Wydział Resocjalizacji i Socjoterapii Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Stemplew ŚWINICE WARCKIE
Advertisements

Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy im. Juliana Tuwima w Stemplewie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Kształcenie zawodowe a kadra pedagogiczna
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum im. W. Witosa w Pławie
1. 2 Położenie szkoły 3 W skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych wchodzą cztery typy szkół kształcące młodzież i dorosłych na różnym poziomie:
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2
Zespół Szkół w Zabrodziu
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
Szkoła zawodowa Rzeszów Szkoły Zawodowe w Rzeszowie ZS Agroprzedsiębiorczości ZS Kształcenia Ustawicznego ZS Ekonomicznych ZS Elektronicznych ZS.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY
Zespół Szkół im. Jana Kasprowicza w Jelczu-Laskowicach ul. Techników 26, Jelcz-Laskowice tel ,
OFERTA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA POZIOMIE PONADGIMNAZJALNYM
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Szkół im. Konstytucji 3 Maja w Iławie
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY Ul. Kazimierza Wielkiego 23A Stopnica
Gostynińskie Centrum Edukacyjne
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Dołącz do nas!!!. Profil akademicki Współpraca z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.
OFERTA EDUKACYJNA ELBLĄSKICH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie Dołącz do nas!!!
Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego Radom Radom tel tel.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W RZESZOWIE oferta edukacyjna szkół Rzeszów 2016.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
KLASA WIELOZAWODOWA. Wybierz zawód i kształć się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami!
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ z aktualną ofertą szkół ponadgimnazjalnych i placówek oświatowych podległych Powiatowi Kędzierzyńsko-Kozielskiemu! Powiatowy.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
NAUKA W RZEMIOŚLE – DOBRY WYBÓR. CZYM JEST RZEMIOSŁO  Rzemiosło to zawodowe wykonywanie działalności gospodarczej przez osobę fizyczną z udziałem kwalifikowanej.
Centrum Kształcenia Ustawicznego Liczba słuchaczy Rok szkolny Liczba słuchaczy Liczba oddz. 2010/ / / / / /179.
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W RZESZOWIE oferta edukacyjna szkół
I Liceum Ogólnokształcące im. Gen. Józefa Bema w Ostrołęce ul
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne w roku szkolnym 2016/2017
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH

Doradztwo zawodowe w szkołach
Spotkanie dyrektorów szkół zawodowych
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Podsumowanie rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na rok 2016/2017
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Zmiany w prawie oświatowym
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
dobry start w przyszłość
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
BRANŻOWA SZKOŁA PIERWSZEGO STOPNIA
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
REKRUTACJA 2018 / 2019 OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY
Powiat Buski.
Zapis prezentacji:

Wydział Resocjalizacji i Socjoterapii Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE) Goniądz, 20 września 2017

Tematyka prezentacji Wydział Resocjalizacji i Socjoterapii ORE – zadania 2017/2018 Stan miejsc w MOW System teleinformatyczny Problemy związane z umieszczaniem i pobytem w MOW nieletnich

Wydział Resocjalizacji i Socjoterapii zadania 2017/2018

Wydział Resocjalizacji i Socjoterapii - zadania Doskonalenie zawodowe kadry pedagogicznej Dobór odpowiednich placówek dla nieletnich

Zadania 2017 Udział w pracach zespołu RPO, RPD, MEN, MOW – katalog wypadków nadzwyczajnych, narzędzie ds. monitoringu spełniania standardów funkcjonowania MOW Modernizacja systemu teleinformatycznego tzw. systemu kierowania nieletnich do młodzieżowych ośrodków wychowawczych poprzez dostosowanie do zmian związanych z reformą strukturalną systemu oświaty

Zadania 2017 Ankieta: Problemy wychowawcze i organizacyjne w MOW Termin wrzesień-październik 2017 Ewaluacja programów profilaktycznych w MOW i MOS Termin 11-13 października 2017 Dialog motywujący jako efektywna metoda wspomagania zmiany w praktyce wychowawczej Termin października 2017 Projekt E-PROFI, efektywna profilaktyka - szkolenia e-learning, blok warsztatowo-superwizyjny – Fundacja Proesterno Termin wrzesień-grudzień 2017

