Temat 1: Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Stop piratom drogowym ! Kierowco przejrzyj na oczy !
Advertisements

INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w powiecie olkuskim w 2011 roku 1 Olkusz, luty 2012 roku Komenda Powiatowa Policji w Olkuszu.
Krzyżówka Pracuje w pogotowiu ratunkowym Lekarz „od zębów”
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
PRIORYTETOWA ODPRAWA AUTOKARÓW eBOOKING BUS
MATLOS „JAK TEORIA MA SIĘ DO PRAKTYKI?”. Cel projektu: Sprawdzamy, jaka jest zależność między prawdopodobieństwem a częstością zdarzenia.
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Badanie Poczucia Bezpieczeństwa, Oceny Pracy Policji oraz Ciemnej Liczby Przestępstw Warszawa, luty 2007.
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną „Piłeś? Nie jedź!” Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
Tydzień zdrowia i bezpieczeństwa pracy pod hasłem „Dźwigaj mniej” Październik 2007.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
K OMENDA M IEJSKA P OLICJI W T ARNOWIE KOMISARIAT POLICJI W CIĘŻKOWICACH OCENA ROCZNA ZA 2015r.
„Alkotest przeciw tragedii” kampania społeczna Stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo”” przy poparciu Marszałka Województwa Wielkopolskiego oraz współpracy.
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu DrogowegoANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA ZA ROK 2005r. NA TERENIE MIASTA I POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO Łomża, 23 styczeń.
Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego na małopolskich drogach w 2014 roku WRD KWP w Krakowie.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Znaki ostrzegawcze uprzedzają o miejscach na drodze, w których występuje lub może występować niebezpieczeństwo albo przeszkody. Znaki te zobowiązują uczestników.
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Strażak Strażak to osoba pełniąca służbę w straży pożarnej. Strażacy są przeszkoleni i wyposażeni w specjalistyczny sprzęt do walki z ogniem, częściowego.
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU WYSZKOWSKIEGO W okresie roku.
Porównanie liczby wypadków drogowych z ofiarami w ludziach (wypadki drogowe) z wypadkami drogowymi bez ofiar w ludziach (kolizje drogowe) w I półroczu.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
ZNAKI PIONOWE INFORMACYJNE Droga z pierwszeństwem przejazdu.
Ogólne zasady ruchu drogowego – ruch pojazdów na autostradzie i drodze ekspresowej, strefie zamieszkania oraz na drogach wewnętrznych.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM W GARNIZONIE ŚWIETOKRZYSKIM
Odblaskowa Szkoła.
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
TEMAT 23 Wypadki drogowe – statystyka i przyczyny
Prawo cywilne i handlowe – zajęcia nr 1
Światowy Dzień Rzucania Palenia
Odblaski Mateusz Dziurzyński 6a.
O ochronie danych osobowych
Noś odblaski Jan Rusnak 6a.
WYCENA NIERUCHOMOŚCI Katedra Inwestycji i Nieruchomości
PRACA DYPLOMOWA WYŻSZE STUDIA ZAWODOWE
Analiza przestępczości oraz ocena efektów pracy limanowskiej jednostki Policji styczeń – grudzień 2013 r. KPP w Limanowej 2014 r.
BAROMETR HEDONIŚCI I OSZCZĘDNI 2017.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Producent w product liability (prof. nadzw. dr hab. Zofia Zymonik)
FIGURY.
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
NOŚ Odblaski !.
Składka i taryfy w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych
Rzecznik Praw Dziecka.
Wolę narody, które są sumą „ja”, niż członków narodów, którzy są cząstką „my”. Stanisław Jerzy Lec Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu.
Kurs Ratownictwa Technicznego 2017
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu Drogowego
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
BADANIA ZUZYCIA BOCZNEGO SZYN W ROZJAZDACH KOLEJOWYCH
ZNAKI DROGOWE STOP.
„Porozmawiajmy o bezpieczeństwie – możesz mieć na nie wpływ”
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Microsoft Office Project 2003 Professional
Lekcja 5 Temat: Zasady pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
ZNAKI DROGOWE STOP.
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
WYBRANE ZAGADNIENIA PROBABILISTYKI
Zapis prezentacji:

Temat 1: Wypadki drogowe statystyki i przyczyny kpt. Grzesiak Mateusz

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny Rodzaje wypadków drogowych; Statystyka wypadkowości w Polsce; Specyfika terenu akcji podczas wypadków drogowych. Czas: 1 godzina

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny W 2016 roku zdecydowana większość wypadków, bo 23 869 miało miejsce w obszarze zabudowanym (70,9%), zginęło w nich 1 275 osób (42,1%), 27 696 zostało rannych (67,9%). Poza obszarem zabudowanym miało miejsce 9 795 wypadków (29,1% ogółu), zginęło w nich 1 751 osób (57,9%), obrażenia ciała odniosło 13 070 uczestników ruchu (32,1%). W porównaniu z rokiem ubiegłym zanotowano znaczny wzrost wypadków i ich ofiar w obszarze niezabudowanym: - wypadki +5,2% zabici +3,6% ranni +5,9%.

