"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Advertisements

Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
Efekty udostępnienia FCL i analiza potrzeb jego odnowienia
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Prywatyzacja usług publicznych.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Dominik Wiśniewski Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej.
1Warszawa, 27 września 2012 "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. pierwszy w Polsce – podmiot wewnętrzny Województwa Mazowieckiego.
Działania realizowane przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego na rzecz transportu pasażerskiego
spotkanie grupy roboczej z Urzędu Samorządowego Kraju Żylińskiego
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Konferencja poprzedzająca VIII Kongres Ekonomistów Polskich BANKI W POLSKIEJ GOSPODARCE Działalność Deutsche Bank Polska S.A. na rzecz Polskiej Gospodarki.
WSPARCIE ROZWOJU POLSKICH PRZEDSIĘBIORC Ó W Część II Finansowanie MŚP Katowice, 15 maja 2012.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Bank Ochrony Środowiska S. A
Bank Gospodarstwa Krajowego dla miast XXXII Zgromadzenie Ogólne Związku Miast Polskich Poznań, 3-4 marca 2011 r. Tomasz Mironczuk Prezes Zarządu.
Mechanizmy wspierania rozwoju obszarów wiejskich
Łódzka Kolej Aglomeracyjna we współpracy z
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
19 MAJA 2009r.PREZENTACJA SPÓŁKI1 „KOLEJE MAZOWIECKIE – KM” SP. Z O.O. WDROŻONE I PLANOWANE INWESTYCJE.
Nowy rozkład jazdy i inwestycje taborowe KM. Ilość przewiezionych pasażerów w roku 2009: 51 mln Prognozowana ilość pasażerów w roku 2010: 53 mln Średnia.
RPO dla Mazowsza #RPO wyjście z grupy regionów słabiej rozwiniętych silne zróżnicowania wewnętrzne Szczególna sytuacja województwa mazowieckiego.
SYTUACJA FINANSOWA MAZOWSZA 1Warszawa, 20 maja br.
Transport kolejowy w Polsce W ostatnich latach rośnie ilość towarów przewożonych koleją. Według GUS w roku 2004 koleją przewieziono 282,9 mln ton towarów.
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Małgorzata Obuchowska Gembala Fundusz Górnośląski S.A.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Created by BM|DESIGN|ER KM_obecny default usługi naprawcze sprzedaż/dystrybucja szkolenia powierzchnia reklamowa.
Mazowiecka Spółka Taborowa oraz Sigma Tabor Jakub Gruszczyński Mateusz Wiewiór LiTTK Ekonomika transportu.
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Koleje Mazowieckie oraz PKP Intercity Michał Domański Bartosz Galas LiTTK Ekonomika transportu.
Prezentacja spółki 2015 r.. 6 oddziałów (Gdańsk, Poznań, Tarnów, Warszawa, Wrocław, Zabrze) 19 zakładów ponad 200 jednostek terenowych 2 Działamy w całej.
KUJAWSKO-POMORSKI FUNDUSZ POŻYCZKOWY SP. Z O.O. TO INSTYTUCJA POWOŁANA PRZEZ SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Kujawsko – pomorskie dla… … biznesu Wsparcie bezpośrednie – dotacje Tereny inwestycyjne Turystyka biznesowa Zostań swoim szefem Internet /społeczeństwo.
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
RATING Miasta Gdańska GDAŃSK, marzec Podwyższenie ratingu Miasta Gdańska - międzynarodowego długoterminowego dla waluty krajowej i zagranicznej.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Oferta publiczna PKP Cargo. Podstawowe dane o emisji Istotne daty: 9-21 października - zapisy na akcje inwestorów indywidualnych 22 października - ustalenie.
Środki transportu kolejowego i drogowego
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
1 16 września 2013 r..
XXV SESJA SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Prognoza wysokości stawek Spółki Tramwaje Śląskie S. A
PROGRAM EUROPEJSKI 1. Wiedza 2. Finansowanie 3. Rozliczenia
Plan finansowy programu
Konferencja prasowa Marszałka Województwa Podlaskiego
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Umowy w ramach konkursu dla działania 10
Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu
WSPÓLNY BILET „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. milionów pasażerów
Transport drogowy na Mazowszu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Stan realizacji RPO WM na lata wg stanu na r.
EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO w ramach RPOWŚ
LOTOS Kolej sp. z o.o. Prezentacja Spółki 19 kwietnia 2019.
Zawarcie umowy pomiędzy: Województwem Świętokrzyskim i NEWAG S.A.
Zapis prezentacji:

"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. pierwszy w Polsce – podmiot wewnętrzny Województwa Mazowieckiego Warszawa, 27 września 2012

Istotne informacje Spółka została założona 29 lipca 2004 r. przez Samorząd Województwa Mazowieckiego (51%) i „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o. (49%), Działalność firma rozpoczęła 1 stycznia 2005 r., Począwszy od 8 stycznia 2008 r. Samorząd Województwa Mazowieckiego stał się jedynym udziałowcem Kolei Mazowieckich (KM), Dzisiaj Koleje Mazowieckie operują na 15 liniach kolejowych o łącznej długości 1 280 kilometrów, przewożąc codziennie - średnio prawie 160 000 pasażerów. Warszawa, 27 września 2012

