Tramwaje w Nicei.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tramwaje w Miluzie.
Advertisements

Tramwaje w Sheffield.
Tramwaje w Nicei.
Tramwaje w Saint Etienne
Tramwaje w Marsylii.
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
© IEn Gdańsk 2011 Wpływ dużej generacji wiatrowej w Niemczech na pracę PSE Zachód Robert Jankowski Andrzej Kąkol Bogdan Sobczak Instytut Energetyki Oddział.
Stary Ratusz w Olsztynie. Cześć! Mam na imię Nina, a to mój brat Maria. Chcielibyśmy Wam razem opowiedzieć o Starym Ratuszu.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
Nasze Nadleśnictwo - Nadleśnictwo Radziwiłłów. Gdzie się znajduje? Pozostałości dawnych rozległych puszcz: Bolimowskiej, Korabiewskiej i Jaktorowskiej,
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Spektroskopia Ramana dr Monika Kalinowska. Sir Chandrasekhara Venkata Raman ( ), profesor Uniwersytetu w Kalkucie, uzyskał nagrodę Nobla w 1930.
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.
Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
KONKURS NA OPRACOWANIE PROJEKTU URBANISTYCZNEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW "WOLNYCH TORÓW" W POZNANIU – ETAP II.
Foreign Legends Hungary”Ludas Matyi” Jest to legenda o biednym chłopcu, który mieszkał razem z matką. Pewnego dnia chłopiec udał się na targ sprzedać.
Mgr Agnieszka Wnuk KRĘGOSŁUP Mgr Agnieszka Wnuk
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Zdjęcia i opracowanie: Tadeusz Łomiński © Fotoreportaż z zakończenia budowy i otwarcia Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni w dniu 12 czerwca 2008 r.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
„MATEMATYKA JEST OK!”. Figury Autorzy Piotr Lubelski Jakub Królikowski Zespół kierowany pod nadzorem mgr Joanny Karaś-Piłat.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Projekty PPP w Poznaniu Koncesja na roboty budowlane Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi Większość ryzyk po stronie partnera prywatnego.
Algorytmy Informatyka Zakres rozszerzony
Powiat Międzyrzecki „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” Białystok, r. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU.
Rower (pierwotne nazwy: welocyped, bicykl – i podobnie nazywany jest w większości nowożytnych języków europejskich; obecna polska nazwa pochodzi od brytyjskiej.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
KATOWNIA NA SZUCHA.
Pole magnetyczne Magnes trwały – ma dwa bieguny - biegun północny N i biegun południowy S.                                                                                                                                                                     
Zdjęcia i opracowanie: Tadeusz Łomiński Fotoreportaż z budowy ostatniego etapu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni Stan prac na dzień 22 grudnia 2007.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Aktywność fizyczna Dobre nawyki Siedzenie odpowiednie Stanowisko pracy Sport Twoja kondycja psychiczna Pozostając w ruchu organizm produkuje więcej.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H.CH. ANDERSENA w Radomiu.
Inwestycje prowadzone przez spółkę Infrastruktura EuroPoznań2012.
Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Stargardzie
Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej Kraków, 18 kwietnia 2017 r.
PRZEBUDOWA UL. OŁTASZYŃSKIEJ
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
WRPO na lata , 3 Oś priorytetowa: Energia,
Katedra Mostów i Kolei PROBLEMY ZAPEWNIENIA OBSŁUGI KOMUNIKACYJNEJ STAREGO MIASTA WE WROCŁAWIU przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE.
FIGURY.
CZWOROKĄTY.
Mapa i plan. Mapa i plan Skala skala liczbowa 1 : : : skala mianowana 1 : : : skala mianowana 1 cm.
LINIA PRZERYWANA można ją przejeżdżać po obu stronach
Temat 1: Wypadki drogowe statystyki i przyczyny
Temat: Pole magnetyczne przewodników z prądem.
Przebudowa układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. św. Jana Pawła II wraz z budową pasa tramwajowo-autobusowego w Toruniu – BiT-City.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Tramwaje w Bordeaux.
Tramwaje w Miluzie.
OBCHODY PAŃSTWOWE 7. ROCZNICY KATASTROFY SMOLEŃSKIEJ R.
Los biednych, bezbronnych dzieci.
Dzieci z pahiatua Teraz i dziś.
Wyniki pomiarów natężenia ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych obsługiwanych przez PKP SKM Trójmiasto Sp. z o.o. oraz badań preferencji i.
MATEMATYKAAKYTAMETAM
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
Firma w której odbywałam praktyki została założona w 1865 roku.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
CZŁOWIEK I JEGO BUDOWA.
Metro w Walencji.
Istnieje wiele źródeł informacji o rynku nieruchomości
Nieodkryte atrakcje turystyczne naszej miejscowości
INSTRUKCJA LOGOWANIA do E-DZIENNIKA SP BOJSZOWY
Zapis prezentacji:

