Akademia umiejętności kierowniczych z wykorzystaniem coachingu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Advertisements

Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rozwój społeczny dziecka
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
w praktyce pedagogicznej
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła Promująca Zdrowie
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Umiejętność obserwacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli Akcja KŁADKA
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Przedszkola Miejskiego nr 4
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Co chcieliśmy osiągnąć?
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Podstawy edukacji coachingowej
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Akademia umiejętności kierowniczych z wykorzystaniem coachingu Elżbieta Doroszuk doroszuk@womczest.edu.pl

Zarządzanie Zarządzanie pracownikami nie jest proste. W obecnych czasach oczekiwania wobec dyrektorów są coraz większe. Współczesne szkoły funkcjonują w niezwykle skomplikowanej rzeczywistości. Współczesnym dyrektorom stawia się coraz większe wymagania. Coraz większe znaczenie odgrywają umiejętności zarządzania ludźmi. 2018-12-31

Umiejętności kierownicze Umiejętności społeczne przejawiające się przede wszystkim w interakcjach z: pracownikami szkoły, rodzicami, przedstawicielami środowiska lokalnego, z uczniami. 2018-12-31

Umiejętności społeczne W związku z tym Dyrektor powinien umieć: kierować zespołem pracowników i tworzyć atmosferę sprzyjającą emocjonalnemu wiązaniu się nauczycieli i innych pracowników ze szkołą, z którą się identyfikują, traktować indywidualnie poszczególnych pracowników, kształtować atmosferę stymulującą postawy nauczycieli tak, aby mieli oni motywację do twórczych poszukiwań pedagogicznych. 2018-12-31

Umiejętności społeczne W związku z tym Dyrektor powinien umieć: współpracować z rodzicami, współdziałać z władzami oświatowymi i samorządowymi, nawiązywać kontakty i współpracę z lokalnym środowiskiem. 2018-12-31

Styl dyrektywny W swojej czystej postaci jest obecnie coraz mniej akceptowany. Nie sprawdza się w dobie organizacji uczących się. Prowadzi do napięć i konfliktów. Prowadzi do zaniku kreatywności, samodzielności i odpowiedzialności pracowników. 2018-12-31

Znaczenie kapitału ludzkiego Dostrzeganie znaczenia kapitału ludzkiego, wymaga od dyrektora zapewnienia pracownikom: stałego rozwoju zawodowego, dobrej atmosfery w miejscu pracy, - zapewnienia równowagi pomiędzy zżyciem zawodowym i prywatnym 2018-12-31

Jak mogą pomóc umiejętności coachingowe? Umiejętności coachingowe, to też umiejętności społeczne, interpersonalne. Dzięki wykorzystaniu umiejętności coachingowych w zarządzaniu każdy dyrektor może być skuteczniejszy w relacji ze swoimi pracownikami. Coaching może stać się stylem zarządzania. Styl ten jest przeciwieństwem stylu skrajnie dyrektywnego. 2018-12-31

Coaching jako styl zarzadzania Stąd popularność coachingu jako stylu zarządzania. 2018-12-31

Idea i definicja coachingu Coaching, to jedno z narzędzi wspierania zmiany związanej z rozwojem, to także pewien styl komunikacji. Coaching koncentruje się na poszukiwaniu rozwiązań dla wybranego problemu, a nie na poszukiwaniu jego przyczyn. Uwaga nakierowana jest na przyszłość, a nie na przeszłość. Natomiast problem zamieniany jest w cel do realizacji. 2018-12-31

Idea i definicja coachingu Istotą coachingu jest pomoc w pełniejszym wykorzystaniu posiadanej przez jednostkę/zespół wiedzy w środowisku pracy. Coaching wpływa zatem na poprawę funkcjonowania jednostki/zespołu, zwiększając motywację do działania jak również efektywność podjętych działań. 2018-12-31

ISTOTA COACHINGU Czym twoim zdaniem jest coaching ? „Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać” Walt Disney 2018-12-31

Strategia Disney a Walt Disney, legenda animacji i filmu stosował bardzo skuteczną strategię. Każdy jego pomysł podlegał obróbce trzech Waltów: Marzyciela, Realisty i Krytyka. Spojrzenie z tych trzech stron dawało gwarancję dobrego produktu. 2018-12-31

Strategia Disney a Rola Marzyciela była kluczowa w procesie twórczym. Realista przekuwał marzenia w konkret i dbał o harmonogram działań. Krytyk natomiast nie pozwalał wypuścić na rynek produktu słabej jakości. 2018-12-31

