DEBATA KODEKS 2.0
CEL DEBATY: FUNKCJONOWANIE SZKOŁY W OCZACH UCZNIÓW OMÓWIENIE ZASAD KODEKSU 2.0 ZASTANOWIENIE SIĘ NAD ZNACZENIEM POSZCZEGÓLNYCH PUNKTÓW KODEKSU OMÓWNIENIE WYKORZYSTYWANIA TIK-U NA LEKCJACH I W SZKOLE
CO TO JEST DEBATA? Debata (także: obrady) – dyskusja, obrady o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu, zgromadzeniu, zjeździe. Dyskusja ta dotyczy wyboru najlepszego rozwiązania omawianego problemu lub sprawy.
ZASADY KULTURALNEJ DEBATY mówi jedna osoba, reszta słucha ; nie przekrzykujemy się; słowo prowadzącego (np. odebranie głosu) jest ostateczne; mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii; krytykujemy wypowiedzi nie osobę;
ZADANIA PROWADZĄCEGO udziela głosu, odbiera głos; pilnuje czasu wypowiedzi; pilnuje czasu trwania dyskusji; podsumowuje debatę; dba o przestrzeganie zasad kulturalnej rozmowy;
nie mówimy o sprawach osobistych; nie traktujemy krytyki osobiście; szanujemy siebie nawzajem; mówimy krótko i na temat; nie boimy się zadawać pytań trudnych;
1. Nie kopiujemy tekstów z Internetu bez podania źródła i autora materiału. 2. Nasze telefony komórkowe w czasie lekcji są wyłączone. 3. Chętnie uczymy się wykorzystując nowe technologie. 4. Dzielimy się swoją wiedzą na temat wykorzystania nowych technologii z innymi uczniami, nauczycielami i rodziną.
5. Nauczyciele w naszej szkole wykorzystują na różnych przedmiotach zasoby technologii komunikacyjno-informacyjnej. 6. Korzystając z technologii komunikacyjno-informacyjnej dbamy o bezpieczeństwo swoje i innych. 7. Korespondujemy z innymi uczniami i nauczycielami wykorzystując pocztę elektroniczną.
Jak wyglądałoby idealne wykorzystanie nowych technologii w szkole? Jak wyglądałaby nauka w szkole bez nowych technologii? Jak wyglądałoby idealne wykorzystanie nowych technologii w szkole?
Wyobraźcie sobie teraz idealnie wyposażoną w nowe technologie szkołę Wyobraźcie sobie teraz idealnie wyposażoną w nowe technologie szkołę. Jak by ona wyglądała, niezależnie od możliwości szkoły (np. od dostępnych sal, czasu czy pieniędzy). Jak byście z tego korzystali?