Konsultacja Bożena Hołownia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
Advertisements

BEZPOŚREDNIEGO PRZYGOTOWANIA DO SAKRAMENTU MAŁŻEŃSTWA Minimum programowe.
Wyrażenia Algebraiczne Bibliografia Znak 1Znak 2 Znak 3 Znak 4 Znak 5 Znak 6 Znak 7 Znak 8 Znak 9 Znak 10 Znak 11.
Jeśli chcesz przejść do konkretnego zagadnienia, wybierz je z listy: Dopisanie narzędzia Modyfikacja narzędzia Usunięcia narzędzia Lokalizacja domyślna.
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
Rozwiązywanie równań I-go stopnia z jedną niewiadomą
Dodawania i odejmowanie sum algebraicznych. Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Lekcja 17 Budowanie wyrażeń algebraicznych Opracowała Joanna Szymańska Konsultacje Bożena Hołownia.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
TWIERDZENIE TALESA. Tales z Miletu to jeden z najwybitniejszych mędrców starożytności. Zasłynął nie tylko jako filozof ale także jako matematyk i astronom.
Ekonomiczne Bobry ® Ekonomiczne Bobry to miniprzedsiębiorstwo działające na terenie II Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Pniewskiego w Gdańsku.
Menu Jednomiany Wyrażenia algebraiczne -definicja Mnożenie i dzielenie sum algebraicznych przez jednomian Mnożenie sum algebraicznych Wzory skróconego.
PUŁAPKA ZASOBÓW I BRAK DOSTEPÓW DO MORZA KRAJÓW AFRYKI.
Katarzyna Rychlicka Wielomiany. Katarzyna Rychlicka Wielomiany Przykłady Wykresy funkcji wielomianowych Równania wielomianowe Działania na wielomianach.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Zapraszam na spotkanie z wyrażeniami algebraicznymi!
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Przykład 1: Dla jakich wartości parametru k dane równanie x 2 -3x-2(k-7) ma pierwiastki a)różnych znaków b) jednakowych znaków c) dwa pierwiastki dodatnie.
Paulina Frydych kl.6 b PSP1 Nowa Sól. Nie podawaj danych osobowych. Nie dawaj ludziom informacji osobistych. Może po drugiej stronie jest ktoś kto chce.
Lekcja r. Temat: Jednostki masy używane przy ważeniu.
Ewelina Cieśniewska Ewelina Rutkowska Justyna Budka
Funkcje jednej zmiennej
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
PODZIELNOŚĆ WIELOMIANÓW
Jak ochronić komputer przed wirusami?
ILE WAŻY PIÓRKO ?.
terminologia, skale pomiarowe, przykłady
WYPROWADZENIE WZORU. PRZYKŁADY.
Ciąg arytmetyczny Opracowały : Iwona Głowacka i Małgorzata Jacek.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Zadania na dowodzenie w gimnazjum przygotowanie uczniów do egzaminu Opracował Grzegorz Derbis z Chorzowa.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Logarytmy.
XV Forum Stowarzyszenia ProCAx Rydzyna, 9-11 listopada 2017
Miejsce zerowe i znak funkcji w przedziale
Liczby pierwsze.
Ping – pong dla jednego gracza
Przybliżenia dziesiętne liczb rzeczywistych
Octave Instalacja i konfiguracja środowiska. Wektory i macierze.
Odczytywanie diagramów
Funkcja – definicja i przykłady
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Dodawanie liczb całkowitych
Temat: Pole magnetyczne przewodników z prądem.
Wysokości i pole trójkąta równobocznego.
Temat: Ruch drgający. Okres i częstotliwość drgań.
Wytrzymałość materiałów
Prezentację wykonali: Uczniowie klasy VI Rok szkolny 2009/2010
Tensor naprężeń Cauchyego
Wytrzymałość materiałów
Koszyk danych.
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Dzielenie wielomianów
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Program stażowy Kierunek ORLEN 2019
* Szkolenie personelu Tutaj wpisz temat *
„Przyjaciel lasu” wykonał: Jan Ratajkowski.
NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Forum Komisji Dialogu Społecznego
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000…
Zapis prezentacji:

Konsultacja Bożena Hołownia Mnożenie i dzielenie potęg o jednakowych podstawach, potęgowanie potęgi. Opracowała Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia

Mnożenie potęg o jednakowych podstawach Wzór ogólny: an · am = a n+m a np. 25 · 28 = 2·2·2·2·2·2·2·2·2·2·2·2·2 = 2 13 2 5+8

Spróbuj wykonać działania samodzielnie. PRZYKŁADY Spróbuj wykonać działania samodzielnie. 64 · 67 = 64+7 = 611 127 · 129 · 128 = 127+9+8 = 1224 a42 · a4 = a42+4 = a46 (-7)3 · (-7)15 = (-7)3+15 = (-7)18

Dzielenie potęg o jednakowych podstawach Wzór ogólny: an : am = a n-m a np. 1 610 : 66 = = 6 · 6 · 6 · 6 = 6 4 1 6 10-6

Spróbuj wykonać działania samodzielnie. PRZYKŁADY Spróbuj wykonać działania samodzielnie. 916 : 97 = 916-7 = 99 1123 : 119 : 113 = 1123-9-3 = 1111 x22 : x5 = x22-5 = x17 (-9)43 · (-9)23 = (-9)43-23 = (-9)20

Potęgowanie potęgi Wzór ogólny: (an)m = a n·m a np. (35)6 = 35 · 35 · 35 · 35 · 35 ·35 = 330 35+5+5+5+5+5=35·6

Spróbuj wykonać działania samodzielnie. PRZYKŁADY Spróbuj wykonać działania samodzielnie. (163)7 = 163 · 7 = 1621 ((58)9)5 = 58·9·5 = 5360 (y7)4 = y7·4 = y28 ((-18)6)3 = (-18)6·3 = (-18)18

Jeszcze kilka przykładów: 1. Przedstaw w postaci jednej potęgi: 2. Wyznacz y 55 · 5y = 516 516 : 55 = 516-5 = 511 y = 11

3. Zapisz w postaci jednej potęgi: 125 możemy przedstawić jako 53 25 możemy przedstawić jako 52 625 możemy przedstawić jako 54 4. Podaj wartość a. 364 · 2167 = 6a (62)4 · (63)7 = 6a 68 · 621= 68+21 = 629

To już wszystkie własności potęgowania, które mieliście dzisiaj poznać. Zapraszam do wykonania zadań z pliku.