Rozwój usług Tempo wzrostu liczby pasażerów Kolei Mazowieckich jest bezprecedensowe w skali regionalnego transportu kolejowego w Polsce: z prawie 40 milionów w 2005 r. do ponad 54 milionów w 2011 r. Od 2005 r. 5 linii kolejowych zostało reaktywowanych. Zakłada się że ok. 58 milionów pasażerów może skorzystać z usług przewozowych Kolei Mazowieckich w 2012 r. Prognoza na 2013 r. szacowana jest na poziomie 60 milionów pasażerów. Liczba pasażerów w milionach Praca eksploatacyjna w milionach kilometrów Warszawa, 27 września 2012

Wielkość dotacji przekazana w poszczególnych Finansowanie Z roku na rok rośnie wielkość dotacji jaka jest przekazywana z budżetu województwa przez Organizatora publicznego transportu zbiorowego, Średni roczny wzrost dotacji w ujęciu ostatnich czterech lata wynosi 6,66%, przy jednoczesnym średnio rocznym wzroście pracy eksploatacyjnej o 1,58%. W roku 2013 w umowie ramowej zawartej pomiędzy Samorządem Województwa Mazowieckiego, a Spółką „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. przewidywana kwota dotacji wynosi 252,15 mln PLN. Wielkość dotacji przekazana w poszczególnych latach (w mln PLN) Warszawa, 27 września 2012

Tabor Warszawa, 27 września 2012 Zmodernizowane pojazdy Nowe pojazdy 11 lokomotyw serii EN 47 firmy Bombardier (P160 DC TRAXX) 37 wagonów piętrowych (Bombardier), 16 Elektryczne Zespoły Trakcyjne (EZT) serii EN76 „Elf”(Pesa) 10 EZT serii ER75 „Flirt”( Stadler) 2 autobusy szynowe SA135 (Pesa) Zmodernizowane pojazdy 194 sztuki modernizowanych EZT i 11 sztuk autobusów szynowych ( 186 sztuk EZT zmodernizowane z udziałem współfinansowania ze środków Unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego). Lokomotywa P160 DC TRAXX Autobus szynowy SA135 Flota własna Flota dzierżawiona ER 75 „FLIRT” EN76 „ELF” Warszawa, 27 września 2012

Projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego/Funduszu Spójności Modernizacja elektrycznych zespołów trakcyjnych Całkowita wartość projektu: 207,2 mln PLN; wsparcie EFRR 50% kosztów kwalifikowanych. Zakup 11 nowych dwukabinowych lokomotyw elektrycznych do pociągów z systemem push-pull Całkowita wartość projektu: 206,3 mln PLN; wsparcie EFRR 50% kosztów kwalifikowanych. 3. Zakup 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych „ELF” dedykowanych połączeniom Lotniska Chopina i Lotniska Modlin w obrębie aglomeracji warszawskiej Całkowita wartość projektu: 394,6 mln PLN – przewidywany wkład FS – 59% kosztów kwalifikowanych. Warszawa, 27 września 2012

Finansowanie Aby umożliwić sfinansowanie programu inwestycyjnego, w marcu 2011 r. KM zdecydowały się wyemitować obligacje o wartości 100 mln EURO na Giełdzie Papierów Wartościowych w Londynie Fitch Ratings potwierdził Spółce „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. długoterminowe wskaźniki: długoterminowy w walucie zagranicznej ‘BBB-’, długoterminowy w walucie krajowej ‘BBB’ , długoterminowy krajowy na poziomie ‘A+(pol)’. Perspektywa dla wszystkich ratingów jest stabilna. Fitch Ratings potwierdził również Spółce Koleje Mazowieckie Finance AB’s emisję 100 mln EURO niezabezpieczonych obligacji o niskim ryzyku długoterminowym wskaźnikiem w walucie zagranicznej ‘BBB-’. Koleje Mazowieckie Finance AB’s są finansowym oddziałem Spółki Koleje Mazowieckie”. Emisja zakończyła się sukcesem, pomimo bardzo trudnych warunków rynkowych. W transakcję zaangażowało się 50 międzynarodowych inwestorów (z Niemiec, Austri, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Polski. Inwestorzy zaufali samorządowemu przewoźnikowi kolejowemu. Duży popyt spowodował, że portfel zleceń został zamknięty z dużą nadsubskrypcją. 59% emisji zostało objętych przez banki, 26% przez banki prywatne, 12% przez fundusze inwestycyjne, a 3% przez fundusze hedgingowe. 7 Warszawa, 27 września 2012

Konkurencyjność na rynku kolejowych przewozów pasażerskich Udział operatorów w rynku według liczby przewiezionych pasażerów (styczeń – lipiec 2012 rok)* * dane ze strony internetowej Urzędu Transportu Kolejowego: http://www.utk.gov.pl//portal/pl/243/1219/przewozy_pasazerskie.html Warszawa, 27 września 2012

Wkład Województwa Mazowieckiego w odnowę taboru W 2008 roku Województwo Mazowieckie kupiło tabor kolejowy za kwotę ponad 420 milionów PLN w latach 2011-2012 na zakup taboru została przeznaczona kwota 14 mln PLN 9 Warszawa, 27 września 2012

Dziękuję za uwagę Warszawa, 27 września 2012