Photo Kacper Kowalski / PGA SA
European Inland Waterways source: viadonau
100 MILLION CONSUMERS Hinterland of the Port of Gdańsk 100 km 200 km
GDP+48% Forecast for the Port of Gdańsk and its hinterland Containers Liquid bulk Dry bulk Other general cargo Według prognoz Banku światowego na rok 2030 łączny PKB dla Polski, Słowacji, Czech, Węgier i Białorusi wzrośnie do tego czasu o ok. 48%. Wzrost przeładunków w Porcie Gdańsk w 2017 roku o 9%, biorąc pod uwagę pozytywny trend przeładunkowy w roku 2018, przewidywane są dalsze wzrosty. Po I kwartale 2018, wzrost przeładunków o ponad 40% rdr, co daje realne szanse na osiągniecie w 2018 roku przeładunków na poziomie 50 mln ton. W tej chwili Port Gdańsk ma największą dynamikę wzrostu w przeładunkach na Bałtyku, w związku z czym jest prognozowany skok Portu Gdańsk w rankingu portów bałtyckich na wyższą pozycję (po dwóch miesiącach, Port Gdańsk znalazł się na 3 pozycji). Przewidywane są dalsze wzrosty w grupie: Kontenery oraz Masowe Płynne. tony
Ensuring navigability of the Vistula River e40restoration.eu Ensuring navigability of the Vistula River E40 Baltic Sea (Gdańsk) – Black Sea (Odessa) E70 E40 Istotnym czynnikiem, który w dłuższej perspektywie pozwoli na swobodną realizację transportów, będzie użeglownienie Wisły i połączenie Bałtyku z Morzem Czarnym systemem wodnych szlaków śródlądowych. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk otrzymał od Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej misję opracowania studium wykonalności tego ambitnego projektu. E30
Inland waterway E-40 Route E-40 runs through the territory of 3 countries: Poland, Belarus and Ukraine E-40 connects the ports of Gdansk and Kherson/Odessa, the Baltic Sea with the Black Sea E-40 Route is created by rivers: Vistula, Bug, Muchawiec, Pina, Pripyat and Dnieper The missing link is the connection from Brest to Vistula On the non-navigable section of the Bug, between Warsaw and Brest, there are areas of Natura 2000 network
Schedule 27.07.2017-31.12.2019: Establishment of the Project Team Half 2 2017 Half 1 2018 Half 2 2018 Half 1 2019 Half 2 2019 L S W P G M K C Establishment of the Project Team 27.07.17 Preparation of a preliminary description of the subject of the order (OPZ) 16.08.17 Establishment of an external consultative team 17.08.17 Consultations of documents created with the External Consultative Team 02.12.19 Consultation of the members of the Project Team - from the MGMiZS 30.09.17 Preparing the final version of OPZ 05.12.17 Preparation of tender documentation (including SIWZ, contract) 02.10.17 19.12.17 Announcement of the order - in accordance with the regulations of the PGA 29.12.17 Tender, evaluation of offers, selection of the Contractor 30.04.18 Signing a contract with the contractor SW Execution of the order by the selected Contractor 31.12.19 The process of final acceptance of the feasibility study prepared by the Contractor SW final acceptance protocol 27.07.2017-31.12.2019: Schedule
Expected feasibility study Summary and Conclusions Definition of the project Description of the current state Description of the need to implement the project Description of the objectives of the full implementation of the project Analysis of environmental impact Technical feasibility Analysis of project variants Implementation of the project Analysis of demand for inland transport Status after the project implementation Costs and Benefits Analysis of the Project (CBA)