Projekt Erasmus + Building a better future by addressing ecology and immigration problems through innovative teaching methods, multiculturalism and multilingualism.
CELE/ GŁÓWNE OBSZARY wielokulturowość migracja ekologia nowoczesne metody nauczania w tym nauczania języków obcych
WARTOŚĆ PROJEKTU 117092 EUR (całkowity budżet projektu dla wszystkich partnerów) 33 496 EUR (polska szkoła)
SZKOŁY PARTNERSKIE Osnovna sola Velika Dolina, Velika Dolina, Słowenia Základní škola a Mateřská škola Barvířská, Liberec, Czechy Istituto Comprensivo Fratelli Linguiti, Giffoni Valle Piana, Włochy
MOBILNOŚCI 8 uczniów 2 nauczycieli WŁOCHY 24.02-2.03.2019 SŁOWENIA 29.05-4.06.2019 CZECHY 13.10 – 19.10.2020 POLSKA – maj 2021
JAK WYBIERAMY UCZESTNIKÓW WYMIANY? W wymianie mogą uczestniczyć uczniowie Szkoły Podstawowej nr 211 z klas 7, 8 i oddziałów gimnazjalnych , którzy zadeklarują gotowość przyjęcia rówieśnika ze szkoły partnerskiej na okres 7 dni i poniesienia kosztów związanych z jego noclegiem i wyżywieniem oraz w razie potrzeby do poniesienia częściowych kosztów wyjazdu do kraju partnerskiego (np. kieszonkowe). Uczniowie typowani na wyjazdy muszą posiadać co najmniej dobrą ocenę z zachowania i charakteryzować się wysoką kulturą osobistą. Powinni posługiwać się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym komunikację. Nie mogą również otrzymać oceny niedostatecznej w klasyfikacji śródrocznej i końcoworocznej. Wybór uczestników wymiany będzie formą konkursu. Punktowane będzie zaangażowanie w prace klubu (obecność na spotkaniach, wykonywanie prac i zadań przydzielanych przez opiekunów klubu), udział i wygrana w konkursach ściśle związanych z projektem.
Wizyta w Polsce koordynatorów projektu 10-14.10.2019 Ustalenie harmonogramu działań Omówienie poszczególnych zadań Przygotowanie sposobu ewaluacji Omówienie sposobu komunikacji i organizacji mobilności
PIERWSZY ROK – WIELOKULTUROWOŚĆ I IMIGRACJA Działania przed pierwszą mobilnością: 1. Profile uczniów na platformie etwinning – koniec października 2018 2. Konkurs na logo projektu – projekty do 10 listopada 2018 2. Prezentacje lub filmy ukazujące nasze państwo, miasto i szkołę – początek grudnia 2018 3. Projekt „Ślady kultur krajów partnerskich” – grudzień- styczeń 2019 4. Ankieta „Skąd jesteśmy?” badająca losy rodzin i ich kraje pochodzenia. – styczeń 2019 5. Międzynarodowy konkurs plakatowy „Co wiesz o krajach partnerskich?” styczeń – marzec 2019