Wymiana długoterminowa w ramach programu Erasmus plus

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Trzyletni projekt otrzymał dofinansowanie z UE w kwocie € dla naszej szkoły “B.E.S.T Consumption levels” Building up Entrepreneurial Skills through.
Advertisements

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
COMENIUS COMENIUS - JAK TO WSZYSTKO SIĘ ZACZĘŁO? W LUTYM 2011 r. UCZNIOWIE NASZEGO GIMNAZJUM ROZPOCZĘLI WSPÓŁPRACĘ MIĘDZYNARODOWĄ.
System edukacji w Polsce
im. Gen. Pawła Chrzanowskiego
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Krajowe Centrum Europass
PROJEKT INTERNATIONAL VILLAGE
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Co to jest spacer edukacyjny?
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
Programowanie z eTwinning
Program eTwinning Planowanie projektów
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
”Świadomi i Otwarci” Projekt współfinansowany przez
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Extra wyzwanie dla wszystkich!
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
ASYSTENTURA COMENIUSA
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
WYMIANA MIĘDZYUCZELNIANA MOSTUM
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Terra Community and Ethics for the future
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
Nazwisko nauczyciela – klasa X
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Program profilaktyczno-wychowawczy
3D students – dialoGue, democracy,digital
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Projekt Erasmus + Building a better future by addressing ecology and immigration problems through innovative teaching methods, multiculturalism and multilingualism.
Staże europejskie drogą do sukcesu
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Nauczyciele pracujący w naszej szkole biorą udział w szkoleniach metodyczno-językowych w placówkach zagranicznych. Wszystkie mobilności są realizowane.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
ERASMUS+ Something old, something new,
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy szkoleniowe dla kadry akademickiej.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ KANDYDATA DO SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ w ramach elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2018/2019 KLASY.
Zapis prezentacji:

Wymiana długoterminowa w ramach programu Erasmus plus Na przykładzie projektu Erasmus plus B.E.S.T. Consumption Levels Gimnazjum nr 44 im. Gen. Pawła Chrzanowskiego w Warszawie 2014-2017

Anna ZAWADZKA – nauczycielka dyplomowana języka angielskiego, matematyki, koordynatorka sekcji współpracy z zagranicą w Gimnazjum nr 44 w Warszawie. W zawodzie pracuje od 24 lat. Współautorka programu autorskiego języka angielskiego w klasach o zainteresowaniach językowych oraz dwujęzycznych. Lubi motywować swoich uczniów wykorzystując doświadczenia zdobyte podczas wyjazdów zagranicznych. Od 10 lat rozwija w gimnazjum współpracę z zagranicą. Rozpoczynała od projektów prowadzonych na platformach epals i etwinning, dzięki którym zorganizowała wymianę uczniów ze szkołą w Norwegii. W 2011-2013 była koordynatorem projektu Comenius z Hiszpanią. Obecnie realizuje projekt Erasmus plus z długoterminową wymianą uczniów.

im. Generała Pawła Chrzanowskiego Gimnazjum nr 44 im. Generała Pawła Chrzanowskiego ul. Smolna 30 00-375 Warszawa http://gim44.edu.pl/ Dyrektor Anna Jarosz

W programie uczestniczy pięć szkół partnerskich: IES Enrique Nieto - Melilla, Hiszpania Europagymnasium Salzburg- Nonntal - Salzburg, Austria Collège les Eyquems – MERIGNAC, Francja Havukosken koulu – Vantaa, Finlandia Gimnazjum nr 44 im. Gen. Pawła Chrzanowskiego – Warszawa, Polska Motto: “If you live for having it all, what you have is never enough.” „Jeśli żyjesz tylko po to, aby mieć wszystko, nigdy to, co już masz, ci nie wystarczy”. Vicki Robin

Główne cele projektu: Edukacja konsumencka Rozwój umiejętności w zakresie przedsiębiorczości Poprawa jakości nauczania języków obcych Wzmacnianie jakości i wymiaru europejskiego Projekt wpływa na całą społeczność szkolną i nie tylko: Uczniów Nauczycieli Rodziców Instytucje współpracujące ze szkołą

MOBILNOŚCI Aby osiągnąć wyznaczone cele projektu, odbyły się cztery ośmiodniowe wizyty w krajach partnerskich, w których wzięło za każdym razem 6 uczniów i 2-3 nauczycieli. 1. Francja – maj 2015r. 2. Austria - listopad/grudzień 2015r. 3. Polska - marzec 2016r. (wizyta ok. 24 uczniów i 12 nauczycieli) 4. Hiszpania– wrzesień 2016r. 5. Finlandia – luty 2017r.

W drugim i trzecim roku partnerstwa odbyły się wymiany długoterminowe. Nasi uczniowie wyjechali do trzech krajów partnerskich. I-III 2017r. Jedna uczennica wyjechała do VANTAA w Finlandii. Fińska uczennica przebywała w Polsce w okresie październik– grudzień 2016 r. X – XII 2015 r. Dwie uczennice wyjechały do MERIGNAC we Francji. Ich partnerki uczęszczały do naszej szkoły od stycznia do marca 2016r. X – XII 2016r. Trójka uczniów wyjechała do MELILLI w Hiszpanii. W styczniu 2017r. przyjechali do nas uczniowie hiszpańscy.