Doskonalenia kadry 2017/2018 (1) Doradztwo edukacyjno-zawodowe z aktywizacją społeczną dla uczniów z trudnościami edukacyjnymi w MOW i MOS termin IV – VI 2018 Indywidualizacja procesu resocjalizacji nieletnich w MOW/MOS – planowanie, udzielanie i ocena efektów pomocy psychologiczno-pedagogicznej termin IX 2017 –VIII 2018 Profilaktyka agresji i przemocy rówieśniczej termin I-III kwartał 2018 Konstruowanie programów profilaktycznych w ramach opracowania programu wychowawczo profilaktycznego termin I-III kwartał 2018

Doskonalenia kadry 2017/2018 (2) Praca nad zachowaniami autoagresywnymi, myślami i tendencjami samobójczymi dzieci i młodzieży termin I-III kwartał 2018 Interwencja kryzysowa wobec dzieci i młodzieży termin I-III kwartał 2018 Wczesne rozpoznawanie i interwencja wobec wychowanków MOW/MOS zażywających środki psychoaktywne termin II-III kwartał 2018

Inne zadania 2017/2018 Wychowankowie MOW/MOS są aktywni – upowszechnianie dobrych praktyk w zakresie oddziaływań resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych w MOW/MOS termin IX 2017-VIII 2018

Wydział Resocjalizacji i Socjoterapii – zadania w zakresie doskonalenia kadry www.szkolenia.ore.edu.pl

Stan miejsc w MOW

Rozmieszczenie MOW

Liczba ośrodków Rok MOW 2004 45 ośrodków 2873 miejsca 2006 dane z systemu teleinformatycznego Rok MOW 2004 45 ośrodków 2873 miejsca 2006 52 ośrodki 3300 miejsc 2012 85 ośrodków 5177 miejsc 2014 95 ośrodków 5857 miejsc 2016 95 ośrodków 5830 miejsc wrzesień 2016 - 5885 miejsc 2017 95 ośrodków 5914 miejsc 1 MOW wstrzymane wskazania 13

Wielkość placówek Wielkość placówek od 24 do 151 miejsc Łączna liczba miejsc 5 914 Liczba wychowanków Liczba placówek 2016/2017 Liczba placówek 2017/2018 do 24 uczniów 3 25-48 uczniów 30 33 49-72 uczniów 37 34 73-99 uczniów 20 21 od 100 5 4 Sprawdzić MOW powyżej 100

Liczba miejsc w MOW według stanu 18.09.2017 Łączna – 5 914 Zajętych – 4 669, w tym 525 niedoprowadzonych Wolnych – 1 245 (w 2016 r. – 945)

Zajętość miejsc w MOW Wolnych – 1 245 miejsc, zajętość 79% Procent wolnych miejsc Liczba placówek Według stanu na 21.09.2016 Liczba placówek Według stanu na 18.09.2017 Powyżej 50% 2 41-50% 3 5 31-40% 4 10 21-30% 17 35 11-20% 33 22 1-10% 28 19 0% 8 Wykres słupki

Liczba oczekujących według stanu na dzień 18.09.2017 29 nieletnich, w tym: szkoła podstawowa - 4 gimnazjum - 8 liceum ogólnokształcące - 1 technikum - 5 SB-I/ZSZ - 11

Branżowa Szkoła I stopnia kształcenie w zawodach dla chłopców (31 MOW z BS-I/ZSZ) dla dziewcząt (24 MOW z BS-I/ZSZ) Blacharz samochodowy Fryzjer Krawiec Kucharz Mechanik pojazdów samochodowych Sprzedawca Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie Technik żywienia i usług gastronomicznych, Murarz-tynkarz Technik usług fryzjerskich Ogrodnik Piekarz Pracownik pomocniczy obsługi hotelowej Stolarz, Ślusarz Zdun Technik informatyk

