Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Kiedy, jak i dlaczego komputer uzależnia?
BADANIE ANKIETOWE Wyniki ankiety dotyczącej mediów,
O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
WYNIKI ANKIETY PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ?. DNIA 11 MARCA W NASZEJ SZKOLE PRZEPROWADZIŁYŚMY ANKIETĘ PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ? W ANKIECIE WZIĘŁO UDZIAŁ 199 UCZNIÓW.
Program Bezpieczeństwo w sieci
„Moje dziecko i Internet”
opracowała Justyna Tokarz
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
Komputer – więcej korzyści
Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
Zagrożenia W Internecie
BEZPIECZNY INTERNET „Internet, podobnie jak inne narzędzia komunikacji, jest środkiem, a nie celem samym w sobie.” Jan Paweł II~ Orędzie na XXXVI Światowy.
PAMIĘTAJ !!! Internet ma dobre i złe strony. PAMIĘTAJ !!! Internet ma dobre i złe strony.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
Autor: Łukasz Wolner Szkoła Podstawowa nr 12
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Szkoła z klasą 2.0 Martyna Pietrowicz.
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
ANKIETA.
Bezpieczeństwo w SiECi
„Bezpieczna Dwunastka
Czym jest Internet? Czym właściwie jest Internet? Po pierwsze jest to globalna sieć połączonych ze sobą komputerów. Drugim elementem są zasoby znajdujące.
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Ciekawe strony internetowe
Szkolny Kodeks 2.0.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Analiza wyników ankiety o hałasie.
młodzieży gimnazjalnej
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Unikanie zagrożeń w sieci
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
Bezpieczeństwo w Internecie.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Czy to już uzależnienie?
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Bądź bezpieczny w sieci
(Nie)bezpieczna cyfrowa przestrzeń Warsztaty na Wojewódzkiej Konferencji Metodycznej „Bezpieczna+” Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni autor: Beata Rutkowska.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
Wyniki badań ankietowych w Szkole Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu Inowrocław, maj 2011 r. Jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Bezpieczeństwo
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Bezpieczny internet.
ODCZYTYWANIE DIAGRAMÓW
Bezpieczeństwo w sieci
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Zapis prezentacji:

Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców W ankiecie wzięło udział 108 rodziców uczniów klas 4-6 ze Szkoły Podstawowej nr 5 im. Adama Mickiewicza w Tczewie. Ankieta została przeprowadzona w lutym 2017 roku.  

1. Jak często Państwa dziecko korzysta z Internetu? a) codziennie 59 b) kilka razy w tygodniu 31 c) kilka razy w miesiącu 9 d) rzadziej

2. Ile czasu dziennie Państwa syn/córka poświęca surfowaniu po Internecie? a) mniej niż godzinę 39 b) 1-3 godzin 40 c) 3-5 godzin 2 d) więcej niż 5 godzin

3. Czy interesują się Państwo sposobem spędzania przez dziecko czasu przed komputerem? a) tak 91 b) nie 4 c) czasami 12

d) w kawiarence internetowej 4. Gdzie najczęściej Państwa dziecko korzysta z Internetu? – można podać 2 odpowiedzi. a) w domu 103 b) w szkole 23 c) u znajomego 6 d) w kawiarence internetowej

a) sprawdzanie konta e-mail b) przygotowanie się do lekcji  5. W jakim celu według Państwa dziecko najczęściej wykorzystuje Internet? – można podać 3 odpowiedzi. a) sprawdzanie konta e-mail 13 b) przygotowanie się do lekcji 64 c) komunikacja (czaty, komunikatory itp.) 27 d) informacje, ciekawe wiadomości 40 e) zakupy f) rozrywka ( gry, muzyka itp.) 92

a) zubożenie kontaktów międzyludzkich b) oszustwa, wyłudzenia 6. Jakich zagrożeń, z którymi mogą się spotkać dzieci w Internecie, obawiają się Państwo najbardziej? – można podać 3 odpowiedzi. a) zubożenie kontaktów międzyludzkich 23 b) oszustwa, wyłudzenia 34 c) uzależnienie od gier sieciowych 61 d) negatywne oddziaływanie na psychikę 42 e) pedofilia 72 f) pornografia 50 g) propagowanie środków odurzających 20 h) inne (proszę podać jakie) 1

Wnioski   1. Zdaniem rodziców uczniowie bardzo często korzystają z Internetu, ponad połowa z nich codziennie, pozostali kilka razy w tygodniu lub rzadziej. 2. Najczęściej uczniowie spędzają przy komputerze mniej niż godzinę lub 1- 3 godzin. Niektórzy spędzają przy komputerze powyżej 3 godzin dziennie. 3. Zdecydowana większość rodziców interesuje się, jak dziecko spędza czas przed komputerem. 4. Najczęściej dzieci korzystają z komputera w domu i szkole. 5. Dzieci najczęściej korzystają z Internetu dla rozrywki – gry, słuchanie muzyki oraz po to, aby przygotować się do lekcji. Na trzecim miejscu zdaniem rodziców jest zdobywanie informacji i ciekawych wiadomości. 6. Rodzice najbardziej obawiają się zagrożeń napotkanych w Internecie jak: pedofilia, pornografia, uzależnienie od gier oraz negatywne oddziaływanie na psychikę. Ankietę opracowali: Bogdan Gronek Krzysztof Gdaniec