Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
EU kontekst intermodalnych systemów transportowych
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Studium wykonalności – -dokumentacja przedprojektowa
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
1005 km Łączna długość sieci dróg krajowych w WOJEWÓDZTWIE
„Modernizacja linii kolejowej E30,
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
Opoczno, 4 luty 2013 r. "Budowa peronu wraz z niezbędną infrastrukturą i przystosowanie stacji Opoczno Południe do obsługi pasażerów” Zarządca narodowej.
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Dotacja na inwestycję w OZE RPO Łódzkie
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Wygodniej w podróż ze Szczecina
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
Wyrok WSA z Kielcach z dnia 16 listopada 2017 r., I SA/Ke 531/17
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Zapis prezentacji:

Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa Modernizacja linii kolejowej E 65-Południe odcinek Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Umowa nr FS 2006/PL/16/C/PA/002-01 Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa

Informacje ogólne o projekcie INWESTOR WYKONAWCA KONSORCJUM HALCROW W SKŁADZIE: Halcrow Group Ltd Scott Wilson Ltd Egis Poland sp. z o.o. Egis Rail S.A. PODPISANIE MOWY - 10.06.2010 r. CZAS REALIZACJI - 36 MIESIĘCY TERMIN ZAKOŃCZENIA - 10.06.2012 r. PLANOWANY TERMIN ROZPOCZĘCIA ROBÓT – 2015 r.

Korytarze transportowe na sieci PKP

Strategiczne cele do realizacji promowanie kolei jako bezpiecznego, ekonomicznego, przyjaznego dla środowiska środka transportu, eliminowanie miejsc, gdzie istnieje możliwość kolizji ruchu kolejowego z ruchem drogowym, uzyskanie standardów europejskich na liniach magistralnych w transeuropejskich korytarzach transportowych, przebiegających przez terytorium Polski, zapewnienie interoperacyjności sieci kolejowej i umożliwienie dostępu do polskiej infrastruktury kolejowej operatorom z innych krajów, usprawnienie przemieszczania się ludzi i transportu towarów w kraju i poza jego granicami, usprawnienie transportu tranzytowego pomiędzy krajami Unii i krajami sąsiednimi, ochrona środowiska naturalnego na terenach położonych wzdłuż linii kolejowych.

Zakres i cel Projektu Podstawowe dokumnety strategiczne dotyczące Korytarza VI (m.in. „Master Plan dla transportu kolejowego do roku 2030”, „Polityka Transportowa Państwa na lata 2006 – 2025”, „Strategia dla transportu kolejowego do roku 2013”) Zakres Projektu E 65 – Południe obejmuje województwa: mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie, śląskie oraz małopolskie. Łączna długość linii kolejowych wchodzących w zakres projektu wynosi około 510 km. Bezpośredni cel projektu: opracowanie rozwiązań przestrzennych i technicznych, opracowanie zakresu rzeczowego modernizacji i budowy wybranej opcji oszacowanie nakładów finansowych na realizację przedsięwzięcia jakim jest KDP w Polsce uzyskanie decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych. przygotowanie wniosku o dofinansowanie projektu z UE

W każdym zadaniu rozpatrywane są 3-4 opcje modernizacyjne Zadania do realizacji Projekt E 65 – Południe podzielony został na następujące Zadania: Zadanie 1 – obejmuje prace na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie Zadanie 2 – obejmuje prace na odcinku Zawiercie – Katowice Zadanie 3 – obejmuje prace na odcinkach Psary – Kozłów – Kraków Zadanie 4 – obejmuje prace na odcinkach Katowice – Zwardoń – granica państwa oraz Czechowice–Dziedzice – Zebrzydowice – granica państwa W każdym zadaniu rozpatrywane są 3-4 opcje modernizacyjne

Zadanie 1 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (CMK) Rys historyczny czerwiec 1971 - decyzja o budowie CMK wrzesień 1974 - zakończenie I etapu – oddanie toru nr 1 marzec 1975 - zakończenie budowy toru nr 2 – elektryfikacja linii maj 1992 - rozpoczęcie modernizacji linii do V=250km/h maj 1994 - ustanowienie rekordu prędkości V=250km/h pażdziernik 2006- otwarcie peronu na st. Włoszczowa Płn czerwiec 2010 - podpisanie umowy na SW na modernizacje E 65 - Południe dla dużych prędkości

