Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 Im. Józefa Piłsudskiego w Stalowej Woli Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010 Opiekun: mgr Halina Stankiewicz
O programie W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy w praktyce. Jak wynika z międzynarodowych badań (np. PISA, PIRLS), polscy uczniowie dobrze wypadają w zadaniach wymagających prostych umiejętności, np. odtwarzania informacji, a znacznie gorzej w rozwiązywaniu problemów, formułowaniu wniosków i sądów, myśleniu krytycznym, twórczym czy naukowym. Chcielibyśmy, aby nasz program przyczynił się do popularyzacji atrakcyjnych dla uczniów - a zarazem skutecznych - sposobów uczenia tych umiejętności. Więcej: http://www.ceo.org.pl/portal/b_szkola_myslenia_o_programie
ZŁOTY PROSTOKĄT W ORIGAMI
Czym jest złoty podział… Złoty podział - podział odcinka na dwie części tak, by stosunek długości dłuższej z nich do krótszej był taki sam, jak całego odcinka do części dłuższej (stosunek ten nazywa się złotą liczbą i oznacza grecką literą φ). Innymi słowy: długość dłuższej części ma być średnią geometryczną długości krótszej części i całego odcinka.
Złoty prostokąt - to prostokąt, którego boki pozostają w złotym stosunku.
Kilka własności złotego prostokąta Jeżeli w dwudziestościan foremny wpiszemy 3 wzajemnie do siebie prostopadłe złote prostokąty, to ich wierzchołki znajdą się w 12 wierzchołkach dwudziestościanu.
Kilka własności złotego prostokąta Jeżeli 3 złote prostokąty wzajemnie do siebie prostopadłe wpiszemy w dwunastościan foremny, to ich wierzchołki znajdą się w środkach ścian dwunastościanu.
ZŁOTY PROSTOKĄT W ORIGAMI Dwunastościan foremny
ZŁOTY PROSTOKĄT W ORIGAMI Dwudziestościan foremny
Nasze prace
Źródła: http://pl.wikipedia.org/wiki/Złoty_podział http://www.origami.art.pl http://www.matematyka.wroc.pl
Dawid Nowak – uczeń klasy IIIc Filip Sudoł – uczeń klasy IIIc Wykonanie: Dawid Nowak – uczeń klasy IIIc Filip Sudoł – uczeń klasy IIIc