WARSZTATY SZKOLENIOWE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Researchers’ Mobility Policy
Advertisements

Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Jak wniosek będzie oceniany? Warsztaty Jak przygotować wniosek o stypendium Marie Curie? Poznań, 27 lutego 2003r.
Doświadczenia z oceny wniosków w Komisji UE
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
S e a o f a d v e n t u r e Krok ku demokracji Bałtycki projekt młodzieżowy A Step towards Democracy Baltic Youth Project.
GEOINFORMACYJNE SYSTEMY I INFRASTRUKTURY
The European Union Unia Europejska
Damian Ciunowicz i Krystian Baranowski – kl. I „TL’’
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Mark Redman Punkt Kontaktowy ENRD 28 November 2011.
choroby układu krążenia (miażdżyca, udar)
Konferencja Polskich Platform Technologicznych Warszawa, r.
INNOWACYJNE DZIA Ł ANIA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ CZY W Ł ADZE PUBLICZNE NAD ĄŻĄ J Ą ZA ZMIENIAJ Ą CYM SI Ę RYNKIEM? INNOVATIVE ACTIONS OF PUBLIC ADMINISTRATION.
Podejmij krok TERAZ rzucić palenie Take steps NOW to stop smoking
Jak wniosek będzie oceniany? Warsztaty „Jak przygotować wniosek o stypendium Marie Curie?” Poznań, 6 grudnia 2005r. Ewa Kocińska, RPK Poznań
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, pl. Trzech Krzyży 3/5, Warszawa; Experiences with macromodelling for assessing.
Economic development in biodiversity-rich areas Tomasz Żylicz University of Warsaw
SURE - Kick of Meeting International Management Services Ltd. Assistant Contractor to Partner No. 9 Krakow representative (Poland) Team: Sławomir Podgórski.
7. PR „Ludzie” - projekty indywidualne Przebieg ewaluacji: 1-stopniowa procedura składania wniosków: przesyłamy pełny wniosek (max. 25 stron.
Polsko-Norweski Fundusz Badań Naukowych / Polish-Norwegian Research Fund Testowanie metriksów czyli do czego jesteśmy zobowiązani zapisami aplikacji Warsztaty.
SINTEF Byggforsk/Building and Infrastructure
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
1 GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY 6. PROGRAM RAMOWY UE FUNDUSZE STRUKTURALNE 7. PROGRAM RAMOWY UE PLATFORMY TECHNOLOGICZNE EUROPEJSKA INICJATYWA DLA ROZWOJU.
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Inicjatywy międzypokoleniowe - Ucz się z babcią Dr inż. Anna Grabowska METROPOLIA SOLIDARNOŚCI
Assessment of the impact of regular pilates exercises on static balance in healthy adult women. Preliminary report. 1 Rehabilitation Department, Division.
Kompetentny ekonomista i logistyk- sukces na rynku edukacyjno – zawodowym! Człowiek – najlepsza inwestycja! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Social Europe Ochrona socjalna wobec potrzeb w zakresie opieki długoterminowej Dom Polski Wschodniej Małgorzata Kozłowska DG Employment, Social Affairs.
Dofinansowano ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu państwa w ramach Programu PL13 Ograniczanie społecznych nierówności.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Gini index measures the extent to which the distribution of income (or, in some cases, consumption expenditure) among individuals or.
Foundation for Promotion of Entrepreneurship – Continuing Education and Lifelong Learning NGO that responds to the training needs Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Development of rural tourism and agritourism Experience of the past 20 years Elżbieta Wyrwicz Department of Tourism 3rd International Conference AGROTRAVEL.
SUSTMAN Przedsiębiorczość, zrównoważony rozwój i produkcja dla studentów PWSZ w Koninie SEMINARIUM PODSUMOWUJĄCE WARSZTATY Prezentacja podręcznika 8 grudnia.
Dr Wojciech Woźniak Department for General Sociology University of Lodz Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Internet security risk management Prof. Artis Teilans, Aleksandrs Larionovs.
ŁÓDŹ CITY CENTRE REVIVAL PROGRAMME in the framework of sustainable development Bartłomiej Kacper Przybylski General Sociology Department Institute of Sociology.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Znaczenie WIPO dla Promocji Własności Intelektualnej w Krajach w Trakcie Transformacji Ekonomicznej Marzec 14, 2008, Warszawa Michal SVANTNER Acting Director.
Instytut Zarządzania i Marketingu Katedra Zarządzania Kapitałem Ludzkim Britt-Marie S Torstensson, WINNET Sweden Sandra Misiak-Kwit, University of Szczecin.
1 High Speed Rail for Central Europe? Tomeš, Z. – Jandová, M. – Seidenglanz, D. INSTITUTE FOR TRANSPORT ECONOMICS, GEOGRAPHY AND POLICY.
Raport „Annual Review of Football Finance”
VIRTUAL REALITY LABORATORY Andrzej Grabowski
„Forests in Poland and Europe. Characteristics and management.”
Nowa architektura wsparcia ekspansji zagranicznej
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
Forest fire protection
Fire protection in Poland and Europe
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Projekt PUBLENEF XIV SAMORZĄDOWE FORUM KAPITAŁU I FIANSÓW.
„What’s up” in CITES implementation in Poland
A prototype of distributed modelling environment
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
SP 28 LUBLIN, POLAND School Education Staff Mobillity-Operational Programme Knowledge Education Development Project name: OPENING MINDS- TOGETHER IN EUROPE
SZKOLENIE Monitorowanie i Ocena w SUMP
SZKOLENIE Wprowadzenie do PZMM (SUMP)
PROGRESS ON MONITORING OF SMART SPECIALISATION IN WARMIA-MAZURY REGION, POLAND July 2017, Barcelona.
Internationalisation at the University of Warsaw
How to promote non violent parenting through positive parenting programmes - thougths from Poland Ewa Jarosz, Renata Szredzińska Tallin, 18 April 2018.
Zaproszenie na seminarium „OECD Economic Survey on Poland 2016”
INERNATIONAL LOGISTICS
Mariusz Dybał - Portfel akcyjny PTEbnmbnmbn mbn,bm,b
POWERVET PL01-KA „Wiedza w szkole, praktyka w firmie – europejski model wysokich kompetencji w zawodach nowoczesnych technologii” „Knowledge.
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Combining chemical and biological methods for integrated environmental assessment The safety and quality of environment (living space, human and animal.
Zapis prezentacji:

