Bezpieczeństwo w sieci

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała: Nikola Falińska 1b
Advertisements

„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
INTERNET POŻYTECZNIE-
Bezpieczeństwo dzieci w Internecie
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
Jak bezpiecznie korzystać
Bezpiecznie w sieci.
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE
Bezpiecznym w sieci być!
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Bezpieczny internet.
Zasady Bezpiecznego korzystania z Internetu
Promujemy bezpieczeństwo w Internecie.
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
KODEKS 2.0 Projekt Szkoła z klasą. 1. TIK – pomoc naukowa w szkole. Dziel się wiedzą i udostępniaj pomocne materiały. 2. Korzystamy tylko z wiarygodnych.
11 Luty – Dzień Bezpiecznego Internetu
B e z p i c n y I n t e r.
„Bezpieczeństwo w Internecie”
Bezpieczeństwo w Internecie
Szkolny Kodeks 2.0.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Helpline.org.pl – pomoc w bezpiecznym surfowaniu
10 zasad bezpiecznego korzystania z Internetu
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Co to jest Netykieta? Netykieta to zbiór zasad kulturalnego i prawidłowego korzystania z Internetu. To regulamin poprawnego zachowania się w Sieci,
Przemoc internetowa polega na: Obrażaniu kogoś przez internet na różnych stronach; np.: Facebook, GaduGadu itd… Publikowaniu treści obscenicznych i wulgarnych;
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Bezpieczeństwo w sieci
Zagrożenia w Internecie
Bezpieczny Internet Co robić? Czego nie robić? Jak być bezpiecznym?
Bądź bezpieczny w internecie
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Bezpieczeństwo w sieci
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Bądź bezpieczny w sieci
Autor: Paulina Janosz Klasa 6b. Internet – dobro czy zło ? Internet to wspaniały wynalazek. Korzystają z niego niemal wszyscy – dzieci i dorośli. Internet.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
LEPSZY INTERNET ZALEŻ OD CIEBIE
Autorzy: Natalia Krzeszewska Natalia Rozlach. Internet jest bardzo przydatny i pomocny w pracy, ale niestety czyhają w nim zagrożenia tj. wirusy. Aby.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Bezpieczny Internet.
START KONIEC BRAWO! :) NASTĘPNE PYTANIE ŹLE! :( SPRÓBUJ JESZCZE RAZ.
Aleksander Kuliński klasa II A
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Szkolne Zasady Bezpieczeństwa w Internecie
Internet to nie tylko gry
ZAKŁADANIE POCZTY ELEKTRONICZNEJ
Nie ufaj osobom poznanym w sieci
Dzień Bezpiecznego Internetu
ZAKŁADANIE POCZTY ELEKTRONICZNEJ
Bezpieczeństwo w sieci
Dzień Bezpiecznego Internetu
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Dzień Bezpiecznego Internetu
TIK w szkole.
Wykonała: Agnieszka Jakubiak
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
BĄDŹ BEZPIECZNY W INTERNECIE
Zapis prezentacji:

Bezpieczeństwo w sieci

Cele projektu: Ustalenie odpowiedzi na pytanie, czy nasi uczniowie posiadają odpowiednią wiedzę na temat bezpieczeństwa w sieci? Rozpowszechnianie zasad bezpieczeństwa w sieci. Zachęcanie uczniów do stosowania zasad bezpieczeństwa.

Podjęte działania: Przeprowadzenie wśród gimnazjalistów ankiety dotyczącej zdrowego stylu życia i opracowanie jej wyników. Opracowanie wyników ankiety i opracowanie wniosków. Wykonanie plakatu promującego bezpieczeństwo. Przygotowanie prezentacji oraz zorganizowanie spotkania „Bezpieczeństwo w sieci”.