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny Mimo, iż większość wypadków wydarzyła się na obszarze zabudowanym, to w wyniku wypadków mających miejsce w obszarze niezabudowanym zginęło więcej osób, prawie w co szóstym wypadku zginął człowiek, podczas gdy w obszarze zabudowanym w co dziewiętnastym. Przyczynę takiego stanu rzeczy upatrywać można w tym, że na obszarach niezabudowanych kierujący rozwijają większe prędkości, często w jednym samochodzie ginie więcej niż jedna osoba, a ponadto pomoc lekarska dociera znacznie później.

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny Główne przyczyny wypadków na prostych odcinkach to: • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 3 667 wypadków, • nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 2 499 wypadków, • nie udzielenie pierwszeństwa przejazdu – 2 124 wypadki, • nie zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami – 1 740 wypadków • nieprawidłowe wyprzedzanie – 1 009 wypadków. Główne przyczyny wypadków na skrzyżowaniach z pierwszeństwem przejazdu to: • nie udzielenie pierwszeństwa przejazdu – 4 570 wypadków, • nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 1 574 wypadki, • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 698 wypadków.

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny W 2016 roku odnotowano 33 664 wypadki drogowe mających miejsce na drogach: • rokiem 2014- 34 970 (-3,7%), • rokiem 2015 - 32 967 (+2,1%) W wyniku wypadków drogowych w 2016 3 026 osób poniosło śmierć: • w 2014, zginęły 3 202 osoby, • w 2015, zginęły 2 938 osób W wypadkach rannych zostało 40 766 osób (w tym ciężko 12 109): • w 2014 roku, obrażenia odniosło 42 545 osób, • w 2015 kiedy obrażenia odniosło 39 778 osób W 2016 roku odnotowano zgłoszono 406 622 kolizje drogowe (wypadki) • w 2014 roku, 348 028 kolizji • w 2015 roku, 362 265 kolizji

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny Program SWD to program służący do sporządzania analiz w oparciu o informacje zgromadzone w począwszy od systemu EWID-99 do systemu SWD-ST. Umożliwia on tworzenie analiz statystycznych i tabel zestawieniowych, które zostały opracowane w oparciu o wytyczne Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej. Główne funkcje programowe SWD-ST: 1) uniwersalny mechanizm budowania logicznych warunków w celu filtrowania bazy meldunków z możliwością zapisywania typowych filtrów, 2) zestawienie meldunków w oparciu o indywidualnie skonstruowany filtr, 3) komplet tabel zestawieniowych zgodny z wytycznymi KG PSP, 4) funkcja budowy własnych tabel zestawieniowych w oparciu o pola informacyjne zawarte w bazie meldunków, 5) edytor zapytań do bazy meldunków, 6) wizualizacja tabel i analiz danych w postaci zakładek, 7) wbudowany własny arkusz kalkulacyjny, 8) eksport zestawień i analiz do innych arkuszy kalkulacyjnych, 9) generator wydruków umożliwiający indywidualne kreowanie wizualizacji graficznej, 10) możliwość przekrojowego analizowania danych z wielu lat.

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny Główne przyczyny wypadków na prostych odcinkach to: • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 3 667 wypadków, • nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 2 499 wypadków, • nie udzielenie pierwszeństwa przejazdu – 2 124 wypadki, • nie zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami – 1 740 wypadków • nieprawidłowe wyprzedzanie – 1 009 wypadków. Główne przyczyny wypadków na skrzyżowaniach z pierwszeństwem przejazdu to: • nie udzielenie pierwszeństwa przejazdu – 4 570 wypadków, • nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 1 574 wypadki, • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 698 wypadków.

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny Kto jest bardziej winny ?? kobiety Czy mężczyźni ??

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny Ciekawostka Prowadzone są prace nad uregulowaniem przepisów dotyczących „Korytarza Ratunkowego”… Nie udostępnienie pasa „RATUNKOWE” ma być karane mandatem W Niemczech tego typu wykroczenie „kosztuje” 115 € W Holandii mandat wynosi 150 €

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny

Wypadki drogowe statystyki i przyczyny PYTANIA ?