Realizacja aplikacji internetowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Systemy czasu rzeczywistego
Advertisements

STRUKTURY DANYCH.
Równoległe kwerendy danych
Jarosław Kuchta Monitory.
Wskaźniki repetytorium Wskaźniki int Y = 1, X = 2; X = 5; int *p = &X; Y X p 4 4 p = &Y; *p = 4; 5.
ALGORYTMY GRAFOWE.
typy całkowite (całkowitoliczbowe)
Visual Studio Codename „Orcas”, LINQ
Współprogramy III Ten wykład ma na celu pokazanie kolejnej ciekawej możliwości, którą oferują współprogramy. Wspólprogramy reprezentujące wyrażenia regularne.
ZŁOŻONOŚĆ OBLICZENIOWA
Systemy czasu rzeczywistego Copyright, 2000 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do.
BIRT.
Imperatywne modele obliczeń Copyright, 2003 © Jerzy R. Nawrocki Teoretyczne podstawy.
Programowanie imperatywne i granice obliczalności Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki
Rekursja Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Teoretyczne podstawy informatyki.
WYZWALACZE (TRIGGERY) Wyzwalacz jest specjalnym rodzajem procedury składowanej, która może być wykonana w odpowiedzi na jedną z trzech sytuacji: UPDATE.
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
Języki programowania obiektowego
Projektowanie warstwy serwera DisplayTag. Projektowanie warstwy serwera Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Hibernate uzupełnienie
Semafory.
Typy złożone, case, stałe. Typ zbiorowy type typ_zb = set of typ_podstawowy; Typem podstawowym może być tylko typ porządkowy. Typem podstawowym może być
Przykład włamania do aplikacji internetowej poprzez modyfikację zapytań SQL Skrypty ASP Serwer bazy danych MS SQL Server Piotr Kuźniacki BDi.
Robi bo musi, czy Ruby bo lubi?
Obiekty dynamiczne Tworzenie klas 3 MPDI Programowanie obiektowe W4.
Tworzenie Aplikacji Internetowych dr Wojciech M. Gańcza 7.
Programowanie obiektowe III rok EiT
Tworzenie Aplikacji Internetowych dr Wojciech M. Gańcza 8.
Ogólna struktura programu w TP
Dobry kod OO Jeżeli zapytamy statystycznego programistę z czym kojarzy mu się dobry kod OO to najprawdopodobniej będzie mówił o wzorcach projektowych.
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Wydział Elektroniki Kierunek: AiR Zaawansowane metody programowania Wykład 5.
1 Uzupełnienie dot. przekazywania argumentów #include struct nowa { int f; char line[20000]; int k; } reprezentant; int main() { void funkcja7( struct.
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 27 Klasy i obiekty.
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 28 Dziedziczenie i rodzaje dziedziczenia.
W pełni obiektowyInterpretowany i kompilowany Kompilowany do JVM Bytecode Umożliwia korzystanie z bibliotek Java Skonstruowany z myślą o wysokiej produktywności.
Projektowanie systemów cyfrowych z wykorzystaniem języka VHDL Układy sekwencyjne.
Lua - wprowadzenie ● lua.org – źródła, dokumentacja, podręcznik itp ● Interpreter - Lua.org->Downloads->Binaries->get a binary-> Windows->Wersja >Executables->
Wykład 4: Systemy nawigacji satelitarnej
Realizacja Aplikacji Internetowych
Identyfikacja dansylowanych aminokwasów metodą cienkowarstwowej chromatografii na płytkach poliamidowych Gawahir Hassan.
Język Java Paweł Rajba
HELIOTECHNIKA W chwili obecnej jest niekonkurencyjna w porównaniu ze źródłami konwencjonalnymi, ale jest to „czysta energia” dlatego wiąże się z nią wiele.
B R Y Ł Y P L A T O Ń S K I E.
Bankowość Pieniądz Podstawowe informacje o bankach
Krakowskie Sympozjum Naukowo-Techniczne
Zasilacze prądu stałego Czyli rzeczywiste źródła napięcia
Prof. nadzw. dr hab. inż. Jarosław Bartoszewicz
Mechanika kwantowa dla niefizyków
1 czerwca w zerówce.
„ Mały Miś i polskie tradycje Bożego Narodzenia”
Projekt z dnia 30 maja 2017 r. Ustawa z dnia …. ……………
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Rachunki makroekonomiczne
Prezentacje wykonali: Marcin Łukasik Wiktor Kołek
Hiszpania,Portugalia,Litwa,Polska,Turcja,Włochy,Chorwacja Desery.
Dotarcie do specyficznej grupy docelowej
PHP (wstęp) Personal Home Page Tools (PHP Tools)
Programowanie Obiektowe – Wykład 1
(według:
Realizacja Aplikacji Internetowych
Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,
Lua - funkcje Możliwość zwracania wielu wartości: function sumdiff(f,s) return f+s,f-s end a=20 b=15 s,d=sumdiff(a,b) print("Suma liczb "..a.."
Kurs języka C++ – wykład 13 ( )
Dobre praktyki w Django REST Framework
Lesson 11 – Problem Solving & Applications of Functions
Dynamics 365 CE i język TypeScript
Dane, zmienne, instrukcje
J2EE: Bazy danych c.d. Język zapytań EJB QL.
Wywołanie okienka ShapePlot poprzez hoc
Python 3 Wprowadzenie.
Zapis prezentacji:

