Zaburzenia pamięci.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POZNAWCZE SKŁADNIKI PROCESU TWÓRCZEGO
Advertisements

Budowa wewnętrzna komputera
POSTĘP TECHNICZNY W PRACY BIUROWEJ
POSTĘP TECHNICZNY W PRACY BIUROWEJ
JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
ELEMENTY SKŁADOWE JEDNOSTKI CENTRALNEJ
Philip Zimbardo Psychologia i życie
Wydobywanie informacji z pamięci
Wprowadzenie w problematykę pamięci i uczenia się
Organizacja pamięci: struktury, procesy, systemy
Wykład 13 6 czerwca 2013 Zaburzenia pamięci.
rejestr sensoryczny, pamięć krótkotrwała, pamięć operacyjna
Przechowywanie i zapominanie informacji
Zastosowanie pamięci semantycznej we wspomaganiu decyzji medycznych
Systemy operacyjne Bibliografia:
Wstęp do interpretacji algorytmów
Temat : Części komputera
Elementy informatyki w nauczaniu zintegrowanym
Procesy uwagi Uwaga jest mechanizmem redukcji nadmiaru informacji
DIAGNOSTYKA LABORATORYJNA
Temat: Na co liczy komputer? -czyli o tym, co w środku komputera.
Funkcja i jej zaburzenia Maciej Kopera
WPROWADZENIE DO PSYCHIATRII
Komputer a system komputerowy
Magazyny pamięci.
Programowanie w środowiskach graficznych
Pamięci Operacyjne Pamięć Operacyjna jest to przestrzeń robocza
Świętokrzyskie Centrum Onkologii
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
Procesy pamięci.
Teoria społecznego uczenia się
1) Podstawowe (niezbędne) elementy zestawu komputerowego to: a) Jednostka centralna, mysz, monitor Jednostka centralna, mysz, monitor Jednostka centralna,
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Przygotowanie dziecka do szkoły
Buforowanie D e f i n i c j a.
Budowa komputera.
UCZENIE SIĘ W UJĘCIU POZNAWCZYM
AKTYWNE PRZETWARZANIE INFORMACJI III
Aktywne przetwarzanie informacji
Pamięć deklaratywna: semantyczna i epizodyczna
Uczenie się, pamięć , wyższe czynności nerwowe
Rodzaje uwagi Modele pamięci Zapominanie
Problem z pamięcią krótkotrwałą u Andrzeja
Zespół Aspergera od diagnozy do dorosłości
Jak efektywnie się uczyć?
Dr med.Karina Chmielewska
Cele kształcenia.
Co kryje komputer? Usuń tekst, który nie pasuje do zdjęć na slajdach. Poprawioną prezentację prześlij pod nazwą: co_kryje_komputer.
Budowa wewnętrzna KOMPUTERA
Agnieszka Ryzner Kognitywistyka III rok
Neuroplastyczność Zdolność mózgu do reagowania trwałymi zmianami funkcjonalnymi i strukturalnymi na wymagania otoczenia lub na uszkodzenie układu nerwowego;
Metody sprawnego uczenia się.
ELEMENTY ZESTAWU KOMPUTEROWEGO
Rodzaje pamięci komputerowej
Nowoczesne techniki uczenia się
Rodzaje systemów operacyjnych
Wstęp do interpretacji algorytmów
Zaburzenia świadomości
Psychopatologia emocji
Zespół depresyjny Obniżenie nastroju Spowolnienie toku myślenia
Zaburzenia spostrzegania
Funkcja i jej zaburzenia Maciej Kopera
Uwaga Adriana Schetz IF US.
TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ
Zjawiska związane z pamięcią autobiograficzną w sesji genogramowej
Źródła błędów zeznań szczerych
Lekcje z komputerem-wprowadzenie
Podział mikroprocesorów
PSYCHOPATOLOGIA OGÓLNA DLA STUDENTÓW MEDYCYNY CZ. I
Co kryje komputer? Usuń tekst, który nie pasuje do zdjęć na slajdach. Poprawioną prezentację zapisz w swoim folderze osobistym pod nazwą: co_kryje_komputer.
Zapis prezentacji:

Zaburzenia pamięci

Pamięć Czynność poznawcza umożliwiająca chwilowe lub trwałe zachowanie właściwości lub znaczenia informacji, jej interpretację, przetworzenie i wykorzystanie.

Składniki pamięci Zapamiętywanie Przechowywanie Modyfikowanie Odtwarzanie

Pamięć - podziały 1. Bezpośrednia (ultrakrótka) 2. Krótkotrwała (operacyjna) 3. Długotrwała

Zaburzenia pamięci - podziały Ilościowe (dysmnezje) Jakościowe (paramnezje) -allomnezje -pseudomnezje

Ilościowe zaburzenia pamięci (dysmnezje) Nadczynność pamięci (hipermnezja) Niedoczynność pamięci (hipomnezja) Niepamięć, luka pamięciowa (amnezja)

Jakościowe zaburzenia pamięci (paramnezje) 1. Allomnezje -iluzje pamięci -kryptomnezje -złudy utożsamiające 2. Pseudomnezje -omamy pamięci -konfabulacje