Ustalenie polityki cenowej - przykład DSIC Consulting
Plan prezentacji Streszczenie menedżerskie Problem decyzyjny Metody i źródła danych Określenie kosztów badania Analiza danych Wnioski Zalecenia
Streszczenie menedżerskie Wyniki Wnioski Zalecenia
Problem decyzyjny Jaki jest średni poziom cenowy dla oferowanej usługi w Wielkopolsce? Jaki poziom cenowy oferują główni konkurencji t.j. X, Y oraz Z? Jak elastyczne podejście do cen stosują główni konkurenci? Jak zapewnić najwyższe przychody ze sprzedaży? Jaki poziom cenowy gwarantuje maksymalizację efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa? Czy występuje sezonowość popytu? Jak dostosować politykę cenową do występującej sezonowości?
Metody i źródła danych Dobór próby Wybór formy pomiaru Wybór instrumentów pomiarowych Wybór metod analizy danych
Określenie kosztów badania
Analiza danych
Analiza danych
Wnioski Średni poziom cenowy dla oferowanej usługi w Wielkopolsce to XXX. Poziom cenowy usług oferowanych przez głównych konkurentów to XXX. Główni konkurenci są skłonni do ustępstw cenowych na poziomie XXX%? Najwyższe przychody ze sprzedaży osiągane są przy cenie na poziomie XXX. Maksymalizacja efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa osiągana jest przy cenie na poziomie XXX. W cyklach miesięcznym i rocznym występuje silna sezonowość popytu na usługę.
Zalecenia Ustalić średni poziom cenowy oferowanej usługi na poziomie XXX. W miesiącach styczeń-marzec oraz wrzesień-październik zastosować obniżki na poziomie 7-10%. W perspektywie długoterminowej zachować w świadomości odbiorców pozycję lidera jakościowego utrzymując ceny na poziomie 8-12% wyższym niż główni konkurenci 2-5. W perspektywie długoterminowej aktywnie reagować na zmiany ceny przez konkurenta 1 stosując zalecaną strategię benchmarkingową.
Zalecenia fazie cyklu życia, w fazie dojrzałości zastosować metodę „koszt plus”. Wzmocnić współpracę z dystrybutorami 1 i 2 kosztem ograniczenia współpracy z dystrybutorem 3. Rozpocząć wykorzystywanie narzędzia kredytu konsumenckiego. Wydłużyć okres ściągania należności w pierwszej grupie odbiorców do 10 dni roboczych oraz w drugiej grupie odbiorców do 5 dni roboczych.
Dziękujemy za uwagę