JAK NAPISAĆ PETYCJĘ ?.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty z pisania Listu Motywacyjnego Przygotował: Sebastian Wilk
Advertisements

Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Jak korzystać z literatury popularnonaukowej
Skuteczne zachowania na rynku pracy
KOMPUTER NARZĘDZIE, KTÓRE MNIE KSZTAŁCI I ROZWIJA.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
Testy semestralne w naszej szkole!
Kim jestem? Jestem nauczycielem; mieszkam w Grodzisku Maz., a czasami w Żyrardowie.
Jak pisać pracę dyplomową?
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Skuteczne wychowanie. Wychowanie dzieci może być najwspanialszą i najbardziej satysfakcjonującą pracą w naszym życiu. Jednak kiedy przychodzi do dyscypliny,
Z 7 szkolnych lat Wczoraj do ciebie nie należy. Jutro niepewne... Tylko dziś jest twoje. JP II.
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Wykonał Paweł Niedzielski. 1. Zasady. a). Podczas pracy powinno się cicho zachowywać. b). Każda klasa ma do dyspozycji dwa komputery. c). Uczniowie korzystający.
DEBATA SZKOLNA. DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 ZASADA 1. Jeśli zauważę u jakiegoś internauty przejawy nietolerancji, natychmiast zrywam kontakty i ostrzegam.
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
EKOLOGIA- co i jak ? Sprawozdanie.
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
1. Strona tytułowa Strona tytułowa 2. Spis treści Spis treści 3. Słowo wstępu Słowo wstępu 4. Prawo do informacji publicznej Prawo do informacji publicznej.
Krótkie formy wypowiedzi pisemnej
Krótkie formy wypowiedzi pisemnej
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Omawianie lektury pt. „Chłopcy z Placu Broni”
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Czasem się zastanawiam
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Jak napisać dobry tekst?
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
DEBATA SZKOLNA.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Zygmunt Korzeniewski. O co prosimy? W pierwszej chwili wydawać się może, że prosić można tylko o coś, czego zyskanie zależy tylko od dobrej woli osoby,
Petycja Twoje Prawo.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ELEMENTY DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach Zasady składania i tryb rozpatrywania petycji.
Rok 1916/17 – zachowują się pierwsze dokumenty mówiące o istnieniu 1-klasowych szkół mówiące o istnieniu 1-klasowych szkół w Ługowie i Ożarowie.
Moja wymarzona szkoła Autor: Weronika Wałaszek. Spis treści 1. Wstęp 2. Dyrektorzy 3. Nauczyciele 4. Plan Lekcji 5. Wolne dni.
PROCEDURY ODWOŁAWCZE OD DECYZJI URZĘDÓW
Każdy człowiek ma prawo do... - problem łamania praw człowieka w Azji.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Redakcja tekstów naukowych dla orientalistów
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkodliwość hałasu w szkole
Metoda WebQuest.
List Prywatny Jak go poprawnie napisać?.
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
…czyli nie taki diabeł straszny
Zapis prezentacji:

JAK NAPISAĆ PETYCJĘ ?

Spis Treści: Co to jest petycja ? Wybrane rodzaje petycji ? Jak napisać petycję ? Co powinna zawierać petycja ? Rady podczas pisania petycji ? Przykładowa petycja bliska mojemu sercu :) KONIEC

Co to jest petycja? Petycja to oficjalna prośba skierowana do przełożonego, lub władz pisana w istotnej sprawie. Petycja często utożsamiana jest z pismem z prośbą podpisaną przez wiele osób i skierowaną do urzędu. Obecnie petycje dość często składane są przez Internet.

Wybrane rodzaje petycji Wybudowanie placu zabaw Skatepark Wybudowanie kolei Zaostrzeniu kary przeciwko rasizmowi Zakaz zabijaniu psów myśliwskich Koncert Peji w Polsce Zachowanie nazwy ulicy

Jak napisać petycję ? ELEMENTY PETYCJI: data i miejsce składania pisma adresat główna treść - prośba uargumentowanie prośby wyrażenie nadziei o pozytywne rozpatrzenie prośby własnoręczny podpis autora petycji podpisy osób popierających sprawę

Co powinna zawierać petycja? Najważniejsza rzeczą w petycji jest opisanie problemu, następnie zidentyfikuj rozwiązanie, wyznacz adresata petycji i wytłumacz dlaczego twoja kampania rozwiąże ten problem. Powołaj się na konkretne dane by podeprzeć swoje argumenty. Opisz kontekst problemu. POMOCNE INFORMACJE: Kryzys: Zacznij od konkretnego problemu, który musi zostać rozwiązany, nie owijaj w bawełnę. Opisz tę sprawę jako kryzys. Nasza rola: To historia o tym jak petycja zaprowadzi nas do rozwiązania przedstawionego problemu. Żądanie: Upewnij się, że angażujesz czytelnika w rozwiązanie problemu.

Rady podczas pisania petycji: Powstrzymaj się przed napisaniem zbyt długiego wstępu. To bardzo trudne, ale przejdź od razu do rzeczy. Wytłumacz element czasowy -- czemu teraz? Jak bardzo naglący jest to problem? Jeśli masz wątpliwości, kasuj -- jeśli nie możesz zdecydować, czy dana informacja jest niezbędna, pewnie możesz z niej zrezygnować. Miej na uwadze czytelników -- twój tekst musi zainspirować potencjalnych sygnatariuszy, ale pamiętaj, że adresat twojej petycji również może przeczytać tekst kampanii

Przykładowa petycja bliska mojemu sercu Hrubieszów, dnia 29 kwietnia 2014 roku Minister Edukacji Narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska P e t y c j a My, uczniowie Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Hrubieszowie, zwracamy się z uprzejmą prośbą o wydłużenie weekendu. Takie dłuższe wolne przyda się nie tylko uczniom, którzy będą mieli więcej czasu na nadrobienie materiału szkolnego, ale i nauczycielom. Jak wskazują ostatnie obserwacje, do szkoły przychodzą niewyspani i nieprzygotowani uczniowie. Choć nauczyciele stają się coraz surowsi i bardziej wymagający, to jednak nie działa na podopiecznych. Coraz bardziej powszechne staje się spanie na lekcjach i przynoszenie do uczelni własnych poduszek. Dzięki wydłużeniu weekendu sprawniejsi umysłowo będą i uczniowie, i grono pedagogiczne, które nie będzie musiało sprawdzać prac klasowych na przerwach, bądź w trakcie lekcji. Mamy nadzieję, że pozytywnie rozpatrzy Pani Minister naszą prośbę. Z poważaniem Anna Nowak Podpisano: Mikołaj Koniecpolski Damian Kowal Aleksy Dawidowski ...

KONIEC