Strategia Disneya a coaching W coachingu zaczynamy od werbalizacji marzeń, celów. Wykorzystując strategię Disneya wchodzimy w trzy stany (patrzymy z trzech perspektyw) MARZYCIELA, REALISTY i KRYTYKA. Marzyciel marzy, realista układa plan działania, krytyk szuka słabych punktów. Następnie wracamy do początku. Marzyciel odpowiada na zarzuty krytyka, realista udoskonala plan, krytyk szuka kolejnych słabych punktów. 2018-12-31

Od marzenia do….. MARZYCIEL REALISTA KRYTYK 2018-12-31

Istota coachingu Cykl ten może być wielokrotnie powtarzany, a kończy się zawsze w fazie REALISTY, kiedy krytyk nie ma już nic do powiedzenia. Spojrzenie z różnych perspektyw buduje naszą świadomość. A budowanie świadomości jest istotą coachingu. 2018-12-31

Skąd wzięła się współczesna „moda” na coaching? Czym jest coaching? Coaching jest jedną z wielu praktycznych form rozwoju osobistego. Coaching służy rozwojowi osobistemu i zawodowemu. 2018-12-31

Coaching Coaching to zorientowany na doskonalenie kompetencji, umiejętności i postaw proces uczenia się. Jest to narzędzie, którego podstawą jest wiedza coachowanego (czasami nieuświadomiona lub z różnych powodów ukryta). Coaching to odblokowanie potencjału osoby. Coaching przeznaczony jest dla osób, które dążą do zmian i samodoskonalenia. 2018-12-31

Bazując na psychologii pozytywnej coaching zakłada, że: W każdym z nas są odpowiedzi i rozwiązania, coaching pomaga do nich dotrzeć; Każdy z nas może żyć z wykorzystaniem całego swojego potencjału; Każdy z nas posiada talenty, które mogą pomóc w realizowaniu życiowych celów i misji; Głównym celem coachingu jest poszerzanie samoświadomości i odpowiedzialności za swoje życie. 2018-12-31

Czym jest coaching? Obecnie profesjonalny coaching jest metodą rozwojową, która pomaga nam w osiąganiu celów w życiu zawodowym i osobistym, a organizacjom w osiąganiu rezultatów poprzez rozwój kluczowych kompetencji ludzi i zespołów. Coaching jest procesem, w którym coach – poprzez obserwację, stawianie celów i zadań oraz regularne udzielanie informacji zwrotnych i wzmacnianie nowych zachowań wspiera klienta w rozwoju. 2018-12-31

Czym jest coaching? Coaching polega przede wszystkim na komunikacji, czyli porozumiewaniu się, przekazywaniu myśli, udzielaniu informacji zwrotnych. Bez umiejętności słuchania, zadawania pytań, rozpoznawania komunikatów niewerbalnych, udzielania informacji zwrotnych i wielu innych elementów coach nie byłby w stanie pomóc klientowi w osiąganiu celów. 2018-12-31

Coaching w edukacji Historia wykorzystania coachingu w polskiej edukacji jest stosunkowo krótka i zaczyna się około roku 2000. Wtedy to metody szeroko rozumianego coachingu stały się głównie jednym z elementów „nowatorskich metod nauczania”. 2018-12-31

Coaching w szkole Co więcej, coaching wykorzystywany jest w szkołach, jako metoda wsparcia nie tylko relacji z uczniami, ale również z dorosłymi (i z rodzicami i z nauczycielami). Ta „nowatorska” metoda nie jest jednak niczym dramatycznie nowym i niezwykłym. Co więcej, wielu nauczycieli wykorzystuje narzędzia coachingowe w codziennej pracy. Nie jest to zjawisko powszechne, ale niewiele stoi na przeszkodzie, aby takim było. 2018-12-31

Po co nauczycielowi coaching? Rozwój osobisty i zawodowy Wspieranie rozwoju uczniów 2018-12-31

„Praca z ludźmi przypomina poszukiwanie złota… Przy szukaniu złota trzeba przerzucić dosłownie tony piachu, by znaleźć jedną unkcję kruszcu. Ale nie szuka się piachu – szuka się złota!” Andrew Carnegie 2018-12-31

Najnowsze informacje z oferty RODN „WOM” zapewnicie sobie Państwo zamawiając naszego NEWSLETTERA. Zapraszamy także do dzielenia się swoim dorobkiem zawodowym w ramach „przykładów dobrych praktyk”. www.womczest.edu.pl RODN "WOM" w Częstochowie

Elżbieta Doroszuk doroszuk@womczest.edu.pl Dziękuję za uwagę Elżbieta Doroszuk doroszuk@womczest.edu.pl