Zadanie 1 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (CMK) Centralna Magistarla Kolejowa przebiega przez 4 województwa, w bardzo zróżnicowanym krajobrazie, przecina 18 obszarów chronionych w tym obszary Natura 2000 oraz 2 korytarze ekologiczne. Opcje modernizacyjne Opcja 1:Modernizacja linii do V=200/220 km/h. Rozdział ruchu pociągów towarowych (tylko intermodalne) i ruchu pociągów pasażerskich kwalifikowanych na pory dnia. Opcja 2: Modernizacja linii do V=250/270 km/h Przewiduje się docelowo ruch pociągów tylko pasażerskich jako składy zespolone o ograniczonym nacisku na oś do 180 kN. Opcja 3: Modernizacja linii do V=300km/h. Przewiduje się tylko ruch pociągów pasażerskich kwalifikowanych. Dla opcji 2 i 3 zasilanie sieci trakcyjnej prądem o napięciu 2x25 kV AC i 50 Hz.

Zadanie 1 – CMK województwo łódzkie Zakres opracowania w zasięgu województwa łódzkiego 24.599 do km 53.685 oraz od km 58.314 do km 113.546 (gminy: Kowiesy, Biała Rawska, Regnów, Cielądz, Rzeczyca, Poświętne, Drzewica, Opoczno, Sławno, Białaczów, Paradyż, Żarnów) Założenia do modernizacji oparte są o wytyczne Zamawiającego zapisne w OPZ. Linia na tym odcinku we wszystkich opcjach modernizacyjnych będzie przebiegać po dotychczasowym śladzie. Modernizacji będą podlegać podstawowo (zakres w zależności od wybranej opcji): nawierzchnia kolejowa, podtorze i podłoże (wzmocnienie), sieć trakcyjna i podstacje trakcyjne, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, drogi wzdłuż linii kolejowej (równoległe, technologiczne), obiekty inżynieryjne (mosty wiadukty, przepusty), układy torowe na wybranych posterunkach ruchu – dostosowane do nowych funkcji i pozostałe branże.

Zadanie 1 – CMK województwo łódzkie (założenia) – c.d. Likwidacji podlegać będa wzystkie przejazdy kolejowe w poziomie szyn (wymóg bezpieczeństwa dla prędkości V > 160 km/h). st. Idzikowice – węzłowa dostosowana do parametrów KDP. Przejmuje rolę stacji technicznej dla zdefektowanego taboru Przejazdy kategorii: B w km linii 32.935 (Nowy Wylezin – wiadukt drogowy), A - 82.163 (Idzikowice – droga dojazdowa), A - 95.136 (Kol. Zachorzów – wiadukt drogowy), B - 98.564 (Radwan – droga dojazdowa), B - 106.588 (Kol. Ruda Pilichowska – wiadukt drogowy) W zamian za likwidowane przejazdy planuje sie w ich pobliżu budowę skrzyżowań dwupoziomowych (np. wiaduktów drogowych) lub dróg dojazdowych do pobliskich wiaduktów).

Zadanie 1 – CMK województwo łódzkie (założenia) – c.d. St. Opoczno Płd. – budowa dwóch peronów z dojściem podziemnym. Budowa dodatkowego toru do planowanej łącznicy (w ramach innego projektu) w kierunku Łodzi. Planowana lokalizacja węzła multimodalnego (pętla autobusowa, parking Park&Ride). Umożliwienie skomunikowania pociągów kursujacych po CMK z pociągami z kierunku Tomaszowa Maz., Koluszek i Łodzi. Opoczno Płd opcja 2 i 3

Zadanie 1 – CMK (założenia) – c.d. W zakresie ochrony środowiska: Ochrona przed hałasem Ekrany akustyczne -podstawowy, w warunkach polskich, skuteczny środek ochrony przed hałasem. Podwyższenie izlolacyjności zewnętrznej budynków poprzez wymianę stolarki okiennej – wymaga przeprowadzenie uzgodnień z organami ochrony środowiska. W oparciu o przeprowadzone badania oraz symulacje opracowana została wstępna lokalizacja ekranów akustycznych wraz z ich parametrami (długość, wysokość) (przykład lokalizacji ekranów akustycznych dla opcji 3 - V=300km/h)

Zadanie 1 – CMK województwo świętokrzyskie Zakres opracowania w zasięgu województwa świetokrzyskiego od 113.546 do km 173.100 Założenia do modernizacji oparte są o wytyczne Zamawiającego zapisne w OPZ. Linia na tym odcinku we wszystkich opcjach modernizacyjnych będzie przebiegać po dotychczasowym śladzie. Modernizacji będą podlegać podstawowo (zakres w zależności od wybranej opcji): nawierzchnia kolejowa, podtorze i podłoże (wzmocnienie), sieć trakcyjna i podstacje trakcyjne, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, drogi wzdłuż linii kolejowej (równoległe, technologiczne), obiekty inżynieryjne (mosty wiadukty, przepusty), układy torowe na wybranych posterunkach ruchu – dostosowane do nowych funkcji i pozostałe branże.