WARSZTATY SZKOLENIOWE CIVITAS PROSPERITY Katowice, 09 -12 kwietnia 2018 r.

CIVITAS PROSPERITY Wspieranie władz lokalnych i krajowych dla poprawy jakości oraz tworzenia Planów Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP) Katowice, 09.04.2018 r.

Wyzwania mobilności miejskiej Transport jest bardzo istotny dla wzrostu gospodarczego oraz społecznego. Jednakże negatywne skutki transportu w poważny sposób wpływają na jakość życia mieszkańców. Mobilność miejska odpowiada za 23% emisji CO2 pochodzącej od transportu. Obszary miejskie dotyka znacząca kongestia. Wiele miast ma problem z utrzymaniem norm jakości otaczającego powietrza – miliony mieszkańców jest narażonych, tysiące umiera każdego roku. Wypadki na drogach miejskich to 40% wszystkich zdarzeń śmiertelnych w ruchu drogowym. Transport is fundamental for growing economies and interconnected societies. However, the negative impacts of transport seriously affect citizens’ quality of life. Urban mobility accounts for 23% of CO2 emissions from transport (continued dependence on oil) Many urban areas suffer from severe congestion Cities in virtually all EU Member States struggle to meet legal requirements for ambient air quality Urban road accidents account some 40% of all road fatalities (approx. 11,000 per year) Balanced development and integration of different modes Mobilność Miejska

Odpowiedź na wyzwania poprzez wdrażanie PZMM/SUMP Poprawa jakości życia mieszkańców. Efektywność i tworzenie korzyści ekonomicznych. Wsparcie dla poprawy zdrowia i ochrony środowiska. Tworzenie płynnej mobilności oraz poprawa dostępności. Zasobooszczędność. Planowanie strategiczne / potrzeby mieszkańców Wykorzystanie synergii, wzmocnienie powiązań inst. Postęp w kierunku nowej kultury mobilności. A common challenge for planners in local administrations is to convince decision makers of the added value of a Sustainable Urban Mobility Plan. Improving the quality of life | Sustainable urban mobility planning raises the quality of life in an urban area. Saving costs and creating economic benefits | A healthier environment and reduced congestion helps to substantially reduce costs to the local community and attract new businesses. Contributing to better health and environment | More sustainable mobility directly translates into better air quality and less noise. Making mobility seamless and improving access | Sustainable urban mobility planning is an excellent tool to create multi-modal door-to-door transport solutions. Making more effective use of limited resources | Sustainable urban mobility planning changes the focus to a balanced mix of measures including lower cost mobility management measures. Winning public support | Involvement of stakeholders and citizens is a basic principle of a Sustainable Urban Mobility Plan. Preparing better plans | Planners can better understand the mobility needs of different user groups when receiving early feedback. Fulfilling legal obligations effectively | The legal obligations for air quality improvement and noise abatement are only two examples of a range of national and European regulations. Using synergies, increasing relevance | Urban mobility problems often span administrative boundaries, relate to multiple policy areas or concern a wide range of departments and institutions. Moving towards a new mobility culture | A vision, that is agreed by the major political groups and shared by the institutions and citizens of an urban society.

