WYSTAWA HISTORYCZNA „PAMIĄTKI PO MOICH PRZODKACH”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Advertisements

Ul. Harcerska Komorno Tel
„W barwach biało-czerwonych” Zespół Szkół w Korycinie kwiecień - maj 2016.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
INSTA 4 IV Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Toruniu.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Historia i tradycje Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie pierwotnie mieściła się w budynku VI Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja przy ul. Mickiewicza.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Festyn zorganizowany przez Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie w ramach obchodów Święta Spółdzielczości Bankowej Chełm 29 czerwca 1914 r. Plac Doktora.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
"Świecimy przykładem 2009". Konkurs ekologiczny 32 DH POWSINOGI KONARZEWO.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
W dniu 30 maja 2015 roku odbył się Piknik Rodzinny w parku- przy ul. Wieniawskiego. Organizatorem była Szkoła Podstawowa nr 24 w Rzeszowie. Trwał on.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
ZESPOLE SZKÓŁ W LUBOWIDZU PROCEDURY EWAKUACJI W. Osoba która pierwsza zauważyła pożar lub zagrożenie powinna natychmiast powiadomić: najbliższe otoczenie.
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
Dzie ń Ż onkila Hospicjum Ś w. Łazarza w Krakowie 4 maja.
Numer 1 (mamy nadziej ę, ż e nie ostatni). podpowiedź (na następnych stronach)
Piątek Święto Ziemi Celem udziału w akcji związanej z obchodami Światowego Dnia Ziemi jest:  rozwijanie umiejętności dbania o otaczającą.
FOTOREPORTAŻ GIMNAZJUM NR 11 W TARNOWIE. NARODOWY BANK POLSKI W RZESZOWIE.
 Co to jest bank? Co to jest bank?  Lokata Lokata  Super konto GRAFITTI Super konto GRAFITTI  Karta kredytowa Karta kredytowa  Karta bankomatowa.
Szkoła Podstawowa nr 29 im. Jana Kochanowskiego 90 – 338 Łódź, ul. Przędzalniana 70 tel
Witamy młodzie ż z Niemiec w Polsce. Długo oczekiwana wizyta odbyła się w ramach realizacji programu Erasmus+ w podprojekcie „Odkrywanie regionów”. Celem.
Gimnazjum w Zespole Szkół w Niedźwiadzie Górnej. Na zebraniu uczniowie zapoznali się z programem „ Talentowisko” oraz regulaminem konkursu „Spółdzielnia.
MOJA ULUBIONA KSIĄŻKA KAMIENIE NA SZANIEC.
Izba regionalna w Motarzynie
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Rola książki w życiu człowieka
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Internat „JULIA Nasz Internat znajduje się w centrum miasta przy ul. Wysockiego co ułatwia dojazd do szkoły oraz do wielu innych miejsc i atrakcji w mieście.
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
„Byłem głodny, a daliście mi jeść… błogosławieni Ojca mojego”
Historia która mogła zdarzyć się na prawdę
FOTOREPORTAŻ Z WYCIECZKI DO KSIĄŻNICY
W roku szkolnym 2014/2015 szkoła realizowała różne zadania związane z szeroko pojętą promocją zdrowia, które uwzględniały przyjęty cel dotyczący dostrzegania.
OCALMY DZIECI Z SYRII UNICEF „Pomoc dzieciom w Syrii”
Moje szczęście.
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
Przygotowały: Hania Oleksiewicz i Oliwia Kawula kl. 6a
Co się zdarzyło w Manko? Adam Kilijański IIe.
Dzień Pluszowego Misia
Zespół Szkół im. Elizy Orzeszkowej
W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
„RAZEM RATUJEMY KONIE- IV EDYCJA”
A ty dla kogo żyjesz? Dla kogo są Twoje kroki i zmagania każdego dnia?
WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA
Stulecie Niepodległości w Barwach Biało - Czerwonych
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Staż 2017.
do szkół ponadpodstawowych w województwie zachodniopomorskim
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Wycieczka do urzędu pocztowego
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
ZOSIA LULECZKA Cokolwiek umysł może sobie wyobrazić, jest w stanie osiągnąć - napoleon hill.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Zapis prezentacji:

