Okres dzieciństwa i adolescencji - wyzwania na najbliższe lata dla Szkół Promujących Zdrowie mgr Izabela Sumińska Konsultant Wojewódzki w dziedzinie psychologii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WROCŁAWSKA SIEĆ SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE
Advertisements

Na czym polega rozwój emocjonalny?
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
Autor: Krzysztof Wolsa
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży „Program STACJA”
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Lokalne Zespoły Projektowe – koncepcja działania
[odpowiedzi spontaniczne]
O aktywności dorosłych i seniorów
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Współpraca z rodzicami-szansa czy konieczność
1 NARZĄDY ZMYSŁÓW M.Bartosiewicz, A.Kroma, D.Wertelecka, A.Zając.
Napięcie emocjonalne i stres
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Somatognozja.
Philip G. Zimbardo Psychologia i życie
Rozwój zawodowy człowieka
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
EDUKACJA Upowszechnienie edukacji wśród dzieci, działanie na rzecz równego dostępu do edukacji dziewczynek i chłopców OCHRONA Ochrona dzieci.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
WOLNOŚĆ OD ALKOHOLU.
CZYNNIKI HAMUJĄCE UCZENIE SIĘ
PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNY
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Fazy rozwoju społecznego człowieka wg E. Ericsona
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
w praktyce pedagogicznej
„ Człowiek potrzebuje człowieka, żeby być człowiekiem ” (J.R.Bacher)
REALIZACJA PROGRAMU ZAJĘĆ PROWADZONYCH METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W
Szkoła Promująca Zdrowie
Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży
Problemy współczesnej młodzieży
Nazwa wyniku najniższy bardzo niski niski niżej średni średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy Stopie ń skali
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Psychologia rozwoju człowieka w biegu życia
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli Akcja KŁADKA
Podyplomowe Studia Surdotyflopedagogiki Studia mają charakter otwarty. Ich adresatami są nauczyciele, wychowawcy oraz inni specjaliści zatrudnieni w poradniach.
Małe dziecko w systemie edukacji
„NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ”
Pasożyt doskonały Autorzy: 1. …………………………………. 2. …………………………………. 3. …………………………………. 4. ………………………………….
Prof. dr hab. med. Maciej Szmitkowski Konsultant Krajowy w Dziedzinie Diagnostyki Laboratoryjnej.
KONFERENCJA SAMORZĄDOWA z cyklu „ Straszyć czy nie ?” „OBNIŻENIE WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO – PROBLEMEM CZY WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELA” Honorowy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
„Pamiętajcie, że za absurdem kryje się sens i znaczenie. Miejcie świadomość, że liczy się każdy uczynek i każde słowo ma w sobie moc… Musicie budować.
PIERWSZA POMOC Każdy z nas może ulec wypadkowi lub zachorowaniu, każdy z nas może znaleźć się w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia. Każdy z nas w tej.
Wprowadzenie do psychologii rozwoju człowieka
OGÓLNOPOLSKIE SEMINARIUM PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNE SZKOLNICTWA ARTYSTYCZNEGO ROLA PSYCHOLOGA I PEDAGOGA W SZKOLNICTWIE ARTYSTYCZNYM Centrum Edukacji.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Psychologia rozwojowa wieku dojrzałego
„ Świat bez dopalaczy, narkotyków i… ”
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
Skuteczne grono pedagogiczne: kiedy mamy szanse wygrywać z przemocą? Tomasz Wojciechowski.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Moje pomysły na przyszłość
ROZWÓJ SEKSUALNY CZŁOWIEKA
Doskonalenie nauczycieli granty
lek. med. Małgorzata Jędrzejczyk neonatolog, pediatra
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
Szkoła z klasą 2.0.
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Dr Ewa Kasperek-Golimowska Pracownia Edukacji Zdrowotnej, Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Kto i jak może (za)dbać.
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Media interaktywne jako źródło wzorców zachowań nastolatków
Temat: ETAPY ŻYCIA CZŁOWIEKA
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Co pomaga nastolatkom w radzeniu sobie z depresją
Metody radzenia sobie ze stresem
Podsekretarz Stanu Ministerstwo Zdrowia
Zapis prezentacji:

Okres dzieciństwa i adolescencji - wyzwania na najbliższe lata dla Szkół Promujących Zdrowie mgr Izabela Sumińska Konsultant Wojewódzki w dziedzinie psychologii klinicznej Gorzów Wlkp. 09.03.2018 r. Źródło grafiki: http://www.przedszkole.edu.pl

Etapy rozwojowe we wczesnej fazie cyklu życiowego: okres wczesnego dzieciństwa (podokres wieku niemowlęcego i poniemowlęcego) od narodzin do 3 r. ż., okres średniego dzieciństwa – wiek przedszkolny od 4 do 6 r. ż. okres późnego dzieciństwa -wiek szkolny od 6/7 do 10-12 r. ż. okres adolescencji : podokres wczesnej adolescencji, tj. wiek dorastania , podokres późnej adolescencji, tj. wiek młodzieńczy, od około 10/12 do około 20/23 r. ż. Źródło: Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka, pod redakcją B. Harwas-Napierała i J. Trempały.

Psychologiczne aspekty poznawcze w kontakcie z rzeczywistością „… tam jest moje życie gdzie jest moje ciało, nie gdzie indziej…” OSHO

wzrok – węch – dotyk – słuch - smak „… tam jest moje życie gdzie jest moje ciało, nie gdzie indziej…” OSHO

Źródła konfliktu wewnętrznego: używki i uzależnienia behawioralne społeczności wirtualne, przemoc, materializm, komercja. Źródło grafiki: fot. shutterstock.com; Filip Kowalkowski

+ + + - -- „… tam jest moje życie gdzie jest moje ciało, nie gdzie indziej…” OSHO

„… tam jest moje życie gdzie jest moje ciało, nie gdzie indziej…” OSHO Źródło grafiki: http://szczecin.wyborcza.pl

MYŚLĘ, ŻE WIDZĘ I CZUJĘ MYŚLĘ ? WIDZĘ ? CZUJĘ ? „… tam jest moje życie gdzie jest moje ciało, nie gdzie indziej…” OSHO

Modelowanie struktury potrzeb dzieci i młodzieży – znaczenie systemów oraz możliwości indywidualizacji „… tam jest moje życie gdzie jest moje ciało, nie gdzie indziej…” OSHO

„… tam jest moje życie gdzie jest moje ciało, nie gdzie indziej…” OSHO

SYSTEM - PRZYKŁAD „… tam jest moje życie gdzie jest moje ciało, nie gdzie indziej…” OSHO

Budowanie systemów wsparcia wobec zagrożeń, przewartościowywanie niepowodzeń na powodzenie „… tam jest moje życie gdzie jest moje ciało, nie gdzie indziej…” OSHO

„… tam jest moje życie gdzie jest moje ciało, nie gdzie indziej…” OSHO

Ustal swoje cele i biegnij po nie pomimo przeciwności „… tam jest moje życie gdzie jest moje ciało, nie gdzie indziej…” OSHO Źródło grafiki: http://kalisz.naszemiasto.pl

To takie zwyczajne żyć swoim życiem „… tam jest moje życie gdzie jest moje ciało, nie gdzie indziej…” OSHO Źródło: Foto: GlowImages/East News

Dziękuję za uwagę mgr Izabela Sumińska Konsultant Wojewódzki w dziedzinie psychologii klinicznej Dziękuję za uwagę