Statystyki Typ zdarzenia Liczba wystąpień 1.07-18.09.2016 1.07-18.09.2017 Złożono wniosek o wskazanie JST 1962 1658 Wycofano wniosek do korekty 167 152 Wystawiono wskazanie 1933 1739 Przeniesiono 571 423 Skreślono 2220 1735 Wystawiono skierowanie przez JST 2444 2236

Wskaźniki w okresie 18.09.2016-18.09.2017 Niedoprowadzeni: 49.55% wskazań i przeniesień: 8374, w tym niedoprowadzonych: 4149 Wskaźnik realizacji wniosków o wskazanie: 93.06% wszystkie wnioski: 8682 zweryfikowane: 8098  liczba wskazań: 7536 Wskaźnik realizacji wniosków o przeniesienie:92.8% wszystkie wnioski: 904, liczba przeniesień: 838

Dobór placówki dla nieletnich

Kryteria uwzględniane podczas doboru placówki odpowiedniej dla nieletnich Typ placówki Poziom rozwoju intelektualnego Płeć Etap edukacyjny Języki obce Preferowany zawód w przypadku BS-I/ZSZ Czas oczekiwania nieletniego/niej na miejsce w placówce Odległość placówki od miejsca zamieszkania nieletniego/niej

Kryteria uwzględniane podczas doboru placówki odpowiedniej dla nieletnich Możliwość kontynuowania nauki w danej placówce na kolejnym etapie edukacyjnym Umożliwienie nieletniemu/niej ukończenia danego etapu edukacji przed osiągnięciem pełnoletności Analiza danych zawartych we wniosku jednostki samorządu terytorialnego na temat dotychczasowego przebiegu procesu resocjalizacji Wskazania i przeciwwskazania opisane w informacjach dodatkowych na wniosku JST SPE a oferta MOW

Inne wybrane funkcjonalności systemu

Inne dostępne lub planowane funkcjonalności systemu teleinformatycznego ORE Podgląd karty placówki dla organów prowadzących Podgląd karty placówki poprzez wyszukiwarkę Podgląd karty wychowanka przy realizacji przeniesienia Załączenie opinii zespołu przy przeniesieniu Informacja o terminie ważności wskazania Wzory pism dostępne przy oznaczeniu zdarzeń Generowanie raportów

Generowanie raportów za pośrednictwem systemu teleinformatycznego

Generowanie raportów Kategoria w systemie teleinformatycznym Placówki Wychowankowie Zdarzenia Prognoza Zmienne: placówka, woj., JST, data Przykładowo dostępne są raporty na temat: liczby miejsc w placówkach, liczby oczekujących na danym etapie edukacyjnym, występowania określonych zdarzeń, zapotrzebowania na miejsca.

Funkcjonalność systemu teleinformatycznego Raporty

Statystyki: wychowankowie, zdarzenia Aktualizacja Kart placówki Rzetelność wypełniania Kart wychowanków Zgodność wpisywanych informacji ze stanem faktycznym: oznaczenie przybycia, oznaczenie nieobecności, otrzymanie skierowania pocztą Słownik pojęć

Problemy związane z umieszczaniem i pobytem nieletnich w MOW

Nieletni przed 18 r. ż., którzy ukończyli edukację Kształcenie w branżowych szkołach I stopnia przy braku zgody lekarza medycyny pracy Dokończenie rozpoczętego kształcenia w MOW np. 2 LO, 2 T Umieszczanie w MOW nieletnich z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym Edukacja nieletnich na pierwszym etapie edukacji Odbieranie wychowanków z Policyjnej Izby Dziecka

DANE KONTAKTOWE www.ore.edu.pl www.systemkierowania.ore.edu.pl OŚRODEK ROZWOJU EDUKACJI UL. POLNA 46A 00-644 WARSZAWA systemkierowania@ore.edu.pl

DZIĘKUJEMY I ZAPRASZAMY DO ZADAWANIA PYTAŃ Joanna Kulesza Marta Koch-Kozioł Katarzyna Giemza