Instrukcje wyboru.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
Advertisements

Języki programowania C++
PODSTAWY JĘZYKA PHP 1. czym jest 2. składnia 3. wersje 4. bazy danych
#include #include main () { cout
Instrukcje sterujące część 1
Wczytywanie danych z klawiatury, komentarze, zmienne.
Instrukcje sterujące część 2
Przekazywanie argumentów
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie strukturalne i obiektowe
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Instrukcja warunkowa i wyboru
Składnia instrukcji warunkowej if…
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
C++.
Instrukcje wyboru.
PHP Instrukcja warunkowa if Damian Urbańczyk. Warunek? Instrukcję warunkową wykorzystujemy wtedy, gdy chcemy sprawdzić pewien fakt, który może być prawdziwy.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
WSPÓŁRZĘDNE GEOGRAFICZNE.  Aby określić położenie punktu na globusie stworzono siatkę geograficzną, która składa się z południków i równoleżników. Południk.
Rozwiązywanie równań I-go stopnia z jedną niewiadomą
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Funkcja liniowa Przygotował: Kajetan Leszczyński Niepubliczne Gimnazjum Przy Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym Księży Orionistów W Warszawie Ul. Barska.
KLASA VI 1. WSTĘP – Układy współrzędnych – przykłady 2. UKŁAD WSPÓŁRZĘDNYCH X-Y – definicja, rzędne, odcięte, początek układu. 3. WSPÓŁRZĘDNE PUNKTU –
Lekcja 17 Budowanie wyrażeń algebraicznych Opracowała Joanna Szymańska Konsultacje Bożena Hołownia.
Przewodnik – od sygnału do mapy- wykorzystanie urządzeń GPS w pomiarach geodezyjnych Technik geodeta Technikum nr 6 w Głogowie Technik geodeta Technikum.
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla gimnazjalisty Przygotowała Beata Czerniak FUNKCJE.
Menu Jednomiany Wyrażenia algebraiczne -definicja Mnożenie i dzielenie sum algebraicznych przez jednomian Mnożenie sum algebraicznych Wzory skróconego.
Python. Języki Programistyczne Microcode Machine code Assembly Language (symboliczna reprezentacja machine code) Low-level Programming Language (FORTRAN,
I T P W ZPT 1 Realizacje funkcji boolowskich Omawiane do tej pory metody minimalizacji funkcji boolowskich związane są z reprezentacją funkcji w postaci.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
 Przedziałem otwartym ( a;b ) nazywamy zbiór liczb rzeczywistych x spełniających układ nierówności x a, co krócej zapisujemy a
Przykład 1: Określ liczbę pierwiastków równania (m-1)x 2 -2mx+m=0 w zależności od wartości parametru m. Aby określić liczbę pierwiastków równania, postępujemy.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
Patryk Jasik pok. 415 GB Języki programowania Patryk Jasik pok. 415 GB
Programowanie Obiektowe – Wykład 1
Schematy blokowe.
Wyznaczanie miejsc zerowych funkcji
DEFINICJA I ZASTOSOWANIE W JĘZYKU HASKELL
Typy i typy klas.
Rachunki zdań Tautologiczność funkcji
Logarytmy.
Miejsce zerowe i znak funkcji w przedziale
Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
Przetwarzanie języka Wprowadzenie do informatyki Jerzy Nawrocki
Programowanie obiektowe
Elementy analizy matematycznej
Lekcja 1 – Hello World! Visual Studio, coś łatwego na początek 
Kurs języka C++ – wykład 13 ( )
Zajęcia przygotowujące do matury rozszerzonej z matematyki
Języki programowania.
Programowanie obiektowe
Twierdzenia Pitagorasa - powtórzenie wiadomości
Laboratorium 1 – obsługa wejść i wyjść
Sumowanie i obliczenie średniej z n liczb
Zmienne i typy danych w C#
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
ETO w Inżynierii Chemicznej
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Wyrównanie sieci swobodnych
Język C++ Preprocesor Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
Instrukcja warunkowa if
Język C++ Operatory Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
Elipsy błędów.
Przykładowe zadanie i ich rozwiązana
Python 3 Wprowadzenie.
Zapis prezentacji:

