Program „Działaj Lokalnie” Zasady komunikacji i promocji
Cele: Promocja „Działaj Lokalnie”, Promocja sieci Ośrodków Działaj Lokalnie, Poprawa jakości materiałów na stronach i w mediach społecznościowych, Promocja zaangażowania
Główne zasady Stosowanie logotypów „Działaj lokalnie” przy promocji własnych przedsięwzięć. Informacja o dofinansowaniu: „dofinansowano ze środków Programu Działaj Lokalnie Polsko – Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce”
Stowarzyszenie „Dziecko”
Główne zasady: Promocja projektów na stronach ODL i głównej „Działaj Lokalnie” Promocja projektów w mediach społecznościowych Promocja w lokalnych mediach ODL mają obowiązek wybrać projekty z potencjałem do promocji regionalnej/ ogólnopolskiej
Jak zainteresować media?
Czy nasz projekt jest fajny?
Rekomendacje DL: Mówimy o tym, co jest naprawdę ważne i wpisuje się w szerszy kontakt społeczny, Mówimy prostym językiem, jesteśmy otwarci na komunikację, Pracujemy nad budową informacji Dbamy o detale
Na co kładziemy nacisk? Human story – stawiamy na ludzi, Język konkretnych korzyści, Pozytywny przekaz, Mówimy obrazem: Infografiki/ zdjęcia Jesteśmy aktualni
Media a NGO Co powiedzieli nam dziennikarze? Informowanie przed wydarzeniem, Wskazanie najciekawszego momentu wydarzenia, Wyznaczenie osoby do kontaktu, Przygotowanie wypowiedzi. Media a NGO
Jak zbudować dobrą notatkę? Co? Kto? Kiedy? Gdzie? W Jaki sposób? Po co? Co w związku z tym? Zasada trójkąta: Tytuł Lead treść
Jakimi narzędziami dysponujemy?
Social media Lubisz to? W promocji „Działaj Lokalnie” stawiać będziemy na media społecznościowe: facebook, Youtube. Kanał na youtube: Ośrodek Działaj Lokalnie Gostyń
Czy każdy projekt musi mieć swoje profile w mediach społecznościowych? SIECIUJMY SIĘ! Magia hasztag #odlgostyn #dzialajlokalnie @dzialajlokalnie
Dobry news facebookowy….
Na facebooku liczą się obrazki….
Przepis na sukces 1. Kontaktujmy się 2. Pamiętajmy o robieniu zdjęć 3. Chwalmy się swoimi osiągnięciami 4. Promujmy się nawzajem 5. Szukajmy nieoczywistych rozwiązań
Zadanie domowe Przesłanie na maila: joanna.jakubiak@interia.pl przynajmniej 3 newsów wraz ze zdjęciami z projektu: przed, w trakcie i po realizacji projektu
Bądźmy w kontakcie joanna.jakubiak@interia.pl