Zadanie 1 – CMK województwo świętokrzyskie (założenia) – c.d. Likwidacji podlegać będa wzystkie przejazdy kolejowe w poziomie szyn (wymóg bezpieczeństwa dla prędkości V > 160 km/h). W zamian za likwidowane przejazdy planuje sie w ich pobliżu budowę skrzyżowań dwupoziomowych (np. wiaduktów drogowych) lub równoległych do linii kolejowej dróg dojazdowych do pobliskich wiaduktów. Przejazdy kategorii: A - km linii 122.110 (Sułków – droga dojzdowa), B – km 127.190 (Szreniawa – wiadukt drogowy), A – km 129.357 (Ruda Pilczycka – wiadukt drogowy), A – km 132.853 (Zaostrów – wiadukt drogowy) B – km 136.890 (przed m. Zabrody – droga dojazdowa) A- 142.850 (Kozia Wieś – wiadukt kolejowy) A- 147.548 (Jamskie – wiadukt drogowy), A – 149.500 (Celusno – wiadukt kolejowy)

Zadanie 1 – CMK województwo świętokrzyskie (założenia) – c.d. st. Olszamowice – likwidacja stacji z zamianą na przejście dyspozytorskie st. Psary – zaprojektowana będzie bezkolizyjna łącznica w kierunku Krakowa st. Włoszczowa Płn – dobudowa drugiego peronu umożliwia skomunikowanie pociągów z kierunku Częstochowy. Dojście do peronów – tunelem. Planowana budowa łącznicy w kierunku Kielc. Budowa węzła multimodalnego: dworze autobusowy, parking typu Park & Ride Żelisławice (Częstochowa) Włoszczowa Północ Czarnca (Kielce) opcja 2 i 3

Zadanie 1 – CMK województwo świętokrzyskie (założenia) – c.d. W zakresie ochrony środowiska W oparciu o przeprowadzone badania oraz symulacje opracowana została wstępna lokalizacja ekranów akustycznych wraz z ich parametrami (długość, wysokość) (przykład lokalizacji ekranów akustycznych dla opcji 3 - V=300km/h)

Zadanie 1 – CMK (założenia) – c.d. Wygrodzenia linii dla wszystkich opcji Ze względu na bezpieczeństwo uczestników ruchu oraz ze względu na bezpieczeństwo ludzi i zwierząt przebywających w pobliżu linii kolejowj, miejsca, w których istnieje prawdopodobieństwo przekraczania torów przez osoby nieuprawnione, jak również zwierzęta dzikie lub domowe linia będzie trwale izolowana ogrodzeniami. Działania minimalizujące negatywny wpływ inwestycji na środowisko przyrodnicze Dla wszystkich opcji modernizacyjnych przewiduje się taki sam, istotny wpływ przedsięwzięcia na środowisko; Zaproponowanie środków minimalizujących na etapie budowy i eksploatacji spowoduje, że oddziaływanie inwestycji zmniejszy się do poziomu nieznaczącego.

Zadanie 1 – CMK (założenia) – c.d. Przykłady: propozycje działań, których zastosowanie zminimalizuje barierowe oddziaływanie linii kolejowej na drożność korytarzy migracyjnych ssaków (przejścia dla zwierząt) działania minimalizujące negatywny wpływ planowanej modernizacji linii kolejowej na zinwentaryzowane siedliska i stanowiska gatunków ptaków, lokalizacja przejść dla płazów z płotkami naprowadzającymi do przepustów, budowa systemów podczyszczania wód, osadników, separatorów dla ograniczenia spływu zanieczyszczeń (szczególnie środków chemicznych) zarówno na etapie realizacji i eksploatacji inwestycji celem ochrony siedlisk cennych gatunków ryb

Zadanie 1 – CMK przykłady rozwiązań z zakresu ochrony środowiska

D Z I Ę K U J EMY Z A U W A G Ę