Identyfikacja wizualna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Zajęcia 1-3 Układ okresowy pierwiastków. Co to i po co? Pojęcie masy atomowej, masy cząsteczkowej, masy molowej Proste obliczenia stechiometryczne. Wydajność.
Umowy Partnerskie w projektach zbiór najważniejszych składników Uwaga! Poniżej znajdują się jedynie praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia umów. Dokładne.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych I. Główne zasady: prezentacja multimedialna powinna być ilustracją (uzupełnieniem) treści prezentowanych.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Znakowanie butli Kod barwny (PN-EN ) Cechowanie (PN-EN )
WYBORY DO SEJMU I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2015 zarządzone na dzień 25 października 2015 r. WARUNKI WAŻNOŚCI GŁOSU.
Niepewności pomiarowe. Pomiary fizyczne. Pomiar fizyczny polega na porównywaniu wielkości mierzonej z przyjętym wzorcem, czyli jednostką. Rodzaje pomiarów.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Mądre rady na odpady! Prezentacja symboli, które ułatwiają dokonywanie właściwych wyborów podczas zakupów, poszczególne znaki nam to ułatwią.
“Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili.” (Mt 25,40) Słowo Życia Kwiecień 2016.
Magdalena Mikoda Iga Dąbrowska kl. II C. Żywność pochodząca z upraw, gdzie nie używa się środków chemicznych bądź używa w niewielkiej ilości.
Jak świadomie budować markę osobistą?. Agenda Definicja Wstęp do budowania marki Formułowanie strategii marki Narzędzia budowania marki Monitoring działań.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Prawdy oczywiste Kiedy zarejestrować działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Opakowanie – wytwór o określonej konstrukcji, którego zadaniem jest zabezpieczenie towaru lub otoczenia w trakcie transportu i przechowywania. Pełni on.
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Microsoft PowerPoint. Metodyka „dobrej” prezentacji.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Metody sztucznej inteligencji - Technologie rozmyte i neuronowe 2015/2016 Perceptrony proste nieliniowe i wielowarstwowe © Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Symbol a alegoria.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Apteka Oliwna Jak poprawnie złożyć zamówienie
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Przedmiot, adresaci działalności Głównym produktem, oferowanym przez firmę Spiritus Vitae jest zestaw do udzielanie pierwszej pomocy, który składa się.
Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
System wspomagania decyzji DSS do wyznaczania matematycznego modelu zmiennej nieobserwowalnej dr inż. Tomasz Janiczek.
Trendy w Public Relations
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Metoda projektu.
VI LO w ZSO im AK w Bielsku-Białej
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Języki programowania.
Temat: Pliki— miejsce na komputerowe informacje
Miniprzedsiębiorstwo
Wielka Oszcz w Plusie Kategoria: INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE MEDIÓW DRUKOWANYCH Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie prasy tradycyjnej (wydania drukowane.
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
Podstawy informatyki Zygfryd Głowacz.
Damian Urbańczyk Edytory WYSIWYG.
Wizytówka Firma uczniowska
„Wartości i normy w wychowaniu i profilaktyce”
Prezentacja informacji w biznesie
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Elipsy błędów.
KONCEPCJA PROPONOWANYCH DZIAŁAŃ
Najważniejsze operacje graficzne w programie GIMP
Zapis prezentacji:

Identyfikacja wizualna Agnieszka Kasperczyk

Czym jest identyfikacja wizualna? Identyfikacja wizualna jest to całość symboliki stosowanej przez firmę, czyli wszystko to, po czym można rozpoznać firmę wizualnie (kolorystyka, logo, logotyp itp.).

System identyfikacji wizualnej powinien być: zgodny ze specyfiką i stylem firmy, jednolity i zgodny z całym system identyfikacji wizualnej, oryginalny, odróżniający firmę od konkurencji, łatwo zauważalny, jednoznaczny, nie powodujący negatywnych skojarzeń.

Najważniejsze elementy identyfikacji wizualnej Nazwa firmy Logo Kolorystyka Krój pisma Druki firmowe Wygląd budynków Wygląd produktów oraz i ich opakowań Ubiór pracowników

Nazwa firmy Powinna nawiązywać do działalności firmy (nawet w abstrakcyjny sposób), być prosta w odbiorze i co najważniejsze - musi wyróżniać firmę na tle konkurencji. Tworząc ją, najlepiej bazować na wcześniej przeprowadzonych dokładnych analizach firmy i jej otoczenia. Ważne jest, aby nazwa względnie nie polegała zmianom.

Logo Znak graficzny, który ma pomóc bezbłędnie zidentyfikować daną markę. Może to być symbol, grafika lub sama nazwa firmy o charakterystycznym kroju pisma. Logo powinno być charakterystyczne i ściśle powiązane z nazwą. Tworząc logo, należy pamiętać, aby było zrozumiane dla każdego potencjalnego konsumenta, a co za tym idzie - powinno być proste i czytelne.

Przykłady logo

Budowa logo Logo może składać się z : Sygnetu – to element graficzny reprezentujący firmę Logotypu – to część typograficzna Taglineu – to hasło firmowe umieszczone zazwyczaj pod logotypem

Kolorystyka Kolor firmy wyróżnia ją i określa jej charakter. Ma duży wpływ na świadomość odbiorców. Kolor ożywia system identyfikacji firmy i po pewnym czasie staje się jednym z silniejszych elementów skojarzeniowych z organizacją.

Krój pisma To krój lub kroje pisma stosowane we wszelkich materiałach wychodzących firmy. Poprzez odpowiedni wybór czcionki można np. odbierać firmę jako bardziej nowoczesną lub tradycyjną. Typografia firmy powinna być konsekwentnie używana we wszelkich materiałach reklamowych tak, aby jednoznacznie kojarzyć się z daną marką.

Druki firmowe To papier i koperty firmowe, notatniki, wizytówki itp. Poszczególne elementy tych materiałów, tzn. papier, treść, liternictwo i kolorystyka powinny współgrać z ogólnie przyjętymi zasadami systemu identyfikacji wizualnej.

Wygląd budynków i wystrój wnętrz Wszystko, co klient widzi po wejściu do firmy, wpływa na to, co myśli o oferowanych tu towarach i usługach. Spójny, adekwatny do profilu prowadzonej działalności wystrój wnętrza sprzyja budowaniu zaufania. Kształtuje przekonanie o profesjonalizmie pracujących tam ludzi.

Wygląd produktów oraz i ich opakowań Dobrze zaprojektowane opakowanie produktu, oryginalność jego formy pozwala na wyróżnienie się pośród konkurencji.

Ubiór Drobne elementy takie jak logotypy, czy nawet cały ubiór – koszulka w barwach firmowych poprawia identyfikację wizualną. Konsument, który zobaczy np. kuriera w barwach swojej firmy od razu zostanie rozpoznany.

Księga identyfikacji wizualnej Jest to opis zasad i procedur stosowania elementów tożsamości wizualnej firmy. W księdze standardów należy zamieścić minimalne wielkości określające granice czytelności wybranych elementów graficznych oraz wzór minimalny obrazów (pola ochronne) wyznaczający konieczną wolną przestrzeń wokół miejsc zadrukowanych, także układy kompozycyjne.

Co zawiera księga identyfikacji wizualnej? Opis znaczenia logo lub logotypu (filozofia znaku) Opis budowy logo lub logotypu Kolorystykę Pole ochronne wokół logo Skalowanie i orientacja logo Przykłady prawidłowej i nieprawidłowej formy logo Zestaw znaków firmowego kroju pisma

Dziękuję za uwagę 