Ustalenie polityki cenowej - przykład

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oligopol – konkurencja i współpraca
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Elastyczność popytu.
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Strategie finansowania aktywów płynnych (aktywów bieżących)
Warsztat z pomysłem, cz. III
INDEKS BIZNESU PKPP Wrzesień 03. INDEKS BIZNESU PKPP Sierpień 03 - Wrzesień 03.
INDEKS BIZNESU PKPP Październik 03. INDEKS BIZNESU PKPP Wrzesień 03 - Październik 03.
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Równowaga przedsiębiorstwa w różnych strukturach rynkowych
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
- liczba zatrudnionych - cały zasób siły roboczej - popyt na pracę
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
OPIS PLANU FINANSOWEGO
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
P O P Y T , P O D A Ż.
Rynki konkurencji niedoskonałej
dr inż. Arkadiusz Borowiec Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa
Innowacyjne podejście do ryzyka rynkowego w Spółce Jakub Stolarczyk, DM IDMSA Warszawa 3 III 2008.
Tworzenie sieci dostaw Katedra Logistyki i Transportu
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
DECYZJE CENOWE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Rachunkowość zarządcza
ZASADY USTALANIA CEN.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Promocja listopadowa 2015 Aby zarobić już za miesiąc dużo pieniędzy - musisz te informacje przekazać dalej i nauczyć je przekazywać jeszcze dalej…
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
Analiza sprawności działania przedsiębiorstwa
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
Modele zdominowanych łańcuchów dostaw – podejście abdukcyjne
KALKULACJA CEN W GASTRONOMII
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
Model ekonomicznej wielości zamówienia
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
INFLACJA Wykonał:PawełSochacki Kl.1 Te. Rodzaje inflacji Inflacja popytowa Inflacja popytowa Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Segmentacja rynku.
Ewidencja sprzedaży towarów/wyrobów gotowych
Innowacyjne podejście do ryzyka rynkowego w Spółce
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Obserwatorium kultury
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Ewidencja sprzedaży aktywów obrotowych
Projekt pn. „Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru Gminy Wrocław” na lata Wrocław, styczeń.
Zapis prezentacji:

Ustalenie polityki cenowej - przykład DSIC Consulting

Plan prezentacji Streszczenie menedżerskie Problem decyzyjny Metody i źródła danych Określenie kosztów badania Analiza danych Wnioski Zalecenia

Streszczenie menedżerskie Wyniki Wnioski Zalecenia

Problem decyzyjny Jaki jest średni poziom cenowy dla oferowanej usługi w Wielkopolsce? Jaki poziom cenowy oferują główni konkurencji t.j. X, Y oraz Z? Jak elastyczne podejście do cen stosują główni konkurenci? Jak zapewnić najwyższe przychody ze sprzedaży? Jaki poziom cenowy gwarantuje maksymalizację efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa? Czy występuje sezonowość popytu? Jak dostosować politykę cenową do występującej sezonowości?

Metody i źródła danych Dobór próby Wybór formy pomiaru Wybór instrumentów pomiarowych Wybór metod analizy danych

Określenie kosztów badania

Analiza danych

Analiza danych

Wnioski Średni poziom cenowy dla oferowanej usługi w Wielkopolsce to XXX.  Poziom cenowy usług oferowanych przez głównych konkurentów to XXX.   Główni konkurenci są skłonni do ustępstw cenowych na poziomie XXX%?  Najwyższe przychody ze sprzedaży osiągane są przy cenie na poziomie XXX.  Maksymalizacja efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa osiągana jest przy cenie na poziomie XXX.  W cyklach miesięcznym i rocznym występuje silna sezonowość popytu na usługę.

Zalecenia Ustalić średni poziom cenowy oferowanej usługi na poziomie XXX. W miesiącach styczeń-marzec oraz wrzesień-październik zastosować obniżki na poziomie 7-10%. W perspektywie długoterminowej zachować w świadomości odbiorców pozycję lidera jakościowego utrzymując ceny na poziomie 8-12% wyższym niż główni konkurenci 2-5. W perspektywie długoterminowej aktywnie reagować na zmiany ceny przez konkurenta 1 stosując zalecaną strategię benchmarkingową.

Zalecenia fazie cyklu życia, w fazie dojrzałości zastosować metodę „koszt plus”. Wzmocnić współpracę z dystrybutorami 1 i 2 kosztem ograniczenia współpracy z dystrybutorem 3. Rozpocząć wykorzystywanie narzędzia kredytu konsumenckiego. Wydłużyć okres ściągania należności w pierwszej grupie odbiorców do 10 dni roboczych oraz w drugiej grupie odbiorców do 5 dni roboczych.

Dziękujemy za uwagę