Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
CAŁY WROCŁAW CZYTA… IX edycja
Biblioteka szkolna powstała w roku 1964, wraz z oddaniem nowego obiektu szkolnego. Stan księgozbioru w roku szkolnym 2011/2012 to 5778 woluminów.
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół w Regnowie
Międzynarodowe Święto Bibliotek.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Gimnazjum im. ks. J. Twardowskiego w Mysłowie
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Jak odkrycia Marii Skłodowskiej-Curie wpłynęły na dzisiejszą medycynę?
Szkolne Radio Supełek. Działalność Szkolnego Radia Supełek rozpoczęła się od realizacji projektu Wolę słuchać niż wybuchać
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Blog sp.18 w Legnicy Prezentacja naszych dokonań..
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Swobodna 73a, Wrocław, tel: ; fax:
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Działania promujące czytelnictwo
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
O ile dom rodzinny, biblioteka wspomagają rozwój czytelnictwa, o tyle szkoła jest tym miejscem, w którym decyduje się przyszłość słowa drukowanego. Szkoła.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
POD POD HASŁEM. TYTUŁ PROJEKTU ODKRYWAMYNASZESZAMOTUŁY.
Jean-Jacques Sempé René Goscinny
Kurs - OK zeszyt.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
Czas trwania projektu: r. Klasy IV - VI
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
W ramach powyŻszego tematu PODJĘLIŚMY SZEREG DZIAŁAŃ:
Pomysł na promocję książki.
Album fotograficzny Sprawozdanie z wykonania zadania nr 3
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
„CZYTAM, BO LUBIĘ” PROJEKT CZYTELNICZO-POLONISTYCZNY realizowany w Publicznym Gimnazjum im. Ofiar Katynia w Piątnicy r. – r.
Wychowanie przez czytanie
Lubię czytać!.
Dlaczego warto czytać? Informacja od biblioteki szkolnej dla rodziców,
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
i młodzieży Opracowała na podstawie dostępnych materiałów:
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
Projekt biblioteczny 1C
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Szkolne Radio Supełek.
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Weronika D. , Natalia H. , Agnieszka W. - uczennice klasy VI
Zaangażowanie społeczne
DOBRE PRAKTYKI BIBLIOTEKA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W PRUCHNIKU.
Zapis prezentacji:

Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne ? Projekt czytelniczy 2016/2017

Realizując projekt….

każdy z uczestników projektu miał za zadanie w trakcie trwania długiej przerwy czytać fragmenty lektur opowiadań i bajek przeczytaliśmy 14 książek… pozycje dobierane były w ten sposób aby rozwijały kulturę osobistą, kształtowały pozytywne relacje między kolegami, uczyły tolerancji, odpowiedzialności i asertywności chcieliśmy rozwinąć wrażliwość kulturową i społeczną wśród uczniów naszej szkoły czytając wybrane pozycje chcieliśmy zachęcić do czytania

Czytaliśmy :

`

DLACZEGO TRZEBA CZYTAĆ DZIECIOM ? Wspólne czytanie jest formą mądrego kontaktu z dzieckiem i doskonałą metodą wychowawczą.

`

Zorganizowaliśmy kiermasz książek

W ramach współpracy z wydawnictwem „Tuliszków”, po udanym kiermaszu otrzymaliśmy kilkanaście książek, wyboru których dokonaliśmy sami

zorganizowaliśmy akcję „Wymień się książką”, która polegała na tym, że przynosiliśmy własne przeczytane już książki i wymienialiśmy je na inne

na korytarzu szkolnym propagowaliśmy czytelnictwo, zachęcaliśmy do czytania poprzez gazetki

Podczas realizacji projektu, w bibliotece prezentowaliśmy na wystawkach książki warte przeczytania

sala zabaw w trakcie trwania projektu zmieniała się w czytelnię

Podsumowanie projektu (wersja nieoficjalna) TYLKO DLA UCZNIÓW!!! Czytanie zbliża ludzi (Anka I Łysy)… zostali parą w czasie projektu. Niektórzy z nas nauczyli się czytać … a kto wie czy nie większość???? Przeczytaliśmy wszystkie najcieńsze książki z biblioteki. Czasami bywały walki o książkę. Zdecydowanie wolimy opowiadania niż lektury. Filip ma wielbicielki w klasach I-II-III SP  Cygan stał się specjalistą od nowel Marii Konopnickiej :D Dominik miał największego ,,cykora ‘’ przed czytaniem. Dzięki Kubie B. skończyliśmy projekt (poganiał panią Wasilak). Chrostek poprawił dykcje w czytaniu. Gdyby Filip nie zabrał Julce pendriva nie byłoby zdjęć w tej prezentacji. Kuba B. i Filip J. ogarnęli całą prezentację . Anka budziła strach w młodszych klasach… kiedy czytała żaden ,,maluch’’ nawet nie odważył się pisnąć .

