Znaczenie marketingu w ekonomii społecznej oraz nadawanie znaku jakości produktom i usługom w obszarze ekonomii społecznej WARSZAWA / czerwiec 2015
Czy chcemy promować markę czy produkt? Znaczenie marketingu Czy chcemy promować markę czy produkt?
Cel budowania marki kreowanie i utrwalanie pozytywnego wizerunku w umysłach konsumentów budowanie zaufania i lojalności
Pozytywne skojarzenia ES Własnoręcznie zrobione Ekologiczne Lokalne Zdrowe Dobre jakościowo Tańsze Naturalne Obywatelski charakter Wspólnotowe Społecznie odpowiedzialne
Wizerunek
Wykorzystanie przewagi Brzydkie warzywa smakują tak samo jak ładne Francuskie sklepy Intermarche sprzedają brzydkie warzywa, przekonując klientów, że zrobione z nich potrawy smakują przecież dokładnie tak samo jak te ładne, ślicznie wyrośnięte. Powód takiej kampanii jest prosty i oczywisty :policzono, że z powodu złego wyglądu owoców i warzyw co roku nie sprzedaje się 750 ton produktów. Aby zachęcić klientów do kupowania "nieładnych" warzyw i owoców obniżono ich cenę o 30%. Akcja jest poparta szeroko zakrojoną kampanią reklamową we francuskiej telewizji. Nad stoiskami z warzywami i owocami wiszą wielkie plakaty.
Edukacja Budowanie marki ES Budowanie marki poszczególnych podmiotów Budowanie marki produktów
Nadawanie znaku jakości Czy stosować dodatkowe oznaczenia (znaki) jakościowe? Czy budować własny znak jakości? Czy zastosować oficjalny „znak jakości”?