ĆWICZENIA ZASADY USTALANIA CEN.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ceny cz.II 1. Formuła kosztowa
Advertisements

Równowaga przedsiębiorstwa w różnych strukturach rynkowych
Budowa i użytkowanie biurowca
gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Formuły cenowe.
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
ZASADY USTALANIA CEN.
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
1 DŹWIGNIA OPERACYJNA. 2 Zjawisko dźwigni operacyjnej oznacza, że przedsiębiorstwo uzyskuje procentowo większy wzrost zysków (strat), przy mniejszym procentowym.
Analiza CPV analiza koszty - produkcja - zysk
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Zastosowanie systemu controllingu Na podstawie Mann Mayer Controlling w Twojej firmie 1.
Decyzje cenowe (ceny wewnętrzne). Cen a Cena (łac. pretium) - nazwa świadczenia kupuja ̨ cego w umowie sprzedaz ̇ y: kwota pienie ̨ z ̇ na ustalona jako.
A NALIZA EKONOMICZNA INSTYTUCJI KREDYTOWEJ – BANKU – ĆWICZENIA Zagadnienia podstawowe – przypomnienie zagadnień z bankowości.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Z ASADY AMORTYZACJI SKŁADNIKÓW MAJĄTKU TRWAŁEGO 1.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
Plan Marketingowy. Rabaty Poziomy Rabatowe Punkty (P)Poziom rabatu (%) 200 – 499 3% 500 – % – % – % –15% 1 Punkt.
1 Analiza menedżerska Materiały. 2 Analizę menadżerską charakteryzuje: - Wysoki stopień uogólnienia - Agregacja zjawisk gospodarczych - Ujęcie finansowe.
Rachunek dochodu narodowego. Plan wykładu 1.Kategorie mierników skali działalności gospodarczej 2.PKB realny i nominalny 3.Wady PKB 4.Wzrost a rozwój.
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie systemami dystrybucji
 stałe koszty są jednakowe dla wszystkich poziomów produkcji  wielkość produkcji jest funkcją kosztów  jednostkowe koszty zmienne są stałe (całkowite.
DECYZJE CENOWE CENY ZEWNĘTRZNE. CENA Nazwa świadczenia kupującego w umowie sprzedaży: kwota pieniężna ustalona jako ekwiwalent nabywanej rzeczy. Rodzaje.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Materiał uzupełniający do cz. II. 2 Analiza wielkości i jakości produkcji.
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
Opłacalność uprawy w warunkach reformy [czynniki decydujące] Franciszek Sachs BSO Polska.
Renata Maciaszczyk Kamila Kutarba. Teoria gier a ekonomia: problem duopolu  Dupol- stan w którym dwaj producenci kontrolują łącznie cały rynek jakiegoś.
Próg rentowności. Krzywa Popytu 15 zł10 zł 3030 Cena (c) Sprzedaż (S) zł5995 zł 6000 zł5995 zł15zł10zł Sprzedaż (S) Cena (c)
Julia Wojciuk Sandra Adamska 1aT. Zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tępa wzrostu gospodarczego skutkujące najczęściej spadkiem.
Logistyka produkcji i zaopatrzenia Ćwiczenia projektowe.
Dr inż. Karolina Bondarowska
Ewidencja sprzedaży towarów/wyrobów gotowych
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Produkt krajowy brutto jako miara poziomu produkcji krajowej
Rachunek kosztów w wieloasortymentowej analizie progu rentowności
Zarządzanie ograniczeniami
KONDYCJA FIRM i SYTUACJA RYNKOWA
Rachunkowość finansowa – część 8 Wynik finansowy – rachunek zysków i strat Karolina Bondarowska.
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Profesor Stefan Markowski
1 Rachunkowość zarządcza.
Próg rentowności w produkcji jednoasortymentowej
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Składka i taryfy w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych
Rynek – zasady funkcjonowania
Skąd przychodzimy? Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Ewidencja sprzedaży aktywów obrotowych
Analiza ekonomiczna Literatura:
ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ I USŁUGAMI
Przychody i koszty działalności
Ewidencja rozchodu materiałów i towarów
Próg rentowności K. Bondarowska.
Przepływy międzygałęziowe
PROPOZYCJA ZMIAN OPŁAT
Zasady funkcjonowania rynku
FACULTY OF ENGINEERING MANAGEMENT
Kalkulacja kosztu i rentowności procesu obsługi klienta
Nowe podejście do zamówień publicznych
Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”
Zapis prezentacji:

ĆWICZENIA ZASADY USTALANIA CEN

Ustalanie ceny na podstawie kosztów pełnych – wg marży zysku (rentowności sprzedaży)

Ustalanie ceny na podstawie kosztów pełnych – metoda z marżą zysku wg wskaźnika rentowności majątku (ROI)

Koszty niepełne jako podstawa ustalania cen

Ustalanie ceny dla zamówienia specjalnego 1. Najniższy poziom ceny określany jest przez jednostkowy koszt zmienny. Cena minimalna, czyli dolna granica ceny (DGC) równa jest jednostkowym kosztom zmiennym plus 1). 2. Dodatkowa oferta wymaga dodatkowych kosztów stałych (np. wzrost kosztu z tytułu czynszu dodatkowej powierzchni magazynowej), wówczas: DGC = koszt zmienny + dodatkowe koszty stałe / wielkość zamówienia 3. Dodatkowa oferta powoduje zmiany w ilości i poziomie cen wyrobów przyjętych do planu produkcji, wtedy: DGC = koszt zmienny + utracona marża brutto na innych wyrobach / wielkość zamówienia

Ustalanie ceny specjalnej dla dodatkowego zamówienia

Ustalanie ceny specjalnej dla dodatkowego zamówienia

Ustalanie ceny specjalnej dla dodatkowego zamówienia