Piotr Szymański Stały Przedstawiciel ZMPD przy UE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.
Advertisements

PROCEDURY TRANZYTOWE PO WSTĄPIENIU POLSKI DO UE
PRIORYTETOWA ODPRAWA AUTOKARÓW eBOOKING BUS
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Prezentacja Vemco sp. z o. o
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
1 Studium przypadku „Smaczek” Grzegorz Karasiewicz.
Prezentacja firmy: TSL INTERMODAL Sp.Z o.o. Prezentację przygotowali: Maciej Gołębiewski Mateusz Łukasik.
© Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż. Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Metody optymalizacji - Energetyka 2015/2016 Metody programowania liniowego.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Rumunia Powierzchnia : km² Ludność: ok 20 mln Stolica: Bukareszt 1,9 mln mieszkańców Jednostka monetarna: RON (lej) Członek UE i NATO WPHI Bukareszt.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
CTL EXPRESS SP Z O.O.. O firmie Współcześnie Grupa CTL Logistics to międzynarodowy koncern, oferujący kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu.
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
Dr Piotr SZAJNER IERiGZ-PIB ul. Świętokrzyska Warszawa Tendencje w produkcji mleka w Polsce.
ERM II Exchange Rate Mechanism. ERM II jest systemem łączącym waluty krajowe państw UE oraz euro, działającym na zasadzie stałych, ale dostosowywanych.
NOWY SKOMPUTERYZOWANY SYSTEM TRANZYTOWY NCTS Funkcje systemu.
Transport Międzynarodowy i Spedycja. Historia firmy Powstanie firmy 2009 Zakup 2 ha gruntów pod budowę 2010 Rozpoczęcie budowy parkingu i serwisu 2011.
ip4inno Moduł 4E Warsztaty Inhalator ze szczepionką Open Innovation w partnerstwie publiczno- prywatnym Nazwisko prelegenta Miejsce i data.
Historia organizowania w sektorze handlu Tez-Koop-Is Union/ TURCJA.
Działania na rzecz ustalenia uczciwych reguł gry na rynku płatności kartami w Europie Cécile Grégoire Rynek Usług Finansowych w UE 25 stycznia 2007, Warszawa.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Wolny przepływ kapitału ludzkiego w UE od 1 maja 2011: Przekleństwo czy błogosławieństwo dla przedsiębiorstw austriackich?
Wsparcie nauki i biznesu w POIR Łukasz Jasek. POIR – ogólne informacje I oś POIR – przegląd i alokacja IV oś POIR – przegląd i alokacja Instrumenty I.
PUŁAPKA ZASOBÓW I BRAK DOSTEPÓW DO MORZA KRAJÓW AFRYKI.
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
NOWE UMOWY O DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW DROGOWYCH. 22 wnioski o dofinansowanie 18 umów o dofinansowanie Projekty GDDKiA w POIŚ
Olsztyn, 8 września 2016 r. MAŁY RUCH GRANICZNY. 2 OKRES OSOBY KRAJOWE RAZEM KRAJOWE OSOBY ZAGRANICZNE RAZEM ZAGRANICZNE ŁĄCZNIE KRAJOWE I ZAGRANICZNE.
Wymagane dokumenty na drodze
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Konferencja Transport Intermodalny Integracja Przewozów Światowych
DEBATA TRANSPORTOWA Rozwój kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce w latach Prof. Juliusz Engelhardt Uniwersytet Szczeciński Wydział.
Regionalne warsztaty TAF TSI
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Krajowe Centrum Europass
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
TECHNIK LOGISTYK „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Podlaska Debata Drogowa Białystok, 20 lutego 2017 r.
Elastyczne rozwiązania transportowe
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Praktyczne problemy związane z funkcjonowaniem AVV/GCU
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Nieprawidłowości na rynku dystrybutorów prętów zbrojeniowych.
Międzynarodowy Rynek Pracy
w obszarze gospodarki wodno-ściekowej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w podejściu do prawnej kontroli metrologicznej
Plan Produkcji i Obrotu
Wstęp do nauki o państwie i polityce
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Wstęp do nauki o państwie i polityce
WALORYZACJA 24 stycznia 2019 r..
Dostępność maszynistów Szanse i zagrożenia
SPRAWOZDANIE z badań naukowych oraz współpracy z zagranicą w roku 2018
Międzynarodowe prawo lotnicze i kosmiczne
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Zapis prezentacji:

Piotr Szymański Stały Przedstawiciel ZMPD przy UE Warszawa, 9 października 2018 r.

Handel UE-UK w liczbach 4,4 mln ciężarówek rocznie między UE-UK 4 mln przez Dover – 11.600 pojazdów dziennie Łączna wartość wymiany - 550 mld euro Firmy z UE-27 realizują 80% operacji Firmy z PL odpowiadają za 23% operacji

Transport drogowy UE-UK Międzynarodowy drogowy transport rzeczy, towary załadowane w poszczególnych państwach i przewiezione przez przewoźników z tych państw, a rozładowane w UK [tys. ton] Źródło: Eurostat.

Transport drogowy UE-UK Międzynarodowy drogowy transport rzeczy, towary załadowane w UK i rozładowane w poszczególnych państwach, przewozy wykonane przez przewoźników z tych poszczególnych państw [tys. ton] Źródło: Eurostat

Przewozy drogowe z UK Przewozy kraje trzecie wykonane przez przewoźników z poszczególnych państw, załadunek w UK [tys. ton] Źródło: Eurostat.

Przewozy do UK Przewozy kraje trzecie wykonane przez przewoźników z poszczególnych państw, rozładunek w UK [tys. ton] Źródło:Eurostat .

Transport drogowy UE-UK Przewozy kabotażowe w UK wykonane przez przewoźników z poszczególnych państw [tys. tkm] Źródło: Eurostat.

Brexit – najważniejsze obawy sektora (1) Dostęp do zawodu: Świadectwo kwalifikacji zawodowych (CPC) Prawa jazdy - UK w Konwencji Wiedeńskiej. Dostęp do rynku: Licencja wspólnotowa przestanie obowiązywać? Nowy wzajemnie uznawany system licencyjny? Pozwolenia EKMT jedyną pewną opcją Kabotaż – problematyczny w umowie wielostronnej

Brexit – najważniejsze obawy sektora (2) Warunki socjalne i rynek pracy Porozumienie AETR – zgodność z prawem w UK Kierowcy – problem wiz, paszporty, czas przebywania w UK Cła – procedury i kontrole W skali UE miliony nowych deklaracji celnych. Kiedy UK wejdzie do systemu NCTS? Karnety TIR jako jedyna pewna opcja?

Brexit – najważniejsze obawy sektora (3) Problemy na granicach Kontrole graniczne = opóźnione dostawy Niezakłócony ruch = 6 sekund na pojazd. Koszt 1 minuty kontroli = 3,21 funta Dodatkowe 2 minuty na pojazd = 27 km kolejki Kontrole weterynaryjne i fitosanitarne Wspólne standardy dla towarów – czy możliwe? Koniec modelu just-in-time?

Nasze rekomendacje Brak porozumienia to nie rozwiązanie. Nie ma wymiany handlowej bez transportu. Transport drogowy priorytetem w czasie negocjacji. Przewidywalność i pewność dostaw warunkiem utrzymania europejskich łańcuchów produkcji.

Dziękuję za uwagę! Sprawdź nas na www.zmpd.pl