Zasady archiwizacji dokumentów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WIERZYTELNOŚCI UPADŁOŚCIOWE (POWSTAŁE PRZED OGŁOSZENIEM UPADŁOŚCI DŁUŻNIKA)‏ WIERZYTELNOŚCI UPADŁOŚCIOWE (POWSTAŁE PRZED OGŁOSZENIEM UPADŁOŚCI DŁUŻNIKA)‏
Advertisements

Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
ZASADY PRZYSTOSOWANIA NIERUCHOMOŚCI DLA POTRZEB ZABIEGÓW SPECJALNYCH Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania ul. Karola.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
NARODOWY PROGRAM DŁUGOTERMINOWEJ ARCHIWIZACJI ZASOBÓW CYFROWYCH Propozycja dla Polski Aneta Januszko-Szakiel, KAAFM II Krakowska Konferencja Bibliotek.
Strona postępowania jako źródło dowodowe Prof. dr hab. Henryk Dzwonkowski Kierownik Katedry Prawa Finansowego Uniwersytet Łódzki.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
1 Szanse powrotu byłych osadzonych na otwarty rynek pracy w świetle doświadczeń z realizacji projektów finansowanych w ramach PIW EQUAL Wrocław, 30 stycznia.
Stan prac nad projektem nowego kodeksu cywilnego Prof. dr hab. Jerzy Pisuliński.
PRZEWODNIK DLA MŁODEGO PRZEDSIĘBIORCY. Co musisz wiedzieć, czyli przydatne pojęcia i informację:
Technik rachunkowości Czas trwania nauki: 2 lata.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
Dr hab. Henryk Dzwonkowski Profesor UŁ. Działalność finansowa to: gromadzenie dochodów i dokonywanie wydatków Rozróżnienie prawa publicznego i prywatnego.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY BRUSY ZA 2014 ROK.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Przyszłość bibliotek cyfrowych Możliwe scenariusze Remigiusz Lis Biblioteka Śląska- Śląska Biblioteka Cyfrowa.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
WZMOCNIENIE POTENCJAŁU SIŁ ZBROJNYCH W PRZYPADKACH UZASADNIONYCH POTRZEBAMI OBRONY PAŃSTWA, POTRZEBAMI SIŁ ZBROJNYCH LUB ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO (art.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Planowanie podatkowe Paweł Satkiewicz doradca podatkowy Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi Warszawa 24 listopada 2011 r.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Art. 598 KPC (od r.). Postępowanie jest 2 etapowe… (= wieloletnie)  I Etap – ZAGROŻENIE  II Etap – UKARANIE.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Kierownik Sekcji Nadzoru Maria Brzeska-Wasik Jastrzębia Góra 2017
Finanse publiczne i prawo finansowe
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Prawo cywilne i handlowe – zajęcia nr 1
Ochrona informacji niejawnych w procesie przygotowania akt do przekazania do archiwum mgr Klaudia Banach.
organizowanie ochrony informacji niejawnych
Najem społeczny – jak współpracować z prywatnymi najemcami?
regulacje NATO i Unii Europejskiej
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Zarządzanie inwestycjami i nieruchomościami
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Ekspertyzy archiwalne - tryb prowadzenia, sposób dokumentowania
PARTYCYPACJA PRACOWNICZA – ZAGADNIENIA WYBRANE
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
STANU OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH W JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH
ZAJĘCIA r. GRUPA 11 i 12.
„SYSTEMOWE WSPIERANIE RODZINY”
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Powszechna Historia Państwa i Prawa NSP rok I
Cechy charakterystyczne stosunków administracyjnoprawnych
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Rządowe Centrum Legislacji Warszawa, październik 2013 r.
Nowa oferta LEX Aplikant
ORGANIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA
Regulamin pracowni komputerowej
Programy do zarządzania kancelarią prawną
Systemy zabezpieczenia społecznego 2017/2018
Zgłoszenie do konkursu
płk mgr inż. Rafał Wądołowski
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Regulamin działania KM RPO WP
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
SSA(3)/SNA(3) - PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Zapis prezentacji:

Zasady archiwizacji dokumentów PANEL INFORMACYJNY prowadzący : dr inż. Marek Blim

Zagadnienia Archiwizacja w NATO - grupa AC/324 i zmiany w NIMP Podstawy prawne tworzenia archiwum zakładowego lub składnicy Zasady tworzenia i funkcjonowania archiwum zakładowego (składnicy) Rzeczowy wykaz akt, kategorie archiwalne Sposób postępowania z dokumentami niejawnymi na wypadek stanów wyjątkowych Zasady postępowania z archiwum zakładowym w przypadku likwidacji lub upadłości firmy

Wprowadzenie Dokument - ujęcie systemowe Zobowiązania Polski jako członka NATO w zakresie działań archiwizacyjnych Struktura archiwów państwowych Centralne Archiwum Wojskowe Archiwum zakładowe/składnica akt

Dokument i jego bezpieczeństwo

Archiwizacja w NATO Prace komitetu “NATO Archives”-30.04.1987r Konsultacje i rekomendacje - kompendium pracy z dokumentami NATO - DES(99)26 Przegląd zasad polityki zarządzania informacją w NATO - NIMP [PO(99)47] 17.06.1999r Zasada INFO:CIA w pracach grupy AC/324 Zarządzanie cyklem życia dokumentu NATO Polityka Odtajnienia Publicznego NATO Służba Archiwum NATO - jej zadania

Archiwizacja w NATO

Archiwizacja w RP - NDAP

Archiwizacja w RP -CAW

Archiwizacja w RP Archiwum zakładowe/składnica akt - potrzeba i przeznaczenie Podstawy prawne tworzenia archiwum/składnicy Odpowiedzialność za tworzenie archiwum/składnicy

ARCHIWUM ZAKŁADOWE Komórka organizacyjna w urzędzie, instytucji, przedsiębiorstwie lub organizacji społecznej zaj-mująca się przejmowaniem materiałów archiwal-nych niepotrzebnych do bieżącego urzędowania (działalności) i czasowym ich przechowywa-niem, ewidencjonowaniem, udostępnianiem, brakowaniem oraz przekazywaniem materiałów zasługujących na trwałe przechowywanie do właściwego archiwum państwowego.

Zasady funkcjonowania archiwum Cel i zadania archiwum zakładowego Zasady funkcjonowania archiwum Ewidencja zasobów archiwum Udostępnianie zasobów archiwum Archiwum a składnica akt - różnicowanie formalne i praktyczne wykorzystywanie

Rzeczowy wykaz akt, kategorie archiwalne Podział akt - bieżące i archiwalne ich wykorzystywanie Kategorie archiwalne : A, B, Bc, BE zasady i cel ich tworzenia zasady przyporządkowania wątpliwości i tryb postępowania Rzeczowy wykaz akt

Sposób postępowania z dokumentami na wypadek stanów wyjątkowych Podział zasobów dokumentacyjnych dokumentacja “alarmowa” dokumentacja chroniona/ewakuowana dokumenty przekazywane/niszczone Wykorzystanie zasobów charakterystyki nośników dokumentacyjnych Przechowywanie/odtwarzanie zasobów

Rozstrzygnięcia funkcjonalne Odpowiedzialność prawna Zasady postępowania z archiwum zakładowym w przypadku likwidacji lub upadłości firmy Rozstrzygnięcia funkcjonalne Odpowiedzialność prawna Rozwiązania praktyczne dokumentacja pełnomocnika (OIN, PBO) dokumentacja pracownicza (ODO, Kodeksy) dokumentacja rozliczeniowa (postępowania układowe, syndyk, wierzytelności)