Niemowlę Pojawiają się różne dźwięki samogłoskowe (a, e, o, u)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój mowy u dziecka w wieku przedszkolnym
Advertisements

Niezbędnik logopedyczny
Rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym.
FONETYKA.
Samorz ą dowa Szko ł a Podstawowa nr 3 im. Stefana Ż eromskiego w Suchedniowie W Ś WIECIE JANUSZA KORCZAKA.
Rozwój mowy dziecka 3 i 4-letniego
Charakterystyka dyslalii
ROZWÓJ MOWY U DZIECI.
Zaburzenia wymowy.
WADY WYMOWY.
Twinning Project Strengthening of the process of implementation of the anticorruption activities Transition Facility 2004 Whistleblower Osoby, które z.
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
Rozwój mowy dziecka.
Upodobnienia pod względem dźwięczności
"Granice mojego języka są granicami mojego świata".
JAK ROZWIJA SIĘ MOWA? Proces rozwoju mowy przebiega etapami i trwa kilka lat. Zanim dziecko nauczy się wyrażać swoje myśli, musi przejść wiele etapów,
2. Układ narządów artykulacyjnych przy wymowie wybranych głosek.
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
"Granice mojego języka są granicami mojego świata". /cyt. z "Traktatu logiczno - filozoficznego" Ludwika Wittgensteina/
NAJWAŻNIEJSZE POJĘCIA
Prawidłowe kształtowanie mowy jest fundamentem wychowania człowieka.
Prof. dr hab. Anna Karma ń ska SGH, SKwP. 1. uwarunkowania zmian w zarz ą dzaniu przedsi ę biorstwem 2. zarz ą dzanie warto ś ci ą przedsi ę biorstwa.
W YNIKI EGZAMINU MATURALNEGO Rok szkolny 2010/2011.
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
Przykłady skrzyżowań ze znakami
Czy rozwój mowy mojego dziecka przebiega prawidłowo ?
WADY WYMOWY.
Quiz o energii odnawialnej.
Zaćmienie Słońca.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany jest ze środk ó w.
Szkolenie praktyczne obejmuje : Zajęcia praktyczne Praktykę zawodową i jest realizowane poza terenem szkoły w renomowanych warszawskich hotelach np.:
Lekcja dla I klasy gimnazjum
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
 APETYCZNIE I SOCZY Ś CIE  TECHNIK Ż YWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH.
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
Etapy rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym
Najczęściej spotykane wady wymowy u dzieci w wieku
Prawidłowy rozwój mowy gwarancją sukcesu w szkole
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
AlFaBET.
WADA WYMOWY.
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA
Normy rozwoju mowy.
Fonetyka i fonologia.
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
MODU Ł Klasa I „Kszta ł cenie ponadgimnazjalne”
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
Co w szkole piszczy???. Zaj ę cia ruchowe na boisku szkolnym.
Zapraszam do obejrzenia prezentacji.
Etapy rozwoju mowy dziecka
Dziecko w gabinecie logopedycznym – zarys terapii logopedycznej
Metoda symultaniczno–sekwencyjna
Utrwalenie pisowni wyrazów z „j”
wykonała Edyta Gagracz
Logopedia w szkole.
ETAPY ROZWOJU MOWY według L. Kaczmarka
FONETYKA.
ROZWÓJ MOWY DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Duka Company Liceum ogólnokształcące we Wronkach im. Powstańców Wielkopolskich.
WADY WYMOWY DZIECI W WIEKU PRZEDSZOLNYM
ETAPY ROZWOJU MOWY DZIECKA
Katarzyna Konieczna – neurologopeda
GLOTTODYDAKTYKA.
FONETYKA nauka o głoskach: Fon – dźwięk Fonem – głoska
ROZWÓJ MOWY PRZYCZYNY WAD WYMOWY U DZIECI
Rozwój mowy dziecka.
A Ą B C Ć D E Ę F G H I J K L Ł M N Ń O Ó P R S Ś T U W Y Z Ź Ż.
opracowała Edyta Gagracz
Zapis prezentacji:

Niemowlę Pojawiają się różne dźwięki samogłoskowe (a, e, o, u) W fazie gaworzenia i później mogą pojawiać się spółgłoski (g, h, k, m, b, t, d, p, b)

Dziecko roczne i dwuletnie Wymawiane są już praktycznie wszystkie samogłoski ustne, choć w ich obrębie mogą pojawić się deformacje (nie powinny być powodem do niepokoju) Zwykle prawidłowo artykułowane są spółgłoski: p, b, m, n, ń, t, d, k, g

Trzylatek Wśród samogłosek ustnych nadal mogą pojawiać się substytucje, szczególnie (e, o) mogą być zastępowane przez (a) Kolejne spółgłoski prawidłowo realizowane to: l, ł, ś, ź, ć, dź, w, f

Czterolatek Prawidłowo realizowane są wszystkie samogłoski ustne. Pojawiają się samogłoski nosowe (ą, ę), jednak trudności z ich prawidłową artykulacją mogą utrzymywać się aż do wieku szkolnego. Wśród spółgłosek pojawiają się: s, z, c, dz

Pięciolatek Prawidłowo wymawia głoski: sz, ż, cz, dż

Sześciolatek Pod koniec tego okresu lub na początku 7 roku życia prawidłowo artykułowana powinna być także głoska ( r ).