Zarządca narodowej sieci linii kolejowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Piotr Grzegorz Woźniak Podsekretarz Stanu, Główny Geolog Kraju
Advertisements

Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Projektowanie urządzeń automatycznego rozrządzania wagonów na górkach rozrządowych Zawiercie, 15 – 16 września 2011r.
Janusz Cobala – IZAT Tarnowskie Góry
Skrócenie czasu jazdy na odcinku Warszawa – Katowice
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Projekty Spółek Grupy PKP realizowane w ramach SPO- Transport na lata Łódź, 6 czerwca 2008 r.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
STRAŻ OCHRONY KOLEI.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Departament Rozwoju Gospodarczego Kościerzyna,
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Jeden dzień z życia spedytora
Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
WOJEWÓDZTWO jednostka podziału administracyjnego w Polsce/
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
FAQ. Jeden numer - FAQ 2© 2013 T-Mobile Polska S.A. Wszystkie prawa zastrzeżone. Jeden Numer – jaki numer wybrać Numerem dostępowym w usłudze może być.
Projektowanie systemów transportowych
Mazowiecka Spółka Taborowa oraz Sigma Tabor Jakub Gruszczyński Mateusz Wiewiór LiTTK Ekonomika transportu.
Prezentacja spółki 2015 r.. 6 oddziałów (Gdańsk, Poznań, Tarnów, Warszawa, Wrocław, Zabrze) 19 zakładów ponad 200 jednostek terenowych 2 Działamy w całej.
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
Justyna Wieczorkiewicz-Molendo Biuro ZIT WrOF Urząd Miejski Wrocławia Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych /ZIT/ jako nowe rozwiązania dla.
Res Publica Nowa Fundacja Res Publica im. H. Krzeczkowskiego Program DNA Miasta.
Dobór środków gaśniczych do stałych urządzeń gaśniczych w nastawniach kolejowych.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Wpływ realizacji projektu KDP na firmy działające w branży kolejowej
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Dialog i współpraca vs Konfrontacja i konflikt
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Marita Szustak Prezes Zarządu Izby Gospodarczej Transportu Lądowego
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Dokąd jedziemy na wakacje?
Program Operacyjny Polska Wschodnia
PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Podsumowanie 2018 roku
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
VI Plenarne Forum Inwestycyjne
Efekty pracy Forum Inwestycyjnego Perspektywa branży
Aktywność – fundusze – mobilność
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

Zarządca narodowej sieci linii kolejowych Aktualne kierunki standaryzacji konstrukcji i logistyki rozjazdów kolejowych na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A Rafał FRĄCZEK, Dariusz KORAB, Paweł LACHOR, Janusz KARLIŃSKI www.plk-sa.pl Gdańsk, 18 stycznia 2018 r.

Wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2018 r. NOWE WYTYCZNE PROJEKTOWANIA UKŁADÓW TOROWYCH (MIN/MAX+RAMS) Wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2018 r. Podstawa do Źródło: Michał Migdal, Dariusz Szczepiński, Janusz Karliński, Rafał Frączek Nowelizacja „Standardów technicznych – szczegółowych warunków technicznych dla modernizacji lub budowy linii kolejowych do prędkości Vmax≤200 km/h (dla taboru konwencjonalnego) i 250 km/h (dla taboru z wychylnym pudłem)” w zakresie układów geometrycznych torów

NOWE STANDARDY KONSTRUKCJI ROZJAZDÓW (RAMS) Wchodzą w życie z dniem 1 czerwca 2018 r.