Wyniki ankiety - klasa 6 Odpowiedzi A – 15% Odpowiedzi B – 38% Odpowiedzi C – 47%

Wyniki ankiety - klasa 7 Odpowiedzi A – 16% Odpowiedzi B – 34% Odpowiedzi C – 50%

Wyniki ankiety - klasa 2 gim Odpowiedzi A – 14% Odpowiedzi B – 44% Odpowiedzi C – 42%

Wyniki ankiety - klasa 3 gim Odpowiedzi A – 18% Odpowiedzi B – 41% Odpowiedzi C – 41%

Pozytywne wnioski: W każdej klasie ponad 40% osób wskazywało odpowiedzi C na podane pytania. Także około 40% osób wskazywało odpowiedzi B, czyli ci uczniowie dobrze lub bardzo dobrze wiedzą, jak dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci.

Jednak w każdej klasie kilkanaście procent uczniów wskazywało odpowiedzi A. To są niekorzystne wyniki, gdyż wskazują na naszą – uczniów - ignorancję oraz brak dbania o własne bezpieczeństwo. Postępując w ten sposób narażamy się nie tylko na zawirusowanie naszego sprzętu (laptop, smartfon), lecz stwarzamy okazję do tego, że ktoś może ukraść naszą internetową tożsamość.

Podstawowe zasad, jak samemu dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci, aby zminimalizować zagrożenia czyhające na nas.

Kiedy zakładamy hasło do kont internetowych powinno ono być: Długie. Składające się z małych i dużych liter, a także cyfr i znaków. Powinniśmy używać innego hasła do każdego konta. Hasło powinno być znane tylko dla Ciebie.

Gdy logujemy się w miejscu publicznym zawsze: Zwracamy uwagę na bezpieczne połączenie. Zwracamy uwagę, czy ktoś nie patrzy na klawiaturę.

Gdy musimy odejść od komputera w miejscu publicznym: Wylogowujemy się ze wszystkich kont, aby nikt nie mógł zobaczyć naszych danych, nie podszył się pod nas lub w ogóle nie przejął naszej tożsamości.

Podajemy swoje prawdziwe dane: Tylko gdy jest to konieczne np. podczas zakupów internetowych.

Na urządzeniach, z których korzystamy (laptop, smartfon, komputer) instalujemy programy antywirusowe z aktualną bazą danych.

Gdy ktoś przysyła nam e-mail, link lub załącznik otwieramy go: Tylko gdy przesyła go znajomy. Wygląda wiarygodnie.

Publikując swoje materiały np. teksty, zdjęcia lub filmy w internecie: Mam świadomość, że odtąd jest możliwe, iż każdy będzie mógł je zobaczyć, w tym rodzina, znajomi, a także przyszli pracodawcy. Nie publikuję materiałów, które kompromitują mnie lub inne osoby, także postronne.

Gdy widzę banery reklamowe czy linki, które zachęcają do skorzystania z promocji, oferty specjalnej, konkursu czy odbioru nagrody, którą rzekomo się wygrało: Omijam z daleka, chyba że widzę, że reklama jest związana z zaufaną instytucją.

Ustawiamy różne dostępy dla różnych grup znajomych, członkowie każdej widzą co innego. Nieznajomi widzą tylko nazwisko i zdjęcie.

Do grona znajomych w serwisach społecznościowych zapraszamy: Tylko znajomych. Ewentualnie osoby ostatnio poznane, które są w gronie znajomych moich znajomych.

Korzystając z aplikacji w sieciach społecznościowych: Sprawdzamy, do jakich danych będą miały dostęp. Wyznaczamy, kto może widzieć efekty działania tych aplikacji.

Podczas robienia zakupów w sieci: Zachowaj wszelakie bezpieczeństwo. Przeczytaj regulamin sklepu, opinie klientów, na jakiej stronie odbywa się płatność. Sprawdź, czy adres e-mail, który informuje nas o płatności, jest spójny z domeną sklepową.

Podczas łączenia się z Internetem upewnij się, że masz włączony system antywirusowy.

Dziękujemy za uwagę. Uczniowie klasy III gim.