Realizacja aplikacji internetowych EcmaScript 6

ECMAScript 6.0 Stałe (sam obiekt jest mutowalny) const PI = 3.141593 Zmienne o zasięgu bloku for (let i = 0; i < a.length; i++) { let x = a[i] } Domyślne parametry function f (x, y = 7, z = 42) { return x + y + z } f(1) === 50 Spread function f(x, ...y) { // y is an Array return x * y.length; } f(3, "hello", true) == 6

Funkcje o zasięgu bloku { function foo () { return 1 } foo() === 1 { function foo () { return 2 } foo() === 2 } foo() === 1 } W ECMAScript 5 można było emulować (function () { var foo = function () { return 1; } foo() === 1; (function () { var foo = function () { return 2; } foo() === 2; })(); foo() === 1; })();

ECMAScript 6.0 Składnia => Interpolacja pairs = evens.map(v => ({ even: v, odd: v + 1 })) nums.forEach(v => { if (v % 5 === 0) fives.push(v) }) Interpolacja message = `Hello ${customer.name}, want to buy ${card.amount} ${card.product} for a total of ${card.amount * card.unitprice} bucks?` Uproszczona notacja włąściwości obj = { x, y, foo(){} } obj.x obj.foo()

ECMAScript 6.0 Dekompozycja struktur, przypisani złożone var list = [ 1, 2, 3 ] var [ a, , b ] = list [ b, a ] = [ a, b ] var { op, lhs, rhs } = getASTNode() var { op:a, lhs:{ op: b }, rhs:c } = getASTNode() Dekompozycja vs. wartości domyślne var list = [ 7, 42 ] var [ a = 1, b = 2, c = 3, d ] = list a === 7 b === 42 c === 3 d === undefined

ECMAScript 6.0 - moduły // lib/math.js export function sum (x, y) { return x + y } export var pi = 3.141593 // someApp.js import * as math from "lib/math" console.log("2π = " + math.sum(math.pi, math.pi)) // otherApp.js import { sum, pi } from "lib/math" console.log("2π = " + sum(pi, pi))

ECMAScript 6.0 - klasy class Shape { constructor (id, x, y) { this.id = id this.move(x, y) } move (x, y) { this.x = x this.y = y } } class Rectangle extends Shape { constructor (id, x, y, width, height) { super(id, x, y) this.width = width this.height = height } }

ECMAScript 6.0 - klasy class Rectangle extends Shape { … static defaultRectangle () { return new Rectangle("default", 0, 0, 100, 100) } get dxdy() { return this.x * this.y } } var r = Rectangle.defaultRectangle() r.dxdy === 10000

ECMAScript 6.0 - generatory Function *range (start, end, step) { while (start < end) { yield start start += step } for (let i of range(0, 10, 2)) { console.log(i) // 0, 2, 4, 6, 8

ECMAScript 6.0 – set/map/weak… let s = new Set() s.add("hello").add("goodbye").add("hello") s.size === 2 s.has("hello") === true for (let key of s.values()) // insertion order console.log(key) let m = new Map() m.set("hello", 42) m.set(s, 34) m.get(s) === 34 m.size === 2 for (let [ key, val ] of m.entries()) console.log(key + " = " + val)

ECMAScript 6.0 – Nowe metody [ 1, 3, 4, 2 ].find(x => x > 3) // 4 "foo".repeat(3) "hello".startsWith("ello", 1) // true "hello".endsWith("hell", 4) // true "hello".includes("ell") // true "hello".includes("ell", 1) // true "hello".includes("ell", 2) // false

ECMAScript 6.0 – Promises function msgAfterTimeout (msg, who, timeout) { return new Promise((resolve, reject) => { setTimeout(()=>resolve(`${msg} Hello ${who}!`), timeout) }) } msgAfterTimeout("", "Foo", 100) .then((msg) => msgAfterTimeout(msg, "Bar", 200)) .then((msg) =>{ console.log(`done after 300ms:${msg}`)})