Charakterystyka postaci

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FORMY WYPOWIEDZI PISEMNYCH
Advertisements

Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III utrwalenie wiadomości o częściach mowy 1 godz. lekcyjna.
Stereotypy, uprzedzenia i przesądy w sądach w sprawach związanych z przemocą wobec kobiet Temida pod lupą : stereotypy, Warszawa 28 kwietnia 2016.
JAK ZJESZ OWOCE I WARZYWA TO NIE BĘDZIESZ CHORA I KRZYWA, A KIEDY PÓJDZIESZ NA PŁYWANIE TO OLIMPIJSKI MEDAL DOSTANIESZ. ŻYJMY ZDROWO!
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
1 O ZWIERZĄTKACH….. powa ż nie i na wesoło O ZWIERZĄTKACH….. powa ż nie i na wesoło „ Jest jeden aspekt, pod którym zwierz ę ta przewy ż szaj ą cz ł owieka-
Książki, które polecam : ) Przedstawiam dwie książki, które mnie się spodobały i warto je przeczytać !
1. Ten obcyTen obcy 2. Charakterystyka bohaterów. Charakterystyka bohaterów. 3. O czym jest książka?O czym jest książka? 4. Moje odczucia.Moje odczucia.
Alicja Rejment klasa Va Bajki. Co to jest bajka? Bajka – to krótki utwór literacki, cz ę sto wierszowany. Bajki ucz ą, bawi ą, rozwijaj ą i przestrzegaj.
Yorki Zapraszam na prezentację o psach rasy York. Renata Radoń.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Dzień Bezpiecznego Internetu
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Jak sobie z nim radzić ?.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
W świecie fantazji…. Po co stosuje się środki poetyckie?
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Moja Patronka. J. Karpińska, P. Ratajczak, A. Zając DROGA DO PATRONA i PIEŚNI MOJEJ SZKOŁY! "...Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z której.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
„Syberyjskie przygody Chmurki’’. Życie Doroty Combrzyńskiej-Nogali Dorota Combrzyńska - Nogala absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Łódzkim.
Damelo przedstawia Kolekcję stylowych rowerów miejskich Ul. Tylna 4C/51, Łódź Damelo - rowery dla kobiet.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Zespół cech psychicznych, właściwych danemu człowiekowi, przejawiających się w jego postępowaniu. Cechy te mogą ulegać zmianie, przeistaczać się.
„Ania z Zielonego Wzgórza”,
FOTOREPORTAŻ GIMNAZJUM NR 11 W TARNOWIE. NARODOWY BANK POLSKI W RZESZOWIE.
„Wokół stołu” Porównanie wagi, wzrostu i BMI uczniów kl. 6c.
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
Rola książki w życiu człowieka
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Internet to nie tylko gry .
Schematy blokowe.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
Ania z Zielonego Wzgórza
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Koniczyna Bartek Pulpet I rodzina Danuta Zawadzka
Internet to nie tylko gry
U fryzjera.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
25 listopada ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
Dzień kropki W grupie Słoneczek.
Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka
Umocnienie w dobru M. Melon, Lustro.
Tytuł prezentacji szkoleniowej
Bezpieczeństwo w sieci
U fryzjera.
20 Listopad 2016 Dzień Praw Dziecka
PAMIĘĆ I UWAGA. Dlaczego w szkole tak trudno cokolwiek zapamiętać?
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Tytuł prezentacji szkoleniowej
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
10 pytań, których Pan Bóg nie zada gdy nedejdzie ten dzień:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Jakie ZAGROŻENIA mogą czyhać na Ciebie w Internecie?
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
B&L Bags and Lumber Gdzie nas znajdziecie? XI Liceum Ogólnokształcące im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Białymstoku.
w utworach literackich
Zapis prezentacji:

Charakterystyka postaci

Wstęp: ogólnie przedstaw bohatera, o którym będziesz pisał (najważniejsze informacje) Tutaj podajemy najważniejsze informacje dotyczące charakteryzowanego bohatera, takie jak np.: imię i nazwisko, skąd znamy postać? ile ma lat? czym się zajmuje? gdzie mieszka? jaka jest jego sytuacja rodzinna?

