„Sposób na mitologię „ Klasa 5a i 5b FŚNIT
Klasa 5a i 5b realizowała , ścieżkę humanistyczną pt Klasa 5a i 5b realizowała , ścieżkę humanistyczną pt." Sposób na mitologię " metodą projektu edukacyjnego .Pracowała pod kierunkiem p. Marty Niedojadło i Barbary Polasz Tę realizację uczniowie rozpoczęli od zabawy w „podchody” , które miały na celu uświadomienie konieczności przezwyciężania trudności i jednocześni e umożliwiły poznanie imion postaci mitologicznych związanych z wędrówką Odyseusza .Zadania , które mieli do wykonania w trakcie podchodów , przybliżyły im położenie geograficzne kulturę, sztukę, język i kuchnię Grecji . Każde zajęcia rozpoczynały się zabawami tematycznie związanymi z mitologią lub rozmowami w kręgu , które miały na celu stawianie pytań o sens i cel podróży oraz ludzkiego życia. Uczniowie wykonali też karykaturę wybranej postaci w formie kolażu. W ten sposób sformułowali główny problem projektu ,a potem ułożyły plan swoich działań .Następnie uczniowie pochyli się nad kartą pracy poświęconą „ Linii brzegowej Morza Śródziemnego” . Zapoznali się z postacią Homera i jego dziełem , a także innymi tekstami źródłowymi , zaznaczali na mapie drogę powrotu Odyseusza do Itaki i postacie , z którymi się stykał , tworzyli słowniczek związków frazeologicznych związanych z Odyseuszem . Budowali piramidę wartości .Uczestniczyli w „Maratonie grzeczności „- rywalizacji pomiędzy dwiema grupami projektowymi . Uczniowie przygotowali różnorodne publikacje , które zaprezentowali na spotkaniu z rodzicami . Odgrywali scenki uczty u Kirke , spotkania Odyseusza z syrenami ,rysowali widokówki z wyspy , komiksy o Polifemie , układali listy miłosne Odyseusza do Penelopy , listy gończe za Odyseuszem , kartki pamiętnika Kirke i Penelopy ,przygotowali pokaz mody antycznej, prezentację na temat życia codziennego chłopców w Grecji w V w. p.n.e. Samodzielnie szyli i wykonywali stroje , rekwizyty i dekorację . Stworzyli plakaty i fotoreportaże . Uczniowie ,obydwu klas, z dużym zaangażowaniem wykonywali zadania i świetnie się przy tym bawili . Największym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia poświęcone „podchodom „ ,praca nad przygotowaniem publikacji ; układanie scenek , szycie i wykonywanie strojów , dekoracji , prezentowanie swoich dokonań przed rodzicami i gośćmi .
Etapy pracy nad projektem „Sposób na mitologię „