Ruda krzykiem zmuszała do słuchania jak czyta… a czyta bardzo dobrze i nawet wyraźnie. Klaudia musi przynieść cukierki dla grupy. Dominki nawet przyszedł wypożyczyć książkę (ciekawe czy to wpływ projektu czy Ani) Kiedy Dominik czytał dzieciom to włosy stawały mu ,,dęba’’ od żelu… albo tremy. Pani Wasilak robiła ,,łapanki ‘’ na nas , wręczała książki i kazała czytać. …ten kto nie czytał nie mógł być wśród ,,ELITY’’ i biblioteka była dla niego terenem zakazanym… no więc nie było innego wyboru jak czytać… Filip czytał tylko streszczenia. Kuba przyznał się (z ręką na sercu) że w ciągu 3 lat przeczytał tylko „Yellow bahama w Prążki” Kiedy nie zrobiliśmy czegoś z projektu Pani Wasilak miała focha i nie wpuszczała nas do biblioteki. 

PODSUMOWANIE PROJEKTU W roku szkolnym 2016/2017 realizowaliśmy projekt ,,Czy czyanie jest nam dzisiaj potrzebne?’’ Miał on na celu popularyzowanie czytelnictwa w naszej szkole.   Głównym założeniem podjętych działań projektu  było zorganizowanie szkolnej kampanii na rzecz przeciwdziałania spadkowi poziomu czytelnictwa oraz promowanie nawyku czytania w dobie rozwoju techniki komputerowej, telewizji i filmu. Staraliśmy się przekonać o tym, że  słowo drukowane we współczesnym świecie może dostarczyć młodemu pokoleniu wiele niezapomnianych i głębokich wrażeń oraz może być źródłem radości, kreatywności i satysfakcji.  Podejmowane w ramach projektu zadania miały przekonać uczniów, że warto poświęcić trochę czasu książce, bo nic tak nie rozwija jak czytanie. Rozpoczęliśmy projekt od czytania w czasie długich przerw lektur, opowiadań i bajek w klasach młodszych

PODSUMOWANIE PROJEKTU Na szkolnych korytarzach pojawiły się hasła promujące czytanie, gazetki i wystawki książek , do czytania których zachęcaliśmy Zorganizowaliśmy akcję ,,WYMIEŃ SIĘ KSIĄŻKĄ ‘’ W czasie lekcji głośno czytaliśmy lektury, opowiadania i powieści. Efekty naszych działań były widoczne nie tylko na kartach czytelnika w bibliotece szkolnej ale również na lekcjach języka polskiego . W roku szkolnym 2016/2017 w klasach najmłodszych wypożyczono 1183 książki , co statystycznie daje 16 przeczytanych książek na ucznia. Jest to wzrost o 20 % w porównaniu do roku poprzedniego . Klasy IV-V-VI poprawiły czytelnictwo o 15% a statystyczny uczeń przeczytał 11 książek w ciągu roku szkolnego .

PODSUMOWANIE PROJEKTU Czytelnictwo w klasach najstarszych , czyli gimnazjalnych wzrosło o 9%. Gimnazjaliści wypożyczyli 560 pozycji co daje średnią około 7 książek w ciągu roku na jednego ucznia . Projekt czytelniczy okazał się bardzo ciekawym i przydatnym działaniem edukacyjnym, w które zaangażowało się bardzo wielu uczniów. Jego cel został osiągnięty. Może nie wszyscy ruszą szturmem do biblioteki, może nie wszyscy wypożyczą książkę do przeczytania, ale na pewno wszyscy będą wiedzieli, dlaczego warto po nie sięgać. Projekt został zakończony, ale akcja propagowania czytania trwa nadal .

W PROJEKCIE UDZIAŁ WZIĘLI: Filip Jarzynka Ewelina Lewandowska Jakub Bakaj Ania Barańska Dominik Rakowski Klaudia Czeszejko Jakub Cyganowski Daniel Chrostek A przede wszystkim dzięki Pani Bożenie Wasilak skończyliśmy projekt na „czas” 

Dziękujemy za oglądanie ! 