WYSTAWA HISTORYCZNA „PAMIĄTKI PO MOICH PRZODKACH”

W styczniu 2014r. w Szkole Podstawowej w Sieprawiu została zorganizowana wystawa historyczna. Uczniowie klas 4, 5 i 6 przynosili na lekcje historii różne pamiątki po przodkach, znalezione we własnych domach, ale też często poszukiwane wśród dalszych i bliższych krewnych.

Przygotowania do wystawy trwały ponad 2 miesiące Przygotowania do wystawy trwały ponad 2 miesiące. Wielu uczniów czynnie zaangażowało się w jej tworzenie. W sumie udało się zgromadzić ponad 120 eksponatów.

Wystawa została umieszczona w głównym holu szkoły Wystawa została umieszczona w głównym holu szkoły. Zależało nam na tym, aby wszyscy wchodzący do szkoły zarówno uczniowie, ich rodzice, jak i odwiedzający nas goście mieli możliwość zapoznania się ze zgromadzonymi przez nas eksponatami.

Wśród eksponatów znalazły się narzędzia rolnicze jak: sierpy, cepy, kopoc, nosidła; części końskiej uprzęży (chomąto, orczyk, waga)

Sporą grupę stanowiły masielnice, niecki do wyrabiania ciasta oraz słomianki, w których wyrastało ciasto na chleb.

Kolejną grupą eksponatów były lampy naftowe.

Bardzo dużo udało nam się zgromadzić starych zdjęć, dokumentów, książek, czasopism oraz pieniędzy.

Jednym z cenniejszych eksponatów była tabliczka z rysikiem, która służyła w szkole naszym pradziadkom jako zeszyt.

Kolejną grupę eksponatów stanowiły stare radia, gramofony, płyty winylowe oraz pocztówki dźwiękowe, które okazały się dla uczniów kompletnie nieznane.

Wśród zgromadzonych eksponatów znalazły się również stare żelazka, maszyna do szycia, aparaty fotograficzne, młynki, szklana tara do prania, drewniane narty, stuletnia parasolka i wiele innych.

Nasza wystawa była otwarta przez cały styczeń i cieszyła się ogromną popularnością. Oglądali ją rodzice przyprowadzający dzieci do szkoły, dziadkowie, osoby z zewnątrz odwiedzający placówkę. Wszyscy uczniowie mieli lekcje historii na wystawie. Przyjechały do nas także dzieci z dwóch sąsiadujących z nami szkół podstawowych – z Zakliczyna i Świątnik Górnych.

Wszystkie zwiedzające wystawę dzieci mogły wziąć udział w konkursie związanym z eksponatami. Przez pierwsze 3 tygodnie wybrane 15 eksponatów zostało oznaczone żółtymi kartonikami z numerkami. Zadaniem dzieci było odgadnąć jak nazywa się dany przedmiot i do czego służył. Okazało się, że nie stanowił dla nich tajemnicy wygląd masielnicy czy kałamarza, ale już duże problemy pojawiły się przy moździerzu, kopocu czy bibularce.

Na pewno zorganizowanie tego typu wystawy umożliwiło dzieciom zapoznanie się z przedmiotami codziennego użytku stosowanymi przez ich przodków, o których dzisiaj nie mają pojęcia. Mogli również porównać, jak bardzo zmieniły się niektóre sprzęty na przestrzeni lat, a wiele całkowicie przestało funkcjonować. Niewątpliwie była to dla nich świetna lekcja lokalnej historii. Duża grupa dzieci przekazała Szkole swoje eksponaty, z których planujemy w najbliższym czasie stworzyć stałą wystawę w pracowni historycznej.

Opracowała: Agnieszka Czernecka, nauczycielka historii