Media wobec uchodźców i imigrantów a standardy mówienia i pisania o migrantach Janusz Mieczkowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
Advertisements

MNIEJSZOŚCI NARODOWE I ETNICZNE
Prawa dziecka.
„Instrumenty finansowania inicjatyw sołeckich – fundusze UE oraz inne formy dotacji” Rafał Kończyk Kolegium Ekonomiczno Społeczne Szkoła Główna Handlowa.
-Pełnomocnik rządu do spraw równego traktowania, Warszawa, luty
Wartość informacyjna wiadomości a kryzys dziennikarstwa
Wspomaganie szkół w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dziećmi migrującymi oraz uczniami mniejszości narodowych i etnicznych.
Największą zasługą Lockea jest sformułowanie podstawy filozoficznej i ideowej pod całą epokę oświecenia; nada jej charakter skrajnego empiryzmu w połączeniu.
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW Wybrane problemy socjologii etniczności (nr 15): Zakończenie i podsumowanie.
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW
Prawa Człowieka Arek Kosiński.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Edukacja a różnica kulturowa.
Renata Berent- Mieszczanowicz
Konwencja Praw Dziecka
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Europejski Fundusz na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich na lata w ramach programu ogólnego Solidarność i zarządzanie przepływami migracyjnymi.
Patriotyzm dawniej i dziś.
KONTEKST ZASADY RÓWNOŚCI SZANS KOBIET I MĘŻCZYZN
Ewaluacja w edukacji, jako interakcja, proces i wspomaganie. Prof
GENEZA I MECHANIZM SAMOREGULACJI W DEMOKRACJI REPREZENTACYJNEJ
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZJALNYM 2013
Podkręć jak Beckham reż. G. Chadha W. Brytania 2002.
Dla migrantów czytanie i omawianie przeczytanego materiału spełnia szereg ważnych funkcji – to znany i skuteczny instrument integracji, który idealnie.
MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.
Wzorce migracji i integracji cudzoziemców w Polsce: wybrane obszary problemowe i badawcze Agata Górny Ośrodek Badań nad Migracjami UW.
Warto wiedzieć, warto znać Klub Integracji Obywatelskiej w Warszawie Prezentacje przygotowały: Elżbieta Przychodzeń i Maria Olczak.
PROJEKT MIGRANTS+ realizowany w ramach Programu UE: Uczenie się przez całe życie, przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Przestrzeń życia Polaków - założenia i struktura raportu
Jakie prawa mają dzieci?
Zaangażowanie uczniów w demokrację i samorządność szkolną, czyli nauka demokracji i obywatelskiego działania Projekt Marcina Kaczmarka i Michała Wieczorka.
Kapitał społeczny wsi pomorskiej: wyniki badań
Kultura - słowo o wielu znaczeniach
Kto żyje w Polsce i kim są Polacy?
„ MŁODY OBYWATEL”:  GR.I „Wolontariat - dobry sposób na życie”  GR.II” Budowa skateparku w Kole„
PAŃSTWO-PRAWO-SPOŁECZEŃSTWO-OBYWATEL
Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej
Demokracja.
Jakie prawa mają dzieci?
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
SOCJOLOGIA WYKŁAD I KSZTAŁTOWANIE SIĘ MYŚLI SOCJOLOGICZNEJ.
Niezależność i pluralizm mediów
Dobro publiczne (dobro wspólne) – – ujęcie teorii klasycznej i pola nowelizacji (komunikat) dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki
Międzynarodowe regulacje prawne oraz prawo Polskie dot. Mniejszości narodowych i etnicznych.
Mniejszości narodowe to grupy osób innej narodowości niż dominująca na terenie danego państwa. ich członkowie dążą do zachowania własnej kultury, języka.
POJĘCIA ZWIĄZANE Z TEMATYKĄ ANTYDYSKRYMINACYJNĄ Aleksandra Dubowska Alicja Radziejewska Maja Janusz Ewa Ratasiewicz Ula Piwowarczyk.
SŁOWNIK POJĘĆ LOGO POJĘCIA ZWIĄZANE Z ANTYDYSKRYMINACJĄ  Tolerancja -p ojęcie wywodzące się z języka łacińskiego i oznaczające.
“Lokalny rynek pracy z perspektywy migrantów”
Współczesne problemy wielokulturowości
AKTYWNI NA RZECZ TOLERANCJI
Różni i równi. Warsztaty dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych – moduł 1 Wprowadzenie do tematyki uchodźczej.
Jakie prawa mają dzieci?
O ochronie danych osobowych
mgr Dorota Liberda mgr Marta Lipska mgr Ewelina Makowska
Informacja i wsparcie dla cudzoziemców w Poznaniu
Wyniki sondażu przeprowadzonego wśród mieszkańców gminy Raba Wyżna
Jakie prawa mają dzieci?
Jakie prawa mają dzieci?
Współczesne kierunki polityki społecznej
CENTRUM WSPARCIA IMIGRANTÓW I IMIGRANTEK
Zapis prezentacji:

Media wobec uchodźców i imigrantów a standardy mówienia i pisania o migrantach Janusz Mieczkowski

Maciej Mrozowski Aleksandra Grzymała-Kazłowska dyskurs Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej

Koncepcja czterech dyskursów medialnych dotyczących migrantów według A Koncepcja czterech dyskursów medialnych dotyczących migrantów według A. Grzymały-Kazłowskiej Dyskurs Cechy charakterystyczne Sensacji i dewiacji Proste, nieskomplikowane opisy zdarzeń, nadanie im silnie emocjonalnego i wartościującego tonu etnonacjonalistyczny W centrum zainteresowania naród w kategoriach etnicznych, grupa ze spójnym systemem wyznawanych wartości i religii oraz podkreślenie antagonizmu „my versus obcy” propaństwowy W centrum zainteresowania państwo, naród jako wspólnota obywatelska, kwestie migracji w optyce konsekwencji dla instytucji państwowych, prawa i porządku oraz dobrobytu kraju. wielokulturowości Dostrzeżenie i uznanie pluralizmu kulturowego z wolnością do kulturowo-etnicznej ekspresji różnych tożsamości społecznych, potępienie ksenofobii

22-27.09.2015

Wrzesień 2015 - Uchodźcy tematem nr 1 w mediach

37/2015

37/2015 2015-09-10 7/2016

38/2015

Głos migrancki w mediach. Pochodzenie, gdy jest istotne. Wiedza, wielość perspektyw, szerszy kontekst. Brak stereotypów, tendencyjności, sensacyjności. Neutralność języka. Cel integracyjny.