Wymiana długoterminowa to wyjazd uczniów na okres od 2 do 12 miesięcy W takiej wymianie mogą uczestniczyć uczniowie, którzy ukończyli 14 lat.

Jak przygotować długoterminową mobilność uczniów?

PO PIERWSZE! Najważniejsze jest poparcie dyrektora szkoły i rady pedagogicznej oraz znalezienie partnerów zainteresowanych taką wymianą Najważniejszym dokumentem, z którym należy się zapoznać przed rozpoczęciem przygotowania wymiany, jest Przewodnik do pobrania ze strony www.erasmusplus.org.pl Zawiera cenne wskazówki oraz dokumenty potrzebne do przeprowadzenia wymiany Zasady obowiązujące przy wyborze uczniów muszą być czytelne i znane wszystkim zainteresowanym

Koszty pokrywane przez projekt: bilety lotnicze lub inne (ryczałt - najczęściej 275 euro), ubezpieczenie, kurs językowy (350 euro ze wsparcia językowego), kieszonkowe (ok. 110 euro na miesiąc)

Etap I – ustalenie kierunków wymiany Ustalenia z partnerami podczas pisania projektu Zebrania informacyjne w szkołach, ankiety dla rodziców Porównanie zapotrzebowania, wstępne ustalenie terminów wyjazdów Poinformowanie zainteresowanych rodziców o możliwych kierunkach wymiany

Etap II – wybór uczestników Uczniowie i rodzice wypełniają formularze: Formularz kandydata wyjazdu długoterminowego Formularz informacyjny o rodzinie goszczącej

Wywiady z rodzicami i uczniami zainteresowanymi wymianą. KRYTERIA

ale… nie ma dzieci idealnych, czasami wystarczy entuzjazm Kandydat powinien być: entuzjastycznie nastawiony do wyjazdu otwarty towarzyski lubiący nowe wyzwania odporny na stres odważny ciekawy świata odpowiedzialny potrafiący wziąć odpowiedzialność za własne uczenie się komunikatywny (także w języku wymiany lub angielskim Powinien mieć wspierającą rodzinę ale… nie ma dzieci idealnych, czasami wystarczy entuzjazm

Etap III – przygotowanie do wyjazdu Przygotowanie do wyjazdu na wymianę wymaga ścisłej współpracy między szkołami partnerskimi, rodzicami, uczniami i nauczycielami uczącymi. Kolejne kroki: 1. Dopasowanie par. 2. Przygotowanie przez uczniów osobistych profili, w których przedstawiają siebie i swoją rodzinę oraz przekazują dane kontaktowe. 3. Ustalenie mentorów.

4. Ustalenia z nauczycielami uczącymi – przygotowanie wymagań 5. Zakup biletów (koszty dojazdu pokrywa projekt Erasmus plus) 6. Kurs językowy – opcjonalnie (tzw. wsparcie językowe) 7. Zakup polisy (oprócz karty EKUZ) 8. Przygotowanie dokumentów wyjazdowych dla kuratorium. 9. Szkolenie/spotkanie przygotowujące uczniów do wymiany długoterminowej przeprowadzane przez przedstawiciela FRSE

10. Przygotowanie dokumentów: Formularz zgody rodziców (w języku kraju, do którego wyjeżdża dziecko lub języku angielskim) Formularz medyczny (wypełniany przez lekarza i następnie tłumaczony na język kraju, do którego wyjeżdża dziecko) Plan postępowania w sytuacjach kryzysowych

Etap IV - Wyjazd Uczniowi towarzyszy nauczyciel (pobyt 2-3 dniowy), który: Przekazuje wszystkie dokumenty mentorowi ze szkoły goszczącej Odwiedza dom, w którym zamieszkał uczeń. Odwiedza szkołę, do której będzie uczęszczał uczeń. Ostatecznie ustala i podpisuje wraz z uczniem i mentorem od strony szkoły przyjmującej zasady zachowania (Rules of conduct) i Porozumienie o programie zajęć (Learning agreement)

Zadania szkoły przyjmującej Wyznaczenie mentora (opieka) Ustalenie planu zajęć Ewaluacja Przygotowanie certyfikatów uczestnictwa

Ewaluacja wymiany – na przykładzie projektu B.E.S.T Consumption Levels Problem z propozycją rozwiązań

Wspólne narzędzie ewaluacji oparte na kompetencjach kluczowych

Przykłady projektów

Problemy? Bywają, ale… O czym warto pamiętać i powtarzać uczniom (rodzicom i nauczycielom): Celem wymiany jest poznanie innej kultury i ludzi. Partner nie koniecznie będzie Twoim najlepszym przyjacielem, ale w nowej szkole znajdziesz wielu kolegów. W razie problemów pierwszą osobą, do której masz się zwrócić są rodzice goszczący a następnie mentor ze szkoły goszczącej. Twoi rodzice są ostatni w kolejce. Wymiana to niezwykle cenne i rozwijające doświadczenie. „Wiedza szkolna” to nie wszystko.

Korzyści dla uczniów i szkoły Ivan Poznanie innej kultury Samodzielność Nowi koledzy Dawid Samodzielność Rozwój języka Możliwość poznania nowych osób i innej kultury Ismael i Enya Rozwój języka Odpowiedzialność Samodzielność Pewność siebie Martyna Zwiększenie pewności siebie w posługiwaniu się językiem angielskim

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