Opisz wygląda bohatera Tutaj opisujemy, jak postać wygląda. Można zwrócić uwagę np. na: wzrost (niski / średni / wysoki), sylwetkę (gruby / chudy / muskularny / wysportowany / wyprostowany / zgarbiony), twarz (kwadratowa / owalna / podłużna / promienna / opalona / pokryta zmarszczkami / piegowata), włosy (jasne / ciemne / krótkie / długie / kręcone / proste / zawsze starannie uczesane / w nieładzie), oczy (duże / małe / niebieskie / brązowe / zielone / wiecznie zamyślone / ukryte za okularami), nos (duży / mały / krzywy / orli / haczykowaty), usta (małe, duże, wykrzywione w grymas), ubranie (eleganckie / sportowe / zadbane / bogate), dodatki (kapelusz / parasol / torebka). Unikaj powtarzania czasowników „był”, „jest”, „ma”. Lepiej i ciekawiej jest napisać: „Głowę Jasia porastają jasne blond włosy, a jego oczy przypominają kolorem bezchmurne niebo” niż „Jaś ma jasne włosy. Ma też niebieskie oczy”.

Opisz cechy charakteru bohatera usposobienie: tutaj piszemy o tym, jak postać zachowuje się względem innych ludzi. Mogą tu pojawić się takie określenia jak: sympatyczny / miły / koleżeński / uprzejmy / życzliwy / optymistyczny / wesoły / /energiczny / łagodny / spokojny / wyniosły / dziecinny / nerwowy / gwałtowny / wybuchowy / kłótliwy / oschły / drażliwy. umysłowość: tutaj piszemy o zdolnościach, umiejętnościach i zainteresowaniach postaci. Mogą tu pojawić się takie określenia jak: mądry / zdolny / pojętny / mający kłopoty w nauce / obdarzony znakomitą pamięcią / utalentowany / geniusz / spostrzegawczy / błyskotliwy / uwielbiający czytać książki / wirtuoz gry na pianinie. charakter: tutaj piszemy o wewnętrznych cechach bohatera. Mogą tu pojawić się takie określenia jak: pracowity / rzetelny / dokładny / precyzyjny / leniwy / odpowiedzialny / punktualny / troskliwy / życzliwy / tolerancyjny / wyrozumiały / poważny / roztrzepany / tchórzliwy / idealista / naiwny / sentymentalny. Pisz opisowo i nie używaj „oklepanych” zwrotów. Ciekawiej brzmi na przykład, jeśli napiszesz, że ktoś jest zawsze uśmiechnięty, zwraca się do wszystkich z szacunkiem i chętnie doradza innym osobom w kłopotach, dzięki czemu wszyscy go lubią, niż jeśli stwierdzisz, że jest miły. Nie wyliczaj suchych przymiotników - Wskazując cechy postaci, popieraj je konkretnymi przykładami – zachowań, sytuacji itp. Tekst będzie ciekawszy.

Zakończenie, czyli napisz co sądzisz o postaci Zakończenie, czyli napisz co sądzisz o postaci. Inaczej: Twoja ocena postaci tutaj piszemy, co myślimy o danym bohaterze. Czy wywołał w nas sympatię? A może przeciwnie - nie budzi sympatii? Czy uważamy go za osobę godną naśladowania? Czy chcielibyśmy, żeby bohater został naszym przyjacielem? Staraj się uchwycić i podkreślić te cechy, które stanowią o wyjątkowości bohatera, jego niepowtarzalności czy niezwykłości. W przypadku bohatera literackiego wykorzystaj odpowiednie cytaty

Najczęstsze błędy, czyli czego unikać: Nadużywanie imienia bohatera: Np.: Ania Shirley jest główną bohaterką powieści "Ania z Zielonego Wzgórza" L. M. Montgomery. Rodzice Ani, Berta i Walter, zmarli, kiedy Ania miała trzy miesiące. Ania przebywała w różnych miejscach, z sierocińcem włącznie. W wieku jedenastu lat Ania trafiła do Maryli i Mateusza Cuthebertów. Na Zielonym Wzgórzu Ania odnalazła dom. Tam też Ania poznała swoją serdeczną przyjaciółkę, Dianę. Nadużywanie czasownika być: Np.: Balladyna była postacią bardzo leniwą, nie przepadła za pomaganiem w domowych obowiązkach. Była żądna władzy tak bardzo, że była gotowa zabić własną siostrę, żeby być królową. Była bardzo egoistyczna, w ogóle nie myślała ani o matce, ani o siostrze, ani o mężu. Była też niewątpliwie bardzo sprytna. Nadużywanie czasownika mieć: Np.: Ania była szczupłą i wysoką dziewczynką. Miała długie, rude włosy, które zaplatała w warkocze. Na jasnej twarzy miała dużo piegów. Miała zielono-szare oczy. Pewnego razu dziewczynka miała odważny pomysł - postanowiła przefarbować włosy, jednak efekt był daleki od oczekiwanego - po zmyciu farby włosy miały kolor zielony! W tej sytuacji Ania była zmuszona obciąć swojego długie włosy.