„Z KULTURĄ I SZTUKĄ NA TY”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Publiczna Szkoła Podstawowa „Mileszki” ul.Pomorska Łódź
Advertisements

Ul. Harcerska Komorno Tel
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
Ul. Lermontowa Łódź
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
LEKCJA BIBLIOTECZNA DLA NAJM Ł ODSZYCH pt. „WIOSNA”
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 206 w ŁODZI ul. Łozowa Łódź tel./fax
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Numer 1 (mamy nadziej ę, ż e nie ostatni). podpowiedź (na następnych stronach)
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Szkoła z Klasą Wychowawczyni pani Klaudia Gołoś-Robak.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
AKCJA LATO 2016 Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia.
Ul.T.Gajcego 7/ Łódź tel Szkoła Podstawowa nr 204 im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
Współpraca SP 97 z pozaszkolnymi placówkami i organizacjami edukacyjnymi Rok szkolny 2015/2016.
Jak zainteresowa ć jasielskich gimnazjalistów grafik ą ? Julia Passowicz i Erwin Dedo.
Witamy młodzie ż z Niemiec w Polsce. Długo oczekiwana wizyta odbyła się w ramach realizacji programu Erasmus+ w podprojekcie „Odkrywanie regionów”. Celem.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H.CH. ANDERSENA w Radomiu.
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Program edukacyjny „Kultura bezpieczeństwa”
Wybrany cel: PASJA DO NAUKI
„Programowanie to nasza przyszłość”
Co to jest spacer edukacyjny?
Program eTwinning Planowanie projektów
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Chcę więcej, mogę lepiej
Szkoła Podstawowa nr 139 im. Wojska Polskiego
Dnia r. w naszej świetlicy odbyły się zajęcia pt
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
Opracowała: Mgr Anna Stopińska
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
FOTOREPORTAŻ Z WYCIECZKI DO KSIĄŻNICY
W roku szkolnym 2014/2015 szkoła realizowała różne zadania związane z szeroko pojętą promocją zdrowia, które uwzględniały przyjęty cel dotyczący dostrzegania.
Świetlica.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Projekt nr Europejski Rok Dziedzictwa Kulturowego VIII edycja
Józef Czechowicz dawniej i dziś…
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
Święto Niepodległości
Podsumowanie VI edycji programu edukacji antytytoniowej „ Znajdź właściwe rozwiązanie” (XI – VI. 2017) Grzegorz Kruk.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Nauczanie dwujęzyczne
NASZA KLASA I a.
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Szkoła Podstawowa Nr 225.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
W kwietniu nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu CZAS NA ZDROWIE. Głównym celem tego ogólnopolskiego projektu edukacyjnego jest promocja zdrowego.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Zapis prezentacji:

„Z KULTURĄ I SZTUKĄ NA TY” Zajęcia dodatkowe w projekcie unijnym pt. „Kierunek –Sukces”

Zajęcia dodatkowe z elementami arteterapii Dziecko nie musi zawsze robić tego, co chce, ale zawsze powinno chcieć tego, co robi. Claparède Zajęcia dodatkowe z elementami arteterapii „Z kulturą i sztuką na ty” w ramach projektu unijnego „Kierunek – sukces” odbywały się od listopada 2012 r. do czerwca 2013 r.

Zajęcia prowadziły panie: Ewa Martyniuk, Marta Margol i Anna Stabińska Uczestniczyło w nich 20 uczniów z klas 1 i 2 Zespołu Szkół nr 3 w Zamościu / Szkoła Podstawowa nr 3 im. Elizy Orzeszkowej/ Zajęcia prowadziły panie: Ewa Martyniuk, Marta Margol i Anna Stabińska

Każdy z uczniów uczestniczących w projekcie otrzymał teczkę z materiałami plastycznymi.

Treści programowe: * pobudzenie aktywności umysłowej uczniów, wyobraźni i fantazji * pobudzenie ciekawości poznawczej, twórczego działania * umiejętność odbioru i interpretacji dzieł sztuki * tworzenie nowatorskich przedstawień i kompozycji * wykorzystywanie różnorodnych technik plastycznych

W ramach zajęć „Z kulturą i sztuką na ty” uczniowie uczestniczyli w następujących zajęciach: 1. Zajęcia plastyczne w BWA – Galerii Zamojskiej * obejrzeli aktualne wystawy * w listopadzie wykonali jesienne prace z pestek dyni, słonecznika i ziaren maku * w kwietniu malowali „Tajemniczy ogród’

2. Uczniowie odwiedzili Muzeum Zamojskie * poznali zwyczaje wielkanocne i dowiedzieli się, w jaki sposób dawniej przygotowywano się do Świąt * poznali jedną z metod ozdabiania jajek – pisanie woskiem * samodzielnie projektowali i barwili pisanki

3. Uczestniczyli w zajęciach plastycznych w MDK u pani Małgorzaty Magryty. * poznali nową technikę - sgraffito i wykonali prace o tematyce zimowej * obejrzeli wystawę „Generacje – kreacje III”

4. Uczestniczyli w lekcji bibliotecznej w filii Książnicy Zamojskiej na ulicy Brzozowej * poznali pracę biblioteki i rolę książki w życiu człowieka * poznali regulamin biblioteki i sposób wypożyczania książek * wysłuchali książki Adama Bahdaja pt. „Mały pingwin Pik-Pok” * wykonali pracę plastyczną „Pingwinek”

5. Odwiedzili zamojskie kino „Stylowy”. poznali budynek kina 5. Odwiedzili zamojskie kino „Stylowy” * poznali budynek kina * odwiedzili pomieszczenia techniczne i dowiedzieli się jak to się dzieje, że film trafia na ekran * obejrzeli film „Zambezia”

6. Odbywały się również zajęcia w szkole, gdzie uczniowie: * lepili, wypiekali i ozdabiali aniołki, pierniczki, serduszka i gwiazdki z masy solnej  * wykonali ekologicznego Mikołaja z makulatury * poznali wiersze o kotach i wykonali prace plastyczne z różnych materiałów przedstawiające te sympatyczne czworonogi * lepili, wypiekali i ozdabiali figurki kotów z masy solnej * bawili się w teatr

7. W ramach zajęć dodatkowych „Z kulturą i sztuką na ty” odbyły się dwa wyjazdy edukacyjne: * w listopadzie wyjazd do Lublina na zajęcia do Teatru Andersena na sztukę” Król Maciuś 1” * w czerwcu wyjazd do Lublina na zajęcia do Muzeum Wsi Lubelskiej

Wszystkie zaplanowane działania w zakresie wychowania poprzez kulturę i sztukę rozszerzyły zakres zmysłowego postrzegania i jednocześnie potęgowały twórczą aktywność dziecka. Różnorodność zajęć oddziaływała na wszystkie sfery aktywności poznawczej ucznia, a uczestnictwo w zajęciach stanowiło doskonałą terapię dla dzieci, pozwalało na wspólną zabawę. Zajęcia rozwinęły zainteresowania dzieci wytworami artystycznymi, dziełami sztuki, poprzez obcowanie z malarstwem, architekturą, wytworami sztuki ludowej własnego regionu, fotografią. Dzieci miały okazję do poznania różnorodnych technik plastycznych oraz eksperymentowania różnym materiałem.