dr Genowefa Janczewska-Korczagin

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Tydzień zdrowia i bezpieczeństwa pracy pod hasłem „Dźwigaj mniej” Październik 2007.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
DZIAŁY FILOZOFII Antropologia filozoficzna. Co to takiego w ogóle jest antropologia ?
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Prawdy oczywiste Kiedy zarejestrować działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
Dydaktyczne tendencje polskich nauczycieli mierzone w psychologicznej perspektywie postrzegania czasu (ZTPI) Kornelia Rybicka XV Konferencja z cyklu Diagnostyka.
SZTUCZKA PSYCHOLOGICZNA Wykonuj kolejne instrukcje. Rób to powoli i wykonuj polecenia w myśli, jak najszybciej możesz. Jeśli Ci to pomaga, możesz mówić.
Zarządzanie systemami dystrybucji
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
MODUŁ 4 TEMAT 2 POZIOM 2 Reagowanie na zmianę. CELE SZKOLENIA: Poznasz różnicę pomiędzy nastawieniem, gdy jesteś „w” lub „poza pudełkiem”, Zrozumiesz,
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
SZTUCZKA PSYCHOLOGICZNA Wykonuj kolejne instrukcje.
Zespół cech psychicznych, właściwych danemu człowiekowi, przejawiających się w jego postępowaniu. Cechy te mogą ulegać zmianie, przeistaczać się.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
Rozwój społeczny i emocjonalny dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Przyroda.
Statut uczelni publicznej a statut publicznej szkoły podstawowej
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Koncepcja „generacji” praw człowieka
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Prawa człowieka i system ich ochrony Teorie praw człowieka
„DOMINUJĄCY ZMYSŁ I WYKORZYSTANIE GO W NAUCE”
Filozofia umysłu Percepcja
Cyberprzemoc a dziecko
Dlaczego warto czytać?.
ORGANIZACJA.
Sylabusy.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Zadania na dowodzenie w gimnazjum przygotowanie uczniów do egzaminu Opracował Grzegorz Derbis z Chorzowa.
Style i strategie uczenia się
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Przekonania rodziców na temat pomocy psychologicznej dla dzieci
Hermeneutyka i hermeneutyczne ujęcie prawa
Moje szczęście.
Metoda projektu.
Cechy charakterystyczne stosunków administracyjnoprawnych
SWOBODA UMÓW.
6-LATEK W SZKOLE.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Ciało Ks. Jacek Socha.
Program profilaktyczno-wychowawczy
Pojęcie i skład spadku.
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
Dlaczego warto czytać?.
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
Wykłady Jolanta Babiak Semestr zimowy 2018/2019
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Pozytywne myślenie.
Zaskakujące decyzje Lista symptomów i chorób: C (częsta), R (Rzadka),
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Odwrócona lekcja „Praca”.
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
DEFINICJA KLASYCZNA. ĆWICZENIA
Zapis prezentacji:

dr Genowefa Janczewska-Korczagin www.wiktor.horyzont.net MYŚLENIE dr Genowefa Janczewska-Korczagin www.wiktor.horyzont.net

Umysł człowieka to jego aktywność w formie Myślenia Poznania Woli Sądzenia

Myślenie potrzebuje istnienia języka Słowa i znaczenia nadawanego mu w rezultacie rozmowy z innym człowiekiem. Sens tego co się dzieje objawia się wtedy gdy rzecz przemija.Człowiek wtedy rozumie sens i nadaje znaczenie. Pamięć uobecnia w umyśle to co przeminęło ujawniając sens w formie opowieści. Umysł to aktywna, wewnętrzna zdolność człowieka

Warunki dla myślenia Koncentracja uwagi na przedmiocie, świecie zewnętrznym. Zdziwienie z powodu zjawisk świata zewnętrznego. Proces poznawania świata zewnętrznego z powodu zdziwienia nim. Opowiadanie o nim, o świecie zewnętrznym. Wyrażanie opinii o nim:”wydaje mi się” przy wykorzystaniu języka-gdyż kryterium tego widzenia nie jest prawda.

Spór w widzeniu świata zewnętrznego wynika z różnych opinii Może on być śmiertelny z powodu ludzkiej żądzy wyrażania dogmatycznego wyrażania swojej opinii. Kto szuka prawdy wyposaża swoją wiedzę. Obserwacja to warunek widzenia i oglądania. Ciekawość to chęć oglądania.Wynika z poczucia bezpieczeństwa.

Myśl wyrasta z braku jedności, z rozdarcia. Myślenie jest aktywnością człowieka. Myślenie utrudnia działanie, przeszkadza w zwykłej działalności.A działalność przeszkadza w myśleniu.Raz myślę raz jestem. Intensywność doświadczenia myślowego przejawia się w łatwości z jaką opozycja myśli i rzeczywistości może zostać odwrócona. Myślenie związane jest z wycofaniem się.To nieobecne i odległe.

Czego potrzebuje myślenie Obszaru dla myśli, miejsca gdzie jest między przeszłością i przyszłością-czyli teraźniejszości. I-Pojęć. II-Dopiero wtedy myśl szuka sensu. III-Mamy świadomość istnienia w czasie i przestrzeni. IV-Zapamiętujemy i wydobywamy z pamięci to co nieobecne. V-Przewidujemy i zakładamy coś co nie istnieje(to antycypacja).Pragniemy tego czego jeszcze nie ma.

Myślenie potrzebuje też: Czasu-jako formy zmysłu wewnętrznego w celu oglądania nas samych i naszego stanu wewnętrznego,(to relacja przedstawień). Czas określa sposób w jaki przedstawienia odnoszą się jedne do drugich w ciągu myślowym. Wszelkie myślenie jest dyskursywne.(Oparte na rozumowaniu).

Rozumowanie-to proces myślowego rozwiązywania zadań. To proces rozwiązywania zagadnień przy pomocy: -Wnioskowania -Wyprowadzania jednych zdań z drugich (na podstawie stosunku wynikania).

Typy rozumowania Dowodzenie Sprawdzanie Wnioskowanie i wyjaśnianie.

Rozumienie To forma myślenia polegająca na uchwyceniu sensu zjawisk, procesów i przedmiotów.

Pojęcie Znaczenie nazwy(słowa).To myślowy odpowiednik cech przedmiotu(ów)