Tramwaje w Nicei

uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh-nice.html uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: http://en.wikipedia.org/wiki/Tramway_de_Nice http://www.tramway-nice.org/

Sieć tramwajowa (listopad 2007) 1 linia 8,7 km trasy 21 przystanków

Avenue Jean Médecin - główna ulica handlowa dziewiętnastowiecznego śródmieścia Nicei jest od listopada 2007 r. korytarzem pierwszej linii tramwajowej nowej generacji Tramwaje przywrócono po ponad półwieczu od zamknięcia ostatniej linii pierwotnej sieci (1953 r.)

Avenue Jean Médecin - ruch kołowy ograniczony tylko do jednego pasa

Avenue Jean Médecin kończy się wiaduktem kolejowym, pod którym biegnie Passage Max Verola, prowadzący na Avenue Malausséna

Przejazd pod wiaduktem, a za nim ...

... przystanek Gare Thiers (wbrew nazwie, jest usytuowany koło wiaduktu kolejowego, a nie koło dworca Nice Ville, od którego budynku dzieli go 260 m)

Avenue Borriglione - na większości długości zamieniona w ulicę pieszo- tramwajową (przystanek Borriglione - jeden z niewielu peronów wyspowych)

Aby dostać się do Boulevard Gorbella, tory się rozdzielają i wykorzystują parę równoległych wąskich ulic

Place Masséna - dzięki akumulatorom tramwaje przejeżdżają plac ze złożonymi pantografami (obchody nicejskiego karnawału oraz względy estetyczne spowodowały, że nie dopuszczono tu napowietrznej sieci trakcyjnej)

Wjazd na Place Masséna - przerwa w napowietrznej sieci trakcyjnej

Boulevard Jean Jaurès, przystanek Cathédrale-Vieille Ville wieczorem

Avenue de la République została zamieniona w ulicę pieszą z torowiskiem pośrodku - w sąsiedztwie przystanków tory są zagłębione dla umożliwienia wsiadania z peronów na poziomie podłogi w drzwiach

Między przystankami poziom torowiska jest nieco wyższy niż chodników (w głębi Place Garibaldi, na którym również nie ma sieci trakcyjnej)

Jezdnie wielu ulic poprzecznych zostały przerwane, aby zmniejszyć kolizje z pieszymi i tramwajami

Przystanek końcowy Pont Michel

Przystanek końcowy Pont Michel

Las Planas - druga krańcówka ...

... jest węzłem P+R ...

... i zajezdnią

Położona na zboczu, zaprojektowana jako serpentynowa pętla, z torami wznoszącymi się do hali postojowej (linia przebiega za ogrodzeniem)

Hala zajezdni przez szklaną ścianę otwiera się do przestrzeni pieszej

Tablica erekcyjna i właściwy przystanek

Przestrzeń piesza

Przestrzeń piesza

Na przystankach jeden poziom peronu i drzwi wagonu, skraj peronu ma drewnianą listwę (raczej rzadkie rozwiązanie - zwykle są listwy gumowe)

Przystanki tramwajowe mają logo, co jest unikatowe w przypadku tramwajów francuskich (krańcówka Pont Michel)

Tablice z literą "T" są zwykle umieszczone tylko po jednej stronie, jeśli dwa perony są naprzeciw siebie (przystanek Libération)

Konstrukcja toru

Tor obsiany trawą

Ciąg pieszo-tramwajowy

Tory na długości przystanków są również zabudowane