Typy rozjazdów / krzyżownic Szlak: Przemyśl-Hurko POLIGONY ROZJAZDOWE Nowa standaryzacja rozjazdów wywołała szereg poligonów na rzecz wprowadzenia konstrukcji do obrotu na rynku polskim w trybie świadectwowym Problemy jazd dynamicznych z dużymi prędkościami wiążą się z wypracowywaniem nowych w warunkach grupy PKP umów Udział PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w udostępnianiu, zakupie i zabezpieczeniu poligonów służy rozszerzaniu rynku produktów i wsparciu rozwoju technicznego na rzecz poprawiania efektywności infrastruktury Nazwa stacji Rok wbudowania Typy rozjazdów / krzyżownic Grodzisk Mazowiecki 2014/2015 Rz 60E1-2500-1:26,5 sb – 8 szt. Szlak: Przemyśl-Hurko 2016 ST 60E1-1:9 1520/1435 – 1 szt. Pszczółki 2014 S60-760-1:14 – 4 szt. Strzałki Rz 60E1-1200-1:18,5 sb Rd - 4 szt., Rz 60E1-500-1:12 sb Rd - 4 szt., Rz 60E1-1200-1:18,5 sb - 1szt. Świdnik Rkpd 60E1-190-1:9 ssb-S – 3 szt. Ciechanów 2017 Krzyżownice manganowe monoblokowe w Rz60E1-1200-1:18,5 – 4 szt.; Rz60E1-500-1:12 – 3 szt. Bednary Krzyżownice manganowe monoblokowe w Rz60E1-300-1:12 – 4 szt. Psary Plan: 2018 Rz 60E1-1200-1:18,5 high speed ze sprzężeniem specjalnym (HS)

POŁZWROTNICE Z POLSKIM KSZTAŁTOWNIKIEM Celem pilotażowego zamówienia było zainicjowanie produkcji tego kształtownika dla potrzeb robót inwestycyjnych dla dostaw rozjazdów od czerwca 2018 roku zgodnie z vacatio legis znowelizowanych Standardów Technicznych PKP PLK S.A. Zamówienie objęło 131 sztuk części półzwrotnic z polskim kształtownikiem w odmianie utwardzanej Partnerami projektu byli TrackTec S.A. oraz Voestalpine Schienen Pierwsza w historii PKP taka dostawa nastąpiła jesienią 2017 roku do 16 zakładów.   Zakład Linii Kolejowych / nr Zadania w Umowie Całkowita zakontraktowana ilość w Zadaniu (szt.) Ilość wbudowana w rozjazd(y) (szt.) Ilosć zaplanowana do wbudowania w rozjazd(y) (szt.) 1 ŁÓDŹ / 2 2 BIAŁYSTOK / 1 3 BYDGOSZCZ / 1 33 4 CZĘSTOCHOWA / 2 5 GDYNIA / 1 11 6 KIELCE / 2 20 7 OLSZTYN / 1 8 POZNAŃ / 1 10 9 RZESZÓW / 2 SKARŻYSKO-KAM / 2 SOSNOWIEC / 2 12 SZCZECIN / 1 13 TARNOWSKIE GÓRY / 2 14 WARSZAWA / 2 15 WROCŁAW / 2 16 ZIELONA GÓRA / 2 17 Razem 131 98

ROZJAZD ZE SPRZĘŻENIEM SPECJALNYM Inicjatywę rozszerzenia rynku dostawców o kolejny rozjazd ze sprzężeniem specjalnym podjęła firma Track Tec S.A. oraz Alstom Projekt prowadzony w ekspresowym tempie zaowocował wypracowaniem dokumentacji, skonstruowaniem rozjazdu, testami, licznymi badaniami oraz odbiorem zerowym ODB-0, co nastąpiło na przestrzeni zaledwie jednego roku ! Zabudowa rozjazdu jest planowana na poligonie na st. Psary w standardzie 1:18.5-1200 niezwłocznie po nastaniu odpowiednich warunków – w tym pogodowych, w trybie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji (UTK) Żródło: Track Tec S.A.

AKTUALIZACJE PROGNOZ POTRZEB ROZJAZDÓW rozjazdy wszystkie rozjazdy w torach głównych zasadniczych/szlakowych

SYMULACJE WDRAŻANIA TRANSPORTU BLOKOWEGO Nie ujęto Nowej perspektywy

KORELACJE PROGNOZ 2016 i 2017

Dziękuję za uwagę