Kiedy Twoje dziecko powinno uczestniczyć w terapii logopedycznej?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WCZESNA INTERWENCJA W ODNIESIENIU DO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SŁUCHOWEJ. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DZIAŁAŃ Mgr Dorota Szubstarska.
Advertisements

Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
- brak nadzoru nad dziećmi (1%) - agresja ze strony rówieśników (4%) - nic (95%)
Gdańskie Okienka Przedszkolne od PO KL do rejestru nr 276/Z-P/10.
Ul. Lermontowa Łódź
10 powodów dla których warto zagłosować na program PSTB „OSTATNIA DESKA RATUNKU” !
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
SZKOŁA PODSTAWOWA N R 206 W Ł ODZI ul. Łozowa Łódź tel. /fax. (42)
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
KlasaIIIIIIIVVVI Liczba uczniów ogółem Liczba uczniów klasyfikowanych Liczba uczniów bez ocen/punktów niedostatecznych
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Długosza w Radomiu ul. Sobieskiego 12 tel.: (48) fax: (48)
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Jak rozmawiać z nastolatkiem?. SŁUCHANIE SŁUCHANIE Cierpliwie słuchaj – nie krytykuj, nie przerywaj dziecku w trakcie, nie komentuj każdego zdania, nie.
Ten tydzień rozpoczęliśmy od tego że dowiedzieliśmy się o Dniu Sekretarki – poszliśmy więc do pani Ani z prezentem i życzeniami.
System edukacji w Polsce
Rola książki w życiu człowieka
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
„Stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących kształtowaniu umiejętności pisania i czytania jako głównego elementu przygotowania dziecka przedszkolnego.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. M. KOPERNIKA W MIKOŁAJOWICACH Zapraszamy do oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej na rok szkolny 2017/2018.
JUSTYNA ŚLIWIŃSKA-SROKA
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Dlaczego warto czytać?.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Opracowały: Aleksandra Rybak Maja Prusińska
SKO W NASZEJ SZKOLE Szkolna Kasa Oszczędności
Informacja dla rodziców.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w naszej szkole
Wartości płynące z zajęć artystycznych w domach opieki
PROFILAKTYKA LOGOPEDYCZNA – WSPOMAGANIE ROZWOJU MOWY DZIECKA
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Nazwisko nauczyciela – klasa X
10 kroków do zmiany nawyków
NASZA SZKOŁA DZISIAJ.
6-LATEK W SZKOLE.
Poradnik Jak zredukować stres...
Modlitwa dla zestresowanych!
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
NASZA KLASA I a.
Prezentujemy Państwu Szkołę Podstawową nr 388 im
Kalendarz roku szkolnego 2018/2019
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
6 grudnia.
Zaburzenia mowy a trudności szkolne
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Dlaczego warto czytać?.
Zachowanie przy stole - klasa II GB.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
ćwiczenia 1 mgr Barbara Zyzda
ul. Grzybowska Warszawa
Fonetyka mgr Tamara Bużantowicz.
Katarzyna Bartlitz portfolio.
Zaangażowanie społeczne
Zespół Downa W każdej komórce naszego ciała znajduje się 46 chromosomów –malutkich cząsteczek. Dzieci z zespołem Downa mają 47 chromosomów. To powoduje,
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Treść umowy o pracę wymiar czasu pracy termin rozpoczęcia pracy
KLASYFIKACJA ŚRÓDROCZNA UCZNIÓW edukacji wczesnoszkolnej
Zapisy na dyżur wakacyjny do oddziałów przedszkolnych
„Sześciolatek w szkole”
Specyficzne trudności w uczeniu się
Zapis prezentacji:

Kiedy Twoje dziecko powinno uczestniczyć w terapii logopedycznej? Zajęcia logopedyczne Kiedy Twoje dziecko powinno uczestniczyć w terapii logopedycznej?

Kiedy warto iść do logopedy? podczas mówienia wkłada język między zęby; ma problemy ze słuchem; skończyło 4 lata, a nie mówi głosek ś,ć,ź,dź (np. sanki- sianki); skończyło 4 lata i nie podejmuje próby wypowiadania głosek: sz,cz,rz,dż; skończyło 5 lat i nie podejmuje próby wymowy głoski (r); jeśli jest uczniem klasy pierwszej i ma problemy z czytaniem i pisaniem; podczas czytania myli, gubi lub przestawia litery;

Zajęcia logopedyczne w szkole Zajęcia logopedyczne w szkole dostosowane są do indywidualnych potrzeb dziecka; W zależności od wieku dziecka zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w tygodniu;

Co zrobić by dziecko mogło uczęszczać na zajęcia logopedyczne? Cześć I Kiedy dostrzegasz, że dziecko ma problemy z wymową, mówi niechętnie lub niezrozumiale dla innych, jego mowa jest inna niż mowa jego rówieśników pomyśl o wsparciu logopedycznym. Terapia logopedyczne przynosi doskonałe efekty, kiedy rozpoczęta jest jak najwcześniej. Pomaga dziecku usprawnić mowę, a także podnieść jego samoocenę. Dziecko czuje, że jego mowa jest niedoskonała, jednak samo nie poprosi o pomoc tylko rodzic może mu w tym pomóc.

Część II Kiedy chcesz sprawdzić, czy dziecko wymaga terapii logopedycznej powiedź o tym wychowawcy lub przyjdź z dzieckiem na konsultacje logopedyczną: Konsultacje logopedyczne : Poniedziałek 13.30 – 14.00 Piątek 13.00 – 14.00