Mapa i plan. Mapa i plan Skala skala liczbowa 1 : : : skala mianowana 1 : : : skala mianowana 1 cm.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Advertisements

SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Matematyka w przyrodzie.
Powiększanie i zmniejszanie figur
Jednostki pola powierzchni.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Omówienie i poprawa sprawdzianu
Mapa i plan. Mapa i plan Skala skala liczbowa 1 : : : skala mianowana 1 : : : skala mianowana 1 cm.
Zaliczenie ćwiczeń i egzamin Egzamin: –W sem. Letnim (pisemny, ustny). Od pięciu do siedmiu zadań. Ćwiczenia: –Obecność na ćwiczeniach. –Pozytywne oceny.
Waga pokazuje ile waży Chen. Ile waży Chen? Alfie zebrał informacje o zwierzętach domowych które mają dzieci w jego klasie. Oto jego wyniki. Zwierzę.
Jak majtek Kowalski wielokąty poznawał Opracowanie: Piotr Niemczyk kl. 1e Katarzyna Romanowska 1e Gimnazjum Nr 2 w Otwocku.
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.
PRACA Z MAPĄ (ćwiczenia).
WSPÓŁRZĘDNE GEOGRAFICZNE.  Aby określić położenie punktu na globusie stworzono siatkę geograficzną, która składa się z południków i równoleżników. Południk.
Nadleśnictwo Tomaszów jest najbardziej wysuniętym na południowy wschód nadleśnictwem Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Lublinie. Gospodaruje na.
Plan i skala- to jest proste!
metrcentymetrmilimetrcalmilakilometrdecymetrjardkrokpiędźłokiećstopakabelwiorstasążeń.
„MATEMATYKA JEST OK!”. Figury Autorzy Piotr Lubelski Jakub Królikowski Zespół kierowany pod nadzorem mgr Joanny Karaś-Piłat.
FIGURY.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
KLASA VI 1. WSTĘP – Układy współrzędnych – przykłady 2. UKŁAD WSPÓŁRZĘDNYCH X-Y – definicja, rzędne, odcięte, początek układu. 3. WSPÓŁRZĘDNE PUNKTU –
Zamiana jednostek długości i pola
Zadania tekstowe z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa Opracowanie: Beata Szabat.
W KRAINIE CZWOROKĄTÓW.
Skala i plan Prezentacje wykonała Klaudia Forystek Klasa VI.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
ANALITYCZNE WYZNACZANIE REAKCJI BELEK
Zastosowanie matematyki w życiu codziennym
OBLICZAM POLE TRAPEZU KLASA V
Test „SPORT” Życzymy Powodzenia
POD - żółw przesuwa się po ekranie nie zostawiając za sobą śladu;
Okrąg i koło Rafał Świdziński.
W kręgu matematycznych pojęć
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ KLASA IIAG.
WYPROWADZENIE WZORU. PRZYKŁADY.
Twierdzenia Pitagorasa wykonanie Eryk Giefert kl. 1a
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Paint - rysunki i nie tylko
Opis ostrosłupa. Siatka ostrosłupa.
Kąty Kąty w kole Odbicia Osie symetrii
FIGURY.
Matematyka w życiu codziennym
Pole powierzchni graniastosłupa.
CZWOROKĄTY.
POLE KOŁOA I DŁUGOŚĆ OKRĄG
KLASYFIKACJA CZWOROKĄTÓW
Wykorzystanie Twierdzenia Talesa w zadaniach tekstowych
KLASYFIKACJA i własności CZWOROKĄTÓW
Dodawanie liczb całkowitych
Wysokości i pole trójkąta równobocznego.
- REKORDY W ŚWIECIE PRZYRODY -
Rataje-Park II Koncepcja zagospodarowania obszaru pomiędzy
POLA POWIERZCHNI FIGUR PŁASKICH
Prezentację wykonali: Uczniowie klasy VI Rok szkolny 2009/2010
Twierdzenia Pitagorasa - powtórzenie wiadomości
Nasza szkoła w liczbach
A Z Y M U T
Kąty w wielościanach.
Matematyka Zadania i objaśnienia Jakub Tchórzewski.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Zasady wykonywania rysunków
Jednostki pola powierzchni.
Zapis prezentacji:

Mapa i plan

Skala skala liczbowa 1 : 100 1 : 4000 1 : 5 000 000 skala mianowana 1 : 100 1 : 4000 1 : 5 000 000 skala mianowana 1 cm – 100 cm 1 cm – 40 m 1 cm – 50 km skala liniowa 40 80 120 160 200 m

Co ułatwia czytanie planu i mapy? 1. Tytuł 2. Skala 3. Legenda, czyli objaśnienia znaków topograficznych

Zadanie 1 Korzystając z planu Parku 3 Maja, uzupełnij zdanie nazwami stron świata. Park 3 Maja znajduje się na _______________ od ulicy Kopcińskiego wschód i na _____________ od ulicy Małachowskiego. południe