Instrukcje wyboru

Plan Instrukcja warunkowa if Operatory logiczne Podstawy obsługi DevCpp Szablon programu w C++ Komentarze Polecenie cout Typy zmiennych Polecenie cin Struktura programu w C++

Instrukcje wyboru Do sterowania przebiegiem programu służą instrukcje wyboru, które pozwalają wykonywać pewne fragmenty programu lub nie pozwalają ich wykonywać. Wyrażenie Wyrażenie jest ciągiem operatorów i argumentów, które specyfikuje obliczenie. Przykłady wyrażeń: x <= 2, a > 0, a == 0, a != 0, 2 * x + 5, 2 * x, 5

Instrukcja warunkowa if Składnia instrukcji if jest następująca: if (warunek_prawdziwy) instrukcja1; lub if (warunek_prawdziwy) instrukcja1; else instrukcja2; W języku C++ nie ma osobnego typu logicznego, czyli takiego, który przyjmuje wartości prawda i fałsz. Fałsz 0 Prawda 1 Operatory porównania: > < = = >= <= != dają wartość: 1, jeżeli warunek jest prawdziwy 0, jeżeli warunek jest fałszywy.

#include<iostream.h> main() { int a; cout << "podaj a"; cin >> a; if (a>=0) { // a >= 0 - to jest wyrażenie warunkowe cout <<"wprowadzono liczbę dodatnią lub zero \n"; cout <<"Koniec"; } system ("pause");

#include<iostream.h> main() { int a; cout << “podaj a“; cin >> a; if (a>=0) cout<< "wprowadzono liczbę dodatnią lub zero \n"; else // else czyli jeżeli a < 0 cout << "wprowadzono liczbę ujemną \n"; system ("pause"); }

#include<iostream.h> main() { int a ; cout << ”a=”; cin >>a; if (a) cout<< ”jestem w if” ; else cout<< ”jestem w else” ; system ("pause"); }  instrukcja if (a) ....; jest równoważna instrukcji: if (a != 0) ....; a jest różne od zera

#include <iostream.h> main() { int y, x; x=20; y=4; // x=3; y=4; x=2; y=1; if (x-2*y) cout <<"jestem w if" ; else cout <<"jestem w else" ; system ("pause"); } instrukcja; if (x-2*y) jest równoważna instrukcji: if ((x-2*y) ) (x-2*y) jest różne od zera Wartości wyrażenia innej niż zero odpowiada stan prawda (true). Wartości wyrażenia zero odpowiada stan fałsz (false).

Zadania: Poprawić program „spalanie.cpp” tak, by program reagował na wprowadzenie zerowej lub ujemnej liczby kilometrów – ile_km musi być większe od zera. Napisać program „równanie_liniowe” Napisać program rozwiązujący „równanie_kwadratowe”

// Program Operator logiczny OR Operatory logiczne or (lub) symbol || // Program Operator logiczny OR /* program oblicza wartość funkcji 2 dla x< -2 lub x>2 f(x) = 2x dla -2 <= x <= 2 */ #include <iostream.h> main() { float x, f; cout << "Podaj wartość x"; cin >> x; if ((x<-2) || (x>2)) // Ten znak || - to operator logiczny OR f=2; else f=2*x; cout << "Wartość funkcji dla x=" << x <<"wynosi" << f <<”\n\n\n”; system ("pause"); }

and (i) symbol && /* Program Operator logiczny AND program sprawdza, czy punkt leży w środku prostokąta*/ #include <iostream.h> main() { float x1, y1, x2, y2, x, y; cout << "Podaj współrzędne wierzchołków prostokąta" << endl; cout << "Podaj x1 \t"; cin >> x1; cout << "Podaj y1 \t"; cin >> y1; cout << "Podaj x2 \t"; cin >> x2; cout << "Podaj y2 \t"; cin >> y2; cout << "Podaj współrzędne punktu" << endl; cout << "Podaj x \t"; cin >> x; cout << "Podaj y \t"; cin >> y; cout << "Punkt o współrzędnych x=" << x << " i y=" << y; if ((x>=x1) && (x<=x2) && (y>=y1) && (y<=y2)) //&& - operator logiczny AND cout << " leży w polu prostokąta \n"; else cout << " nie leży w polu prostokąta \n"; system ("pause"); }