Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Wykład inauguracyjny Klub Gimnazjalisty
Przygotowały: Jagoda Pacocha Dominika Ściernicka
Demokracja w szkole.
WIELOKĄTY I OKRĘGI Monika Nowicka.
CZWOROKĄTY Patryk Madej Ia Rad Bahar Ia.
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Okrąg opisany na trójkącie - jego konstrukcje i własności
GrAnIaStOsŁuPy PrOsTe.
TRÓJKĄTY.
ZŁOTY PODZIAŁ, JAKO PRZYKŁAD MATEMATYKI W ARCHITEKTURZE
Wielościany foremne Wielościan - bryła geometryczna ograniczona przez tak zwaną powierzchnię wielościenną, czyli utworzoną z wielokątów o rozłącznych wnętrzach,
Przestrzeń Kreatywności w Szkole
Zespół Szkół Specjalnych Nr 23 im. J. Korczaka w Częstochowie.
Pitagoras i jego dokonania
Wielościany.
ZŁOTA LICZBA Sebastian Nowakowski MiBM Gr. 3 Sem. VI.
Temat: Okrąg wpisany i opisany na wielokącie foremnym.
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Bryły platońskie.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
Wielokąty w naszym życiu
,,A kiedy powiem Ci, że chce coś zmienić… Apropos samorządności i angażu w życie szkoły…
Co to jest trójkąt? Podział trójkątów. Pojęcia związane z trójkątami. Wybrane trójkąty i ich własności. Przystawanie trójkątów. Twierdzenie Pitagorasa.
Graniastosłupy i ostrosłupy
Złoty podział.
Graniastosłupy.
Figury przestrzenne.
Figury płaskie I PRZESTRZENNE Wykonała: Klaudia Marszał
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Katarzyna Joanna Pawłowicz, kl. III a
Przygotowała Patrycja Strzałka.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Bryły geometryczne Wielościany Wielościany_foremne Bryły obrotowe
M Jak Matematyka Pt."Pola i Obwody" Reżyseria Natalia Orlicka
Wielościany Gwiaździste
Prezentacja figury geometryczne otaczające nas na świecie
Wielokąty i symetria w Przyrodzie
WIELOŚCIANY FOREMNE Edyta Przedwojewska.
WŁASNOŚCI FIGUR GEOMETRYCZNYCH
Zasady kompozycji w architekturze krajobrazu
Matematyka 4 Prostokąt i kwadrat
Matematyka wokół nas Ewelina Zarębska
Bryły.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Vademecum: Bryły Zagadnienia.
Konkurs pt. ”Matematyka wokół nas”. Własności figur płaskich- trójkąty
Czworokąty Czworokąty 1.
Autor: Marcin Różański
WIELOKĄTY Karolina Zielińska kl.v Aleksandra Michałek kl v
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.
FIGURY PŁASKIE.
Figury płaskie.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Figury geometryczne.
Złoty podział Agnieszka Kresa.
Złota liczba, złoty podział
Zadania prowadzące do rozwiązania równania kwadratowego
Czyli geometria nie taka zła
Bryły Przestrzenne Wokół Mnie
Zapis prezentacji:

Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 Im. Józefa Piłsudskiego w Stalowej Woli Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010 Opiekun: mgr Halina Stankiewicz

O programie W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy w praktyce. Jak wynika z międzynarodowych badań (np. PISA, PIRLS), polscy uczniowie dobrze wypadają w zadaniach wymagających prostych umiejętności, np. odtwarzania informacji, a znacznie gorzej w rozwiązywaniu problemów, formułowaniu wniosków i sądów, myśleniu krytycznym, twórczym czy naukowym. Chcielibyśmy, aby nasz program przyczynił się do popularyzacji atrakcyjnych dla uczniów - a zarazem skutecznych - sposobów uczenia tych umiejętności. Więcej: http://www.ceo.org.pl/portal/b_szkola_myslenia_o_programie

ZŁOTY PROSTOKĄT W ORIGAMI

Czym jest złoty podział… Złoty podział - podział odcinka na dwie części tak, by stosunek długości dłuższej z nich do krótszej był taki sam, jak całego odcinka do części dłuższej (stosunek ten nazywa się złotą liczbą i oznacza grecką literą φ). Innymi słowy: długość dłuższej części ma być średnią geometryczną długości krótszej części i całego odcinka.

Złoty prostokąt - to prostokąt, którego boki pozostają w złotym stosunku.

Kilka własności złotego prostokąta Jeżeli w dwudziestościan foremny wpiszemy 3 wzajemnie do siebie prostopadłe złote prostokąty, to ich wierzchołki znajdą się w 12 wierzchołkach dwudziestościanu.

Kilka własności złotego prostokąta Jeżeli 3 złote prostokąty wzajemnie do siebie prostopadłe wpiszemy w dwunastościan foremny, to ich wierzchołki znajdą się w środkach ścian dwunastościanu.

ZŁOTY PROSTOKĄT W ORIGAMI Dwunastościan foremny

ZŁOTY PROSTOKĄT W ORIGAMI Dwudziestościan foremny 

Nasze prace

Źródła: http://pl.wikipedia.org/wiki/Złoty_podział http://www.origami.art.pl http://www.matematyka.wroc.pl

Dawid Nowak – uczeń klasy IIIc Filip Sudoł – uczeń klasy IIIc Wykonanie: Dawid Nowak – uczeń klasy IIIc Filip Sudoł – uczeń klasy IIIc