcji uwzględniają przedłużenie czasu Czas pracy zapisany na stronie tytułowej arkusza jest obowiązujący (nie wymaga przedłużenia) Do arkuszy G2, G4, G5, G6 z języków obcych dołączona jest płyta CD z wydłużonymi przerwami (teksty w nagraniu są takie same jak w G1) Do arkuszy G8 dołączona jest płyta z dostosowanym nagraniem (teksty w nagraniu są inne niż w G1) Wszystkie arkusze dostosowane mają zapisany czas pracy na pierwszej stronie. W dostosowaniach nie potrzeba wpisywać wydłużenia czasu pracy.

Rodzaj arkusza/symbol Rodzaje arkuszy Rodzaj arkusza/symbol Przeznaczenie G1 zestaw standardowy G2 zestaw dla osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera G4, G5 zestaw dla osób słabowidzących G6 zestaw dla osób niewidomych G7 zestaw dla osób słabosłyszących i niesłyszących G8 zestaw dla osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

Czas pracy z arkuszem 60 90 do 80 do 135 do 90 Czas rozwiązywania Rodzaj arkusza /symbol Czas rozwiązywania   historia i wiedza o społeczeństwie język polski przedmioty przyrodnicze matematyka język obcy nowożytny (poziom podstawowy) język obcy nowożytny (poziom rozszerzony) G1 60 90 G2 do 80 do 135 do 90 G4, G5 G6 G7 G8

Rodzaje arkuszy systemowych czcionki i płyty

Przykłady zamówień pozasystemowych Arkusz G2 drukowany czcionką Arial 16 pkt Arkusz G8 drukowany czcionka Arial 24 pkt Arkusz standardowy G1 dla ucznia i nauczyciela wspomagającego Płyta z wydłużonymi przerwami do arkusza standardowego G1 (z języka obcego) Arkusz w formie elektronicznej w formacie Word/pdf …

Analiza zadań Egzamin gimnazjalny 2014

Osiągnięcia uczniów kończących gimnazjum w roku 2014 sprawozdanie krajowe

Osiągnięcia uczniów kończących gimnazjum w roku 2014 sprawozdanie okręgowe

Do jakich danych ma dostęp dyrektor szkoły? Panel Dyrektora zakładka Dokumenty Wyniki uczniów za test Surowe wyniki uczniów za zadania w teście Łatwości zadań w szkole Pliki do kalkulatora EWD

Poziom wykonania zadań GH-P1-142

Zadania wymagające uwagi język polski

Zadania wymagające uwagi język polski

Zadania wymagające uwagi język polski

Zadania wymagające uwagi język polski

zwolnienia Egzamin gimnazjalny 2015

zwalnianie uczniów z egzaminu gimnazjalnego sprzężone niepełnosprawności § 38 ust. 2 rozp. MEN załącznik nr 3 opiniowanie i przekazywanie do OKE wniosków rodziców na bieżąco przyczyny losowe i zdrowotne § 49 ust. 4 rozp. MEN załącznik nr 2 składanie do OKE udokumentowanych wniosków dyrektora po nieobecności na egzaminie w terminie dodatkowym

Załącznik 2 na podstawie § 49 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r.

Załącznik 3 na podstawie § 38 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r

Zwalnianie uczniów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami Na podstawie § 38 ust. 4 Rozporządzenia (Dz.U. nr 83, poz. 562, z późn. zm.) Uczniowie ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy z powodu swojej niepełnosprawności nie potrafią samodzielnie czytać lub pisać, są zwolnieni z części drugiej sprawdzianu oraz z części trzeciej egzaminu gimnazjalnego.

Laureaci, którzy uzyskali tytuł w roku szkolnym 2012/2013 lub 2013/2014 z zakresu jednego z grupy przedmiotów objętych egzaminem gimnazjalnym i zgodnie z regulaminem danej olimpiady / danego konkursu – byliby odpowiednio w 2013 r. lub 2014 r. zwolnieni z odpowiedniej części egzaminu są zwolnieni z odpowiedniej części egzaminu w 2015 r. na zaświadczeniu otrzymują z tej części najwyższy wynik

Laureaci, którzy uzyskali tytuł w roku szkolnym 2014/2015 z zakresu jednego z grupy przedmiotów objętych egzaminem gimnazjalnym są zwolnieni z danego zakresu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego a w przypadku języka obcego nowożytnego z części trzeciej tego egzaminu na zaświadczeniu uczniowie otrzymują najwyższy wynik z danego zakresu odpowiedniej części egzaminu w przypadku części trzeciej – najwyższy wynik z poziomu podstawowego i rozszerzonego

Kierownik Krzysztof Jurek 42 664 80 56 Z-ca kierownika Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi Wydział Badań i analiz 94-203 Łódź ul. Praussa 4 e-mail: komisja@komisja.pl http://www.komisja.pl fax.: 42 664 80 88 Krzysztof Jurek 42 664 80 56 Kierownik Mariusz Jarosz 42 664 80 85 Z-ca kierownika

Koordynatorzy egzaminu gimnazjalnego Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi Wydział Sprawdzianów Egzaminów Gimnazjalnych i Matur 94-203 Łódź ul. Praussa 4 e-mail: komisja@komisja.pl http://www.komisja.pl fax.: 42 664 80 88 Koordynatorzy egzaminu gimnazjalnego Historia i wiedza o społeczeństwie Marek Zapieraczyński 42 664-81-89 Język polski Małgorzata Michalska Matematyka i przedmioty przyrodnicze Sławomir Sapanowski 42 664-81-87 Andrzej Chruściany 42 664-81-96; 691 300 603 Kierownik Joanna Kowalska 42 664-81-81 Z-ca kierownika Karolina Roszkowska 42 664-80-68 Sekretariat wydziału

Dziękujemy