Odpowiedź na wyzwania poprzez wdrażanie PZMM/SUMP A common challenge for planners in local administrations is to convince decision makers of the added value of a Sustainable Urban Mobility Plan. Improving the quality of life | Sustainable urban mobility planning raises the quality of life in an urban area. Saving costs and creating economic benefits | A healthier environment and reduced congestion helps to substantially reduce costs to the local community and attract new businesses. Contributing to better health and environment | More sustainable mobility directly translates into better air quality and less noise. Making mobility seamless and improving access | Sustainable urban mobility planning is an excellent tool to create multi-modal door-to-door transport solutions. Making more effective use of limited resources | Sustainable urban mobility planning changes the focus to a balanced mix of measures including lower cost mobility management measures. Winning public support | Involvement of stakeholders and citizens is a basic principle of a Sustainable Urban Mobility Plan. Preparing better plans | Planners can better understand the mobility needs of different user groups when receiving early feedback. Fulfilling legal obligations effectively | The legal obligations for air quality improvement and noise abatement are only two examples of a range of national and European regulations. Using synergies, increasing relevance | Urban mobility problems often span administrative boundaries, relate to multiple policy areas or concern a wide range of departments and institutions. Moving towards a new mobility culture | A vision, that is agreed by the major political groups and shared by the institutions and citizens of an urban society. Źródło: Łukasz Franek, seminarium Civitas Prosperity, Katowice 28.11.2018 r.

Łączenie interesariuszy Punktem startowym i główną ideą CIVITAS PROSPERITY jest likwidacja luki pomiędzy lokalnymi potrzebami a wsparciem na szczeblu krajowym CIVITAS PROSPERITY łączy tych, którzy są odpowiedzialni za wsparcie na szczeblu krajowym z tymi, którzy powinni wdrażać PZMM/SUMPs. Celem jest likwidacja luki oraz przygotowanie krajowych programów wsparcia dla PZMM – we wszystkich krajach uczestniczących w projekcie - które będą dostosowane do potrzeb miast i realnie im pomogą, np. poprzez wymianę wiedzy, wsparcie finansowe, standaryzację, wspólne kryteria oceny. One of the important innovations of the PROSPERITY project is to close this gap and bring together those who develop the rules of the programme (legal aspects, financial support etc.) with those who should implement SUMPs. The establishment of regular contacts, discussions and feedback workshops between representatives of these two groups in the project countries - with the aim to develop a programme in those countries where one currently does not exist, or to improve existing programmes wherever there is a need - is a crucial step in generating a high leverage factor, especially in regions and cities where take up is so far low and the impacts from transport are severe. It is the ambition of PROSPERITY to do a country by country tailor-made user-needs assessment as well as an analysis of barriers and burdens to SUMP development. This will form the basis for the training and learning activities in each country. Further, the mutual learning between the ministries make PROSPERITY’s approach a truly European one, and something that goes far beyond single state activities. The peer-to-peer-approach at this level will lead to a win-win situation for both sides, and will prevent parallel “re-invention of the wheel” activities in each separate country and is therefore very resource efficient and provide value for money.