Zadanie 2 Park 3 Maja ma w przybliżeniu kształt czworokąta. Zmierz długości dwóch krótszych boków tego czworokąta na planie i podaj w metrach ich długości w rzeczywistości. Długości boków na planie: ________ oraz __________ 3 cm 9 cm 5 mm Plan parku wykonano w skali 1 : 4000, czyli 1 cm na planie odpowiada 40 m w rzeczywistości. 1 cm – 40 m 3 cm – 3 ∙ 40 m, czyli 120 m 9 cm – 9 ∙ 40 m, czyli 360 m 1 mm – 40 m : 10, czyli 4 m 5 mm – 5 ∙ 4 m, czyli 20 m 9 cm 5 mm – 360 m + 20 m, czyli 380 m Wymiary rzeczywiste w metrach: 120 m oraz 380 m.

Zadanie 3 W parku odbywają się zawody w biegach przełajowych. Trasa biegu (na planie zaznaczona czerwoną linią) przebiega alejką wokół parku. Zmierz na planie trasę biegu – w tym celu ułóż nitkę wzdłuż alejki. Wynik podaj w pełnych centymetrach. Oblicz dystans, który mają do pokonania zawodnicy startujący w biegu. Wynik podaj w metrach oraz w kilometrach i metrach.

Zadanie 3 W parku odbywają się zawody w biegach przełajowych. Trasa biegu (na planie zaznaczona czerwoną linią) przebiega alejką wokół parku. Zmierz na planie trasę biegu – w tym celu ułóż nitkę wzdłuż alejki. Wynik podaj w pełnych centymetrach. Oblicz dystans, który mają do pokonania zawodnicy startujący w biegu. Wynik podaj w metrach oraz w kilometrach i metrach. Długość trasy biegu na planie: _____ cm 53 Plan parku wykonano w skali 1 : 4000, czyli 1 cm na planie odpowiada 40 m w rzeczywistości. Dystans do pokonania w rzeczywistości: 2120 w metrach: ______ m w kilometrach i metrach: ______ km ______ m 2 120

Zadanie 4 Ania wykonała plan placu zabaw znajdującego się w Parku 3 Maja. skala 1 : 2000 1 cm – 20 m Na planie zaznaczono czerwoną linią ścieżkę prowadzącą od placu zabaw do fontanny. Oblicz długość tej ścieżki. Długość ścieżki na planie: _____ cm _____ mm 2 6 Plan placu zabaw wykonano w skali 1 : 2000, czyli 1 cm na planie odpowiada 20 m w rzeczywistości. Długość ścieżki w rzeczywistości: ____ m 52

Zadanie 5 Na podstawie planu placu zabaw oblicz rzeczywistą średnicę fontanny. skala 1 : 2000 1 cm – 20 m Średnica fontanny na planie: ____ mm. 6 Plan placu zabaw wykonano w skali 1 : 2000, czyli 1 cm na planie odpowiada 20 m w rzeczywistości. Średnica fontanny w rzeczywistości: ____ m. 12

Zadanie 6 Tomek wykonał plan kortów tenisowych znajdujących się w parku. skala 1 : 1000 1 cm – 10 m Korzystając ze skali mianowanej uzupełnij zdanie. 1 centymetrowi na planie odpowiada ______ metrów w rzeczywistości. 10

Zadanie 7 Korty tenisowe w Parku 3 Maja mają kształt pewnego wielokąta. a) Podpisz wszystkie wierzchołki tego wielokąta. C b) Jaki to wielokąt? D c) Ile kątów prostych ma ten wielokąt? E F B A Korty tenisowe w Parku 3 Maja mają kształt ___________. sześciokąta Ten sześciokąt ma ___ kątów prostych. 5

Zadanie 8 Zaznacz na rysunku wielokąta: a) jedną parę boków równoległych – kolorem niebieskim, b) jedną parę boków prostopadłych – kolorem zielonym.

Zadanie 9 Zmierz boki wielokąta i oblicz ich rzeczywistą długość. Oblicz, ile metrów siatki potrzeba do ogrodzenia kortów tenisowych. skala 1 : 1000 1 cm – 10 m

Plan kortów wykonano w skali 1 : 1000, czyli 1 cm na planie odpowiada 10 m w rzeczywistości. Wymiary na planie: Wymiary rzeczywiste: 3 cm 30 m 3 cm 5 mm 35 m 2 cm 5 mm 7 cm 25 m 70 m 3 cm 5 mm 35 m 5 cm 5 mm 55 m skala 1 : 1000 1 cm – 10 m 30 + 35 + 25 + 35 + 55 + 70 = 250 (m) Do ogrodzenia kortów tenisowych potrzeba _____ metrów siatki. 250

Zadanie 10 Tomek narysował pewną figurę. Twierdzi, że taki kształt ma stadion w parku. Ile osi symetrii ma ta figura? Narysuj jej wszystkie osie symetrii. Ta figura ma _____ osie symetrii. 2