40 Uczestników – 1 Cel CIVITAS PROSPERITY łączy ponad 40 uczestników, którzy mają jeden wspólny cel. Aby zachęcić do współpracy lokalnych i krajowych decydentów do opracowania krajowych programów dla wdrażania PZMM

Konsorcjum – miasta partnerskie Katowice (PL) Fagaras (RO) Ljutomer (SL) Kassel (DE) Lisbon (PO) Jonava (LT) Dubrovnik (HR) Varna (BG) Hradec Kralove (CZ) Limassol (CY) Szeged (HU)

Jeden z najambitniejszych projektów SUMP CIVITAS PROSPERITY - unikalne podejście do zaangażowania i aktywizacji realizowane jest na dwa sposoby. Regularna wymiana pomiędzy władzą na szczeblu krajowym z różnych krajów Regularny proces rozwoju w każdym kraju, w którym występuje interakcja władzy na szczeblu krajowym z miastami The main concept of PROSPERITY to achieve a broad take up of SUMP is the involvement and activation of the national level (ministries, national agencies and other high levels of government) by addressing their cultural differences. This happens in two ways: There will be regular peer-to-peer exchange between the national level authorities of different countries, and There will be a regular national development process in each country, in which the national level interacts with the cities of the country.

Oparcie na aktualnych i zakończonych projektach SUMP CIVITAS PROSPERITY wykorzystuje doświadczenie zdobyte w bieżących i zakończonych projektach w dziedzinie SUMP. ADVANCE | eu-advance.eu CH4LLENGE | sump-challenges.eu ENDURANCE | epomm.eu/endurance European Platform on SUMPs | eltis.org/mobility-plans EVIDENCE | evidence-project.eu Poly-SUMP | poly-sump.eu Urban Transport Roadmaps | urban-transport-roadmaps.eu

Wsparcie dla władz krajowych i lokalnych CIVITAS PROSPERITY oferuje wsparcie władzom lokalnym i krajowym w celu poprawy jakości i wykorzystania PZMM Szkolenia i wsparcie Warsztaty wymiany doświadczeń Krajowy program wsparcia dla SUMP Innowacyjny rozwój produktów Ambasador Training and Support: Take advantage of a valuable package of SUMP training and support for local authorities. This includes webinars, blogs, training material and training activities.  Exchange of Experience Workshops: Personal face-to-face contact is an essential part of the network and thus we provide an array of national and international workshops to exchange experience.  National SUMP Supporting Programmes: Our expert scientific research and analysis will be used to develop national level programmes to encourage cities to develop SUMPs.  Innovative Product Development: We provide critical and innovative products that can help cities develop high-quality SUMPs. This includes the development or improvement of practical guidance, gathering and updating state-of-the-art tools, and a decision supporting system. Ambassadorship: Our SUMP ambassadors support the uptake and outreach of innovative sustainable urban mobility planning.

Platforma wymiany wiedzy CIVITAS PROSPERITY angażuje uczestników, którzy mogą mieć znaczący wpływ na realizację bardziej zrównoważonego planowania mobilności w miastach Przyczynianie się do zmian kulturowych pod względem środowiska dla PZMM Likwidacja luki w potencjale władz lokalnych w zakresie wiedzy i praktyki Wspomaganie władz lokalnych i krajowych w projektowaniu i wdrażaniu PZMM Wspieranie transferu wiedzy i wymiany peer-to-peer CIVITAS PROSPERITY engages actors who can make a significant breakthrough in the uptake of more sustainable urban mobility planning. Contributes to a culture shift in terms of environment for SUMPs Closes the capacity gaps in local authorities’ knowledge and work practices Integrates both, the transport of people and goods, in urban mobility planning Assists cities and national governments in designing and packaging SUMP policies and measures to achieve their identified goals Foster knowledge-transfer and peer-to-peer exchange on SUMP development and implementation

Twój One-Stop-Shop CIVITAS PROSPERITY jest członkiem Europejskiej platformy Planowania Zrównoważonej Mobilności Miejskiej i przygotowuje liczne raporty techniczne i inne strategie, które dostarczają informacji na temat PZMM. Dowiedz się więcej na eltis.org/mobility-plans oraz www.sump-network.eu, www.sump-network.eu Bądź w kontakcie z CIVITAS PROSPERITY contact@sump-network.eu

Blog www.sump-prosperity.blogspot.com

WARSZTATY SZKOLENIOWE CIVITAS PROSPERITY Katowice, 09 -12 kwietnia 2018 r.

Program warsztatów Otwarta w 2011

Deloitte / Targeo Raport Warsaw, Marzec 2015 Year 2014 Deloitte / Targeo Raport Warsaw, Marzec 2015 Year 2013 Year 2011 Zachodnia obwodnica jest otwarta Year 2010

Program warsztatów Ulica Grodzka w Krakowie

Program warsztatów Jak SUMP współgra z planami zagospodarowania przestrzennego Szkolenie ma na celu przedstawienie wpływu planów zagospodarowania przestrzennego na mobilność oraz na podstawie ciekawych studiów przypadków pokazuje, w jaki sposób można wykorzystać planowanie przestrzenne aby mobilność była jeszcze bardziej zrównoważona. Przyjęcie podejścia SUMP w małych i średnich miastach To szkolenie dostarcza wielu dowodów na to, że podejście SUMP jest odpowiednie dla miast każdej wielkości. W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane wnioski i studia przypadków dotyczące doświadczeń z SUMP z mniejszych miast. W trakcie ćwiczeń praktycznych pokazana zostanie przydatność koncepcji planowania SUMP dla różnych poziomów planowania.

Program warsztatów Monitorowanie i ocena Ta część szkolenia wyjaśni, w jaki sposób należy monitorować i oceniać postępy SUMP w zakresie wdrażania środków i osiągania wyników, takich jak zmniejszone zanieczyszczenie lub poprawa bezpieczeństwa. Obejmie ona również wymogi dotyczące zbierania danych, ustalania celów oraz prezentuje rzeczywiste przykłady monitorowania i oceny z miast UE. Komunikacja i zaangażowanie interesariuszy w proces SUMP Dobra komunikacja jest niezbędna dla powodzenia decyzji planistycznych, co nie jest domeną jedynie sektora transportu. Szkolenie to pozwala uczestnikom zrozumieć znaczenie komunikacji i zaangażowania interesariuszy w procesie SUMP.

Program warsztatów – Dzień I Temat Prowadzący Czas Rejestracja i kawa powitalna 14:00 – 14:30 Rozpoczęcie warsztatów 14:30 Powitanie uczestników Prezydent Miasta Katowice 14:30 – 14:45 Wprowadzenie do warsztatów SMG Ekspert Civitas Prosperity NFP 14:45 – 15:00 Prezentacja uczestników 15:00 – 15:30 Mobilność miejska w polityce transportowej Maria Perkuszewska, Ministerstwo Infrastruktury 15:30 – 15:50 Wprowadzenie do metodologii Planowania Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP) Karl Heinz Posch, FGM Amor 15:50 – 16:30 Strefa Kultury 17:00 – 18:30 Kolacja restauracja „Stare i Nowe” ul. Chorzowska 7B 19:00

Program warsztatów – Dzień II Temat Prowadzący Czas Rozpoczęcie warsztatów 08:30 Jak SUMP współgra z planami zagospodarowania przestrzennego Karl Heinz Posch, FGM Amor 08:30 – 10:30 Przerwa kawowa 10:30 – 10:45 10:45 – 12:30 Lunch 12:30 – 13:30 Wizyta studyjna Katowice/SMG 13:30 – 16:30

Program warsztatów – Dzień III Temat Prowadzący Czas Rozpoczęcie warsztatów 08:30 Przyjęcie podejścia SUMP w małych i średnich miastach Tom Rye Edinburgh Napier University 08:30 – 10:30 Przerwa kawowa 10:30 – 10:45 10:45 – 12:30 Lunch 12:30 – 13:30 Monitorowanie i ocena 13:30 – 15:30   15:30 - 15:45 15:45 – 17:45

Program warsztatów – Dzień IV Temat Prowadzący Czas Rozpoczęcie warsztatów 08:30 Komunikacja i zaangażowanie interesariuszy w proces Planowania Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP) András Ekés MOBILISSIMUS LTD. 08:30 – 10:30 Przerwa kawowa 10:30 – 10:45 10:45 – 12:30 Prezentacja „Champion City” Carl Hanssens Radny miasta Sint-Niklaas 12:30 – 14:00 Podsumowanie i wręczenie certyfikatów Katowice/SMG 14:00 – 14:30 Lunch 14:30 – 15:00

CIVITAS PROSPERITY otrzymał finansowanie z programu badań i innowacji "Horyzont 2020" Unii Europejskiej w ramach umowy o grant nr 690636

WARSZTATY SZKOLENIOWE CIVITAS PROSPERITY Katowice, 09 -12 kwietnia 2018 r. Podsumowanie

WARSZTATY SZKOLENIOWE CIVITAS PROSPERITY Katowice, 09 -12 kwietnia 2018 r. Podsumowanie